2 Mart 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

2 Mart 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Şeker bayramı Yarın mübarek şeker bayramıdır. Bayramı karilerimize tebrik ederiz. Gazetemiz bay- ramda çıkacaktır Amanullah han Sabık kral bugün saat ikide geliyor Sabık Afgan kralı Amanullah han dünkü posta trenile Ankara- dan hareket etmiş, istasyonda eski dostları olan meclis reisi Kâzım paşa Hz. terafından teşyi edil- Sabık Kral bugün saat ikide şehrimize gelecek ve Perapalas'a inecektir. Kral şehrimizde bir kaç gün kaldıktan eonra Roma'ya gide- cektir. Kralın perşembe günü ve deniz tarikile hareketi - muhte- meldir . Bugünkü hava Yeşilköy rasat merkezinden ve- rilen malümata göre bugün hava ekseriyetle bulutlu, kısmen açık olacaktır. Sıcaklık düne nazaran değişmiyecektir. Dün en fazla hararet 6, gece 2, sabahl: Sidieceydi. — li Ankara umumi rasat merkezi havanın her yerde ekseriyetle açık olacağını” bildiriyor. Sahil mıntakaları — bulutlü Rüzgâr her yerde şark tarafından surette esecektir Camları kırarken Dün gece Tahtakalede berber Hasan efendinin dükkânına sarhoş o gelen — mavnacı Emin “dükkânın camlarını kırarken bilek (damarı kesilmiş, Cerrahpaşa has- tahanesine gönderilmiştir. Sarhoş kasap bir kunduracıyı ğ yaraladı Dün gece Balatta kökrü başın- da bir cerh vakası olmuştur. Kasap İsmail meyhaneci Apostulun dükkânında sarhoşluk yüzünden Eyyuplu kunduracı Saim efendiyi müteaaddit yerlerinden - bıçakla yaralamıştır. Yaralı Balat — hastahanesine kaldırılmış, kasap İsmail firar et- dniştir. Saim efendinin - hayatı tehlikededi Hırsızlık vakaları Dün şehrimizde altı hırsızlık vakası olmuştur: 1— Kasımpaşada Panzehir efen- dinin dükkânıma giren sabıkalı Mustafa öteberi aşırmak isterken görülmüş ve yakayı ele vereceği Sırada kaçmıştır. 2 — Sabıkalı - is; İsmail; Yenicamide Çatalcalı Hasan efen- dinin para — kesesini ” çalarken yakalanmıştır. 3—-Meçhul bir hırsız; Eminönünde kömürcü Osmanla şekerci Alber efendinin dükkânlarına girmiş, Para ve kömür çalınmıştır. 4 — Bebek'te Roznuvar bah- sinden otomobil levazimatı çalan dartin yakalanmıştır. 5 — Aksaray'da Çakırağa ca- minaresinden 18 elektrik ıbası çalınmıştır. 6 — Aksarayda Sofular cadde- ginde oturan Mahbube hanımın 2 Mlile seylin yağı çakmıştır. Teklif edilen mütehassıs Osmanlı — bankı; li vekâletine bir maliye mütehassını tirilmesini teklif ettiği yazılmıştı. ea A 'göre bankanın Bükümete teklif ettiği mütehassıs M. Rodendir M. Roden, fransız bankası müdürü imiş. YA olacaktır. | Muradiye caminin minaresi şar- Fas_ıg_buhranı Vaziyet karışık, | meclisin feshinden | bahsediliyör | — Paris 23 (Hususi)— M. Tardieu | yeni kabineyi - teşkil için müza- | kerelerine devam ediyor. | Bu müzakerat şimdiye kadar | görülmemiş — derecede — yavaş | gidiyor. Gazeteler çok bedbin görünüyor. Bazı gazeteler meclisin feshi ve yeni intihabat icrası ihtimalin- den bile bahsediyor. Paris 28 (A.A) — Siyasi | vaziyet kararsız olmakta ber- | devamdır.Mecliste her türlü ekse- riyetin