30 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

30 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Galatasaray - Fener bağçe bugün karşılaşıyor Bugün — Taksim stadyomunda lik maçları ilk Gdevresinin çok mühim bir müsabakası Galata- -Fenerbahçe - klüpleri ara> sında yapılacakır. Bu karşılaşmanın lik maçları ilk devresi üzerinde yapacağı tesiri ıraf etsek bile iki klüp arasın- ezeli rakabet dalayisile de müsabaka çok haizi ehemmiyetti. Senede bir ve ya iki defa icra edilen bu müsabaka bütün İstan- hattâ bütün Tür- ini heyecan içinde | bıralar. Böyle herkesi adeta bir | sinir hastası haline getiren bu | maçı acaba hangi taraf kazana- caktır. | Galatasaray mı? Yoksa Fener- bahçe mi? Futbolda bir zaman netice bakkında kat'i bir tabmin yapıla- iki takımın tarzı teşekküli mevsim ne sürette / hazırlandığı nazari dikkate alınmak - şartile tahmini bir mütalâı serdetmek kabildir. Bir makalemizde bu esas özerinde fikirlerimizi izah edece- ğiz: Fenrbahçe takımı bu sene lik maşlarında geçen senelerden fazla Lir mevcudiyet göstermek emeli Kadıköy sahasında ferdi ve cem'i idmanlara çok evel başladı ve lik maçlarına —anform bir şekilde dahil oldu. Fenerin Vefa takımına karşı ilk deverde aldığı netice 0-2 maglübiyet iken ikinci devrede S gal atarak galip gelmesi Fener imanlı — bulunduğunu ve nefes kabiliyetinin azami de- recesine vasıl olduğunu gösteren bariz bir delildir. Ş C Fener takımı bu müsabaka iç çök çalışmış ve iyi hazırlanmış demekte tereddüt etmeyi Fener takırm cuma günü sah; ya ne şekilde çıkacaktır? Sabi beyin Zonguldaktan Cevat bi Eskişehirden geldikleri vaki ise aglebi ihtimal Fener takımı: Hüsaa da “ Satih Sadi M Reşit Muzalfer - Pikret Yiyazi AA Zeki bu şekilde olacaktır. Galatasaray takımı ise Fenerin aksine olarak lik maçları başi yana kadar 'çalışmamak garabe- fini göstermiştir. Ve bu ataletin cezasını az daha Beykoza karşı mağlübiyetle ödiyecekti. Dört senedir İstanbul şampiyon- Tuğunu bihakkın kazanan bir takım ayni şerefli mevkii muhafaza etmek için idmanlarına vaktile başlaması ve lik maçlarına anform bir şe- kilde dahil - olması lâzımdır. Bu | sebepten Galatasarayı çok mühim olan bu maça Fener dezecesinde hazırlanmış görmemekteyiz. Gal, tasarayın Vefayı Fenerin elde gol adedine müsavi şekilde mağlüp etmiş olması fikrimizi cerhetmez, Zira Vefa o maçta ikinci partinin #onlarına doğru daha cevval, daha serbest ve tehlikeli hücum- lar yapıyordu. Bu ise noktai na- zarımızın doğruluğunm isbat eder. Galatasaray Şadli bey gibi çok kiymetli bir. muhacimden, Vahyi bey gibi tecrübeli bir müdafiden | Habrum olarak sahaya çıkacaktır. Takımın ne şekilde tertip edile- çeği bakkında fazla bir ketumiyet idman yaparlar. Baş üz Baş üzerinde ağır bir cismi taşı başları üzerinde taşırlar. Fakat bunun için küçükten alışmak lâzımdır. Baş üzerinde ağırlık taşımanın Csıhhi bazı tesirleri olacağından küçükler buna alıştırılmaktadır. Fakat bu ağırlık herkesin bünyesine göre tayin ediliyor. temas neticesinde anladık. Mama- fih takımın aşağıdaki şekilde ter- tip edileceği kuvvetle söylen- mektedir. Rasim Burhan — Şakir Subhi — Nihat Mitat Sacit Lâtif Muslih Rebü Kemal Yazdıklarımızı bülâsa edecek olursük| uzak yerlerdeki anasırın cemetmiş anform bir Fener takı- mma karşı iki mühim oyuncusun- dan mahrum ve idmanı natemam bir Galatasaray takımı çıkacak diyebiliriz , Bütün zavahir netice üzerinde Fenerin müessir olacağını göste- riyorsada futbolda sinire hakimiye- tin bilhassa meneviyatın çok bi yük bir rol oynadığını unutmıya- hm. Sahaya behemehal galip gel- mek azim ve imanile çıkan bir takım ekseriya bütün hesabatı alt üst eder ve tahminin hilâfına neticeler alabilir. Bakalım yarınki bir netice verecek. Son söz olarak her iki takımdan temiz ve kardeşçe bir oyun maç ne gibi Bunu alâkadar zevatla yapbığımız Beklediğimizi 'lüve ederiz. FN B Avrupa ve Amerikada deniz sporları çok rağbettedir. Muhtelif klüpleri arasında heyecanlı müsabakalar yapılır. Amerikada kürekçilerin kışın lerini için kapalı kürek çekme