9 Şubat 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

9 Şubat 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Lodos fırtınası Geceki fırtına epi tahribat yaptı Bir çok camlar kırıldı, aağaçlar devrildi, keremitler uçtu, bir vapur...
 Aşk faciası Kızıltopraktaki aşk vakası tafsilâtı Kızıltoprakta Reşat isminde bir gencin sevdiği Feyzaver hanımı ve kendisini
 Dünkü sokak koşusu çok heyecanlı oldu Binlerce halkın teşvik sedaları arasında koşan takımlardan kollej birinci...
 Sukut ettiren taç Avrupa guıellık kraliçesinin tihabını bildiren telgrafla beraber, bir ajansın verdiği şu haberi okuduk: “

İstanbulda emlâki milliyeden Bunların husust bir çok binalar var.. kısmı kira ile müesseselere verilmiştir. kısmı da boştur. Bir AKŞAM Buna rağmen bir çok resmi » daireler, devlet müesseseleri hususi binalarda oturuyorlar ve müthiş kira veriyorlar. Bu masrafa yazık değil mi? Sene 12 — No : 4070 Sukut ettiren taç Avrupa — güzellik — kraliçesinin intihabını bildiren telgrafla beraber, bir ajansın verdiği şu — haberi okudük: * İngilterenin — 1923 — güzellik kraliçesi, — hırsızlk — cürmünden dolayı üç ay hapiste yattıktan sonra / çıkmıştır. Kızın ” babası, Daily Express gazetesine gönder- diği bir mektupta, bu cürmün asıl müsebbipleri, kızım güzellik kraliçesi intihap ederek baştan çıkaranlar olduğunu, ve kızının ahlâksızlığından — onların — mes'ul tutulması Jâzım geldiğini beyan etmektedir.., Bir gazete de, Viyana güzellik kıraliçesinin bir müddet, hüsnüne mağrur, — muvaffakıyetle — ortada dolaştıktan ve tacının şöhretini sata sata bitirdikten sonra niha- yet âdi derekelerde mahvoldu- gunu esefle yazıyordu. Bu vak'alar bazı nazarında, içindir ki, meselâ İtalya, güzellik kraliçesi — intihabını menetmiş. Demek, yalnız hükümdar haneda- | nnn başındaki otokrasi taçları ahnıp halk kızının len demokrasi taç- larında — bile — insanları — sukut ettiren mühlik bir tılısım var. Ruhi tablile — hakikaten değer bir mesele.. —Tarihin bu eski | tahakküm, — gürür, nahvet — ve | tekebbür alâmetini başına geçiren- lerin, ekseriya, başı dönüyor. Bu baş dönmesine tutulanlar, önleri uçurum da — olsa, — birakıldıkları âsalet yolunun başından taka ileri yürümek istiyorlar. Yeni demokrasi kıraliçelerinin eski saltanat sahiplerinden daha çok — teb'aları var. — Şimdiki kıraliçelerin — bütün — dünya gezetelerindeki resimlerin, larıla isimleri “etrafındaki cihan ( Devamı ikinci sahifede ) sun' Koşuya İşürak eden atletlerden IKi grup Lodos fırtınası Geceki fırtına epi tahribat yaptı Bir çok camlar kırıldı, ağaçlar devrildi, keremitler| uçtu, bir vapur karaya oturdu Lodosun sahillerdeki tesiri Dün hava, yaz günlerini hatır- latacak derecede güzeldi. Bütün halk sokaklara dökülmüştür.Akşam dokuza doğru lodos - şiddetini artırmağa başldı. Onda Jodos müthiş bir fırtına halini aldı. Sokak aralarında devrilen ağaç- ların, damlardan düşen kiremi lerin, kırılan. camların gürültüsü | liyordu. Fırtına bilhassa lodosa | işic bakan yerlerde kendini göster- miştir. Şehrin bir çok yerlerinde lodos ağaçları kökünden