13 Aralık 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

13 Aralık 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

28 Teşrinisani 1929 tarihli bilmecemiz KASIMPAŞA Kapı, paşa, şapka, kaş, şık, aşk, kasap, kaşık idi. Kazananların isimlerini PAZARTESİ gönü neşredeceğiz. Okuyunuz! Otelden kolay kaçmıştım.. biraz sonra, Kristal oteline gö- türdüler. Sepetin içinde tirtir Aksilige bakın ki, — hastalıklı kadının oteldeki odası gayet ka- ranlıktı. Hamal sepeti odanın bir kenarına bıraktı.. Garson odayi kilitledi.. gittiler. Kan tepeme çıkmıştı. Sepet sandık yere tersine ola- rak bırakılmıştı. Bereket versin ki, odadan çabuk çıktılar, yalnız kalınca, derhal, elimde tuttuğum çakıyı sepetin Kenarına yapış- fırdım. ve üç dakika içinde san- dıktan çıkarak - geniş bir. nefes aldım. (Topaç)ın beni köşe - başında beklediği muhakkaktı. Kendi kendime: — Eceeh, Cingözl iş başa düştü. Haydi bakalım, sandık- tan kurutlduğun gibi, şu odadan da sıvışmanın çaresine bakl Dedim. Odanın kapısını yokladım. — Aman yarabbi. Kapı aşık değil mi ?! Sevincimden çıldıracaktım. Ha- yatta bu derece talili bir olduğumu bilmiyordum. , Yavaş yavaş otelin merdivenle- rinden aşağıya indim. Otel deyip te geçmiyelim. Muazzam seyyar bir memleket. Merdivenleri inmekten usanmış- tm. Yukarıya asansörle çıktığı- mız için, kaçıncı katta bulundu- ğumun farkında değildim. Yirmi beşinci katın merdivenini indim.. hâlâ bitmiyordu. Galata kulesi haltetsin bu otelin yanında. insan Nihayet, biraz sonra zemin ka- 'tına vasıl oldum. Sokağa çıktığım CİNGOZ AMERİKADA.. itriyordum. #i Fakat yolda, bir polis hafiyesi peşimize takılmaz mı T İçinde bulunduğum sepet sandığı, Sola baktır — Topaç yok... Aman yarabbi. mezsem? Ya onu gör- mımdan otelin köşesine ilerledim. Bu esnada omuzumdan bir elin beni çektiğini görerek — başımı ingözl Birbirimizi bulmuştuk. — Bravo Cingöz! Şimdi gözüme girdin... — Ne var? — Anladım ki, sen Amerikada aç kalmıyacak ve kolay. kolay ele geçmiyeceksin | Tehlikeli bir mevkide duruyor- duük. Ele geçmemek için hemen yola düzüldük. Topaçla, mahşer yerine benzi- yen kalabalık caddelerden yıldı rım süratile geçiyorduk. Arkadaşıma sordum. — Şimdi nereye gidecei (Topaç)ın birdenbire gözleri döndü: — Aman Cingöz! -dedi- çe neni tut! Şu karşıki sokağa sa- palım. Galiba takip ediliyoruz! — Aman deme!.. — Demesi filân yok.! Arka- mızdan gelen herifi tanırım. Nev yorkun polis hafiyelerinden biridir. (Mabadi var) Sıhhi öğütler Ankarada E. M. Mek. İhsan bey$ — Dershanenizin vaziyetini bilmediğimiz için, ziyanın ne ta- raftan gelmesi icap ettiğini tayin etmek imkânsızdır. Mar se nıfta yalnız sizin gözlerinizin bo- Korkak adımlarla yaya kaldı- |: doğru — Yazırum ! Oyuncakların yanında. yorsun ? — Baba, pamuk parmağımı ısırdı... — Matlaka gine kuyruğunu çekmişsindir | t çekmedi — © harfli hikâyeli bilmece — Bu sabah 6987 ye gitmek üzere vapur 984767 sine gittim. İki kişi kavga ediyordu; biri digerine kuvetli bir 89667 indirdi. Dayak yiyen adamın bir 76i kanadı. Polis yetişti, hadiseyi 7674 ten geçirir gibi uzun uzadıya tahkika b: ladı. Döven adam çok asabi idi, hâlâ: “ 47667 ni koparacağım ! ,, diye bağrıyordu. Bu esnada saat | dokuzu 7669 geçiyordu. Vapur 1234567 89 açıklarına yarmıştı. Bizim 6 9 8 7 müdürü çok hiddetliydi. - Vapuru kaçır- miştim. — Mektebe — gidemedim. Genç bir 123 ün — sokak- larda dolaşması nasıl " mümkün olurdu? Niçin bu kadar fazla düşünüyorsunuz? Akşamda tef- g Bedava olarak 100 liralık eşya kazanmak ister misiniz? 