30 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

30 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Kadın belediye azası Kadın birliği, şimdiden namzetlerini hazırlıyor Büyük millet meclisinde tetkik edilmekte olan belediye
 Bir sarhoş Bıçak yarası aldıktan sonra ayılapilmiş Feriköyde oturen  Salâhattin isminde biri gahoş olarak Pangaltıda ahçı...
 Her tarafta : yağmur, fırtına.. Son yağmurların tesirile Kâgithane deresi taştı ağıthane köyü tamamen su içindedir bugün bir
 Denizde de yer kaln kalmamış! Liman şirketi ile Haliç şirketi arasında ihtilâf Liman şirketinin mavnaları yüzünden Halıç...
 Bugün maç yapılacak Havanın fenalıgı maçların icrasına mani olamıyacağı bildirildi T T -e İ â ı züizeen ni Dizşei S a NLN Ç İ
 Yeşilköy vakası failleri yakalandı Çalınan eşyanın bir kısmı bulundu, bir kısmı da bugün bulunacak —— Yeşilköydeki haydutluk

Hiç bir medeni memlekette tabit hâdiseler şehir halkının hayatına bu derece tesir et- mez. Seyrüsefer memurluğu buna bir çare bulmalıdır. Hava bir az yağmurlu olu: ca şehrimizde seyrüsefer faa- liyeti duruyor, bir otomobil Karaköyden Taksime ancak yarım saatte gidebiliyor... :999 * 12 — Ne Her tarafta yagmur, fırtına.. : Son yağmurların tesirile : Kâgithane deresi taştı * Kağıthane kı Pazar- günü başlıyan yağmur kısa - fasılalarla devam ediyor. Yağmur bazen çok şiddetlenerek caddeleri, sokakları seller kaplı- yor ve gidip gelme pek ziyade güçleşiyor. yü tamamen su içindedir, bugün bir muavenet heyeti gidecek | oturanlar üst kat odalarda yatup kalkmaktadır. Dün Beyoğlu jandarma erkânı köye giderek halka yardım etmek istemişlerdir. Memurlar atlarla suya dalmışlar Dilenci — Yahu, anan yerindeki kadına (.. kızım!) dedin, ayıp değil mi? Digeri — Evet amma, öyle deyince 5 kuruş daha veriyor!.. Bugün < 12 sahife Denizde yer kalmamış! Liman şirketi ile Haliç şirketi arasında ihtilâf Liman şirketinin mavnaları yüzünden £ ÇK göndenberi yağan yağmar O YLEŞE Yekince 'eri dönmek | MA Hahç vapurları gidip gelem-yormuş Ürüükn "har acmünde. Düyok ni =;:;;:=;;;“;_î;f üü geee « Haydutlar , ; birikintileri, küçük küçük göller hüsüle gelmiştir Yağmurdan Kâğıthane deresi [ fevkalâde kabarmış ve dün taşa- rak etrafi sular basmıştır. Kâğıt- hane köyünün önünü tamamile su istili etmiştir. Bu suyun derinliği ve vüsati pek fazla olduğu için köyün şebirle olan alâkası tamı mile kesilmi Kâğıthane jandarma karakolu- da su içinde mahsur kalmıştır. Köyün ön kısmındaki evlerin alt katına su girdiği için bu evlerde Bugün maç yapılacak Havanın fenalığı maçların icrasına — : heyeti gönderilecektir. Kağıthane ve Silihtar derelerinin getirdiği suların tesirile - bütün | Haliç ve Kızkülesine kadar liman sapsarı çamurlu bir renk almıştır. Yağmurdan husule gelen seller şehrin çukur. yerlerini kaplamış, | bir çok evlerin bodrum - katları | su içinde kalmıştır. | Bugünkü hava Yeşilköy rasat merkeri bugün- kü hava hakkında şu malümatı | veriyor: (Devamı ikinci sahifede) mani olamıyacağı bildirildi e— Geçen Galatasaray - Foner maçından bir enstantane Bugün Taksim istadyomunda Beykoz - karşılaşıyor. tafsilât vardır. Galatasayla Fenerbahçe, Beşiktaşla Bu mühim maçlar hakkında spor kısmımızda Havanın fenalığının