24 Aralık 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

24 Aralık 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

24 Kâminuevvel 1929 Sahife 3 — | ij HD çazgondlan " W Can çıkar huy çıkmaz Bir çingene kızı — varmış.. Bu | kız çok güzelmiş.. Kara parlak | gözleri varmış, kara - parlak saç- dari varmış... Teni esmermiş ve ipek gibide yumşakmış.... Buraya kadar iyi hoş... Lâkin bu çingene kiz çok fakir bir. kızmış, ayni zamanda çok tenbelmiş de... Ma- halle arasında İlabada, koca ye- mişi, ıskara maşa satacagı polis- ten gizli fal bakmağa bile üşenir, kapı kapı dolaşarak dilenirmi; Bir: gün, bir şehirli zengin bu kızı görüp aşık olur. ve gönül bu ya sarı basma entarili kızı Allahin emri, Peygamberin kavli Çingene yosması ilk zamanlar | vaziyetten gayet memnun olmuş.. Fakat bir az sonra bu mükellef hayattan bıkmış usanmış.. Bu cumada zengin kocanın nazarı dikkatini bir şey celbetmi Genç kocası her gün muayyen bir saatte mutfakten dilim dilim ke- silmiş bir torba ekmek alır. Bir odaya — kapanır saatlerce dişarı çıkmazmış. Adamcağız merak etmiş, gene | böyle bir gün çingene yosması odaya kapandığı bir sırada, zengin koca kapıya yaklaşmış, içeriye bakmış. Birde negörsün Karısı her masanın, her iskem- lenin, her kanepenin önüne, her | pencereye bir dilim ekmek koy- müş. Çingene yosması, elinde kirli torbası; her kanepenin, her iskem- lenin, her masanın, her pencere- nin önünde bir müddet durur, boynunu büker yalvaran bir sesle: — Allah rızası için. - Fakirim | muhtacım.. | Diye avucunu açıyor, ondan | sonra: — Allah kesenize Halil İbrahim | bereketi ve Diye ekmek dilimlerini ahp torbasına atıyor muş... Sonradan öğrenilmiş meğer çingene kızı uzun müddet dilen meğe alıştığı için bu zengin hayat içinde sıkılmış ve her gün muay- yen saatlerde amatör dilencilik yapar miş. E.. Gülmeyin, alışmış kudurmuştan. beterdir. Bugünkü gazetelerde şöyle bir havadis vardı: “Sabık İevazim 1l sene evel olduğu gibi bu AKŞAM GAZETESİ S00 liralık Kiymetli eşya piyangosu kuponu MA B0 Kupomı uklayınız Yerli roman No: 13 Aman lafı karıştırmayayım..Gülü- — Hay Allah cezasını kaldırsın. Dedi. üstüm başım, gögsüm kan içinde kalmış... Hakikaten Faiğa kanı Güliza- | rın çıplak gözsüne fışkırmıştı.. Gülizar çıkardığı — entarisinin eteğile “gögsünün, — memelerini arasındaki kanı adam akıllı sildi Salih mütemadiyen. tekrar edi- yordu; — Ah Gülizar musun? Cülizar görsünü ah sen yok rken koca- Kaçakçılık Kaçak sigara kâğıtlarını kimler getiriyor? Tütün inhisar muhafaza mü- diriyeti kaçakçıları takibe devam etmektedir. Evelki gün Kasım- aşada —bir kömürcü kayığının içinde 130 paket Bulgar sigarası bulunmuştur. Kaçakçılar yakala- narak zabitaya teslim edilmişti Bundan başka Küçük pazarda kahveci Mahmut kaçak sıgara satarken yakalanmıştır. Mahmut ve avenesinden Hasan Basri za- bitaya teslim edilmiştir. Kahvede — yapılan — taharriyat neticesinde — 12 Bulgar sıgarası paketi ayricade 21 defter sigara kâğidi bulunmuştur. Tahta kalede bir kaçakcının üzerinde de 16 paket Bulgar sigarası bulunmuştur. igara kâğıdı kaçakçılığı en zi- yade hariçten gelen vapurların tayfaları (tarafından icra edilmek- tedir. Yapılan tahkikata göre kaçakçılar küçük çekmece önünde denize lâstik torbalar atmaktadır. Bu lâstik torbalar denizde ka- çakcı sandallar tarafından toplan- maktadır. Bundan bir hafta evel Çekmecede lâstik torbaları karaya çıkaran bir kaç kaçakçı yakalan- mıştir. Şehrimizde — kaçakçılık — yapan sabıkallar zabıta marifetile tes- pit edilmektedi?. Bunların başka Köylü sigarası 6 kuruşa satılan bu siga- raya rağbet çok TÜRKİY! TÜT'N