manivelası olan sol cenah radikal — grubu M. Tardicu'ye karşı husümet göstermekten vaz geçmiştir. Bu karar, bir çok mebusların - fikirlerinde bir ta- havvül husüle gelmiş olduğuna delâlet etmektedir. | Sosyalist grubu vermiş olduğu bir takrirde M. — Tardicu'yü buhranı — bir sistem — dahilinde temdit etmekle itham etmektedir. Mimar Sinan'ın bir eseri yıkılmak tehlikesine maruz M: isa, 28 (Husuysi) — Mimar n'ın ölmez eserlerinden olan ka doğru şakulinden — ayrılmış amudiyetini kaybetmekte bulun- muştur. Belediye evkaf dairesine müra- caatte bulundu, fakat minarenin keşfini yapacak mütahassıs yoktur deye mesele yüz üstü kalmıştır. Acaba minare yıkıldıktan sonra mi keşif yapılacak ? Dördüncü izdivaç! Sabık romen veliahtı bir prensesle evleniyor! Paris 28 ( Hüsusi ) — Ajans- ların teblig ettiği bir habere göre sabık romen veliahtı prens Karol Bonapart hanedanına mensup bir prensesle nişanlanmıştır. Prens Karol ilk defa matma- mazel Zizi Lambrino, sonra yunann kralı Kostanten'in kızı ve nihayet matmazel Lupescu ile evlemi Yeni izdivaç haberi Bükreş sarayında bir bomba tesiri yap- mıştır. Prensesin hanedana karşı bir mücadele açmasından korku- luyor Hayrabolu'da elektrik Edirne 28 (Hususi) — Hayı bolu kazasının elektrikle tenviri için çalışılmaktadır. Kasaba sa- kinlerinden Hacı Şerif bey elektrik imtiyazı için vilâyete mâracaat etmiştir. Kasaba yakın zamanda elek- trikle te ektir 2 yangın! Dün biri Galatada diğeri Emin- | önünde 2 yangın başlangıcı ol- mustur : Galatada Yorginin ahçı dük- ânında gaz lambası parlamış, 1 lalya yandıktan sonra üştür. Eminönünde kab- Kadri efendinin — meyva yatağı — tutuşmuş, zımal sergisindeki söndürülmüştür ingiliz lirası | , İngiliz lirası bu sabah 1041 kuruşta açılmıştır. Ünifiye bu sabah 146,5 kuruşta - açılmıştır. — ETEBH D İşi Telefon haberleri M. Foka_ı_s_;!â—nkarada Yunan sefirine izahat ve talimat verdi Ankara 1 ( Telefon) — Yunan mübadele murahhası M. Fokas bu sabahki ekspresle Ankaraya gelmiştir. M. Fokas yunan sefirine Atinada ceryan eden mübadele müzakeratı — hakkında — izahat verecektir Yeni hatlar Bir çok hatların inşası münakasaya kondu Ankara 1 (Telefon) — Irmak- tan Kilyosa doğru yirmi beşinci kilemetrodan yüz otuz. üçüncü kilometroya kadar olan kısmın ray ferşiyatı münakasaya konmuş- ihale beş mayısta icra edile- cekti, Kütahya - Balıkesir — hattında Tavşanlıdan Değirmensaç - istas- yonuna kadar olan ferşiyat bi iştir. Değirmensaç istasyonu da 'on bir mârtta umuma açılacaktır. Türk - Rus ticaret muahede: müzakeratı Ankara, 1 (Telefon) — Ruslarla aktedilen muvakkat ticaret mua- hedesinin müddeti yakında bite- cektir Bir a kadar Türk - Rus mü- İzmirde fırtına beiliğ TC HüNüN 975 Xa soğuk ve şiddetli korkunç fırtı- 'nadan eser kalmadı. Hava h: tabüde güneşlidir. Ticareti bahriye müdürlüğüne — gelen — malğmata öre fırtınanın Bilhassa Edremitte ha fazla olduğu anlaşılmaktadı Edremit limanında demirli bı dunan biri 44 tonluk şatla ğerleri 20 tonluk üç yelkenli dalgaların - şiddetinden — karaya