6 Şubat 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

6 Şubat 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

sokak şöyle uyandı.. Evvelâ kalın ŞK _Şub:ı 1930 Akşam - Sahife 3 Dedik: B İCFm rmaz| engin zevce . İki erkek arasında cereyan Neredeyiz? eden şu muhavereye de - gene - Geceyi Şişlide bir ahbabımda tramvayda kulakmisafiri oldum: ğ « şeçirdim.. — Sabahleyin — beniml aa ” Terkos işi — | Bayat yumurtalar İk tahsil — ğ ee — Tövbeler tövbesil — Neden, yahu? İzdivaç fena mı? Âlâ aile hayatı. — Yalnız bir şartla evlenebi- lirim. — Hangi şartla? — Zengin bir kadın bulursunı. — Yegöne şartın bu mu? — Bu. — Ya o zengin kadın, çirki Abtiyar, uğursuz, mıymıntı filânsı — Hiç ehemmiyeti yok! Zengin olsın elverir. —Eh, pek âlâ, ben böyle bir kadın tanıyorum. Tavsiye ede- yim: Evlen! Derhal sana varır. Esasen seni görmüş. Beğendiğini söyliyordu. — Kadının #serveti hakkında bana izahat ver — Başüstüne... 3'dinci kocası, 25 yaşındayken ölmüş. Ona bir apartıman bırakmış. İkincisi 32- sinde sizlere ömür. Bir köşk birakmış. Apartımanı ve köşkü olan bir dul kadını kim istemez? Hemen onu bir dükkâncı almış. Lâkin izdivacının ikinci senesi o olarak — dükkânını zevcesine miras vermiş. 34 -ünde, 40-ında, 46 - sında, 53 -ünde, 60-ında, 63-ünde yeniden evlenen Hanım, bir çiftliğe, bir yalıya, bir hana, bir konağa, da merhum daha konmuş... Şimdi Gd-ündedir.. Münhal... Talipsen söyle... — Desene ki, birader, babadan kalma dört odalı yıkık fakirhaneye talip çıktıl! (Hatice Süreyya) Telefon » idare'işleri Günderilen yaziler, #ahisine iade adilmez. ABONE ÜCRETLERİ Türkiye için Seneliği 1700, altı aylığı 900, Üç aylığı $00 kunuş. Ecnebi. iremleketler için : Seneliği 3000 altı aylığı 1600 Üç aylığı 900 kuruştur. Gumümelde öörlden madtüiyek hai eliek Ramazan: 6 İasâk — Güneş EiL57 5,27 BI,98 kindi — akşam 512 B9 ZiZ, la 18Z12,28 Kot D ELSB Zin, özlerim kapalı tarif edebi- Beli ile kalçalarının birleş- tiği yerde biç çizgi filân yok.. Hafif renk kırşıkları var.. Kabur- ga kemikleri arkaya doğru gayet hafif çıkık ve belkemiği içeriye doğru hafif oyuk.. Belkemiğini —mailen kateden demin söylediğirm hat.. Hattın iki tarafında da ancak gözle görüle- bilecek kadar küçük iki inbin: Bu iki inhinanın arasında bir zenci İçraliçesi haşmeti ile duran siyah hbir et beni.. Benin hizasında iler- eniz müsellesimsi birbirini ka - Bugünler zarfında kat'i bir karar verilecek Şehrimize gelen malümata göre hükümet terkos meselesi etrafın- da bugünlerde kat'i bir karar vereceklir. Nafia vekâleti nafta komserin- den bazı malümat istediğinden bu malümat Ankaraya gönderil- mek üzeredir. Diğer taraftan terkos şirketi erkân ve rüesası bir rapor hazır- lamaktadır. Bu raporda mukavelenin tem- didi takdirinde şirketin hükümete göstereceği yeni menfaatlardan bahsedilmektedir. Rapor, bir kaç güne kadar vekâlete gönderile- cektir. | Gündüz hırsızları Bekçiler gündüzleri de mahalle aralarında “dolaşacaklar Zabıtamızın essir tedbir sayesinde şel harsızlık — vukuatı — memnuniyete şayan bir derecede azalmıştır. Haber aldığımıza göre mahalle bekçilerinin polisle daha sıkı su- retle teşriki mesaisi bu hususta çok müessir neticeler vermiştir. Yalnız bazı fırsat kovalayan adamlar gündüzleri faaliyetlerini çoğaltmışlardır. Şehrimizin Bazı semtlerinde tenha sokaklardan istifade edenler evlere giriyorlar. Gündüz. yapılan hırsızlıklara nihayet vermek üzere bekçilerin gündüzleri de mahalle aralarında dolaşmaları tebliğ edilmiştir. Atıf beyi davet ettiler Sanayi birliği namına Ankara- ya giden fabrikatör Atif B. şeh- imize gel Atıf B. tatbik edilen vergiler hakkında maliye ve iktisat vekil- lerile temas etmiştir. Atf B. sa- nayi ine verdiği izahatta verğiler için vekâletlerden müsait cevaplar aldığını ve yakında tatbik edilecek olan sanayi prog- ramında bu meselelerin halledile- i kendisine vaat edildiğini söy- Temiştir. Kaçak tütün Tahtakalede İbrahimin kahve- sinde 40 paket bulgar sıgarası, 20 paket kaçak tütün bulunmuştur. * Ben bu hatlar, bu çizgiler, bu müsellesler, bu murabbalar, bu benler, bu oyuklar, bu çıkıklar ile meşgulken dişarıda bir gü oldu, Taşlaf devrildi.. Sonra da Beli Salih ziya sürati ile içeri girdi. Ben kendi gözlerimin halini bilmeyordum. — Lâkin Gülizarla Salih dört gözü dört top ağzı gibi açıldı. Ve içerisinden mermiler, alevler, gülleler fırlamağa başladı. Bütün cesaretime rağmen kulu- benin yalak köşesine sindim. Yanımda aksi gibi ne bıçak, ne Aylarca depolarda kalan yumurtalar bozuk çıkıyor Şehrimizde satılan yumurtaların bayat, bir kısmı da çürül- Buna rağmen yumurta - fiat- yüksektir. Yumurta, semtine göre 4 kuruştan 6 kuruşa kadar satılmaktadır. Sütcülerde bile taze yumurta bulmak kabil değildir. Bayat yu- murla / ticaretine — daha ziyade suğuk hava depoları amil olmak- tadır. Yazın yumurta bolluğunda soğuk hava depolarına giren mallar pahalı pahalı satılıyor. Fakat ay- larca suğuk hava deposunda kalan mallar bozulmakta, ekse- çürük çıkmaktadır. Kanalizasyon Tasfiye havuzu hazirana kadar bitecek Kanalizasyon inşaatının bu sene içinde bitmesi mukarrer kısınının nihayet hazirana kadar tamam- lanacağı . Hazirandan sonra — binaların — mecralarına sifonlu süzgeçler konacaktır. Avrupadan getirilen bu süzgeç- lerin yerlerine - konabilmesi / için Unkapanında inşa edilmekte olan büyük tasfiye havuzunun bitmesi lazımdır. Bu havuzda nihayet ha- zirana kadar bitecektir. Bu tasfiye havuzu mecralardan gelen kalın mevadı ayıracak, mayi mevat denize dökülecek ve kalın mevat da bu işe tahsis edilen mavnalarla denizin akıntı kısımla- rına dökülecektir. — — Kanalizasyon mecraları daii surette terkos suyu ile yıkandığı her vakit temiz bulunacaktır. Binalara konulan sifonlu süzgeç- ler binaların - cephesinde — açıla- cak bir mahalle beton - ile konacaktır. Bunların masrafları emlâk sa- biplerinden —alınacaklır. Ancak süzgeçlerin kanalizasyona — rabte- dilen kısmına konacak manialar bazı evlerde lağımlara atılan öte beri eşya ve mevaddın mecraya girmesine mani