19 Ocak 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

19 Ocak 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

k Sahife 8 Akşam 19 Kânunusani 1930 Birköpek, alevler için “evin küçük çocuğunu kurtardı Amerika hükümeti köpeğe altın tahlisiye madalyası verdi ve köpeğin ismi “Kahraman,,a tebdil e Bundan bir müddet evel Amerikada an- cak romanlar- da, sinemalar- da geçen çok heyecanlı bir vaka olmuştur. Hâdiseyi an- latmadan evel şunu / söyliye- kim. Hani “Ke- di nankör, kö- | l pek sadık olur,, diye bir söz : vardır. Ame- rikada hassas bir köpek bu sözün bakikt İ kârane bir reketile bütün (Ğ hemcinslerinin İ koltuklarını kabartmıştır. Bakıniz anla- talım: Amerikada, Masaçuzets hükü- meti dahilinde küçük bir sayfiye.. — Burada Montaviller isminde bir aile oturuyor.. Bu aile karı koca ve üç çocuktan ibarettir. M. Mon- tavil hırsız tehlikesine karşı bun- dan bir müddet evel evine Ter mösveinsinden bir köpek almıştır. Fevkalâde zeki bir hayvan olan bu köpek evdekilerin hangi eşy- | ya fazla ehemmiyet verdiklerine — dikkat eder ve gece gündüz 0 “ eşyanın etrafından ayrılmazış... Köpek evde bir müddet eski- yince efendilerinin en küçük ço- cuklarına büyük bir dikkat, ve itina gösterdiklerini — anlamıştır. Madam Montavil evde olmadığı zaman köpek küçük efendisine adeta lala gibi bakarmış... Çocuk yürümeğe — başladıktan sonra köpek küçüğün peşini bir dakika bile bıramamıştır. Bir gece kocası evde yokken madam Montavil köpeğin acı acı feryat — ettiğini — duymuş ve yatağından kalkarak oda kapısını açmıstır. Bu esnada açılan kapı- dan İçeriye büyük büyük alevler 've kesif bir duman girmiştir. Bu yaziyet karşısında şaşırıp kalan madan Montavil hemen odada : S | | © we can he Kahraman, çocuğu kurtarırken buluna iki çocuğunu elinden tutmuş Madam Montavli, küçük çocuğu ve «Kahraman, Madam Montavil — dışarı çıkınca 'en küçük çocuğunu telâşla içeride unuttuğunu hatırlamış ve zavallı kadının aklı başından gitmiştir. Bu feci vaziyet ” karşısında ne yapacağını şaşırıp kalan - biçare anne çocuğunu kurtarmak için alevler arasına atılmış, tekrar eve girmek istemiştir. Lâkin ateş her tarafı sardığı için itfaiye memur- ları kadının bu çılgınca hareke- tine mani olmuşlardır. Bunun üzerine madam Montavil her önüne gelene: — Allah aşkına — çocuğumu kurtarın.. diye yalvarmağa başla- mıştir. Lâkin yangın okadar müthiş bir hale gelmiş ki eve girip ço- cuğu kurtarmağa — hiç kimse cesaret edememiştir. Madam Montavil ile beraber dışarda bulunan köpek bir müd- det hanımın telâşli halini seyret- tikten sonra birdenbire ortadan kaybolmuştur. Bir itfaiye neferi ” hayvanın Alevler arasına atılarak eve gir- ü görmüştür. Aradan pek az zaman geçmiş ve köpek en küçük çocuğu elbiselerinden tut- tuğu balde sokağa - çıkmıştır. Madam Montavil bu sahne kar- de kalan | dildi şısında gözleri yaşla dolu olarak | hem köpeği, hem de ateşten kurtulan küçük yavrusunu kucak- lamıştır. Fedakâr köpeğin vücudunun bir çok yerleri yanmıştır. Şimdi bi Amerikan gazeteleri bu kahraman köpeğin resimlerini neşrediyorlar. Köpeğin eski ismi “Bum ,, dır. Şimdi bu isim Plevo ya tahvil edilmiştir. Çünkü Plevo kahraman demektir. Plevonun bu sadakati büküme- Ki de nazarı dikkatini celbetmi