29 Ocak 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

29 Ocak 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 Hırsızlar yakalanıyor ( Baş tarafı birinci sahifede ) eşyayı Kara deniz vapuru oluna — satmışlardır. - Eşya arasındaki bir şosonun madam österilmesi üzerine mes- E,;l;'îwg:ım Yeşilköyden alındığı meydana — çıkarılmıştır. — Bunun üzerine hırsızlar Yeşilköy polis muavinliğine gönderilmiş, tahki- kata başlanmıştır. Evvelce Yeşilköyde 4000 lira- hk eşyası çalınan milli türk kol- lektif şirketi müdürü Hacı Yusuf zade Vecdi beyin bir şüphesi bütün çeteyi meydana çıkarmıştır. Evelce — jandarma — zabiti - olan Yusuf zade Vecdi bey kendi uşaj Bekirle mahalle bekçisi Resulün öy — harsızlıklarında — rolleri olduğunu ileri sürmüş ve uşağını, affedeceğini — söyliyerek, — itirafa Mmecbur etmiştir. Ayrı ayrı istintak edilen hırsızlara her şeyin dana çıktığı izah edilerek hakikat meydana — çıkarılmıştır. — Vaktile mezbaha muhasebesinden 2700 Hira çalarak —umumhanede. bir gecede sarfeden Şevki; Vecdi beyin köşkünü nasıl soyduklarını ve çetenin bir çok — marifetlerini şu süretle anlatmıştır: “Bizim Yeşilköye gelmek aklı- mızdan bile geçmezdi. Bir gün Vecdi beyin uşağı eskiden tanış- tığı Niyaziye geldi. “Bizim beyin her zaman 104000 lirası bulunur, ben delâlet ederim, mahalle bekçisi de bizdendir, gelin, diye bizi davet etti, gittik. Köşkte ey- bir kalabalık Bir eğlence vardı, herkesin yatmasını — bekledik, tam bu aralık polis- geldiğini gören bekçi Resul köşkün önünde 3 düdük çalarak bizi haberdar etti. Biz bekçinin polisleri savmasını bekledik, sonra evi soyduk, fakat Altındiş, Bekire “ulan 10 bin lira nerde? ,, diyip duruyordu. Bekir; “yatak odasındaki dola- ba bakılmasını, asabi, silâhlı ve kuvvetli olan Vecdi bey uyanırsa öldürülmesini, söyliyordu. Vecdi bey yatağının içinde kımıldandı, biz uyandı — zametlik, kaçtık. Yeşilköydeki — bütün — hırsızlık- larımızı uşak Bekirin ve bekçi Resulün yol — göstermeleriyle yaptık. Bekçi de bizden olduktan Sonra bütün köşkleri soymamak aptallık olurdu. Salı gecesi mütcabhit Hamdi | beyin evini, haftaya bir ermeninin köşkünü, 15 mayısta da Vecdi beyin köşkünü soyacaktık. Biz öyle köylere tenezzül et- mezdik amma 10 bin İiranın ümidile geldik. Biz masraflarımızı bir deftere kaydederiz. Yeşilköy- deki bırsızlıklarımızın parası ola- rak bekçiye 170 lira verdiğimiz defterde kayıtlıdır.,, Polis müdiriyeti çetenin mey- dana çıkarılmasında hizmeti geçen Vecdi beye bir teşekkürname gönderecektir. Ali Cenani bey Ankarada (Baş tarafı birinci sahifede) vücut ettikten sonra İstanbula giderek bir müddet istirahat ede- ceği muhakkak addedilmektedir. Aiyondan geçerken Afyon 27 — Ali Cenani bey bügece İrenle şehrimizden geçti. Daha evvel Halepten çektiği bir telgrafla şehrimizdeki akrabasın- caklilarını istas- yona / çağırmıştır. -Alacaklılarına beş — paralarının — kalmıyacağını temin etmiş ve Ankaraya git- mekte olduğunu söylemiştir. Seya- hati hakkında hiç bir şey deme- miştir. Yatakalı vağon garsonu da Cenani beyin trende olduğunu teyit etti Neşeli olduğu — söyle- niyor, h Ali Cenani bey Cenani bey dün gece otelde odasından çıkmadı İ l Ankara 28 (Telefon) — Ali