27 Ocak 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

27 Ocak 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

21 Kanünüsani İ Sahife 3 Balo dedikodus! Tasarruf modası Geçen sene , Matbuat Balo- su'nda, şıklığı ile — meşhur. CH, Hanmefendiye, kompliman olsun diye şöyle demiştir mefendi! Bu elbise size © kadar , amma o kadar yakışı: iyor ki, Hilâliahmer - Balosu'nda bununla fevkalâde nazarı dikkati telbettiniz. — Yakasındaki çiçeği değiştirmişsiniz ; — lâkin, elbise güzelliğini - kaybetmemiş ; gene sizi o akşamki gibi, belki daha fazla cazibeli gösteriyor. Bu sözlerim — Üzerine , Hanımefendiden, - doğrusu Müteşekkirane bir tebessüm bek- ordum. -Fakat, — Hanimefendi, nevhilâl, — kaşlarını — şöyle bir çatış çattış etrafına ürkek ürkek bakındı;. sonra: — Nedir söyl dedi. - Elâlein seyi iki baloda gi) i çıkaracaksınız. Sonra bana derler? Rezalet, vallahi, rezalet... Bu sözleri söyledikten sonra, beni öyle bir azarladı öyle bir azarladı ki, acısı, kirmizi” biber gibi, hâlâ damağımdadır. CH Bu hadise üzerine, C. H. H£., benden yüzçevirdi. Hattâ, gördi ğü yerde selâm bile vermemeğe başladı. Müthiş bir pot kırdığıma zahip olarak, ben de, Hf.ye - rastgeldi- ğim yerde mahçup mahçup ba; amı örüme iğdim, geçtim. Eveli geceki Matbuat Balosun- da, C. H. Hammefendiyi gene ! Mucize 'a uzak- tan işaret edip beni yanma ça- garıyor. Yaklaştım. C. H. Hf gösterdi: — Gene yakışıyor mu? Üç kere, yıkattım. İki kere boyattım, Aynı elbisedir. Hem de yerli kumaş- tandır! - dedi. Ve, bunu, yanındakiler işitsin diye yüksek sesle haykırdı. Ah gidi şu moda ! Va sırtındaki — elbiseyi Na) Elektrik ve motörcülük mektebi Elktrik ve motörcülük mektebi ticaret odasına müracaat ederek mekte- be muavenet edilmesini istemişti Bu müracaat oda idare tarafından tetkik edilmektedir. BURHAN CAHiT Yeni romanı öbür Gelirken bir — Hayır hayı tarafa geçecegim. balkon görmüşsünüzdür.. Oradan içeri girin.. Ben — size kapıyı açarım.. — Peki... Tekrar duvardaki boruları tuta- rak öbür tarafa geçtim. İçimde dehşetli bir şüphe var — Ya bu kadın beni turağa düşlrüyorsa.. Ya bu kadın beni yakalatacak: Mamafih bu tereddüt çok sür- Balkona atladım. Tıpkı 0 heyeti | | î Taksi saatları — Adli teftişler — Balık bitecekmi? Saatler daima direksiyon tarafında olacak Bazı otomobillerde taksi saat- leri gelişi güzel yerlerde bulu- nüyor. Emanet taksi saatlerinin | ayrı ayrı yerlerde - bulunmasını | hileye müsait görmüş ve emanet | son içtimamda / taksi | in behemehal direksiyo- bulunma- saatleri nun bulunduğu yerde sına karar vermiştir. şoförlere 5 ay mühlet verilmiştir. Bundan başka bazı yolcular aatındaki rakkamı inden şikâyet ediyor. Bunun için geceleri taksi iyi görmedi Encümenler saatin içindeki rak- bilmesi için saatların kamın görü üzerine birer lamba konulmasına | karar vermiştir. Bazı şoförler de taksi saatlerin- de yeni bir hileye daha baş vur- muşlardır. Bunlar yolcuyu otomo- bile almadan evel saatin antre- sinden — istifâde - edebilmek saati hareket ettiriyorlar. Yolcu bindikten sonra evelce işlemiş olan saat bir kaç metro ilerledikten sonrâ rakkamlar kaydedilmeğe — başla- miyor. Bu süretle şoför mesafeden | kazanıyor. Emanet bu türlü yapağları da cezalandıracaktır. Paslırmağ!a dikkat! 