olacak ve bina dahilindeki lagım tıkanacağından her ev sahibi lağımını muntaza- temizletmeğe mecbur ola- caktır. Bir çakmağa 25 lira! Tütün — muhafaza — memurları tarafından — Beşiktaşta — tütüncü Abbas efendinin dükkânında 90 dane kaçak çakmak bulunmuştur. Abbas efendi kaçak çakmakların beheri için 25 lira ceza verecektir. tabanca, ne de küçük bir çakı.. Salihin eline gözüm ilişti, kocaman bir bıçak... Adam bir sıçrayışta burnumun dibinde dikildi, koluna sarıldım. Fakat o kadar gergin bir asabı vardı, bir silkişte benden kurtardı, bacağıma bir çelme taktı... Kendimi yerde, Salihide üs- tümde buldum... Başımın üstünde düran kol ile birçok - kalktı, kalktı, sonra bir an havada durdu, tam bana doğru inecegi esnada biçağı tutan elin üstüne beyaz dişli bir ağız yapıştı.. Dişler eli kuvvetle isirdi.. Biçak tıpkı Sulu- | külede olduğu gibi yere düştü.. Bu ağız ve bu dişler. Gülizarın ağzı, Gülizarın dişleri idi. k bir az ileride duruyor.. Biz şimdi bir taraftan birbirimizle boğuşurken — öbür - taraftan da yerdeki biçağı almağa çalışıyoruz.. Sene başından itibaren türk mek- tpelerinde olacak İlk tahsil çocukların tahsillerinin Türk mek- t:î[lermde yapmağa tabi tutula- cakları yazılmışt.. Bu husustaki hazırlıklar, bu sene sonuna kadar ikmal edilecek ve sene başından itibaren bu karar tatbik edilecektir. Aldığımız malümata göre ecnebi mekteplerinde / okuyan ilk tahsil çağındaki — çocukların — tesbitine şimdiden başlanacaktır. Bu mua- mele sene sonuna kadar ikmâl edilecek vetalebe mikdarı nispe- tinde yer hazırlanacaktır. İcap ederse Mmekteplere yeni şubeler ilâve edilecek ve bazı yerlerde de yeniden mektepler açılacaktır. Muamele vergisi Sanayi erbabı yehi müracaatta bulunacak ret odası Fabrika ve ima- Jâtanelerden muamele vergisi ve Oktruya resmi alınmaması için İktısat — vekâletine bir telgraf çekmiştir. Sanayi birliği he reisi Kâzım Ziya bey bu mesele hakkında daha demas etmek üzere /a gidecektir.. Muamele vergisinin — tesirleri — hakkınd: Sanayi birliği de rapor haırlamıştır. Sanayi bi reisi Kâzim B. bu raporu vekâlete verecektir. Yeni m;ektı;,;)ler Beş mektep nisan sonuna kadar bitecek İdarei - hususiyenin vilâyetimiz dahilinde — yeniden — yaptırmağa başladığı 11 mektepten beşi nisan nihayetine kadar ikmal edilecektir. Bu mekteplerin dahili tesisatı, yani elektrik, kalorifer de yazın bitecek Taştah » ' Nişantaşındaki büyük — mekteple mektept İdarci hususiye bundan sonra Cihangirde tesis edeceği büyük mekteplerin — inşaatına — başlaya- caktır. Asım bey Ankaraya gitti Müskirat inhisarı müdürü Asım B. dün Ankaraya gitmiştir. ziyade — ilerliyen 15 dersaneli iki Bakırköydeki Lâkin benim vaziyetim yene müt- hiş tehlikeli 'ünkü l ht Ve Selbla sıkı boynuma — yapışmışt ümidim bir az ilerimde duran biçakta.. Yalmız benim ümidim değil Salihin de gözleri onde Bu sırada müthiş bir şey oldu. Gölizar,Sulukuledeki evde aşıkını kocasına öldürten Gülizar yere ayağı ile biçağı bize yaklaştırdı... Gayet kuvvetle eminim ki bu da- kikada