24 Şubat 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

24 Şubat 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Kışın cildimiz Ellerle yüzü çatlamaktan muhafaza için ne yapmalı? Kışın, cildimizin bozulmasının başlıca sebebi rüzgârlı havalardır. Soğuk havaların tahribatına karşı cildi korumak için arasıra ılık veya saf lânolin ile çti soğuktan ger mış cilde kaynamış sütür de hasıl olan kaymak tabakasına biraz limon sıkarak sürmek ve iki saat sonra gül suyu ile silmek mücerrep bir devadır. Yumurta akı ile gayet ince ezilmiş bademleri merhem gibi karıştırarak yüze sürüp oğa oğa içirmek göz ve ağız da uykusuzlul- tan mütevellit çizğileri gidermeğe yarar . Dudakların çatlamamasını temin için sokağa çıkmazdan evel iyi bir krem sürmek lâzımdır, kırmızı dudak kalemleri de yağlı olduk- larından bu işi görürler. Sokakta dudakları — yalamaktan — katiyen sakınmalıdır. Bazı kadınların kışın el ve ayak- ları fazla çatlar. Bunun sebebi ekseriyetle iyi kurulanmamaktur. Ellerini sık sık suya sokanlar için iyi bir tedbir iyice kurula- dıktan sonra musluk başında bu- kundurulan bir kâse kuru kepek içine ellerini daldırıp - bır dakika bırakmaktır. Sokaktan gelince el ve ayakları - sobanın hararetine arzetmek doğ- vu bir şey değildir. Üşüyen âzayı birbirine - vurmak — suretile daha iyi ısını. Eldiven giymeden evvel ellere yağlıca bir krem sürmek bol podra ekmek, ayaklara yün çorap ve ya şoson giymek çatlaklar husuline mani olur. İçinde patates kayna- tılmış su ile banyo yzpm.k çat- laklar için çok f Saçlarımıza dair Saçları temizlemek ve kuvvetlendirmek için ne yapmalı? Bu aylarda hemen her kes saçından şikâyet eder. Yazın kız- gn güneşi kadar kaşın sert Ti gârı da saçları kurutur. ve külmelerine sebep olur. Çok yağlı saç hoş bir şey değilse de her halde donuk renkli, dimdik kuru saça muraccahtır. Kuru ve kepekli saçlara karşı iyi cinsinden zeytin, badem veya hint yağı ayni derecede tavsiyeye değer. Böyle saçları yağladıktan iki saat sonra evvelâ sıcak su ve yağlıca bir sabun ile temizlemeli Sonra yumurta ile iki su yıkama- bdır. ” e İyi bir yumurta “şampuan,ı Şik yapba M yesmt Si Ve sarısını ayrı ayrı döğerek gonradan — karıştırmalı, bir. çay kaşığı kolonya suyu ve bir hardak sıcak su katarak iyice çalkalamalı Evvelâ bu tertibin yarısı ile başı iyice oğalayıp köpürtmeli ve durulamalı, sonra kalanını başa döküp oğarak tekrar sıcak su ile durulamalı. Bu şampuan saçı temizledikten mada dalgalanmak istidadını da arttırır. İki yüz elli gram hint yağı, 6 damla kantarit ruhu (cantharides) ruhu ve bir İitre alkol iyice | çalkalanarak çok faideli bir saç | ilâcı yapılır. Şaçları aralayıp bir. pamuk parçası ile bol bol ilâcı köklere sürerek, şaç dipleri penbeleşin- ceye kadar başı tüysüz bir havlu ile uğalamalı az zamanda saçın sıklaştığı, kuruluğunu kaybettiği ve ipek gibi parlak ve yumuşak olduğu görülecektir. Az zahmetle ço gösteriş! Odaları süslemek için hem işleme hem aplike yapılabilecek bir model Resmini derc- etttiğimiz işleme modeli bir. kaç türlü iş görebilir. Bu resmi işleme veya aplike ola- rak yapmak ga- yet — kolaydır . Aplike yapmak için parça bob- çasına müracaat ederek muhtelif renklerde parça- lardari meyvaları kesmeli ve arzu edilen yere te- yelliyerek etraf- meli. a Zemin açık renk| ise kolay bir usul | işleyerek sonra- — | dan her meyvayı — Bu modele göre yapılmış bir perde ve örlü yağlı boya ile içire içire boya- | — Bunlar yıkanmağa elverişli oldu- maktır. Piyasada pek iyileri bu- | ğundan keten masa örtüsü ve çay lunan sabit boya kalemlari bu | peçetesi, tepsi yaygısı v. s. için hususta çok işe yârar. pek kolay gelir. İpekli iç çamaşırları Yerli ipekliler çok işe yarıyor Kadınların bugün giydikleri iç çamaşırları ile bir zamanki çama- Şırlar arasında büyük farklar vardır. Bir zamanın fazla süslü çamaşırlarına bedel bugün ipekli güzel kumaşlar kullanılıyor, mü- tenevvi renkler aranıyor. Sen seneler zarfında kadın iç çamaşırları - büyük inkılâp geçirmiştir. Yakın vakillere ka- dar iç çamaşırları beyaz batisten- di. Renkdi çamaşırlar çıkanca bir çokları bunun tatabileceğine inan- mamış, — işlemeli klâsik b çamaşırların mevküni muhafaza edeceğini zannetmişti. Bu sırada birdenbire penbe ipekli kumaşlar rağbet