tir. Bunun üzerine bu fedakâr köpeğe altın bir tablisiye madal- yası verilmiştir. Madalya merasimi zmahsusa ile Plevonun boyauna takılmıştı Aşk izdivacı! İngilterede yalnız âşıkları evlendiren bir rahip! İngilterede Belfast şehrinin ki- liselerinden birinde Con Makafrey son zamanlarda evlendirdiği gençleri garip bir üsnle tabi tutmaktadır. Kendisine evlenmek için müra- eat eden geçlere rahip ilk söz olarak: — Biribirinizi, demektedir. Eğer gençler derhal sarmaş dolaş olur öpüşürlerse, rahip: — Biribirinizi seviyorsunuz, sizi evlendirebilirim, diyerek düğün merasimini icra etmektedii Fakat müracaat ednlerin “öpü- şün,, sözlerine, zoraki itaat ettik- lerini görürse; — Sizler âşık değilsiniz. Ben yalnız aşk izdivaçlarını icra ede- ceğime yemin ettim... Siz başka bir rahibe müracaat edein. O sizi| evlendirsin. Ben mazurum, de- mektedir. Rahip Con Makofreye müracaat ederek red cevabı alan bir. çift mahkemeye giderek tahkir edil- diklerini iddia etmişler, rahi hem kendilerini evlendirmesini, hem de tazminat vermesini iste- mişlerdir. Fakat mahkeme bi hususta rabibi bir cebredemiyeceğ bildirmiştir Şimdi bir çok gençler Con Makafrey tarafından evledirilmiş olmak için aşk izdiacı yapmağa karar vermişlerdir. M.BORİTZER vıyana Çamaşırhanesi Beyoğlu Venedik Sokağı 24 Telefon: Beyoğlu 1259 Her nevi çamaşırlar ucuz fiatla yıkanır ve ütülenir. Lokanta ve oteller için Hususi flatlar şimdi öpünüzl.. Ademi iktidar VE BEL GEVŞEKLİĞİNE En müessir deva Seroin hay yıdır. Deposu İstanbul Sirkecide İskenderiye öleli ittisalinde Ali Riza eczanesidir . T: kuruş posta ile gönderil ecza depolarında ve İrgat paza- rındaki ecranede bulunur. rahip olan | n ELYA MÂA! Karmen Çok ürkek,cesaretsiz ve müte- reddit bir genç. Her tavur ve hareketi çekingenliği ve ruhun- daki katiyesizliği gösterir. İstej kudreti, tahammül ve mükave- meti çok zaiftir, her zamı muühitindeki — insanların — tesiri | altında kalır ve mukadderatın Bununla beraber kendi- sinde asabi ve hırçın bir kadın inadı da ziyadesile vardır. Bu itibarla da kendinden hiç mem- ir ve bu yaşta bir genç kızda bulunması lâzım gelen yoktur. Bilâkis ekseriya mağmum ve büzne meyyaldir. İçini kemiren cismani ve ya ruhi büyük bir iztırabı yahut derdi vardır. Bunun daha büyük bir ihtimalle cismani olduğunu zanne- diyoruz. Hayalindeki genişl duygülarındaki incelikle birleş- mesi, çok hassas bir insan tipi yaratmıştır. Çabuk müteessir olur çabuk kırılır ve gücenir. Hayâl ile uğraşmaktan zevk alır, çalış- maktan boşlanmaz, bilhassa bissi ve ( patelik ) şürler sever. Bir parça dalgin ve intizamsızdır. Ben neymişim Mukavemeti, cesareti cüreti ve sayn gayreti çoktur. Ne yorulmak ne de yılmak bilir. Büyük ener- jisine rağmen ayni zamanda cev- valdir de. Yalnız me sabrı ne de sebati pek yoktur. - Hayatında daima — değişiklik arar, Bütün mevcudiyetini - sarsan fakat az zaman sonra sönüp giden gelici geçici hevesleri pek çoktur. Ken- | dine fazla kıymet verir, azameti sever ve hareketlerini her yerde daima tesir yapmak gayesine göre ölçer. Bu uğurda bir parça atıp tut- maktan da çekinmez. Duyguları ince değildir. Zevklere ve huzüza karşı fazla bir meyli - vardır ki, buna karşı mücadele etmesi lâ- zımdır. K.LA.T. Siz