8 Mart 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

8 Mart 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Bu akşamki maç aAT eĞi ——— Muladoviç Bugün Beyoğlu'nda Mulen Ruj'da Muladoviç ile Franki Marten ara- sında mühim bir boks maçı yapı- lacaktır. Bu maç hakkında baş hca sporcularımızın düşüncelerini dünkü nushamızda yazmıştık. Ma- | çın neticesi sabırsızlıkla - bekle- niyor. Askerlik ve spor Bugün iyi bir asker olmak için icap eden şartlardan biri de bir sporcu olmaktır. Hindenburg'a hatıratında garp cebhesi hadise- lerinden bahsederken Amerika- hlar hakkımda şu cümleyi kullan- mıştır. Bunlar, hepsi mükemmel #sporcu adamlar, bütün bir kuvvet ve enerji ile harp ediyorlar, mukavemet güç oluyordu Sporun diğer şubelri olduğu kış sporları da askerlikte büyük bir yer — tutmaktadır. Kış — mevsiminde — arazisini bir kısmı ve dağlık yerleri karla örülü olan memleketlerde bu, fazla ehemmiyet kespediyı Burada ayakla saatta bir kaç lometre yol almak kabil iken *Ski,, ler üstünde 10 kilometro kolayca gitmek mümkün oluyor. Bunun içindir ki son hafta Nor- veçin paytahtı olan “Oslo, da yapılan benynelmilel ski yarışları Şok heyecanlı olmuştur. İsviçre'de yapılan yarişlarda da birinci, ikinci ve üçüncü hep Nor- veçliler olmuştu Bir frnsız boksi şehrimize geldi Andre Bebi Fransanın - birinci — sınıf hafif siklet profesiyonel boksörlerinden Andre Bebi şehrimize gelmiştir. Bu boksör Fransada bilhassa çok fenni döğüşlerile şöhret bol- muştur. Aldığımız malümata — nazaran bu kıymetli boksörün şehrimizde dövüşmesi için konuşulmaktadır. Futbol maçı ve seyirciler Herkesi sinirlendiren taşkınlıklara nihayet vermek lâzımdır Bayramın üçüncü günü yapılan Gençler birliği - Galatasaray maçından Bayramın üçüncü günü Fener- Beşiktaş maçı oynanırken bir kısım — halkın şahidi - olduğumuz bazı manasız ve taşkın bareketi spor hayat ve terbiyemizi için için kemiren — bir. hastalığı — teşrihe vesile oldu. Stadyomda her hangi iki takım maç yaparken seyirciler arasında bu takımlara taraftar olanların bulunması ne derece tabii ise bunların mensup oldukları klübün oyuncularını teşvik etmek ve ah kışlamak ta gene pek tabü larıdır. Avrupanın bilâ/ isti men her spor sahasında bu şe- kilden başka bir vaziyetle karşı- laşmazsınız. Maalesef şehrimizde vaziyet hiç te böyle değildin İstanbul'da — görültüsü bir hava içinde kendini futbolün zevkine terkederek bir maç seyr- etmek imkânı yoktur. Bu güri icinde kulaklarınız - tabirimiz ma- zur görülsün - bir külhanbey mu- hitinde işitmediğimiz şeyler kadar galiz küfürlerin izile tırmalanır, ve siz bu terbiyesizliğin şaheseri karşısında şaşırır. ve Seyrettiğiniz maçın bütün zevkini - kaybeder- lensup olduğu klübün karşı- sında oyniyan takım oyuncü- larını " kendi. kalesini müdafaa ve karşı kaleye hücum etmek için oraya çıkmış olduğunu bile anlamak kabiliyetinden mahrum olan bu gibi terbiyesi noksan kimseler daha oyun başlar baş- lamaz evvelâ her hangi bir hare- kete ve: hattâ çok yüksek bir enerji sarfile kalesini muhakkak bir gölden kurtaran karşı bile evvelâ diye bağırmağa başlıyanlar oyun devam - ettikçe feryatlarını yukarda yazdığımız şekilde kü- fürle bitiriyorlar. oyuncuya bu Sahaya temiz bir spor yap- bir “yuhatl.. ., | Soğuk — kanlılıklarını, — itidallerini kaybediyorlar ve oyunun şiraze- sinden çıkmasına sebep