yerleri yapılmıştır. Gençler, deniz üzerinde imak güç bir Prens Dögal Geçenlerde Londrada bir Boks | müsabakası yapan meşhür İtalyan boksörü (Primo Karnera) prens Dögal tarafından akşam yemeğine davet fedilmiştir. Yemek 'çok neşeli — geçmiş, prens Dögal boksörün ailesi, manı ve sair husuat hakkındaki cevaplardan çok memmın olmuş- tur. Primo Karnera Avrupa bok- sörlerinin en cüsselisidir. Boyu 2 metroyu tecavüz etmekte olup sikleti de yüz kiloyu geçmektedir. Kavga yok! İstanbul futbol heyeti - reisi Hamdi Emin bey sorduğumuz bir evale aynen Şu cevabi. ver- miştir. Fatbol maçlarında kavga çıkarılması çok çirkin bir hare- kettir. Spor terbiye ve neraket kabili telif olmıyan bu hareketin önüne geçmek sporun selâmeti için lâzımdır" Cuma günü olmaya ki bir taraf kavga çıkara! Bunu şiddetle teç- ziye edeçeğiz Ceza da boykot | | ve teşbirdir., ZNi erinde taşınan ağırlık l kalarak kabiliyetlerini kaybet- işler gibi ber gün burada . Ekser köylerde köylüler destilerini, yüklü sepetlerini Merkezi Avrupada Bu sene üçüncü defa olarak yapılan merkezi Avrupa kupası maçlarının finali geçen pazar günü Budapeştede — yapılmıştır. Daha evvel yazmış olduğumuz gibi Çekoslovakya — şampiyonu Slavya ile Macaristan Üjpest takımları final maçımı oy- mamak “bakkını (ihraz etmişlerdi. İlk final maçı beklenilmiyen bir netice vermiş, Slavyanın 5-1 mağ- labiyeti ile neticelenmiştir. İlk devrede iki taraf ta birer “sayı yapmışlardı. İkinci devrede Ma- carlar bir biri arkasına dört sayı yaparak büyük bir farkla galip gelmişlerdir. » Slavya ve Üjpest takırıları önü müzdeki pazar günü ikinci final maçını oynayacaklardır. Bu seneki kupayı Slavyanın ka- zanabilmesi fiçin bu maçı a: beş gol farkla kazanması lâzım- dır. Bunun kolay kolay tahakkuk edemeyeceği aşikâr olduğundan 929-30 senesi merkezi Avrupa pasının şimdiden Üjpest takımı tarafından kazanılmış - olduğunu kabul etmek lâzımdır. Ecnebi memleketlerde » Dünya şampiyonası için her tarafta hazırlık var Avusturyanın — Montevidleodeki dünya futbol şampiyonasına işti- rak etmesi muühtelif ”- şekillerde mevzuubahs olmaktadır. Avrupaya milli takımının (Fürst Viyana ) klübü tarafından temsil edilmesi ihtimalı kuvvetle rivayet edilmektedir. Yalnız bu takım bir iki oyuncu ile takviye edilecektir. Avusturyalılar takımın seyahat mesarifinden mada iştirak edecek idareci oyuncuların üç aylık maaş- Tarının tahtı temine alınmasını is- tiyeceklerdir . Bu teşebbüsün Mmüsbet bir netice vermesi ihtima- Tinin kuvvetli olması bakılırsa Avusturyanın dünya şampiyonasına iştiraki ihtimali kuvvetlidir. Cenubi Amerika futbul şampiyonluğu Final müsabakasında Uruguvay iki sıfır Arjantin takımına mağ- Tüp ollmuştur. Bu suretle Arjantin cenubi Amerika — şampiyonluğunu — ihraz etmişt Berlin takımı Hamburg takımını mağlüp etti Berlinde yirmi bin kişinin hu- zurunda cereyan eden Berlin-Ham- bürg takımları müsabakasında Berlin bire mukabil iki sayı ile Hamburg takımını mağlüpetmiştir. Şimdiye kadar müsabakaların on üçünü Hamburg, on ikisini Berlin takımı kazanmış ve takımlar beş defa berabere kalmışlardır. Dünyanın en kuwvtli cirit alıcıları Fenlandiyada yapılan son bir istatistik te şu netice elde edil- miştir. Geçen sene zarfında: 7 kişi ciridi 62 metrodan fazla 20 ., ,6 , » 33 , » 60 , " S ae e d » SS » » 5S , » bir mesafeye atmaga muvaffak olmuşlardır. Beşiktaş - Beykoz Acaba hangi takım galip gelecek? Bugün Galatasaray - Fener ma- çından evvel Beşiktaş ve Beykoz takımları rasında yapılacak lik maçı da ayrıca bir ehemmiyeti haizdir. Beşiktaş takımı bu sene çok küvvetli bir manzara arzet- mektedir. Beykoz takımı da iki hafta evel Galatasaraya karşı göster- diği güzel oyunile tehlikeli bir rakip olduğunu isbat etmiştir. Her iki takışa la 'anform olduk- larından daha“İazla gayret sarfe- den tarafın galip gelecegi muhak- kaktır. . Atina muhteliti mağlüp oldu Mısıra gitmiş. ve ilk ik bakayı kazanmış olan Atina muh- teliti Mısır Nasynosl spor takimile yaptığı maçta 1-2 ve R ) takımile yaptığı son maçta 0-5” meağlüp olmuştur.