235 çuval kokmuş — | pastırma - yakalandı — | için otomobile İstanbul — Balıkpazarında — bir pastırmacıya ait ve Bomonti fab- rikasının soğuk hava deposunda muhafaza edilen 235 çuval tırma Beyoğlu belediye dairesi tarafından — müsadere — edilerek emanet kimyanesinde tahlil etti- rilmiş bu pastırmaların yenileme- yecek kadar mülevves - olduğu anlaşılmıştır. Pastırmaların —imhasına karar verilmiştir. Ayni zamanda pastır- da - şiddetle - cezalandırıla- caktı Eskişehirle telefon muhaveresi | Eskişehirle telefon muhaveresi yapan tacirler telefon saatlarından | şikâyet ediliyor. Posta ve telgraf idaresi Eskişehirle konuşmak ( sabahleyin saat altı ve akşam üzeri | saat ondokuzla yirmi arasını inti- hap etmiştir. Bir çok yazıhaneler bu saatlerde kapalı olduğundan roman No: 47 gece olduğu gibi kapı itince açıldı. İçeriye girdim. Gene eskisi gibi ayaklarımın altında yumuşak bir halı vardı.. Gözlerim karanlığa pek alışmadığı için etrafı ellerimle araşlayarak ilerlemeğe başladım.. tam aradım öldürdüğümüz yere | gelmiştim ki boynuma iki çıplak kol dolandı, bu kollardan biri boynumdan belime kaydı. Aynen cinayet gecesi.. Gene iki yaş ve sıcak dudak dudakla- rının üstüne kenetlendi.. Heyeca- 'nın gaipleştirdiği bir ses; Adliye müsteşarı bu hafta avdet ediyor İstanbul adliyesindeki - teftişle- olan rini ikmal etmek üzere adliye vekâleti müsteşarı Ferit bey; bu hafta perşembe günü Ankaraya avdet edecektir. Ferit bey; şehrimizden hareket edince- ye kadar adliye müfettişliğindeki makamına gelecek ve son tahki- katımı yapacaktır. Şehrimiz adliye erkânı arasın- da tebeddülât yapılacağına dair henüz tekarrür. etmiş bir yoktur. Ferit beye ziyafet İstanbul ağırceza mahkemesi reisi Hasan bey tarafından şehri- mizde bulunan adliye müsteşarı Ferit bey şerefine dün bir öğle zıyafeti verilmiştir. Ziyafette İstan- bul adliye erkânı hazır bulun- muştur. Yalova rehberi Seyyahin cemiyeti bir eser hazırlıyor Seyyahin cemiyeti yakında Ya- lovaya dair bir kitap çıkaracaktır. Bu kitap fransıça (l almancaya tercüme edilecektir. Yalova rehberinde resimlerde olacak bilhassa Yalova suları hak: kında malümat bulunacaktır. Kitabın basılı in Darül- funun / kimya — şubesinin ” yalova suları hakkındaki raporu bekle- niyor. Yalova rehberi basıldıktan sonra “Avrupa ve - Amerikadaki cemiyetlerine seyahin lecektir. gönderi- Yevmni, Siyas' gazete İDARENANE — acımuzlük sokağı SAkşam, i Telgraf adresi Telefon Telefen idare işleri içini , ABONE ÜCRETLERİ Türkiye içint Seneliği/ 1700, aylığı 905 öç aylığı S00 kunüş, Fevebi memleketler içinz Seneliği 3000 aylığı 1600). Üç aylığı 900 kuruştur. — Kemall, Dedi... Kemal hal.. Demek kadın bi Göya gayet tabü m gibi kemali cid- Felâket kim oldu gumu çakınıştı. bir halde ( diyetle sordum: — Kemal de kim?.. Birdenbire şaşaladı. — Şaşırdı, dedi, affedersin. Ramiz diyecektim... Belimdeki yumuşak kol birden bire sertlendi, adelelendi, kayış gibi oldu. Bu kayışın çenberi gittikçe —daralıyor, belkemiğim çatır. çatır. çatırdıyordu.. Kadın kadına benzer derler.. Ne doğru söz... İşte Cavide ile konuştukla- rımız.. Bakın gene bü. odada Despina ile aramızda geçen mu- havereye ne kadar benzeyar.. — Geç kaldım.. Seni ne za- mandan beri bekleyordnm.. — Herkes yattı ni? vey | Bomba ile balık avlıyanlar | çoğalıyormuş Bu günlerde - bombayla — balık | avcılığı çoğalmıştır. — Balıkçılar | cemiyeti bomayla balık avlanan yerleri tespit etmektedir. Bu yerler. Pendik bir kaç sene sonra balık kalmı- yacağı söylenmektedi Balıkçılar cemiyeti bu hususta Ticaret müdüriyetine — müracaat | etmiştir. Şayet bomba balıkçı nn önüne geçilmiyecek olursa balık yatakları mahvulacaktır. Hükümetin balık avlanan yer- | lerde bomba atanlara kaşı tedbir ittihaz edilmesi- isteniyor. | civarında | Leh seyyahin - cemiyetinin bir müracaatı Lehistan seyyahin cemiyeti Türk seyyahin cemiyetinden memleke- | timiz hakkında malümat istemiştir. | Bundan başka bir sene zarfında | Lehistandan Türkiyeye ne miktar | Leh geldiği seyyahin cemiyetinden | sorulmakta: Bir istifa Eminönü — Hilâliahmer — şubesi idare heyeti istifa etmiştir. İstifaya sebep heyet azası arasında ihtilâf | çıkmasıdır. İstifa hadisesi üze yeniden kongre toplanacatır. Portakal ticareti İngilizler Kıbrista mühim tedbirler aldılar İngilizler Kıbrıs. portakallarını | harice sevketmek için fevkalâde | tedbirler almaktadırlar. İngiltere hükümeti Kıbrısı adeta bir por- takal bahçesi haline sokmak için çalışmaktadırlar. İngilizler bu sene Kıbtıs portakal ihracatının itibara alarak Kıbrıs için portakal nakline mahsus hususi az olduğunu nazarı yaptırmışlardır. Bu vapurların içinde portakab ların zedelenmemesi için bir çok tertibat vardır. Her vapar. 