oluyorlar. Senelerden beri kavgasız, gü- rültüsüz ve hattâ küfürsüz oyun seyrettiğimiz yok gibidir. Bu hal türk sporculuğu için bir yüz ka- rasıdır. Stadyoma girmek / için verdiği bir kaç kuruş mukal de kendisinde ağız dolusu retmek — ve — senelerden birbirlerile kardeş gibi geçinen sporcuları birer düşman vaziye- tine sokan bu kimseleri ve sporun selâmeti namına tedip — teşhir etmek elzemdir. Bu hususa futbol heyetinin ve bilhassa polis mü- diriyetinin nazarı dikkatini celbe- deriz. Yüksek bir spor varlığı ancak ve ancak temiz bir seyirci ve beveskâr bir muhitte yetişir. femal Rifat Bugünkü maçlar Futbol heyetinden; 1 - İstanbul muhtelit takımına oyuncu verecek beri klüplerin idmancıları cuma, pazar ve salı günleri muhtelif maçlar icra ettiklerinden bu hafta birinc küme muhbtelitinin maç yapması muvafık görülmüştür. 2 — İsimleri aşağıda — yazılı | ikinci küme kulpleri oyuncularını: spor Jevazımatile birlikte İstan- bul spor Kulübile — yapacakları maça iştirâk etmek üzere saat 14 de Taksim Stadyumunda bu: lunmaları ve gelmiyenlerin iki maçtan menedileceği teblig olunu: Şevket, Bülten ( Hilâl); Davut, Murat, sabri (Süleymaniye); Liva, Mahmut, Rüştü (Üsküdar(; Ferit, Neşet, Mahmut (Kasımpaşa-Eyüp); Lütfi, Bahri ( Kumkapı -Topkapı ) ve Enver (Beylerbeyi). ORAADAT SK e Zencilere v. SOf Emm ) v Zencilere rağbet bitti! çingeneler moda olmağa başladı Almanya, Avusturya, Macaristan'da çingene çalgıcılar itibarda! Artık modası geçen zenci cazbanıçılarından bir grup Bir zamanlar Avrupada ve hele Alamanya ile Avusturya, Maca- ristanda çingene moda idi. Harp- fen sonra bütün dünyayı fokstrot, çariston ile beraber zenciler i: tilâ edince bunlar ortadan çel lerek yerlerini bu siyah deri i:jın]an terketmiye mecbur kab Şimdi çarlston ve blak botom modası geçti. Bu danslarla bera- ber zenciler de yavaş yavaş orta- Müşterilerinin canları sıkılma- masına — dikkate mecbur — olan eğlence yerleri sahipleri seyirci lerin siyah çehreler önünde esne- miye başladığını sezer sezmez onlara yol verdiler. Amerikallar arasında çinli modası - başladı. Avrupa'da ise ekseriyet eski aşinalara, yani çingenelere dön- dü. Şimdi bilhassa — Berlinde mühim her eğlence yerindeki çal- gıciların başkemancısı bir sakso- fonun yerine keman rağbet bul- duğu gibi eski notlar da tekrar piyasaya dökülüyor. Çingene çalğıcılar Almanyadan başka, belki de daha fazla olarak Çekoslovakya —ve Macaristan'da pek rağbettedirler. Bunun çok açık misalini son günlerde ölen bir çingene kemancının Peşte'deki cenaze alayı göstermiştir. Bir kaç gün evel yazıgımız'gibi * Bela Radiç , ismindeki bu çin- genenin cenazesine 150,000 kişi: den fazla iştirak etmiştir. İntizamı muhafaza için uğraşan — polisler Berlin'li bir çingene güzeli hücum —eden halk — tarafından süpürülmüşlerdir. Sokaklardaki ilân direkleri kala- balıktan devrilmiştir. Ölen ke- mancının — taallükatından — alaya iştirak eden 500 kadar çingene- den ancak otuzu. bu. kargaşalık arasında cenazeye mezara kadar refakat — edebil 4 ağır yarah vardır. Hafif yaralılar bir kaç yüzden fazladır. k daktilo dersanesi Daktilo merakı gittikçe artıyor. Bu yüzden her gün yeni yeni dak- tilo mektepleri açılıyor. Resmimiz Sirkecide, Şahin paşa oteli sındaki sokakta kâin halk daktilo dersanesi muallimlerile bir arada gösteriyor. karşı mezunların müdür. ve