29 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

29 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Li Damitanın Nev Yorkta muzik hollerden birinde rakkase- lik edeceği şayi olmuştu. Fransız yıldırı bundan vaz geçmiş ve filim çevirmek ürere Haliveta gelmiştir. Leilâ Hiyams Holivutta güzelliği ile tanmamış olan sinema yıldı meraklısı bir. sanatkârdır. yaz kış Ğ tatil zamanlarını üzerinde geçirir. leniz banyosu yapar dsima ” denie larından - Leila | Hiyans soğuktan korkmnıyan, deniz | Leila | $ | Meşhür - frar Şövalyenin ikinci gösterilmeği filimin ismi filimde fevkalâde muvaffak olmuş- tar. Mois Şöv; hakiki ve heyecanlı bir Jen prö- niye rolüni ve kraliçenin kocası rollerini yapıyor Bu Lov parad - Aşkı * Parisli - şar- e — başlanılmıştır. eski alye, Aşk nümayişinde etmektedir. Fran- sız aktörü bu filimdeki yüksek sına — karşı muvaffakıyeti ile birden bire sinema aleminde ea büyük mevkie yükselmiştir. Bundan baş- ka filimin üpti Silvanistan hükümetinin genç ve güzel bir kraliçesi vardır. Hükü- met erkânı sevdasına kraliçe ise evlen- mek- istemi Bir gün na: toplanıyor genç izdiyacı mevzuu oluyor... bahs Kraliçe bermutat gene itiraz yar.. İşte tam bu esnada Paris se- kraliçenin mevzuu da yayet ca- Nazırlar kraliçeyi evlendirmek barıştırmak düşmüşlerdir. — Genç | edi- firinden şöyle bir telgraf geliyor. “Silvanistar daki ateşe etmektedir. met işleri il de - kadın sokak sokak sürtmektedir. Ateşe Militeri kon söylemek, dansetmek gibi memu- giyeti ile katiyen kabili telif ol- muyan ahval ve hanekâtta bulun- ı ç maktadır. Vakta kont bütün Paris kadımlarının — teshir burada ateşe militerin hareketi pek Yena bir tesir icra etmiştir. Nazanı dikkalinizi celbederiz.., Bunün üzerine gerek huraliçe ve gerek biddete düş ataşemiliteri Süvanistana çağrı- hiyor. Kraliçe bütün Paris kadınlarını | hükümetin bura- » mükteri garip harekcl Ateşe militer hükü- le meşgul olacagı yer- bacakları — arkasında | tarın. at Moris barlarda şarkı etmişsede e Ben Diyor.. Silvanistanin Paris ateşemiliteri yaman bir kadın avcısıdir. mazırlar büyük bir işüyarlar. Derhal Paris dim.. Cevabım veriyor.. Ve kraliçenin huzurunda Paritse ile meşgul değil hazretlerinin kocası.. İş yok, güç yok... kasvetli saray ha liçede gurur ve azemet.! Morris serseriliğine Silvanistan payitahtında pariste olduğu gibi barbar dolaşıyor. Kafe şantanlarda şarkı söyliyor, küçük işci kızlarına flört yapıyor. Kont Morisin bu hali Kraliçenin izzeti nefsine dokunmuş ve koca- gürürünü istikraz yapmak bunun için kraliçe ile kocasının arasının açık olduğunun hariçten duyulmaması lâzım... kraliçe çalışıyorlar. esnada operada bir balo veriliyor. Kraliçenin ko- cası bu. baloya gitmek istemiyor. para vermezler.. ve Çinde bu imlizaesi: alınmış ve fena tesir ya Aman hiç olmazsa zevahi Şövalye bu filimde kadın avcısı çapkın bir ateşe militer Sade Kraliçe Kra- başlıyor. ve istiyor. ile lik Kraliçe yağına büsbütün artırmıştır. Bu sıralarda Silvanistan hükümeti Lâkin kocasını Bu Buna: —Aman etme eyleme.. — Mille- tin bütün istikbali senin elindedir. Eğer kraliçe Hz. ile aranızın açık olduğu — hissedi- lirse memlekette bir hadise vuku- undan korkarak Esasen Uruşmaz haber mıştir. kür- Diye rica ediyorlar. Morris Baloya gidiyor amma oradada dansöz- | lerin peşinde koşuyor.. Nazırlardan — biri bu- esr konta nasihate kalkınca: —E. diyor Kraliçeniz de sizin istikrazınız da sizin olsun. yarın Parise - gidiyorum... Orada talâk davası açacağım... Sabaha karşı Morris eşyalarını toplarken kapı açılıyor, Kraliçe giriyor ve bir gece yarısı ay ka- dar güzel tebessümle kocasına yaklaşıyor.. Esasen Moris te karı- gelince İşte mevzu bu.. Filimde Moris Şövalye Valantin ve diğer eski | tesbir eden bu adamı merak et- | Söylediği şarkıları okuyor, —dans- | çını sevmektedi mektedir. Güzel hükümet reisi, | tdiyor.. Kraliçede ataşemilitere | gururunu kırıp gapkın ataşemiiteri bir parça | kara bir temayül L. İlk aşk alâ- | ararladıktan sonra metleri... Ve nihayet sevişme ve | ile koca barışıyorlar. Pariste kadınları nasil — teshir | evlenme. ederdiniz ?. Lâkin irdivaçtan sonra Murrısin Diye soruyor. O da: müthiş canı sıkılmağa başlıyor. — | şarkılarla beraber bir çok güzel — Şarkı İkin Vaziyeti itibarile hiç bir vazife söylerdim.. Danseder- şarkılar söylemektedir. Mükâfatlı müsabakamız Karilerimizden sorduğumuz bu suale cevap olarak bir çok mektuplar alıyoruz. Ü kadar gelen mektupları tasnif ederek cn çok rey alan sanatkârlara rey verenler arasında kura |) cekeceğir. Birinciy ciye: arzu ettiği sinemada bir loca bileti, Ucll_nı:üye.- arzu ettiği sinemada iki koltuk vereceğiz. Müsabaka müddeti kânunuevelin 15 ine kadardır. Müsabakada yalnız gü lli ca çek keğeediğier vey. verekil. Erkek ve kadın hangi sanatkârları en çok beğeniyorsunuz? 1S kânunuevel, Sinema artistlerinin resimlerini havi güzel bir albüm, İlik muvruubahs değildir. Karilerimiz erkek ve kadın artistlerden oyununu, eri | kürlar j Holivutta- zarifliği ile tanmmış olan Katerin Kravfort ta sesli (- lim ç:vırmcîc başlamıştır. V rin Kravfı fük bir kor fil'e çı yelkenleri suya indiriyor ve kanı | 4 başlandığı zaman mevcut sanat- bir “Hmtihana tabi tutul muşlardır. Bunların içinde bir kaçı büyük bir kabiliyet göstermiş ve derbal sesli filim çevirmeğe baş- lamıştır. Nans Karöl bunlardan biridir. K ERRe D ai SA ) e. L Ai