8 Mart 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

8 Mart 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Londra kon- bahri teslihatı azalt- feransı mak isterken... AKŞAM *«her milletin daha fazla si- Tâhlanmasına sebep oldu! Sere 12 — No : 4097 Tahrir telefomu : İetanbul — 1686 CUMARTESİ — 8 Mart 1930 İönre telefonu * İetanbul — ai Fiatı 5 kuruş Pire'de muhtariyet Pire limanı İstanbul ile rekabete hazırlanıyor -Şark transit ticaretini Pireye çekmek Pire limanından Atina 5 (Hususi) — Yunanlılar imanının İstanbul li Pir karşı muvaffakiyetle rekabetini temin ve şark transit ticaretini ted- birler almağa başladılar ve bu kususta bir kanun lâyihası tanzim ettiler. Pireye çekmesi için mühim Bu lâyiha mucibince Pire lima- nına muhtar bir idare verilmekte idaresi, tahmil ve tah- ve l liye işlerinin tedviri, tarifelerin ter- tibi, liman müessesatının idare ve inşası, velhasıl bütün liman işlerimim- takip, tedvir ve intacı 25 kişiden mürekkep bir meclisi idareye tevdi olunmaktadır. idarenin müddeti Bu meclisi için tedbirler D manzara intihap ederler. Liman reisi, meclisi idarenin rey ve kararı ve aldığı direktif. dairesinde liman muamelâtını idare eder. Liman — meclisi idaresi Atina ve Pire belediyeleri, ticaret ve sanayi borsaları. esnaf, amele, vapur, mücehhizleri, vapur. kap- tanları, şimendüfer kompanyaları mümessilleri — tarafından — terek- küb eder. Bu meclisi idarenin tütün liman ve tahmil ve tahliye işlerini ted- yirden başka liman amelesi Bu nafıa, zurunda, mümessillerinin Yunat maliye — nazırlarının - bu- bâlâdeki iştirakile - tasvip memuriyeti $ seneden ibaret olup | edilmiş ve berayi tasdik Yunan içlerinden birini ekseriyetle liman meclisi mebusanına tevdi edilmiştir. Seyyahlar da muktesit oldu Eskiden bir çok eşya satın alanlar şimdi hiç bir şeye el sürmiyorlar Görresponding. to TAEDE ENDRÖMDENES ARE MADE YOBA DÜRCAASE MULLAID THEM T0 SUPPORT THEMSELVEŞ — Son günlerde yeehrimize gelen seyyah — vapurları Evelki gün gelen seyy/ahlar dün akşam Suriye sahille'rine müte- veccihen hareket etmiş' lerdir. Mart içinde yeniden bir Wkaç vapur seyyah gelecektir. N Bu sene gelen seyyizıhlar geçen senelerden az olmar nakla ber: ber braktıkları parha eskisii üçte biri derecesindeedir. Eskiden seyyahlar İstanbuldzan bir çok şark eşyası alırlardı. * Şimdi gelenler ş"adece şehri gezmekle iktifa etr nekte ve pek 'az eşya satın alma' /ktadırlar. rdan birinde teşhir , Soğalmıştır . | edilen hilâllahmer eşyası Topanede açılmı; satış az olduğu gibi seyyar satır cılar da iş yapamıyorlar. Seyyahların bu. vaziyeti her tarafta hüküm süren buhranın bir olan sergi neticesidir. Bir zamanlar seyahate çıkınca hesapsız para sarfedenler şimdi tasarrufa çok riayet edi- yorlar. Kalp sektesi Galatada amele Mustafa; dün caddede birdenbire düşmüş, kalp sektesinden ölmüştür. teşekküller | | ğıma tayin edilen miralay Nazım Gazi Hz. Reisicumhur Hz. Antalya'ya vasıl oldu Antalya 6 — Reisicumhur Hz. bugün saat on yedi bu- çukta Antalya'ya vasıl oldu ve fevkalâde tezahüratla otomobili güçlükle ilerliyordu. Reisicumhur. Hz. Yenika- pıda ikametlerine tahsis edilen köşke indiler. Halk kö önünde —büyük — tezal bulundu. ve Gazi'yi - şiddetle || alkışladı. Şehir baştan başa donanmıştır. Kambiyo meselesi Kararlaştırılan esaslar Ankaraya bildirilecek Ankara,7(Telefon) — Paramızın gayritabil — temevvücatına — mani olmak üzere orada konsosiyon projesi hakkında yapılan içtimaa edilerek tespit edilen esaslar pazar günü Ankaraya — gönderilecek, maliye vekilimize takdim olunacaktır. Dayinler vekilleri gidiyor Ankara 7 (Telefan) — Düyunu ummiye ile Maliye veki Çarar cumartesi günü ikmal arasın- günü başlanacaktır. Umum Jandarma komandanı Umum jandarma komandanlı- beyin işe - başladığını — yazmıştik. Nazım bey jandarma teşkilâtını tetkik ile “meşgul Yeni derce- oluyor. komandanın bir resmini diyoruz. Ermeni katolik patriği Ermeni ka- tolik patrik- liğine Ohan- nes Kasap- edildiğini yaz mıştık. Ki sapyan efen- di işe baş- lamıştır. Yeni pat- riğin resmi- ni . dercedi- yoruz. | Unkapanı köprüsü ne halde? Bir ihtar: Yüklü kamyon- lar köprüden geçemez! Kuruş kutuya düşer düşmez «Tırınk» etti, belliki kutu bomboş! - Unkapanı köprüsünün kalabalık Son seneler içinde Unkapanı | köprüsünden geçtiğinizi hiç zan- netmem.. Ben dün İstanbulun bu emektar köprüsünden geçtim ve bakın nasil geçtim: Unkapanı çarşısından köprüye doğru ilerledim... Koca köprü bom boş.. Görünürde ferdi vahit yok, hatta köprü tahsildarı bil Para bozduracak — kulubenin önüne geldim.. İçeride kitap oku- stiyar memur büyük bir bâyretle yüzüme baktısue-büyüle- bir hayretle sor; — Köprüyü mü geçeceksi Memur efendinin bu. sualinde: manzarasi Gibi bir mâna vardı. Adamcağız benim kat'i sürette köprüyü ge- çeceğimi anlayınca dışarıya ses- lendi: — Taâhsildar efendi, tahsildar efendi,. Gel yahu sana bir müş- teri çıktı. Köprüden biri geçe- cekmiş ! Tahsildar - efendi Gayri ihtiyari sordur — Yahu buradan da mı kırk paraya geçiliyor? t — Öyle ya beyi A Ben kırk parayı verdiktem sotra” © güzelim Galata köprüsünden geçerim.. Mamafih parayı kutuya attım.. kuruş içeri düşer düşmez “trınk! , diye öttü... Belliki bon- boş.. Bir az sonra da tahminim (Devamı sahifede) MÜUTAREKE SENELERİNDE ELE GEÇMİYEN HIRSIZ ÇETESİ! |m:.uz| 18 defa hapishaneye girip çıkmış, 700 den fazla sabıkası olan, beynelmilel maruf bir hırsızın macerası.. Bu esrarengiz adamın hile, cinayet, sirkat ve kalpazanlıklarla büyük bir merak ve heyecanla okuyacaksınız! sökün etti.. — Aklınıza şaşayım, Galata köprüsi da geçilir mi? varken buradan Tamam iki tane metresim var! Hangisil Üçün: daha çok seviyorsun?..