fırlamış ve parçalanmıştır. İzmir limanında da dalga fazla olmuş, hattâ Kordon tıramvayları ile körfez vapurları muntazam sefer yapamamış ise de liman dahilinde vukuat olmamıştır. Tekirdağ iskân işlerini teftiş Tekirdağ 28 ( Hususi) — Mül- kiye müfettişi Şefik bey bura iskân muamelâtını teftiş etmeze başlamıştır. İskân müdürünün bir mübadilin dosyasını bir. seneden fazla masasında tuttuğu hakkındaki şikâyet Çetrafında da tahkikat yapılmaktadır. Besarabya hududunda Bükreş, 28 (A-A.) — Gelecek ilkbaharda Besarabyada manev- ralar yapılacağı ” hakkında gazete tarafından vaki neşriyat harbiye nezareti sureti katiyede tekzip etmiştir Tayyare rekorları Roma 28 (Hususi)— Domenica Antonini ismindeki İtalyan tay- yareci “ Ceplerini , sisteminde bir tayyare ile ve 10 bin kilo | yükle 3231 metre irtifaa çıkmış 10 saat 31 dakika havada kal- | miştir. Bu süretle bütün bey- | nelmilel rekorlar kırılmıştır. | Yunanistan'da asılan haydutlar | Atina, 28 (A.A) — Epir ban- kasından silâh kullanmak suretile 20 milyon drahmi çalmış oldukla- rından dolayı idama mahküm olan Coumbi kardeşler idam edilmi lerdir. Müthiş şey! Çoban köpeğinin ağzından kurta- rılan çocuk Eyip'te müthiş bir facia olmuştur. Eyip'in Arka Emine mahallesinde bir çoban köpeğinin ağzında bir çocuk gören halk yavrucuğu kur- tarmağa teşebbüs etmişler, uzun müddet uğraşmışlardır. Azllı bir. hayvan olan çoban çocuğu — ağzında | muhafaza etmekte hem de müte- | madiyen kaçmakta - olduğundan tutulması çok müşkil olmuştur. Halk tarafından kovalanan kö- | pek yorulunca çocuğu ağzından bırakmağa mecbur olmuştur. Köpek ile yaralanan çocuk yarim saat sonra ölmüştür. | Yapılan muayene üzerine ço- cuğun yeni doğduğu ve erkek olduğu anlaşılmıştır. Meseleye müddei umumilik vaz- iyet etmiştir. Çocuğun sokağa | bırakılmış ölduğu tahmin ediliyor. | Iki jandarma on dörder seneye mahküm edildi | İzmir 28 ( Hususi ) — Kemal- paşa yolunda evli ve 23 yaşla- rında Havva isminde bir kadının ırzına geçmek ve Havvayı ölüm kasdiyle kör bir kuyuya atmak- tan maznun jandarma Ali ve Tevfikin ağırcezadaki — muhake- mesine devam edilmiş ve neticede iki arkadaş jandarmalar on dör- der sene dörder ay ağır hapisle ikişer yüz lira tazminata mahküm olmuşlardır. Zavallı yavrular Sokakta biri ölü biri sağ iki çocuk bulundu Dün saat 16da Unkapanında Yeniçeşme sokağındaki — arsada 6 aylık bir çocuk ölü olarak bulunmuş, tahkikata başlanmıştır. Gene dün Pangaltı Cedit soka- ğında | günlük bir çocuk bulun- muş, “Nevzat,, ismi konarak Da- rülâczeye gönderilmitir. Kız kaçırma — | Gemlikte 13 yaşında bir kız kaçırıldı Gemlikte Halil efendinin on üç yaşındaki kızı Sehavet hanım, geçen salı günü hükümet konağı önünden, kaldırılarak köye götü- rülmüş ve feci bir şekilde taar- ruza uğramıştır. Bu kız kaçırma vakasını yapan Erciva ki odun ve kömürcülükle g altığmüsellâh şahısdır. funlara bir de kadın refakat | etmektedir. Vakayı müteakip jandarma ve müddei umumilik | derhal haberdar edilmiştir . Jan- darma ile kızin babası tarafından köye