27 Ocak 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

27 Ocak 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

27 Kününüsani 1930 Güzellik.. Bu hususta yalnız tabiata güvenilmemeli Güzellik herkesin elde etmeğe çalıştığı bir zinettir. Bu nimetle mücehhez olarak doğanlar talile- rine şükretmekle beraber gene | ellerindeki hazineyi 'muhafaza ve hadimi maddi ve sıhhaktir. Cismen yorgun vehasta insanın güzelliği noksandır. Ruhan ve zihnen muztarip ada- mın çehresi de tam güzel adde- dilmez. Gıda, uyku, mesai, idman 've eğlencesi muntazaman taksim edilmiş olanlar güzelliğe doğru €n mühim adımı atmış olurlar. Sıhhat ve seaadetin “göz ve dudaklara verdiği şevk ve cazibeyi değme tuvalet müstahzeri temin edemez. Evvelâ bu cihetler müm- kün mertebe yoluna konulup sonra da tabiat lidir. Meselâ yıkanma suyuna katı- lacak bir az borax, sirke ve ya Hmon suyundan hemen her cilt istifade eder. Pek soğuk havalar: da soğuğa çıkarken yüz ve elleri soğuk dam ; iyi bir krem ile oğalamak çok iyi bir usuldur. Hâtta pudra kullanmayanlar bile kremi ihmal ile bata ederler. , Saçların fazlâ yağlı olması kök- ee lana ERERA mizi olduğu gibi çok kuru olması da kırılmağa / istidatlarını arttırır ve lonuk yapar. Birinciler yıkamak de ilik badem masaj yapmak iyidir. Omuzlar ve gerdan Aarasıra epi sıcak su ile yıkanarak — hafifçe — kurulanmalı 've iki kısım saf lanolin ve bir kısım badem yağına bir tutam kâfur ilâve ederek yapılmış olan bir merhem ile iyice oğulmalıdır. Bu masajlar tuzlukların izalesine yardım eder. Güzel bir yüzü sarkık bir çene veya katmerli bir ensenin harap edeceğini bir an hatırdan çıkar- mamalı ve boynı daima her isti- kametten hareket ettirmeğe ve aşağıdan yukarıya doğru oğmağa ehemmiyet vermelidir. Dirsekler daima yumuşak tutmak ve ara sıra sünger taşı ile oğunak lâzım- | dır. Eller için muhtelift tertipler varsa da en mücrrebi yine limon veya asilborik rahu ilâve edilmiş saf gliserindir. ildin sıhhat ve nezafeti umumi müvazenemizde çok müessir ol- duğundan bu cihete çok dikkat etmelidir. Banyo suyuna katılacak kristallar suyu yumuşatır. ve sa- bunen erimiyerek tortu halinde vöcuda yapışmasına ve banyonun da manzarasını ihlâl / etmesine ir kristal evde şöyle ya- AM İ GT bardak su ile islatp 1: eritilir, tülbentten , iki çay fincamı ' boraks ve bir kahve fincanı asilbent ruhu karıştırlır, arzu edilen esanstin katılır, içine temiz tülbent yayılmış bir tepsiye dökülüp muledil fırında veya so- ba altında tekrar tebellür etmeğe terkedili. Sonradan küçük bir çekiç ile ufak ufak larılır ve agzı sıkı kapalı kavanozlarda - konan ılarak süzüli odasının rafına dizilir. İcabında banyoya iki çorba kaşıgı atılır. Sodayı iki veya üçe - bölüp, p: c, sarı ve eflâtun nebati boya ile renk vererek gül, şabboy, menekşe veya lavanta çiçekleri esansları katarak ayrı ayrı kava- nozlara doldurmak daha güzeldir. Mayi pudra namı altında ve bir kaç renkte piyasaya çıkarılan kremlerden bilmem tecrübe etti- etmelidirler. Güzel- | surette yardım etme- ile çalkalamak ve sonra- inciler için- eytin ile hafif| Vücudunuz mutenasip mi Bunu anlamak için Avusturyalı bir profesörün buldugu kolay bır usul Nebileyim demeyin. Bunu anla- mak gayet