24 Aralık 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

24 Aralık 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahile 2 Kış şıddetını artırıyor | ( Baş tarafı birinci sal 18 metroya kadar çıkmıştır. Bugün rüzgâr daha kuvvetle esecektir. Sıcaklık düne nazaran azalacaktır. Ankara rasat merkezi Anadoluya yağmur yağacak rüz- gâr cenuptan - esecektir. mıntakalarda şimalden esecektir . | Edirne ve Trakyanın her tara- ) fina kar yağmıştır. Bu sabahı Çatakca civarında hava açmıştır. Dün de Eskişehirde kar yağ- mıştır. Kardenizde fırtına Karadenizde fırtına bütün şid- detile devam ediyor. Gelen haber- lere göre fırtına en ziyade Sinopla boğaz arasında şiddetlidir. Sinop- 'tan Rus hududuna kadar olan sahillerde bir derece sükünet | vardır. seyrisefain vapurları Sam- sun, Gireson , Trabzon iskelele- — lerine yanaşabiliyorlar. İzmir va- puru dün Sinoptan çıkarak Sam- | sıma gitmiştir. Karadeniz vapu- u da bu gün Trabzona gidecek- tir. Reşit paşa vapuru dün fırtına- nın şiddetinden İnebolu limanmda kalmıştır. Reşit paşa bugün lima- 'nımıza gelecektir. Fırtına Marmara denizinde de devam - ediyor. Fırtına olmasına rağmen vapurlar yollarına detam ediyorlar. Bu sabah / Gülnühal vaparu Bandır- madan gelmiştir. Konvansiyonel öğleden sonra gelecek Balkanlarda kar fırtınast devam ediyor. Konvansiyonel bu sabah gelememiştir. Tren Bulgaristan- da müşkilâtla yoluna devam ede- bilmiştir. Bugün öğleden sonra şehrimize gelecektir. Sılırdan aşağı T derece Sofya 22 (Hususi) — Bulga- ristanda kar fırtınası ve soğuklar | devam ediyor. Her taraf kalın | bir kar tabakası altındadır. Sof- — yada karın kalmlığı 30 santimet- Daha yüksek yerlerde 90 santimetroya — kadar — çıkmıştır. Hararet Sofyada sıfırdan aşağı 3 derecedir. Pazı yerlerde 8 dere- ceye kadar düşmü; Kar bazı yolları ve şimendifer hatlarını kapamıştır. Bu yolları jaçmak için asker gönderilmiştir. Garbi Trakya ve Mekedonyada kar fazla olduğundan henüz bu yollar açılamamıştır. Bu sebeple Yunanistanla münakalât durmuş- tur, Karadenizde şiddetli bir fırtına hüküm sürüyor. Hiç bir vapur limandan çıkamıyor. Bazı yerlerde dalgalar karaya hücum ederek tahribat yapmıştır. Bilhassa Ah- yolu civarında dalgaların karadaki tahribatı fazladır. Bütün Bulgaris- tanda şidd:di lıiş hüküm sürüyor. Parayı vermeyince..| Bir sarhoşkendisini pen- | cereden aşağı atlı Ekrem, İlya ve Mehmet Can isminde üç arkadaş dün gece Galatada bir birahaneye giderek zilzurna sarhoş olmuşlardır. Gece yarısıa doğrü garson hesap pusulasını getirmiş ve üç arkadaş içtiklerinin, yediklerinin bedelinin 57 lira tuttuğunu gör- müşlerdir. Sarhoşlar bu parayı vermeyince biranede müthiş bir kavga baş- lamıştır. Üç arkadaş garsonları fena balde dövmüşlerdir. Bu es- mada şoför Ekrem, - sarhoşlukla kendisini biranenin üst katından atarak ağır sürette yaralanmıştır. üü h | madam Valantin olduğu anlaşı- Mısır intihabatı Milliyetperverler büyük bir zafer kazandılar Kahire, 22 (A. A) — İntihabat apılmış, milliyetçi fırkalar büyük Bir zafer temin etmiştir. Nuhas paşanın başvekâlete gelecği tah- min olunuyor. Makdonald ekalliyette kalma- mak için Londra 22 ( A.A ) — Kabine, kömür ocakları hakkımdaki ka- nunu Avam kamarasında bu lâyiha hakkında serdedilen — tenkitle bertaraf etmek ve kendine ekse- | | riyet temin eylemek için tadil etmeği düşünmektedir. Fransada mütkiş bir kasırga Beziye 22 (AA) — Beziyede bir kasırga olmuştur. İki eski bina yıkılmış ve içindekiler en- kaz altında kalmıştır. Toprak yığınları altından Şi diye kadar bir kişi ölü, 10 kişi de yaralı olarak çıkarılmıştır. Yeni çöküntüler olmasından kor- , kulmaktadır. Gece yarısı kendisini denize attı Dün gece saat yirmi dört bu- çukta Topanede kayık iskelesinde, ihtiyar bir kadın peyda olmuştur. Bu meçhul kadın rıhtımda bir | aşağı bir yukarı dolaştıktan