Iâekal on satır. yazınız. Kardeşiniz de keza. Bundan mada, n görmek içindir. Hal- , kurşun kalem ve satırlara yazdıktan lâstikle cedvelle sonra bunları Grafolojide bu gibi hileler daima silmiş. yazanın aleyhinedir. Bu sefer ise esasen acemi olan yazıyı / tahlil edilemez bir hale getirmiştir. F. E. Az evvel öğrendiği anlaşılan yeni harflerle yazısı işlek olmak- tan çok uzaktır. Görülebilen | noktalar : Kararlarında dürendiş ve ihtiyatlı, fakat ayni zamanda korkak ve müvesvis bir karakter. Hayata merbut ve sinnine nis- beten şetareti iyidir. Ruhen ihti- yarlamamıştır. Teklif ve tekeb düfe, eşkâl merasim ve an'aneye çok riayet eder. Kı de her halde riayet ve itibar görmek ister. Mamafi — bütün — bunlar yeniliklere pek taraftar olmasına mani olamamaktadır. 5. 6. 7. 9. 13. 18. Hoşmeşrep, — getaretli, bir az hoppa, bir parça da gösterişçidir. Konuşmaktan, hatta azacık ta lü- fakat tatlı gevezelikten lezzet alır. Mamafi — akıllıdır, düşünmeden “ulu orta söz. söy- demez, kimseyi kıracak incitecek hareketlerde — bulunmaz. — Buna mükabil şakadan hoşlanır, ve çabak - karılmaz . Esasen / kalbi zumsuz, KA SÜ ANIN LARI K Yazı nümuneleri nasıl olmalıdır ? Nümune büyükçe çizgisiz kâğıda mürekkeple yazılmış 8 - 10 satır olmalı, yeni harf- lerle yazılmalıdır. Nümuneler hüsnü hatla değil, çabuk yazı ile yazılacaktır. Hakiki imzası bulunursa iyi olur. isimler gizli tutalur, neşredilmez. Metinler türkçe, İransızca, ingilizce almanca, italyanca olabilir. Yazan erkek mi, yoksa ka- dın mıdır ve kaç yaşındadır? Mutlaka doğru çlarak bil- diriniz. Yazı sahiplerinin seciyesinin bilhassa öğrenmek istediğiniz noktaları hangileridir? Kısaca yazınız ve sorunuz. Nümunenin —baş tarafına bir remiz yazınız, ağni remiz ile cevap vereceğiz. Nümüneler iade edilmez. Tahliller - hakkında hiç bir mmes'uliyet kabul olunmaz. açık, temiz ve merhametlidir. Başkalarını memnun — etmekten zevk alır. Ayni zamanda hayli cömert oluşu bir arzusunun yeri- 'ne gelmesini kolayıaştışır. Münev> ver ciddi ve irfan sahibi olmak- la beraber hayatın çok derin düşünmeğe, fazla ağır, zihin yo- Tucu şeylerle uğraşmağa değeri olmadığı kanaatındadır. Daba ziyade eğlenceli, hafif ve zevki okşayan şeylerden hoşlanır. Benliğinin kırık bir noktası varsa da iyi tabiatı, hayatını bu yüzden zehirlenmekten — korumuştur. Umumiyet itibarile kendinden ve hâlinden memnun sayılat RADYO 48/1/930 programları (İstanbul ayarile) ANKARA 1575 m. 18-18,30 — Konferans veya ders 18,30-19,15 Salon orkestrası 19,15-20,30 Solo veya taganni 20,30-20,45 İstirahat 20,45-21,30 Ajans haberler ve raporu. İSTANBUL 1200 m 5Kw 17,30-18,30 Saz heyeti, Borsa haberleri 18,30-20,30 Jazz-bant, Orkestra 20,30-22,30 Saz heyeti, Anadolu ajansı haberle: BELGRAD 428 m, 19 Radyo orkestrası 21 Radyo Ouartette 22,40 Zitre konseri 23,40 Dans havaları (Oto- mobil klupten ) BUDAPEŞTE 550 m. 20Kw. 19 Gramofon 20,30 Muhtelif konser 21,50 Piyade alayı orkes- trası, 23 Tzigan orkestrası. KATOVİÇ — 408m. — 10Kw 21,30 Konser 24 Dans havaları. ROMA ââtm. — S0 Kw 18,30 Konser 21,20 Radyo gazetesi 22,02 Orkestra ve taganni. VİYANA — Sisim. — 15 Kw 16 Jazz-band 18445 Musiçwe de chanbre 2105 Pbilips'in eseri Operet — nihayetii telsizle resim neşriyatı.