çıkarıp yere yatırmıştır. Kırılan camlar pek çoktur. Fırtıa gece — yarısına ” kadar | devam etmiş, ondan sonra şid- detli bir. yağmur. başlamıştır. Yağmurdan sonra lodos bir parça (Devamı ikinci sahifemizde) | yazmıştık. Bu PAZAR — 9 Şubat 1930 Aşk faciası Kızıltopraktaki aşk vakası tafsilâtı Kızıltoprak- Reşat is- minde bir cin sevdiği Feyzaver ha- nımı ve ken- disini — öldür- düğünü ta dün müthiş aşk fa- ciası hakkında tahkikata de- yam edilmek- tedir. Vakanın şa- katil ve müntehir yanı dikkat bir © 'Reşat farihçesi vardır. Reşat 18 yaşında- dır. Bir. doktorun zevesi olan Feyzaver hanımın 33 yaşında gü- zel bir kadındır. Reşadın ailesi ile Feyzaver hanımın ailesi çok eski- den birbirlerile tanışmaktadırlar, Reşat âdeta Feyzaver hanımın * elinde büyümüş gibi Reşadın Feyzaver h: duydüğü ablalık son (Devamı ikinci sahifede) Fiatı S kuruş — Bir gece seni iftara davet edeceğim ama korkuyoruml.. — Gelmem diye mi?. — Hayır, maazallah, geliverirsin diyell. Dünkü sokak koşusu çokheyecanlıoldu | Binlerce halkın teşwk sedaları arasında koşan tal Vkıâm /kollej birinci geldi,2inci,3üncü,düncülüğü Beşiktaş kazandı Atletler. Şişana karakoluna doğru ve köprü üz. Gazetemiz tarafından tertip edi- len büyük sokak bayrak koşusu dün çok güzel bir havada ve büyük bir intizam ve mükemme- liyetle icra edildi. Daha sabah saat dokuzdan itibaren koşumuza iştirak ececek klüp ve mekteplere mensup atletler Galatasaray klü- büne geliyorlardı. Klüpte atletizim heyeti - reisi Adil Giray, Ahmet, İlhami beyler gibi hayatlarını atletizmin ihya- sına vakfetmiş zevat ve - elliyi mütecaviz kontrol hakemleri bu- Tunuyordu. Saat 10 dan itibaren kuşuya iştirak için muayyen müddet fında kaydedilenlerin - yoklaması yapıldı. Koşuya iştirak edecek iki kişilik takımdan tek numarayı bamil olanlar Galatasaray klü- bünde kaldılar ve çift numaralılar ise otomobil ve kamyonetlerle matbaamıza geldiler. Matbaamızda — koşucular — için ihzar edilen odada soyundular. İkinci bir yoklama da matbaamız- da yapıldı. ide koşarlarken na düşürdü. Artık herkes hazır: lanmış gpuvasalet ve hareket çizgisi dabilinde sabırsızlıkla inti- 'zar ediyorlardı. Sokak başlarına konulan göz- cülerden geliyorlar sedası koşu- cuları harekete hazır bir hale ge- tirmişti. Galatasaray klübünden hareket eden kafileden matbaamız önüne ilk olarak kolejden Georgiyadis Beşiktaştan — Muhsin — İbrahim, Galatasaraydan Ziya ve kolejden Gregorya geldiler. Diğer atletler de fasılalı olarak bir birini takip ediyorlardı. Dönüş daha heyecanlı oldu Matbaamızdan (Galatasaray klü- büne dönüş gelişten daha heye- canlı ve daha meraklı oldu. Bütün yol imtidadınca halk büyük bir alâka gösteriyordu Yer yer biriken halk koşucuları alkışlıyor ve teşvik ediyordu. Beşiktaştan Sunusi koşucuların (Devamı ikinci sahifede) Birinci gelen Karancopulos ve ikinci Sunusi Saat 11.25 de Matbaamızda soyunan koşuculara yarışın başladığı haberi verildi. Bu haber matbaamızın bekliyen müsabıkları ve sokağı baştan aşağı dolduran seyircileri zaman geçtikçe artan bir heyeca- koşu — başladı. nünde