sonra bir hamlede kaldırıp kendini denize atmıştır. Denizde bir cismin çırpındığını gören iki kayıkçı derhal çalakürek yetişmişler ve kendisini denize atan kadını baygın bir halde sudan çıkarmışlardır. Yapılan tankikat neticesinde bu kadının Şişhane yokuşunda oturan mosyö — Jozefin “zevcesi araştır. Lâkin bu kadın bir. türlü neden dolayı kendisi attığını söyleyememi, Valantinin muayenesi yapılmış ve kendisinde cinnet alâmi görü- müştür. Madam Valantin bundan dolayı polise makul bir ifade verememektedir. Madam Valanti- nin kocası Avrupada bulunduğu ve kendisini başka hiç kimse tanımadığı için mecnun kadının intiharı şimdilik bir esrar perdesi altında kalmıştır. İktisat programı İstihsalâtımızı artırmak Ankara, 23 (Telefon) — İk- tisat vekâleti iktisadiyatımı- zın süratle inkişahı için ge bir program hazırlamaktadır. | bu tedbirler * | sonra Başvekil paşa Hiz. mec- $ liste - istihsalâtımızım — tezyidi | bakkında mühim bir natuk | | irat edecektir. Yakalandılar — Akhisarda kamyonetleri soyanlar yakalandı Akhisar, 22 (Hususi) — Akhi- sarla Manisa arasında kamyo- netleri soyan çetenin elebaşısı Efe kel Abdurrahman Akhisar Jandarma — kumadanı - tarafından Yakalanmıştır. Efe Abdurrahman arkadaşlarını ilşa etmiştir. Bunun — üzerine çetenin efradında Cemal ve Kâmil yakalanmışlardır. Gayri mübadiller Ankara 22 — XGayri mübadil- ler cemiyeti erkânından esbak Konya valisi Hüsnü B. ile Hüseyin B İstambal ) —gelditer. Dahiliye vekilini ziyaretle gayri mübadil- lerin işlerinin süratle intacı hu- sunu görüştüler. Dahiliye vel işlerin biran evvel intacma çalı- şacağını vedetmiştir. Kadıköyünde ioyriıufer Haydarpağadan Kadıköyüne 3 buçuk kuruş Üsküdar tramvayı Haydarpa- şaya geldikten sona, tramvay şirketi ile Halk otobüsleri şirketi arasına bir mukavele imzalanmıştır. Bu mukavele mucibince her altı dakikada bir, Kadıköyünden bir otobüs kalkmakta ve Haydarpaş- ya, tramvaylara müşteri taşımak- tadır. " Kadıköyle - Haydar paşa arasında bir kişi 5 kuruşa gö- türülüyor. Bilet, tramvaya ibraz Ortaköyde yangın Bu sabah Ortaköyde Ertuğrul | kışlasında yangın çıkmış ve der- | hal yetişen itifaiye tarafından sön- | dürülmüştür. — Kasııııpışada kanlı bir vaka oldu Bu sabah Kasımpaşada kanlı bir vaka olmuştur. Kavala muha- cirlerinden Emin ile Ali Odun iskelesinde bir kahvede oturur- larken aralarında kavga çıkımıştır. Neticede Ali büyük bir odunla Eminin başına vurarak arkadaşını pek ağır sürette — yaralamıştır. Eminin hayatından ümit yoktur. Ekmek ve Francala fiatları Şehremanetinden : Bu ayın 24 ncü Salı gününden itibaren Ekme- ğin kilosuna 15 kuruş on para ve Francaların — kilosuna 23 kuruş azami fiat vazedildiği ilân olunur. | denler geniş bir dirsek çevirmi edilince 40 para tenzilât yapıl- maktadır. Bu süretle Kadıköy cihetinde nakliyat pek kolaylaşmıştır. ve son zamanlarda hayli intizam kesbetmiştir. Evelce kazaların sık Üsik cereyan Yogurtçu, Taşköprü civarında, giden otöbüsle gelenler artık ayni yolu takip et- memektedirler. Fenerbahçeye gi- tedirler. Böylelikle karşısı düğü için, bundan böyle çı olunmaktadır. Elverir ki, konulan nizamlara, bugün riayet edildiği sadakatle riayet edilsin. Devlet bankası direktörleri dün Ankaradan gelmişlerdir. Direktörlerden M. Bele Parise OÖsmanlı - bankası gitmiştir, —yakında — gelecektir Osmanlı bankası, devlet bankası hakkında hükümete bir rapor verecektir. HAHEN | edeceklerdir. REFRİ AA Çinde harp Rus tayyareleri yeniden bomba den bildirildiğine göre Rusya ile Çin arasında imza edilen itilâfna- meye rağmen Rüs ordusunun harekâtı devam ediyor. Rus tay- yareleri bazı — yerlere bombalar atmıştır. Bir rus zırhlı treni Hailara vasıl olmuştur. Bu ehirde komünist mogollar faaliyette bulunuyor. Mareşal Çand, Hune - Liang ve ceneral Yen bir beyanname neşrederek halkı hükümete yar- dıma davet