28 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

28 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Anıla Paj Sevimli sinema yıldızı Holivut zarafet müsaba- kasında birinci oldu Holivut dünyada kadınların en şık giyin Boş zamanlarında evlerinin bah- çesinde basit kıyafetle oturan sinema yıldızları sokaklarda, pek gık kayafetle görünürler bilhassa süvarelere - giydikleri — kıyafetler son derece ağır ve güzeldir. Son zamanlarda mükellef tuva- let merakı pek ziyade arttığından bu süs merakının önüne geçmek ve sade bir surette giyinmek için bazi teşebbüsler vuku bulmuştur. Bu teşebbüsler üzerine — Holivutta bir zarafet müsabakası yapılmıştır. Anita Paj Müsabakada — birinciliği — Anita Puj kazanmıştır. Anita Paj giy- elbiseleri — kendisine çok miştır. - Hattâ bir ispanyol Şalnı vücuduna sararak zarif bir suvare elbisesi halini vermiştir. Anita Paj müsabakada birinciliği kazanmıştır. Sinema haberleri Se; dıktan sonra n iflâs edeceği zanne- dilmişti. Halbuki Amerikada yapı- lan tecrübe bunun aksini göster- miştir. Amerikada tiyatroya rağbet azalmamış, bilâkis artmıştır. 36 Avrupanın — her — tarafında ainemaya rağbet artıyor. Bilhassa İngilterede — sinemalar — gittikçe büyüyör. Son 3 ay içinde Londrada biri 6500 , digeri 3,500 seyi alan iki sinema daha açılmıştır. şehirlerden biridir . | Şarkılı imler arasında her ta- ve çok rağbet “görmüş olan bir filim vardır: Brodvay melodisi .. — Şarkılı, rakıslı ve çok güzel olan bu filim bu akşamdan — itibaren *Elhamra,, sinemasında gösteriliyor. Filmin mevzuu şudur: | | Yev York'un meşhur. tiyatro- larından “ Zanfild ,, revt tiyatro- sunda (Eddi ) namında bir Jazz mugamnisi * Broadvay Melody , isimli bir şarkı bestelemiş, sesinin ile fevkalâde — şöhret kazanmıştı. Eddinin nişanlısı, (Hank ) v siresi ( Küini ) Eddi-” troda dansöz olarak çalışmak üzere Nev- Yorka Telma Tod | çevirmeğe başlamışlardır. | | | S | Sevimli sinema yıldızlarından Deroti Mak Kayl gelmişlerdir. Eddi Hank ile derhal evlenmeği —ümit yor “fakat Hank, hemşiresi Küinin istikb; temin edilmeden evlenmiyeceğini söyliyor. Tiyatroda yapılan provalarda bu hemgirelerin dansları beğenil- miyor ve angaje edilmiyorlar , celbediyor ve yalnız kendi: ni angaje edebileceğini söyliyor. Küini hemşiresini de kabul ettik- leri takdirde O razi — olacağını söyliyor ve müdiri ikma' ediyor. kabul ettilleri takdirde razi ola- Bu esnalarda - Eddi, Küininin fevkalâde güzelliğine kapılarak nişanlısı Hankı unutüyor. ve hem- sine aşık oluyor, Köini 'de ve fakısl byv ik bı fılim Brodvay Melodisi bu akşamdan ıtıbaren gosterılıyor Brodvay Melodisinderi bir kac sahne Eddiye karşı bir meyl duyuyor- sada bir felâkete mani olmak için Eddiyi reddediyor. ve kendisine mülâzemette bulunan tiyatro sa- biplerinden zengin ( Variner) in verdiği ziyafete gidiyor. Nihayet Küinin, Varinerle - buluşacakları bir gün, Eddi kıskançlıktan daya- namiyor ve aşkını Hankm önünde Küiniye itiraf ediyor. Hank kendi saadetini fedaede- rek yekdiğerini sevmekte olan Eddi ile hemşiresinin eylenmesine razı olayor. ve onları yalnız bira- karak vilüyet tiyatrolarından biri- sinde çalışmak üzere Nev- Yorku terkediyor. Brodvay Melodisinin şehrimizde de çok rağbet göreceği şüphe- sizdir. | büyük bir darbe Fransız filimleri Fransada bütün gayrete rağmen filimcilik gittikçe geriliyor Fransada filim sanayii gittikçe geriliyor. Harpten evel Fransa filimcilikte birinci mevkdi — ihraz ediyordu, dünyanın her tarafında fransız filimlerine büyük bir rağ- bet vardı. Maks Linder, Rigaden, Ruaro, o gibi komikler dünyanın her tarafında büyük bir şöhret h zanmışlardı . Aleksandr ile Robi nin çevirdiği filimler büyük bir zevkle seyrediliyordu. Harp filimi sanatının inkişafina vurdu. — Uzün müddet harp sahnelerinde kalan artistler esti kabiliyetlerini kayb- ettiler. Harpten sonra / filimcilik- büyük bir sukuta uğradı. Amerikan rekabeti bu sukuru gittikçe artırdı. Bütün gayretlerine rağmen fransızlar filimciliği ihya edemiyorlar. Son istatistiklere göre Fransa- da geçen sene 97 filim yapılmış- ken bu sene ancak 40 filim vucuda getirilmiştir . Fransız / güzeteleri - bü halden büyük bir teessürle baksederek Almanyadan ibret alınmasını tar siye ediyorlar. Son zamanlarda Almanyada filimcilik o derece ileri gitmiştir ki muktedir fransız sanatkârları almanyaya giderek Çrada filim çevirmeğe başlamış * Mısırda sesli filime rağbet artıyor. Son zamanlarda İskende- sesli filim göstermek uze- ki sinema açılmıştır. Holivutta çevirilmekte elan sesli filimlerden bir kısmı şudur: Last Call: Üniversal filmi baş- hca aktörler Konrad Vayt, Meri Filbon Vild Örchidsi e Metro Goldvin filmi; Greta Garbo, Levis Ltene, Nils Aster. Green Göddess: Verner Braters Jorj Arlis, Alis Joyçe, Balf Farbs, Dance ol Life: Paramut filim : Hall Skeliy, Nansi Karol. A. Mast imnoral filmi, Beatris Joy, Valter Jozefin Di Müsabakamız Sinema sahifemizi takip eden arasında bir mü- Karilerimizden karilerimiz sabaka açtık. Kadın ve Sinema artisi den hangish çok beğeniyo Gelecek ederek ençok rey alan kadın cevap ceğiz BİRİNCİYE: - Gözel bir al büm içinde başlıca artistlerin resimlerini, İKİNCİYE : Arzu & nemada bir loca bileti, ÜÇÜNCÜYE: Arzu ettiği sinemada iki koltuk vereceğiz. Cavaplar muharrirl