22 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

22 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

7 Teşrinisani 1929 tarihli bilmecemiz UNKAPANI Un, Kapan, Kan, Kanun, Kupa, Kapı idi. Kazananların isimlerini PAZARTESİ Günü neşredeğiz. muza ait tafsilât 8 inci sahifemizdedir. Okuyunuz ! Faybalı malümat Hayvan izleri İşte size bir. tecrübe : hayvan izleri hakkında Cenevreli bir âlim, 6 kilometro mesafeden kovanlarına dönen arıları, bu sefer cinevre gölü üzerinde 3 kilemetro mesafeye götürmüş, tabü burada mesafe daha yakın değilmi? Fakat, zavallı hayvanlar, göl üzerinde, nişan koj hiç bir şey göremedik- leri için yuvanın yolunu bir türlü bulamamişlar! Karincalar da yolda giderken bir takım izler bırakırlar ve muntazam bir yol takip eder- ler. Eğer bu izler değiştirilebilirse karıncalar yollarını şaşırırlar ve yuvalarını bulamazlar. Bundan anlaşılıyor ki böceklerin yuvalarını bulmalariyle bizim akşam üstü eve dönmemiz arasında bir fark yoktur. Onlar da bizim gibi döndükleri yeri batır- larında tutup gene ayni yolları takip ederek evlerine dönerler. Fakat tetkikata devam edilecek olursa göründügü kadar basit olmadığı anlaşılır. Velhasıl, zekâ itibarile hayvan- lardan çok üstün olan insanlar, cihet ve semt tayininde onlardan çok aşağı kalırlar, hattâ vahşiler bile biz medeni insanlardan daha iyi ve daha kolay yol buluyorlar. Alrika ormanlarında kay- ir medeni seyyah, elindeki mükemmel puslaya rağmen, yolu- nu bir türlü bulup çıkaramaz, hab- buki bir zenci girdiği ormanın ne kadar acemisi olursa olsun yolunu bulmakta © kadar güçlük çekmez, Fakat vahşiler bile yol bulmak hususunda bir hayvana nisbetle çok acizdirler. A borı (8 Edip Nuri beye — (Sev ve gürbüz çocuklar) müsabaka- mızda kazanan çocukların isim ve resimlerini 15 gün evel neşrettik. Kâmearan Halit hamma — (Kıymetli eşya) piyangomuza, ku- ponları toplamak şartile herkes iştirak edebilir. Yuncu sahifedeki izahatı okuyunuz. , İi İzmirde Celal beye — hedi- yazdıgınız yere teslim et- tik. Hikâyeli bilmece 1,2,3,4,5,6 Bugün eve gittim. Beni 1 2 6 ir arkadaşım aramış, — annem söyledi. İac iyaret için 4 5 6 giderim dedim. Arkadaşımın evine gayet güzel 12 3 ve ağaçlı bir yerden gidilir. Çok sevdiğim bu arkadaşı gördüm, merakla, bana niçin / geldiğini sordum. Meğer hayırlı bir işi varmış ta benim fikrimi almadan 1 2 4 5 6 yapa- mazmış. — Kararımızı — verdikten sonra kendisine: “ Sakın o gün 123456 kullanma zemanı | değil » der Hediyelerimi Doğru — halledenler — arasında | kur'a çekilerek 1 inciye elek- trikle müteharrik gayet şık ve /| zarif bir OTOMOBİL, ? inciye büyük bir top, 10 uncuya kadar birer kitap, 30 uncuya kadar da birer kutu şekerleme verilecektir. — Bilmece müddeti 15 gündür. — Halledilen bilmeceler AK- ŞAM gazetesi ÇOCUK DÜNYASI muharrirliği namına gönderilme- lidir. Masal! — Amne, her masal bir varımnış, bir yokmuş, diye mi başlar. — Hayır yavrum. Çoğu da: da- irede fazla iş vardı, müdür koydu.. Vapuru kaçırdım.. gecik- diye başlar. Havaların, yaz günleri çocukları sevindirdi. Her tarafta mit Liralık Kıymetli eşya piyangosu Başladı HERGÜN Kupon- larımızı kesiniz ve saklayı- — Yavram! — Biz ablanla — komuşuya gidiyoruz. Şimdi ge- liriz... Sen otur, der- sine çalış! mini yavruların güneş — Anne. ben der- simi sa gibi biliyo- Evde kalamam... rum. — O halde akşama babamdan izin ala- yım.. Yarın beni de götürün ! — Babana söyle- hapis — Gidecegimiz yen.| meğe hacet yok.. de senin işin yok. Açık havada çocuk oyunları bi sıcak ve güzel gitmesi, en ziyade ldıklarını göriyoruz. Resmimiz, açık havada oynayan çocukları gösteriyor. haydi yürü ! Hesap dersinde Muallim — Oğlum niçin mese- leyi halletmedin? Talebe — Her zaman dikkat ediyorum, çıkacak neticeyi - siz evvelinden biliyorsunuz. Onun için) halietmeye lüzum görmedim efen- dim Keylus.. afette davetlilerden biri mütcakip su istemiş; ev “ Beyefendi müsaade bi n keylus gelsin , demiş. Bir müddet sonra bir misafir gelmiş ve su istemiş.. Vermişler . Bunun Üzerine evvelce su istiyen zat gelen misafirin Keylus olduğuna hükmederek “ Keylus efendi hoş Bir yemi bi | geldiniz , demiş Resimli hikâye: CİNGÖZ KIŞ HAZIRLIĞINDA... 22 Teşrinisani 1929 YASI Geolecek hafta Gayet meraklı bir çocuk romanı tefrikasına - başlıyoruz. CİNGOZ Devri âlem seyahati Birinci kısım: CiNGÖZ AMERiKADA Bekleyiniz ! Bekle Bekleyiniz! hibine — Zafiyeti bahane ederek mektebe gitmemeniz hiç te doğru değildir. Sıhhatinize karşı pede- inizin bu derece lâkayt kala ğını zannetmiyoruz. Alelâde 71 yetler mektebe — devama mani teşkil etmez. Mamafi, Cumartesi günü 4-5 arasında matbaaya uğrayınız , — bir. defa edelim. | Fatihte M. Sermet beye — Oglunuz çok zaiftir. - Mamafih merak ve telaş edilecek bir has- talığı yoktur. Muntazam - yiyip içmesine ve vaktinde yatıp kalk- masına dikkat etmeniz lâzımdır.. Her gece saat 12 de yattığını ve sabahları erken kalkamadığını söyliyor. Nazarı dikkatının bu muayene noktaya celebetmek vazifemizdir. Çocuk Hekimi Bektaşi Bektaşinin biri bir gün yata- gında otururken ensesini bir tahta kurusu ısırmış. Hemen elini ense- sine atmış ve yakalamış. Fakat öldürmemiş.. Bir tahta kurusuna bakmış, bir de başını yukarıya kaldırarak: — Hey Allahım! - demiş - sen bu hayvanı yaratırken bir kere olsun koklamadın mı?. Konuşmiyor! | — Bugün ne oynuyalım? — Cingöz! “hava çok - gü; değil mt — Niçin konuşmiğorsun? - Annem: “Çok söyleme, di- lini keserim! , dedi de . BİLMECE KUPONU İsim : 21 Teş inisani 1929