9 Şubat 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

9 Şubat 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Marseyyez filminden iki sahne Üniversal siüdyolarında Kohen 've Kelli Skoçya'da isminde yeni bir filim çevriliyor. Bu komedide Şarli Murray ve Corç Sidney baş golu yapıyorlar. Filimin Kohen ve Kelli serisinin dördüncüsüdür. * Paramont'un Leng İsland atüdyalarında Çilda Grey tarafın- dan yesi bir filim çevrilmiştir. Filmin ismi “O erkek o kadının kocası, * Holivut'ta müttehit artistler atüdyolarında baştan haşa — sesli ve mükâlemeli bir fllm çevirik Fransız ılıtılalı filme çekiliyor Yeni filimde baş rolü Lora La Plante yapmakta, iki bin kişi bir ağızdan Marseyyezi söylemektedir Boles'te sanatkâ gösteriyor. dram s: La Plante şarkı söylemekte ve mükâlemelerde de Sinema haberleri mektedir. Meşhur rejisör Gri nezareti altında çevrilen bu filim- de eski reisicümhur Lenkoli'ni hayatı baştan başa gösteriliyor. Filim için müsabaka ile bir mükâlemeli hikâye temin edil- miştir. * Amerika'da Vagner'in ope- ralarını filime çekmek için terti- bat alınıyor. Filime çekilecek ilk opera Lohengrin'dir. >$ İran hayatını göstermek üzere Tahran'da bir gön ismi altında bir filim çevirilmiştir. Universal şirketinin fransız büyük ihtilâline git Marseyyez hazırlamakta olduğunu ve bu filimde baş rolü #evimli sinema yıldızı Lora La Plante'nin yapa- cağını geçende yazmıştık. Holivut'tan aldığımız son haberlere göre bu filimin bir çok kısımları İkmal edilmiştir. Filmin tertibatile Frejos meşgul olmaktadır. hareket, Bastilin tahribi gi sahneler vardır. Bu sahneler tutulmuştur. Bunlar hep bir ağızdan Marseyyez marşını, o devre ait şarkılar söyliyorlar. Bu tariht vaka arasında âşıkane sahneler de vardır. Lora La Plante filiminde Marie John Roüget — rol Plante bazen şuh ve çok neşeli, bazen heyecanlı ve çok vatanperver ir bu. sahnelerin hepsinde Son zamanlarda yapılan sesli filimlerin hepsi rakıslı “ve şarkılı büsbütün başka bir tarzda yapıldığından beğe- gileceği tahmin olunuyor. filimde Lora La Plante fransız köylüsü kayafetile çok caziptir. Lora bu filimde yalmız tedir. bir komedi yatkârı da olduğunu isbat etmiştir. Lora büyük bir iktidar çok muvaffak olmuştur. isminde büyük bir sesli filim fransız sahne - vazzu Pol limde Paris üzerine bir çok heyecanlı iki bin artist yapıyorlar. - Lora La bir hal alıyor. Sevimli muvaffıyet Marseyyez bu filimlerden bir artisti değil, iyi bir göstermiş ve sesli filimde Uta çingenelerin ha- çevrile- cektir. Filim sesli, şarkılı olacak ve içinde çak enteresan sahneler bulunacaktır. * Yapılan hesaba göre dünya- da 57 bin sinema salonu vardır. Bunun 25 bini Amerikada, beş | İngiltere ve Fransada, ikişer | İtalya Rusya ve İspanyada, | İsveçtedir. Bundan sonra Çekslovakya ve Belçika gelir. Bu İkâ memlekette sekizer yüz salon vardır. “propaganda | keldiğini Gazetemızın bır mumffhluyeü Akşam, , Holivut'ta bir muhabir temin etti Gazetemiz, sinema sahifesinin gördüğü rağbet üzerine karilerimizi daha ziyade memnun etmek için Holivut'ta bir muhabir temin etmiştir. || Muhabirimiz sinema payitahtında cereyan eden | vakaları, sinema haberlerini ve dedikodularını günü gününe gazetemize bildirecek, artistlerle Halilklar yapacaktır. | Bugün muhabirimizin gönderdiği bazı resimleri (| ve sinema haberlerini dercediyoruz. Gelecek İ haftadan itibaren mektupların neşrine başlıya- cağız. Bu mektupların karilerimiz tarafından zevkle okunacağına emini Sesli filim korkusu İngilizler, Hisanlarını boz bozduğundan Amerika sesli filimlerinin girmesinin menini istiyorlar lim aleyhinde her tarafta | sesli filim aleyhinde büyük Bir cereyan başlamıştır. İngilizler sesli Sesl büyük bir cereyan başlamıştır. | Buna sebep sesli filimlerin ek- | filimlerin ingiliz - lisanımı fena serisinin — İngilizce olarak ve | ğ:_ld: bozduğunu iddia ediyorla Amerikan İlehçesi ile çevrilmiş - 5 oladale — Amerikalılar bozuk - batalı konuşuyorlar, — çektikleri — filim- lerde konuşulan ingilizce de böyle. Sesli filim İngiltreye gireliden beri Ceski güzel ve pürüssüz ingilice az çok değşiti.Bir çokları limlerde olduğu gibi Amerikan ivesi ile konuşmağa başladılar..., iyorlar İngilizlerin en büyük korkusu bu amerikan lehçesinin ingiliz- ler arasında taammümüdür. Bu korku bir taraftan haki- kileşmektedir .- Londrada — bir çok kimseler sert " Amerikan şivesi ile konuşmağa başlamış- Bir kere, ingilizce konuşulmıyan memleketlerde bu filimler hiç rağbet görmemektedir. Bazı yer- lerde de, propaganda mahiyetinde addolunduğu için bu filimlerin ithalinin men'i düşünülmektedir. Cenubi Amerika hükümetleri, dolayısile ingilizce | çevrilen filimlerin memleketlerine girmesini sureti katiyede menet - mişlerdir. Fransaya da girecek sesli filimlerde bazı tadilât icrası düşünülmektedir, | İ | Sedli li benüz ba kadr vi nn M taammüm / etmemişken İngilizce M eat MA çövelecek Hllslüda Toğflkan ke- | e Haa ae G nuşulan yerlerde pek ziyade rağ- | bulunmuşlardır. Sir Alfred Knoks isminde bir mebus ticare nazırı M, Grahama verdiği bir teklifnamede İngilter Hi zt garer sesli filimlerinin tahdidin ve pürüzsüz İngilizce ile İngilterede sesli filim pılmasını teklif etmiştir, bet göreceği tahmin ediliyordu.. Lâkin şimdiki vaziyet bu tah- minlerin tamamile aleyhinde çık- mıştır. Avustralyalılar sesli filimlerdeki ingilizceden hiç bir şey anlamamak- tadırlar. İngilterede de, Amerikan Fil mikrofon karşında Sesli filimde hayvanların seslerinin işi- | dilmesi lâzım geldiğinden bunlar mikro- n — Öönünde bağırmağa alıştırılıyorlar . Bu hususta en çok muvaffa- kıyet gösteren filimlerdir. Bu zeki hayvanlar | mikrofonun (A önünde gürültü ederek ses çe kermak İâzım Ho- layca anlamış- lardır.