kolaydır. Bir. Avus- turyalı profesör tarafından yazılan ve uzun tetkikat “mahsulü bir kitaba göre mükemmel - bir endam tenasübüne malik olmak için atideki ölçülere uymak şart imiş: Ayağın boyu eninin üç misli ve sahibinin - boyunun — yedide birine müsavi olacak. Boyun mecmuu başın boyunun yedi buçuk misli olacak zencilerde bu nisbet yalız yedi ve son arklarda altı buçuktur. İki göz arasındaki mesafe bir göz boyu olacak. Yüzün mecmu arzı beş göz boyuna ve bir göz boyu arzın sülüsanma, - kula; boyu iki göze muadil olacak. Güzel bir burnun boyu, saç dip- lerinden çeneye kadar yüzün t mil boyunun üçte birini - teşi edecek. Boynun uzunluğu başın boyunun üçte biri, eni başınkinin yarısı olacak. Mütenasip bir. kadının boynunun kalınlığı, baldırının en semiz noktasına müsavi olacak. Boynun baş ve vücuda bitişen her iki taraf da ayni kalınlıkta bulu. Kollar vücut boyunca sarkıtıldığı zaman orta parmağın ucu bel ile diz kapağı arasındaki mesafenin tam ortasında kalacak. Dusenların ancak yüzde ” kırkı buna - uyar. Mütebakisinin kolları ekseriyetle daha uzundur. Bilhara renkli ırk- larda kolların uzunluğu pek nis- petsizdir. Kollar tamamile açılıp gerildiği zaman bir elin orta par- Mmağının ucundan diğerine kadar olan mesafe sahibinin mecmuuna tekabül etmelidir. El, bilekle birlikte yüzün uzun- uğuna müsavi olmalı ve dirsekten Kevelr değil donuk bir letafet veriyor, ve burun ve alnın parlamasına mani oluyor. Krem, pudra, lavanta V. S. kullanırken pek dikkat edilecek şey evvelâ iyi ve saf mal almak ve saniyen bunların kokularının birbirine — uymasına - çalışmaktır. Gecen gün tramvaya binen bır hanımın keskin lavanta kokusu göğsündeki —menekşe demeti kine hiç uymazse bir de çantasini açıp mis gibi lavanta çiçeği kokan ütüsü üstünde mini mini mendil çıkardı. Ayı ayrı güzel olan bu | üç kokunun imtizacı hiç hoş ol- mazdı, sizi lemin ederim. Dantel Vh[uzlar Çay dantel bluzlar gene moda oluyor. Zaten tuvalet- lerimiz. gittikçe kadınlığa yakla- Şıyar ki kadınlığın en eski dostu da dantelelerdir. Şimdi bunların pek güzellerini yapıyorlar. - Hele renklileri âdeta göz kamaştırıyor. Yalmız bunlar daha ziyade geceye yaraşıyor. Çay vakti siyah saten ile giyilen bluzlar daha kahınca bir dantelden yapılıp Jrojet ile astarlanıyor. Astarın omuz bağlır ten rengi yapılırsa dantel altından hiç görünmez ve saati olan |- Ulayıp köpürtmek ve yıkanan bulaşık daha Dni y Mütenasip bir vücut ve zarif — bir suvare elbisesi orta parmağın ucuna kadar me- safe dirsekten arka ortasına kadar mesafenin aym olmalıdır. Dirsek ile bilek arasındaki mesafe de ayağın boyuna müsavi olacak. Şimdi, — görüyorsunuz ya, iş kolaylaştı. Endamınızın tenasübün- de şüpheye düşenler bir. santim- etro şeridi bir kâgıt ve kalem ile meraklarını defedebilirler. | Ev kadını diyor ki: T — Balaşık yıkanırken sabunu |- katiyen suya sokmayıp ıslak bezi sabuna sürmeli. En iyisi kaynar su içine bir tutam sade ve biraz rendelenmiş sabun atarak çalka- fırça ile yıkamaktır. Elpek sıcak suya ve Sodaya dayanmadığı için fırça ile emizlenir 2 — Sogan kokulu pıçakların kokusu — toprağa - saplayıp çıkar- | makla izale edilir. Balıklı çatal ve piçaklar hardal ile temizlenir. Evde bıçak uğmak için tahta yoksa eski ve kabaca kâğıtlı bir kitabın içine tozu serperek pıçağı içine sokmak ve sol el ile kitap bas- tırilirken sağ el ğ iler geri hareket ettirmek bu işi gö- rür. İki kasım tuza karıştırılan bir kısım kahve icabnda pıçak tozu | yerine geçer. 