etmişlerdir. yeniden Türk - İhlyan konselosluk mukavelesi Atina 22 ( Hususi) — Roma- dan gelen telgraflara göre Anka- rada imza edilmiş olan Türk - İtalyan konsolosluk ve ikamet mukavelesi İtalya tarafından tas- tik edilmiştir. İrmik helvası.. Bıyıktaki izler hırsızı meydana çıkardı — | Sabıkalı Hüsnü isminde bir adam | dün gece Tahtakalede baklavacı in — efendinin — dükkânına tepsi Lepsi baklavalar, börekler, tatlılar karşımda şaşı- mıp kalmış, her birinden bir lok- ma alarak yemeğe başlamıştır. Sıra irmik helvasına gelmiş , Hüsnü helvadan kaşık kaşık yer- ken kapı açılmış ve kendisi ya- kalanmıştır. Hüsnü karakolda, Hüseyir dinin dükkânında hiç sey yemediğini iddia etmişse de bıy- ğının yanındaki helva izleri söz- lerini tekzip etmiştir. Şimdi bu tatlı hırsızı adliyeye verilecektir. n efene * Vekillerimizin konferan: Hukuk mektebinde her Sah verilmekte olan konferanslar me- vekillerimiz de konfe- ranslar ve İlk konferans Adliye - vekilinin “demokrasinin endişeleri, mevzulu konferansıdır. İkinci konferans dahiliye vekilinin belediye, ve üçüncü konferansta maliye vekilinin “paramız,, mev- zalu konferanslarıdır. * Müdafasi teşarlığı — Müdafaai müsteşarlığına Fırka kumandanla- rından Fevzi Paşa tayin edilmiştir. x Milli Tasarruf cemiyeti — Milli İktisat ve tasarruf cemiye- tinin istanbul şubesinin teşel için bugün saat 15 te şehrema- netinde cemiyeti umumiyei bele- diye salonunda bir içtima akte- dilecektir. Cemiyetin İstanbul şu- besini teşkile memur edilen Ko- caeli mebusu Reşit Saffet B. dün akşam bügünkü — içtimaa iştirak edecek zevatı davet etmiştir. İç- timaa rüesayi memurin ile ban- yanında ka müdürleri, gazete başmuhar- rirleri, ticaret odası erkâmı, bazı müesseselerin — müdürleri iştirak »* Sui istimal yok — Tayyare cemiyeti İzmirdeki — sui al haberini tekzip etmiştir. Verilen 27 bin lira emek mukabilidir. ortada sui istimal yoktur. |intihabında kadınlar da M. Karahan Aziz dostumuz. M. Karahan cenapları, evelki geceyi Beyoğlur Rus konsolosanesinde geçir- miş, Karadenizde fırtına devam ettiği için, dün de gitmemistir. Müşarünileyh, dün akşam geç vakte kadar konsolosaneden çık- mamıştır. Perapalas'a gitmesi timaline mebni oteldeki dairesi tekrar emrine âmade bulundurul- muştur. M. Karahan - cenapları Karadeniz'de fırtına sükünet bu- Tunca hareket edecektir. Cerjens- torpidodu Büyükderede de- mirlemiştir. * İstanbuldaki —iranlılar bir refikimiz dünkü nüshasında il â bir sebepten yı İran hükümetinin| şehrimiz- deki 19,000 İranlıyı memleketle- rine davet ü — yazıyordu. İran konsolosu bu. haberin katiyen aslı olmadığını ” beyan etmiştir. * Ağustosta kadınlar hem rey verecek hem intihap olunabile- cekler — Belediye — kanununun hususi encümende müzakeresi çok ilerilemiştir. Yakında heyeti umn- miyeye sevkedilecek olan bu ka- nunun encümende kabul edilen maddelezine nazaran gelecek se- 'ne ağustosta yapılacak belediye belediye intihabında intihap cdecekler ve edileceklerdir. ** Ekmek fiati — Ekmek yarın- den itibaren 15 kuruş 10 paraya satılacaktır. nadir görülmüştür. Şehrimize buğday muvaredatı devam etmektedir. Kiş için fazla miktarda stok buğday vardır. $ İrtişa meselesi — İrtişa meselesinde isimleri geçen me- murlardan İstanbulda Maliye fettişleri tarafından isticvap edi- lecek olanlar meyanında sabık maliye — müdürlerinden — Kâmil Beyden maada elyevm Rüsumat müfettişi olduğu Aanlaşılan eski bazı maliye mefettişleri de vardır. Ele geçen kayda göre Beye BU l y * Bandırma hattında bir mü- sademe — Bandırmadan İzmire gelen posta treni 2 numaralı ka- 'tarla Manisada makasçının yanlış- lığı yüzünden müsademe etmiştir. Bir kaç hafif yaralı vardır. Allan: S00, Düyünü müvabihide İngilir lirası Rümeli tahvilati Tramvay Terkos Babıa Çümenlo Anadali 0/945 Anadloli 11 Anadoki lll Amaterdam Sofya Bükreş Roma Cenerre Berlin