Cenani B. dün saat sekize kadar meclis gazinosunda bezik oyna- dıktan sonra Belvü palas oteline indi. Orada kalacağı anlaşılıyor. Dün gece vteldeki odasında kaldı, salona çıkmadı Eskiden kira ile Çankayada bir evde oturuyordu. Giderken evi bıraktığı gibi evin elektrik ve Su tesisatını da bozdurmuştu. Bu | sabah Ali Cenani beyin refikası da gelerek kendisine iltihak ediyor. Ali Cenani bey burada iken tesis ettikleri şirket, alacaklılar tarafından pek sıkıştırılmıyordu. Ali Cenani B. gidince, alacaklılar diğer şerikleri " çok sıkıştırdılar. Bunun için şerikleri Ali Cenani beye çok kızmışlardır. Ali Cenani beyle şeriklerinden - Kütabya mebusu Cevdet İzrap B. is koridorunda | münakaşa arasında dün mex epice — gürültülü bir olmuştur. Saatlerin ayarı Vakit küresi Galata kulesine konuluyor Harp içinde mülga bahriye | nezareti tarafından getirilip uzun müddetteri beri bahriye anbarında metruk bir vaziyette kalan vakit küresinin şehremanetine tevdiine heyeti vekilece karar verilmişti.Şeh- remaneti bu küreyi Galata kulesinin tepesine koymağı münasip gör- müştür. “Dünden beri — inşaata ettiği direkler kaldırılmıştır. Buraya vakit küresi konacaktır. İnşaat bittikten sonra küre öğle vakti direğin - tepesinden düşecek ve a) çalacaktır. zamanda' düdük İki müderris bir tetkik seyahatı yapıyorlar Darülfünun — müderrislerinden Mustafa Şekip ve Sadi beyler Bursaya gitmişlerdi. Oradan Ba- hkesire geçen müderrisler burada bir hafta kadar kalmışlar ve ruhiyat müderrisi Şekip bey tara- fından Balıkesir Türk ocağında müteaddit konferanslar verilmiş | ve bunlar çok büyük bir alâka ile karşılanmıştır. Bu seyahat tetkikat maksadile yapılmaktadır. Köprülüzade Fuat hey Darülfünun — edebiyat fakültesi reisi “Köprülüzade —Fuat Bey Almanya arheloji cemiyetine aza | olmuştur. Elhamra pasajında bir vaka Beyoğlunda Elkamra pasajında çantacı Hamayak efendinin dük- kâzına dün iki meçhul şahıs gel- miş ve bir çanta meselösinden dükkâncıya catmışlardır. Mechul şahıslar bir az sonva birer tubanca çıkararak — Hamayak — effendiyi tehdit İki tabanca namlusu karşısında ne yapacağını şaşıran Hamayak efendinin fer- etmişlerdir. yadı Üzerine meçhul adamlar kaç- mışlardır. aşağı | Telefon haberleri Maliye memurluğu Şubat sonunda bir müsabaka açılıyor Ankara,28 (Telefon) — Maliye vekâleti, merkezde ve vilâyetler- de münhal buluan maliye me- murlukları için Şubat nihayetinde bir müsabaka açaaktır. Müsaba- kada kazananlardan 30 zat me- muriyete almacaktır. Bu maksatla maliyede taplanan bir komisyon müsabaka imtihanı suallerini hazırlıyor. Mütekait memurlar Maaşla mi istahdem müte- kaitlerin tekaüt maaşi kesiliyor Ankara, 28 (Telefon) — Mül- hak bütçelerle idare olunan daire- | Jerle inhisar, şimendüfer idareleri | gibi diğer hususi " devairde Maaşla mustahdem mütekaitlerin teadül kanununun 14 üncü mad- desindeki “maaşla müstahdem kaydının — mutlakiyetine binaen tekaüt maaşlarının temamen kesil- mesi ve bu. dairelerde- tahsi- sat ve ücreti şehriye ile müstah- dem mütekaitlerin ise maaşlarına ait tahsisatı fevkalâde kesilerek yalnız — maaşı aslinin ” verilmesi maliye vekâleti tarafından tamim edilmek üzeredir. İstanbul telsizi 'Ankara 28 (Telefon) — İstan- bul telsiz telefon şirketi 11 şubatta burada heyeti umumiye içtimar yapacak, ya şirketin” feshine ve ya faaliyetinin devamma karar verecektir. Tiftik keçilerini ve ticaretini ıslah 28 (Telefon) aslahi , tti in tanzimi cemi nizamnamesi hazırlanmıştır. Nizamnameye göre cemiyetin maksadı tiftiğin nefaset derecesinin aslahı, keçilerin muhafazası, has- atalıktan vikayesi, —alım satı işlerinin tanzimidir. |Bir AÂmerikan gurubu tütün alıyor Ankara, 28 ( Telefon ) — Bir Amerikan grubu mümessili dün ve evelki gün maliye vekâletini ziyaretle görüşmüş! (Grubun bu müracaatının tütün mübayaasile alâkadar olduğu zan- nediliyor. Recep bey rahatsız Ankara 28 (Telefon) — Nafa vekili Recep B. rahatsızlığından 2 gündür makamına gelmiyor. Kıskançlık! Bir kadın âşıkının yüzünü kesti |/ Beyoğlunda sakin İhsan bey | isminde bir zat bundan bir müd- | det evel metresi İskambiyadan ayrılmıştır. Kadın, tekrar barışmaları için Aşıkına çok yalvarmışsada bun- ların hiç biri para etmemiştir. Nihayet dün İskambiya yanına bir jilet bıçağı alarak âşıkının yeni evine gitmiş bir hamlede beyin üzerine atılmıştır. İskambiya jiletle İhsan beyi naklarından yaralamıştır, Ca: kadın sonra' firar etmiştir. ingiliz lirası | İngiliz lirası bu sabah İ 1033 buçukta açılmıştır. İhsan Kıbrıs adası Yunan gazeteleri İngiltereye karşı ateş püskürüyor Atina 27 ( Hususi ) — Yunan gazeteleri İngilterenin Kıbrıs ad: sına ermenileri yerleştirmek- içi sarfettiği gayretten şikâyet edi- yorlar, Gazeteler İngilterenin adadaki ekseriyeti. azaltmak ve Yu- nanistana iltihak çekmek için çalı Atina - gazetel, hem adanın yer emellerine set iğini yazıyor. i bu mesainin halkına, hem de ermenilere karşı bir çinayet oldu- ğanu söyliyorlar ve; “Adada son zamanlarda iktisadi bir buhran vardır. Bu sebeple gelen ermeniler iş | bulamıyacaklar ve - sefil olacak- Üç el silâh! Tecavüze uğrayan bir polis memuru Polis birinci şube memurların- dan Hasan Basri efendi dün gece Kadıköyünde İbrahimağa şimendifer köprüsünün altından geçerken üç meçhul şahsın teca- vüzüne uğramıştır. Hasan Basri B. bu vaziyet karşısında derhal ta- bancasını çıkarmış, havaya üç el silâh atmıştır. Silâh sesleri üzerine üç adam kaçmıştı Müskirat inhisarı- müdürü İzmire gidiyor Müskirat inhisarı'umumi müdü- rü Asim B. yakında teftişatta bu- dunmak üzere İzmire gidecel Asım B, İzmir ve mülhakatında soma işlerini tetkik edecektir. Emin Âli bey Emin Âli beyin fırkanın İst bul heyeti riyasetinden çekildiği yazılmıştı. Emin Âli bey son za- Mmanlarda işlerinin - çokluğundan fırka işlerile eskisi gibi meşgul olamadıgını, fakat henüz reisli; bırakmadığını söylemiştir. İçeri girdi fakat bir şey çalamadan kaçtı Kadiköyde Osmanağa makal- lesinde oturan Gabriel efendinin evinin açık kalan penceresinden V hursız girmiştir. Hırsız oda içinde | ken ev halkmın uyanması üzerime kaçmıştır. Tayyare ihtifali yapılırken faaliyet Dün Fatihteki tayyare ihtifaline balık arasında bir altın saat ve kordonu çalınmıştır. Zabıta tah- kikat yapıyor. Yangın! Kasımpaşada tersane caddesinde terzilik eden Ahmet efendinin dükkârmndan dün gece yangın çıkmıştır. Alevleri gören mahalle halkının aldığı tedabir yangın