3 — Yumurta kabukları birik- tirilip döğülerek bir. kutu içinde saklanmalıdır. Bunlar bardakları, mermerleri, banyoları temizlemek için kullanıldığı gibi bir çıkın ya- pilip çamaşır. kazanıma alılırsa beraber kaynadıldığı çamaşırları beyazlatır. 4 — Laciyert ve siyah yünlü- leri çivitli su ile, koyu renk ipek-| nebilir. $ — Kirli hahlar temizlemek için büyükçe bir lahanayr orlasın- dan bölerek iç tarafı ile halıları omuzlara bir çıplaklık manzarası | oğmak kâfidir. Lahana girlendikçe | üstü biraz kesil 5 koyu çay. sayu ile temizle- | KABE n d l A Fransada feci bir cinayet EV- KADIN MODA 'Bır koca karı ısına kıyarak çocuğunu öldürdü! Filip ismindeki bu adam duyduğu acı üzerine intihardan vaz geçti! Fransada Evyan şehrinde çok feci bir cinayet olmuştur. Evyan — otellerinde garsonluk eden Filip Lakrua isminde ve 34 yaşında bir genç, 1921 senesinde gene otellerde hizmetcilik eden Bert isminde bir genç kızla ev- lenmiştir. Bir sene sonra bir. erkek ço- cukları olmuş, çocuğu — büyük annesine — brakarak koca otellerde — çalışmalarına devam etmişlerdir. Bu aylar Evyana kimseler gelmediği başka başk şehirlerde çalışmağa mecbur olmakta ir Bu sene bütün gayretlerine rağmen, Filip ile karısi aymı şe- hirde iş bulamamışlar Filip Tor leben şehrinde, Bert ise Pariste iş bulmuşlardır. Bert Parise gittikten sonra Filip karısından şüphe etmeğe büşlacış. ve- oiayet - tahammnlil edemiyerek, Berte: “Eğer ayın on dördüne kadar Evyana gelmezsen, çocuğumi öldürecek sonra intihar edeceğim, diye yazmıştır. Bert kocasına çalıştığı ölelden ayrılamadığını daha bir sabretmesini bildirmiştir. Filip ayın on üçünde karısıne “Geliyor musun?,, diye telgraf çekmiş ve ertesi günü karısı gelmeyince, — kayın — validesinin evine giderek, çocuğ meğe gitmek (: miş ve oğlu Reöneyi Ormanlara doğru gitmiştir. çocuğa cebinden çıkar- bir şişe absetten zorla içir- miş, çocuk sarhoş olunca, yvaruyu yıkalımış büyül: biçak 'ile kafa- başı kan içinde, ..ıa..;.. halde, — intihar etmek için kolundan damarlarını kesmek istemiş, fakat bıçağın ilk temasında hissettiği acıya taham- mül edemiyerek bıçağı atmış, çocuğunu / birakmış ve koşarak doğruca bir hastaneye kolunun yarasını sardırmaga gitmiştir. Hastahanede — kolunun — hafif yarasından, elbiselerinin bu kadar kanlanmasına — ihtimal — olmadığı ve Filip isticvap edi- alarak Filipin zevceei Bert Karısının kendisini aldattığına emin olmadığı halde, — bigünah çocugunu — öldürmekle — intikam alan bu canavar tevkif edilmiştir. Küçük karilerimize Minimin kafilerimize Galuğu yazıl rilecektir. Z bir numara D © kıiymelli karilerimize - mübteli İstanbalün mühteli? semderim damesi: birden yfm üzerine gönderenin a: a hallevlenler ikramiyelar dik otuz vesim eye ait toden kesilerek alllarına n yazılarak bura- çekil e matbanmiza tarmzdan köçüle Kazanılacak de ilân edeceğiz. Çocuklarımıza İstanbulu tanıtalım Akşam - Çocuk dünyası - Resim bilmecesi No: 7 Bu resim Istanbulun neresidir? - — (Bu resimleri kesip saklayızız!İ