kazandı. Bunun şampanya, fıstıki renkler rübe edildikten sonra acaba gene eskiye avdet edilmiyecek midir? Şimdilik beyaz renk rağbetten düşmüştür, fakat hâlâ bunları arıyanlar vardır. Beyaz kumaşlar eski şekilini muhafaza ediyor. İpek- liler ise sadedir. Bugün aramlan ipekli çamaşır- lar için yerli ipeklilerimiz çok müsaittir. Bunlar güz, ve sağlamlıkları ile çok işe yara- maktadır. (Tepebaşında İpekli bir pijama — 37 reti — karşısında numarada Greta moda - salonu . tarafından ki ingiliz sefa- Pratik malümat Yemek tariflerinde ekseriyetle ölçüler biraz müphem olur, bir de | küçük miktarların tartılması güç olur. Atideki malümat bu hususta tatlı ka- — Üç çorba kaşığı bir. şarap çok işe yarar: kadehi. Deldo inyei Düseldorf'taki cani hâlâ ele geçirilemedi 40 sene evel genç kızların karınlarını deşen ingilizin izi şimdi bulundu Leipzig 16 (Hususi) — Düsel- dorfta 21 kişiyi esrarengiz suret- te öldüren meçhul katil hâlâ bulunamadı. Bu hususta yapılan bütün tahkikat biç bir ip ucu veremedi. gitti.. Avrupanın her tarafından , Amerikadan gelen gazetecilerden — polis — memurla- rından başka şimdi de meşhur bir polis romancısı bu meseleyi inceden inceye tetkik ediyor. Bu romancı İngilterenin en meşhur zabıta ve següzeşt romancısı Ed- gar Vallace di Edgar Vallace sırf Düseldorf cinayetini tetkik içiç İngiltereden kalkmış evvelâ Polis Berline gelerek müdiriyetinde — Düseldorf evrakını uzun uzün Lâkin bu tetkikat- romancı hiç bir fikir elde iyince — kallap — Düseldorfa gitmiştir . Edgar Vallace Düseldorfa gittiği gün mechul cani Frayhayt gaze- tesine bir mektap yazmış ve bir kaç gün evel kaybolan bir küçük çocuk hakkında şu malümatı vermiştir. “O çocuğu aramayın.. Küçi cesedi Vold ormanında, yirmi üçüncü ağacın altında gömülüdür,, Bunun üzerine romancı ilezabıta memurları derhal Vold ormanına gitmişler yirmi üçüncü ağacmn altı kazılınca hakikaten kaybolan ço- cuğun cesedi meydana/ çıkmıştır. Mamafih bundan sonra yapılan bütün tahkikat boşa çıkmış, meç- hul katil hakkında gene bir şey öğrenmek kabil olmamıştır. Mektupta cani, biçare çocuğu gömdüğü yerin plâmımı da gön- dermiştir. Edgar Vallace bu mek- tup hakkında diyor ki; — Cani, çocuğun gömüldüğü yerin pek yakınında oturmakta- dır. Çünkü katil kendi oturduğu semlten itibaren çocuğu gömdü; yere kadar olan mesafenin plânımı yapmıştır. Sonra cani bir matba- acıdır. Zira haritada yazılan Vold harfinin “V,, si aynen bir matbaa harfidir. El yazısında böyle “V, kullanılmaz... Bu itibarla Düseldorf matbaaları nezdinde tahkikat yapılmaktadır. Edgar — Vallace — katilin - bir matbaacı — olduğuna — dair- 500 dostu ile bahse — girmi; Düseldori'ta tahkikat yapan Ingiliz mnharriri Edgar Vallace Eğer Edgar Vallacin - dediği çı mazsa roman muharriri bu bahis uğrunda 5000 lira başka şey kalmadığından alman gazeteleri, Düseldorf'taki — kal vakalarına benziyen cinayetleri tef- rika ediyorlar.. Bu yüzden geçen- lerde bir vaka çıktı. İngiliz polisi 40 sene evel yapılan bir cinayet haks kında bir alman gazetesinden ma lümat istedi. -Bakınız vakayı kıs saca anlatayım.. Düseldorfta çıkan bir gazete bundan 40 sene evel Londrada 12 genç fahişeyi öldüren ve halk arasında karın deşen Jak ismini alan bir haydutun macera- larını tefrika etmeğe başlamıştır. Jak tanıştığı bütün — fahişeleri birer vesile ile evine getirip karım Tarını delmiş ve - bağırsaklarını deşi Bu cinayetleri yapan adam polisin bütün takibine re men bulunamamıştır. Şimdi bu macerayı — tefrika eden gazete bu . karm — des Jakı'nı pek ihtiyarladığını, bugi Arjantinde müstear bir isim ile yaşadığını yazmıştır. Bunun üze- rine ingiliz polisi, Düseldorf'taki gazeteden bu - caninin — adrı iste e bu adresi göndermiştir. Bunun üzerine Arjantinde bu- Tunan bir ingiliz gazetecisi Jak'la görüşerek, mülâkatını gazeteye bu adamın İngil- tereye getirilmesi için çalışılıyor.. Lâkin Jak artık pek ziyade ihti- yarladığı için kendisinin Londraya getirilmesine imkân yoktur. Sopa ile isyan olur mu? Halk leselenin —asıl mında sopa kullanmalarıdı yan bastırılmış ve silah ye an toplanmıştır. Alrikada, - ingilizlerin Kap müstemlekesinde ayaklanmış ve ingilizlerin şayan dikkat tarafı ihtilâlcilerin bu isyanda hücum etmi ine kullanılan sopalar ingiliz askerleri