etrafa - sirayet Ssöndürülmüştür. Sabalışı kahvesine bir iskemle yüzünden kanlı bir vaka Galata — rıhtımında — Mehmet efendinin sabahçı kahvesinde bu gece bir vaka olmuştur. Kahveye Sabahlamak üzere gelen Celâl ile arkadaşı İbrahim Etem bir sandalye yüzünden kavgaya tu tuşmuşlarda Nihayet fena halde kızan Celâl bıçakla ” İbrahim Etemi arkadan yaralamıştır. — Yarası ağır olan mecruh haslahaneye kaldırılmış, Celâl yakalanmıştır. etmeden gelen Osman Rüştü beyin kala- | 29 Künunusani 1930 GÜNÜN HABERLERİ * Zelzele yunanistanın Psara *e Antipsrara adalarında | bir zelzele olmuştur. Bir çok ev Dyakılmış, birkaç binanın da du- varları çatlamıştır. Nüfusça zayiat yoktur. Ahali kırlara kaçmıştır. Zelzeleler deyam etmektedir. * Muhicdin Beyin hareketi- ü iyet alan Vali vekili Muhiddin Bey çare, şamba günü Avrupaya hareket edecektir. Muhiddin Bey Viyana tarikile bir kaç memlekete gide- cektir. âyihası — Dahiliye ölçülerin tevhidine ait lâyihayı kabul etmiştir. Metro ve kilo esasına göre şiddetli bir mü- rakabe tesis ve bu işle iştigal etmek üzere bir müdürlük teşkil edilecektir. * Darülfünunun bütçesi — imiştir. Ya kında heyeti vekileye, oradan meclise sevkedilecektir. mahkemesine intikal etmiştir. Mecmuanın mesul müdürü Beh- çet ve muharrir Emin Türk beyler dün alelüsul ağırceza mahkeme- sinde isticvap edilmişlerdir. * Galata köprüsünün Unkapa- mına nakli — Ticaret Odası âzası yarın için fevkalâde bir içtimaa davet edilmişlerdir. Bu mecliste Timan şirketi müdürü Hamdi beyin İstanbul Himanının — istikbali ve köprünün Unkapanına nakli hak- kında — odaya verdiği mühim rapor müzakere edilecektir. * Cemil B. İstanbula geliyor: F. birinci reis vekili Teki dağ meb'usu Cemil B. bir müddet AAA yerşembe günü Ankara'dan şeh- vinize geltcektir. v » Ramazanda darülbedayi— Ramazan geldi, - Darülbedayi'in | Ramazan hazırlıkları hakkında da- rülbedayi müdürü Suphi B. de- miştür kiz —" Ramazanda pazartesi gece- leri de temsiller verilecektir. Şim- di haftada bir değişen temsiller üç gecede bir değişecektir. Bu suretle - Ramazanda cem'an 10 piyes temsil edilmiş olacaktır. Şubata ait program derdesti tabıdı » Gayrimübadillere tevziat — | Gayrimübadiller cemiyeti idare heyeti, bugün içtima ederek, arazi sahibi gayri mübadillere tevziatın teşmili üzerine — yapılacak yeni tevziatın şeklini ve nisbet- Terini — kararlaştıracaktır. — Tevzi edilmek üzere, komisyon emrinde 100:000 ürayı mütçeaviz para toplanmıştır. Tevziat komisyonu eee İBİE bey dün Ha | darlığa giderek — vaz'ıyet edilen | Yunanlı emlâkinin icar bedelleri | tahsilâtının tevzü etrafında gö- rüşmüşt Bir italyan ressamın vefatı 50-60 sene evel şehrimize ge- lerek İstanbulda yerleşmiş olan italyan ressamlarından — yegâne berhayal kalmış olan Leonarde De Mango dün 84 yaşında olduğu halde vefat etmişi Odun keserken dört parmağını makineye kaptırdı Pangaltıda Elmadağı caddesin- de marangoz fabrikası sahibi Ka- rabet oduâ keserken dört parma- ğını makineye kaptırmıştır. Kara- bet baygın bir halde hastaneye kaldırı Muhterem müdavimlerimize Ramazanı şerif “münasebetile her sene olduğu gibi azami feda- kârlıkla fevkalâde bir , program hazırlandığını arz ederiz. FERAH SİNEMA