W. ıNı—â/Am 2 Köylü sigarasının etiketi Tütün inhisar idaresi bu sene de Haliçteki sigara fabrikası- inşasına - başlıyacaktır. - Bir kaç gün evel fabrikanın yeri bir heyet tarafından tespit edilmiştir. Fabrikanın — projeleri de — ikmal edilmek üzeredir. İnhisar idaresi bundan başka Samsun ve Diyarbekirde ki fab- rikaları tespit edecektir. Bu fab- rikalar mahalli ihtiyacın güçlükle temin edebilmektedir. babilkassa köylü dizarasına büyük ir talep vardır. için yapı BUT AURE ır her taraf ta rağbet görmüş- Samson sigara fabrikasında yapılacak olan yeni tesisat daha vilayetlere sevkedilmesi düşünü- sıgarası imal ede- liyor. n iki haftaya kadar Çay ve kahve hakkında konferans| SaPsuna yeni makinalar gönde- Bu hafta içinde Türk ocağında doktorlarımız. tarafından çay ve kahve hakkında konferanslar ve- ki sefg de gizli olarak ve kimseye haber vermeden ansızın İstanbul- dan ayrılmıştır. İsmail Hakkı paşar gene geçen seyahatinde olduğu lan- kimse- in Haydar- paşaya kadar motörle, oradan da veçhile, yola çıkmasır Pendiğe otomobille Pen- dikte İstanbuldan birinci müfa- rakatlerinde olduğu gibi biletsiz olarak trene binmiştir., İşte şayanı dikkat bir mani... Kimseye haber vermeden ansızın seyahat... gibi biletsiz yolculuk ! Garip itiyat vesselâm.. - Amma ayıplamamalı, can çıkar, huy çık- maz, derler... Bir kere bu tarzda seyahata alışılmış!.. Hikmet Feridun sına dediki: — Haydi — söylenecegine — şu ölüyü sırtlada surun dişarısına gömelim?. Salih aglayor gibi idi: — Ben nasıl bunu gömeyim, nasıl gömeyim, Lâkin bu esnada Salihin gör karısına ilişti. Gülizar gömle; rmıştı, kan izleri olan gö tamamils açıktı , yırtık ” gömleği ile koltuklarını — altmdaki temizliyordu. Salih bir tuhaflaştı , bir aptal- lık geldi çocuha,, kanı Buğday fiati Amerikada 11, bizde ise 16 kuruştur Cihan Bufdîyîmri hakkında gelen haberlere göre Şikaga bore Sasında fiatler düşmektedir. Tica- ret borsasına Şikagodan yelen telgrafta buğday fiatinin 11 ku- kadar düştüğü haber verik Bizde ise fiatler 16 kuruştur. Borsada en ziyade yumuşak bu; daylar muamele görmektedir. Dün borsada 22 bin 850 okka buğday - satılmıştır. Anadoludan gelen haberlere göre Konya, Eskişehirden — İstanbula — mükim miktarda —mal gönderilmektedir. | Amerika buğday fiatlerinin düp mesi üzerine elindeki malı çıkar- | maktadır. Gülizara baktı.. Salih: — Ah sen Gülizar - diye tekrar etti Sen insana babasım öldürtür- sün Gülizar.. ça kalktı, karısına yaklaştı. Deli herif birdenbire degişivirdi, ohiddetli "o müteessir Salih kuzu gibi bir adam oldu. — Gögsüne kan mı sıçradı?.. — Evet.. — Ver paşavrayı ben sileyim... — Ben silerim.. — Ver ver ben sileyim... Deli Salih bezi eline aldı, karısı-| 'na yaklaştı, edindeki paçavrayı Güli-| | zarın çıplak esmer tenine değdirdi. gögsünü yene bir an Gülizarı - bir giltenin üst baktı.. Kadın ona Güya / karısının - kanlı temizliyordu.. Lâki içinde degişiver ucu kanlanan kir itti. Bu dap daracık çingene odasının 500 bin lira Tevziata başla - mak için malüller tespit ediliyor Malöl gaziler hakkında çıkan kanun mücibince 'ziraat. bankasın- da malüline ait 500 bin lira tevzi edilecektir. Bu paranın - tevzüi müdafaa vekâleti memletimizde bulunan malulin miktarını tespite başlamıştır. Malül gazi yeti bu muamelenin ikmali paranın müdafaa vekaletine müracaat et- miştir. Makam otomobili Ancak âcil işlerde kullanılacak Otomobiller hakkında bilümum devaire bir tamim gelmiştir. Bu tamimde makam ve-hizmet oto- mobillerinin - yalnız — âc kullanılması tavsiye edi Bu suretle benzinden mühim miktarda tasarrüf. temin edilece- klir. Çünkü memleketimizin ben- zin sarfiyatı gittikçe artmaktadır. 