maça mani olacağı bakkındaabir şayia çıkmıştır. Halbuki bu 'sabah muh'elif kulüplerden yaptığımız tahkikatta maçın hava ne kadar fena olursa olsun yapılacağını öğrendik. Yeşilköy vakası failleri yakalandı Çalınan eşyanm bir kısmı bulundu, bir kısmı da bugün bulunacak Yeşilköydeki baydutluk vakası faillerinin izlerinin ele geçiril dün yazmıştık. Memnuniyetle rendiğimize göre zabıta büyük bir faaliyetle bu işi takip etmiş ve hır- sızlar yakı Hırsızlar uşağı Zekeriya tarafın- dan vaki olan ihbar Üzerine ya- | kalanmıştır. Zekeriya evvelâ muhtelif eşhası hırsız diye polise haber vermiş, ve bu süretle günlerce zabıta tahkikatını işkâl etmiştir. Nihayet bu adam arkadaşı Mustafanın hırsız olduğunu söylemiştir. Zabıta bunun üzerine Mustafa ile Zekeriyayı müvacehe etmiştir. | Mustafa bu müvacehe esnasında | sapsarı kesilmiştir. Mustafanın — odası ” aramlınca | madam Hayık keresteciyana ait beyaz ipekli bir şarpa bulunmuş- tur. Mustafa evvelâ bunu Yeni camiden bir liraya aldığını söyle- mişsede sonra hırsızlığın şu su- rette itiraf etmiştir. — Evet hırsızlığı biz. yaptık. Diğer arkadaşlarım da Erenköylü Mehmet Ali, Üsküdarlı Saittir. Bu işi Zekeriya ile birlikte bir hafta evvel kararlaştırdık.-Vaka gecesi evvelâ Zekeriyayı uyandır. dik. Polis ileride Zekeriyadan şüphelenmesin diye Mehmet ALŞRĞİNİ onun yanında biraktık. Telefonun — yerini — öğrendik . (Devamı ikinci sahifede) Haliç şirketinin şikâyet ettiği mavnalardan mürekkep a Haliç vapurlar şirketile Liman şirketi arasında yeni bir mesele çıkmıştır. Haliç şirketi deniz tica- reti müdüriyetine müracaatla liman şirketi mavnalarının - Yağkapanı | önünden Halicin ortasına kadar | dolduğunu, mavnalardan 'mürekkep bir ada meydana çıktığını, Haliç yapurlarının - köprüye yanaşmak | için bu adanın etrafını dolaşmak mecburiyetinde kaldıklarını bildir- | miş ve bundan şikâyet etmiştir. Haliç şirketi bu yuzden vapurlar rının - köprüye tam zamanında gelemediğini bildiriyor . Bundan başka vapur yolda iken Kadın belediye aza! Kadın birliği, şimdiden namzetlerini hazırlıyor Büyük millet meclisinde tetkik edilmekte olan belediye kanunu kadınlara da intihap hakkı veri- yor. Kadınlar şimdiden intihaba Kadınlar . birliği namzetliklerini dü- Lâtife Bekir,Efzayiş Suat, Mediha Fazlı, Semha Rauf, Saime Faik, Lamia Refik, Aliye Halit Fahri, Güride, Beyhan hanımlar. Birlik icap ettiği zaman Fırka ile temas ederek namzetlerini bildirecektir. tam karşısına bir kaç mavna ç- kıyor, sefere mani oluyormuş. Haliç şirketi bu mavnalar yü- zünden tarifesini tatbik edemedi- ğini söyliyor. Liman şirketi müdürü Hamdi B. bu hususta diyor ki: — Mavnalarımızı nereye koya- hm? Liman şirketi Halici etmiş değildir. Deniz ticareti mü- düriyeti Haliç dal göstermiştir. Mavn duruyor. Bu iki / şirket arasındaki yer ihtilâfı Deniz ticareti müdüriyeti tarafından halledilecektir. Bir sarhoş Bıçak yarası aldıktan sonra ayılapilmiş Feriköyde — oturen Salâhattin isminde biri gahoş olarak Pan- galtıda ahçı Şevketin dükkânına girmiş, ve mühim bir hâdiseye sebebiyel vermiştir. Burada bağırıp - çağıran Salâ- hattin ahçı ile kavgaya tutuşmuş kavga gittikçe büyümüştür. Niha- yet Şevket bıçağı ile sarByu ya- ralamıştır. Carih tutulmuştur.