gidilerek Sehavet H. kur- tarılmış ve - faillerden ikisi ele geçirilmiştir. Halil efendi vekâlete müracaat etmiş, diğer taraftan Bursa valisi Fatin bey de Gemliğe giderek — tahki bizzat idare eylemiş ve canileri kâmilen tevkif | ettirmiştir. Ermeni katolik patı Ermeni - kâatolikleri dün - saat 15 de Beyoğlunda Sakızağacı ki- lisesinde toplanarak 19 rey ile Ohanes Kasapyan efendiyi patrik- | işlerdir. Fırkada IıayralıılaşlııaW Yarın saat on dörtte Halk fır- | kası binasında fırka âzaları bir- birteri ile bayramlaşacaklardır. Dünkü maçlar Fener 4 Vefa 1 Galatasaray 2 Beykoz 2 Aferin Beykoza | Dün Taksim stadyomunda lile maçları bakaları icra edildi. Lik maçlarının kati — safhaya girmesi üzerine stadyoma kalabalık bir seyirci toplanmıştı. İlk maç Fener - Vefa arasındâ yapıldı. Oyun her İki takımın Vefa müdafaasının bütün gay- * retine rağmen Fener muhacimleri gol yapmakta geçikmedi. laşmamazlık oyun uzerinde mües- sir oldu ve oyun Fenerin 4-1 galibiyetile bitti. 1 böyle olmadı. Beykoz takımının ilk devrede lü; fena vaziyetten müteessir gördük ki yazımız Beykozlular rarafından hüsnü suretle telâkki edilmiş ve Beykoz takımı yazı- | seri hücumlarile başladı. Vefalılar —— gene hücum hatlarında ufak fakat mühim bir değişiklik yapmışlardı. l Bu sebepten muhacimler birbire — © : Oyunun ikinci partisi maglüp vaziyette olan Vefanın hakimiyeti altında geçti. 1 Yukarda işaret ettiğimiz veçbile İkinci oyun Galatasaray - Bey- koz arasında yapıldı. Beykozun ilk devrede aldığı neticeler üze- rine bu maçın zevksiz olacağı olmuş ve bu takımın muhtaci tensik ve ıslah olduğunu ve bu- nun da ne şekilde yapılacağını yazmıştık.” lerile anlaşamadılar. Vefa muhacimleri| arasındakl an- zannediliyordu. — Halbuki hiç te Dün büyük bir memnuniyetle | mızdaki esasata göre tertip edil- | mişti Dünkü muvaffakıyetli oyun iddiamızın ne kadar doğru oldu. ğunu bize göstere Buna mukabil Galatasaray hü- cum hattı bilmeyiz ne gibi bir fikre binaen sakat ve oyunun bu şekilde bitmesine yardım edecek tarzda tertip edilmişti. Galatasaray hücum hattı sahayar Rebü Şakir Necdet Mehmet Muslıh gibi garip şekilde çıktı.. Ve bütün oyun imtidadınca muk- telif şekiller aldı. Oyun Beykozun hücumile baş- ladı. Galatasaray bu akını kırdi ve mukabil - hücumlara - başladı. Fakat bügün — takımlarını yeni leştiren Beykoz'lular çok çalışıyor, ve hatta ümidin fevkinde bir gayret gösteriyordu.” Bu gayret sakat olan Galstasaray muhacim hattının çok fena oyunu karşısında gittikçe fazlalaşıyordur. Bu vaziyat Galatasaray oyuncu- larını asabiyete sevkediyor. ve oyunlarını — bozuyordu. — Beykoz takımı açıklarla yaptığı hucumlar- da çok muvaffak oluyordu. Gerek hücum ve gerek müda- faada Burhan,Mithat ve bilhhassa Nihat bütün gayretlerile çalışıyor- lardı. Fakat futbul üç kişinin ile kazanılmaz kil de oyun 2-2 beraberlikle or. Beykoz takımını bilhassa ederiz. Galatasaraylılardan yukarda isimlerini yazdıklarımız- dan başka Necdet, Şakir ve Suphi muvaffak olmuşlardı Kemal Rifat Daktilograflar piyangosu