Salih de benim gibi aynı müthiş düşünce içinde idi: — Gülizar biçağı acaba hangi- mizin önüne itecek?. Salihle iz, iki kavğadan dert ortağı gibi birbirimize bakıştık.. Sonrada Gülizarın aya- ğına, yerdeki biçağa —gözü- müzü diktik.. Ayakla beraber biçak — ilerledi, — ilerledi ... Ona epice yaklaştık, daha doğrusu © bize yaklaştı.. bir sesi alantufla,. / Pantufla, aktım terlikçi geçiyı müddet sonra başka, bir sesi — Bananez.. Bananez... , Pencereye uzandım — muzcu. Bir müddet geçti. Boru gibi bir bağrış: Bir — Çervello.. Cefvellol. Lin- guva.. Çervelli z Bir arnavut igerçi — italyancı beğlir. ve di ebpidi | O Beş'an dakika sanra ince, fikır fılar bir kadın sesi — Radika... Selino... Penbe baş bir çingene yosması.. Sırtında küfe., küfenim içinde hindiba, kereviz, “Radikâ, Selinol, diye, malını satan işte bu nazenin.. Öğleye doğru böğür böj aykırışı — Palamides.. Garidesi, Balıkçı Bu ses başka bir. haykırışla karıştı: — Avga.. Freska avga... Bu da Yözedlami 4 ir saat geçti geçmedi.. — Metaksas.. Metaksas !.. Bu da ne diye perdeyi arala- dım... Dantelâcı, kordelâcı, ipek, ibrişim filân satan bir ihtiyar... Bütün bunları işittikten Sonra insan kendini şaşırıyor : — Acaba neredeyim yarabbi?... Hikmet Feridun ir bir Halk bilgisi haberleri Halk bilgisi derneği tarafından çıkarılan bu mecmuanın dördüncü sayısı da intişar etti. Bu nushada Bolu'da kandil, Kastamonu ve Kütahya'da Halk İtikatları, tar- buri Mustafa, Sinop'ta halk he- kimliği, Erzurum'da. Tıpkı Taşı isimli yazılarla kitabiyat ve Hall Tanburi aat yeri, İ derneği, C. H. fırkasında Konferans Şubatın dokuzuncu pazar günü akşam aakbadikimile Kiğ N d da C. H. fırkası merkez binası salonlarında doktor İhsan Sami bey tarafından “Veremi herkes bilmelidir, mevzulu bir konferans verilecektir. Kadın ve erkek here kes gidebili GALATADAN GEÇERKEN Ea büyük markalardan. bir çek pate fömlerin, Tesyonların, kolanyalatın, pud- raların, kremlerin, sabunların, dudak ve yüz boyalarının teşbir odildiği bir cama. kân nararı dikğatimizi celbatti. İşbu eşya Galatada, Tünol yamıda LAZARO FRANKO ve nuahıtımları ticarechanesi atmyat / öiresinin ilgası hasebile pek vena fintlarla satmakta - olduğunu va. cilden şayam istifade bir çok fırsatlar Dvlünduğü görülmü; Daha henüz hangimizin önüne itileceği malüm değil.. — Gülizarın ayağında zerre kadar tereddüt yoktu, hareketleri sert ve kati. Ellerimizi bıçağa doğru uzattık bir aralık kollarım gümbür güm- bür atmağa başladı. Bıçak ben- den ziyade Salihe yakındı. Salih bıçağı almak için şöyle bir gazanır gibi oldu.. Lâkin Gü- lizar müthiş bir süratle bıçağı Salihin önünden benim önüme itti. Bir anda bıçağı kaptım.. Benim bıçağı elime geçirişim Sa- kihi fena halde şaşırttı. Onun bu şaşkınlığından — istifade — ederek yerden - Fırladım, Salihi altıma aldım.. İşte o zaman Deli Salih, benim muvaffakıyetimi adeta gülümsiye- rek seyreden karısını tepeden ftırnağa kadar süzdü ve tıpkı Faikin ölmeden bir dakika evvel dediği gibi homurdandı: (Mabadi var)