500 diralık kıymetlti eşya piyangomuza iştirak ediniz! Doğru halledenlerden 1 ü kışlık bir çocuk paltosu, 2 inciye 1 kilo çıkolata, 10 uncuya kadar birer kutu şekerleme , 50 inciye | kadar birer kartpostal verilecek- tir. — Rilmece müddeti15 gündür. — Halledilen bilmeceler AK- ŞAM gazelesi ÇOCUK DÜN- YASI namına gönderilmelidi. 13 Kânumuevvel 1929 MASAL Oduncunun kızı! Vaktizemanında bir köyde , kulübe içinde yegâne kızı ile ya- | şayan bir oduncu vardı. Bu adam her sabah erken | kalkar, baltasını sırtma, yemeğini | eline alır ormana giderdi; orada Vakşama kadar çalıştıktan sonra © avdet ederdi. Kızcağız, akşam babasını me- yus ve durgün bir halde karşı- lardı; fakat babası hiç bir gün aldırmaz ve yine her günkü gibi baltasını kızın üzerindeki duvara asar ve hiç konuşmadan yatardı. Bu vazizet günlerce devam etti; fakat kız bir akşam baba- sını görünce figana başladı. Köy- lü kızına sordu: -Ne dir senin bu. feryadın? hastamısın? ne - istiyor- sun? Genç ki ğiştirerek şö ehresini derhal de- le cevap verdi: ben — böyüyeceğim, evleneceğim, bir çocuğum olacak, bu senin baltan duvardan düşüp onun kafasını yaracak diye dü- şündükce merakımdan çıldıraca- ğim. Babası gülere! — A şaşkın! Düşündügün şeye . Dedi. Kızı devamla: 'vet babacığım, ben ileriyi düşündüğüm için bahtiyar olmam züuhtemeldir. — Sana deli diyorum kızım Fkat, eger senden delisine tes: düf itmezsem, bilakis senin gibi akıllı ve münevver bir kızımroldur guna iftihar edecegim - baltamın i değiştireceğim. Bir kaç gün sonra oduncu çar- şıdan — geçerken — dikkatini celp eden bir. vakkaya tesadüf eti bemen yaklaşıp neticeyi anlar Bir çırak başma su küpünü güclükle geçirmişti, çıkarmağa çalışıyor ustası — kendi kör testeresile çırağın boyan İ yordu, küpü kırılmasın di Oduncu bu hali görünce hay- | vetle bağırdı. — Be yahul Küpü kırın da ço- cuğun kafası kurtulsun.. Bu ka- darcık aklımz yok mu? Oduncunun — sözünü dinlediler, çocük ölümden kurtuldu. Akıllı köylüye teşekkür ettiler Oduncu evine döndüğü zaman kızıma: — Yavrum,dedi, bugün sokak- den daha delisine rastladım. Artık baltamın yerini degiştiriyo- rum. Onu bir daha divara asmı- — Yarın bal zaman, — ilk işim, otel kapısının | zulması, Miyanın aksi taraftan gel- | rika edilmekte olan BİZANSIN Oduncu sözünde durdu; kızı da önünde beni bekliyecek —olan | mesi meselesi olmasa gerek. Her SON GÜNLERİ tefrikasında bile, bu hadiseden ders alarak akıl- Topaçı araştırmak oldu. Sağa | halde bir defa mektep tabibine / bir kaç günden beri ismim geçi- landı. Köylünün kulübesine neşe baktım: müracaat ediniz. yor! girdi. — Topaç yok... Çocuk'Hekimi —| — Şimdi beni buldunuz, degil mi? | Ünzez Tp Resimli hikâye — CİNGÖZ RESSAM