50 bin büyük por- takal sandığı — taşıyabilecek — bir | tarzda inşa edilmiştir. — İngilizler portakal — ihracatının çok — kârlı bulmakta ve bu işe ehemmiyet vermektedi — Yattı. Sen yek ziyade iyi BU ne kokuyorsun | böyle., — Beş seneden beri kullandı- |ğim koku.. Hatırlayor. musunuz.. | Busuali Despinaya da sormuştum.? Tesadüf bu kadar olur işte Biz Cavide ile sarmaş dolaş keyif | sürerken dişarda bir ayak sesi peydahlandı... Karanlıkta onu kar gibi siyahı iri görlerinin korku ile açıldığını seçtim.. Kulağıma fısıldadı. geliyor.. Ve benim cevabımı beklemeden kolumdan çekti. Despina ile sak- ük kadife perdelerin | arkasına büzüldük. Tesadüfün bu derecesi ancak Ayni perde- variyet.. Gö; hemen de ağız Kadın da ayni romanlarda olabi nin altında, ayai göğseyiz, hemen ağıza gibiyiz de.. koku., | İ İçki yasağı Amerikada 30 milyon kişi nümayiş yapacak Vaşıngtondan bildirildiğine göre Amerikadaki meni müskirat aleyh- gayretleri gittikçe kuvvetleniyor. Rei huf Mr, Huverin kanunları tenfiz için teşkil ettiği komisyon Vols- tead kanunu yani meni müskirat kanununun tadili aleyhinde müt- tefikan karar vermiş isede meni müskiratın —müessir olması gibi - vusayada meselesinde ciddi surette komis- yonda ihtilâf çıkmıştır. Şimdi ruhani cemiyet ve teşl lât menimüskirat meselesinde mü- lâyim davrandıktan - başka müte- ferrik sivil cemiyetler menimüski- rat kanunu aleyhinde şiddet gös- teriyorlar. Bunlar menimüskiratın necibane bir tecrübe olmayıp belki Amerikan halkının ahlâkını ilsat O ve — Kanada — hudüdünün asayişini ihlâleden bir şey oldu ğunu beyan ediyor. Meni müskirat alayhinde gelecek ilkbaharda muazzam bir nümayiş tarlarının — ümit — ve için ne bulunulması | yapmağı tasavur ediyorlar. Bu tasavvura nazaran “hurgiyeti şahsiyenin — mukaddes — davası, Lehinde 30,000,000 insan nümayiş —» yapacaktır. Bu otuz milyon insan ayni gün ve saatta muhtelif şehir- lerde alaylar teşkil ederek numayiş yapaı Meni müskirat mes'elesinin halli. için en muvafık — usul / ispirtosu hafif olan şarap ve biraya müsa- 'ade olacağı bir çokları tarafı a olunuyor. Hem ikiz.. Hem de kardeşlerden biri bir yaş daha büyük! İngilterede Karlton — şehrinde garip bir vaka olmuştur: Madam Notingam isminde genç bir kadır min 31 Kânunevzl günü sancısı tutmüştur. Kadın gece saat on biri eli geçe bir erkek çocuk, beş dan bir çeyrek saat sonra on geçe de bir kız doğurmuştur. Ertesi günü M. Notngam bele- diye dairesine giderek ikiz çocuke larımı kaydettirmek isteyince me- mur, çocuklarını ikiz olarak kaydı edilemiyeceğini bildirmiştir. Oğlan 1929 senesinde kız isa 1930 senesinde doğdukları içi aralarında bir yaş fark olması ap etmiş, ikiz oldukları halda 'nüfusa öylece kaydedilmişlerdir. Büyüdükleri zaman- kız, erkek kardeşinden her zaman bir yaş küçük zannedilecektir. Dişardaki ayak sesleri gittikçe vuzuhlaşınca, içimden: —— - — Eyvah, dedim, adam akıllı kapana düştük... 'Lükin Cavidenin benden ziyade korkması bu fikrimi değiştirdi. Maf mafih kadın bu.. Belli olmaz ki. Aman ne olursa / olsun... Şimdi bütün mesele bu perde altı sefı bu koku, bu kadın. Ayak sesleri tıpkı o gece oldur ğu gibi oda kapısının önüne kar dar geldi, kapının tokmaj o geceki gibi evvelâ bir az sar sıldı. Sonra yavaş yavaş çevrildi ve kapı da açıldı... Cavidenin gögsünüm üstündeki göğsü Despinanm © geceki olduğu gibi pat pat atı- yordu.... Açılan kzpıdı;ı içeriye bir gölge uzandı.. Etrafına şöyle r Bakındı ve şüpheyi celbedecek görmedi; Ayak sesleri uzaklaşınca 'ndan çıktık. ( Mabadi var)