925 senesinde 50 bin ton benz sarfedilirken geçen sene bu mil tarın 62 bin tona çıktığı — anlaşı mıştır . Ceviz mahsuli Bu sene ceviz ihracatımız gitmiştir. Bilhassa İzmirden diğer senele nisbetle daha çok ceviz ihraçhedilmiştir. Şehrimizde ceviz fiatleri 80 kuruştur. Çürük cı lere bu sene daha çok talip çık- mıktır. Cürük cevizlere en ziyade talip olan Almanyadır. Bu mal- Jarın-Finti-25 Sayrustur. Malül gaziler Üsküdar tramvay şirke- tinden şikâyetçi Malül gaziler cemiyeti üskü- dar- kısıklı tramvay şirketinden şikâyet etmektedir. Şiküyete 5- bep Üsküdar tramvaylarının ma- İüline müşkilât çıkarmasından ileri gelmektedir. Malül gaziler cemi- yeti bu hususta şehremaneti nez- dinde — teşebbüsatta — bulunmuş- lardır. BİR NASİHAT Bedelini 12 ayda ödemek şar- tile Kirik süpürgesi al- mak fırsatını kaçırmayınız. Bu t 31 Marla kadar devam ektir. SATİE METRO HAN; BEYOĞLU zi lar içinde yatan bi tarafta bir kan pıhtı kanlı bir. biçak.. Bir köşede bir ucu kanlı bir şilte ve bu yata- ğon üstünde birbirini - didikleyen iki kanlı vücut.. Bir yanda bir ölü, bir yanda bir yatak, bir se- vişme, sahnesi.. — Haydi yürü Salih.. — Gelemiyeceğim Gülizar.. şiyordu. Bu sefer gene sesi ağlamaklı bir hal aldı: — Ben bunu nasıl götürür de gömerim.. Nasıl gömerim.. — Haydi haydi, duracak vakit değil. Vallahi bu kadın değil başka — Sen yerleri - tamizle, dedi. ığını.. Yerde | YENİ NEŞRİYAT Türkçe de « daş » lâhikası |— Türk Halk Bilgisine ait tetkik- | lerin birincisi olan bu eser, 16 sahifelik bir risale olarak H.B.D. ilim encümeni kararile intişar etmiştir. — İstanbul — darülfünunu lisaniyat müderris muavini Breslav darülfünunundan mezun DR. CA- FEROĞLU AHMET Beyin bu seri, hacmının küçüklüğüne rağ- men, milli” kütüphanenize ihda olunan kıymetli bir tetebbu mah- sulüdür. Risalede “ arkadaş, yol- daş, çmuzdaş, kardeş ,, ilh keli melerindeki daş lâhikasının muh- telif menabie nazaran menşei; ve mühtelif istimal / suretleri tetkik dilmektedir 27 kânunuevel Cumartesi gününden ibaren Eşya piyangosu kuponlarınızı getirmeye başlayınız Kuponlar 2 kânunusani 1930 petşembe akşamına kadar tepdil edilecektir Bu müddet zarfında hergün saat ondan on üçe kadar ida- rehanemize müracaat ederek kuponlarınızı birakınız ve nu- maralı kâğatlarınızı alınız. Saat birden sonra gelenlerinki er- tesi güne kalacağından, saat- leri nazarı dikkatten — uzak bulundurmamalarını - kari'le: mizden rica ederi İstanbul baricindeki kari'le- imiz S kânununusani 1930 ihine kadar posta ile ku- ponlarını göndermiş olmalıdır- lar. Posta polu gönderdikleri takdirde numaraları kendile- rine gönderilir. (|) Eksik kuponlarınıı. idare- mizde numara alırken tamam- layabilirsiniz. TARŞURET ayrıca ilân edileceği ADAREMANE — acımuslük sokağı Telgrat adresl: HAkşam, istanbul, Telelon : yazı İşleri için lek 1516 Telefon » idare işleri içim çit Ginderiler yanler, sehibins ü ulilnar ABONE ÜCRETLERİ Türkiye için Seneliği 1700 ai aylığı 200, üç arlığı 500 kuruş, Fenebi imemleketler içinz Seneliği 30067 aht aylığı 1600ç. Üç aylığı 00 kuruştur. canım.. komşuları Bir müddet ikisi birden egil- diler yerleri adam akıllı sildiler, kan lekeleri çıkmayan tahtaları biçakla kazıdılar. Bu işler olup bittikten - sonra Gülizar, köşede duran labada | sepetinden büyük bir çuval ç- kardı.. Karı ile koca Faiğin ce- | setini kaldırdılar , çuvala soktular. Salih çuvalı sırtladı. — Sen de kazmayı al. Gülizar - kazmayı aldı evel aşıkının. yırttı ingiliz ignesi ile iliştirdi. Kapıdan — çıkarlarken — Salih birden bire durdu, çuvalı yere klarının ucuna ba- bir az una bir