28 Mart 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

28 Mart 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Sahife 6 D Akşam — İki arap kralı arasında mülâkat İbni Suut'la Kral Faysal nihayet anlaştılar İngiltere'nin sabık Kâbil sefiri ve şimdiki balde Irak fevkalâde komiseri sir Humfris'i üzerine Necit ve Hicaz kralı İbni Suut ile Irak kralı Faysal arasında Basra körfezinde Supin İki kral arasında yakın zamana kadar şiddetli vardı. Mülâkatta bu ihtilâf halledilmiş, 19 maddelik bir protokol imza etmişlerdir. Resimde sıra ile komiseri, İbni Suut, kral Faysal ziyafet masasında görünmektedir. Müsabakamıza iştirak eden daktilograflar ingiliz gemisinde bir mülâkat vuku bulmuştur. 102 - Mite, Melek Cardon : Beyoğlu ( işsizdir ). 103 - Kutsiye Hanım : Şehremini ( işsizdir ) . 104 - Nimet Hanım : Üsküdar Çişsi 105 - Mürvet Hanım : Kırıkkale . 106 - Ferdane Hanım uranya : Ortaköy ( 202 Fransız balıkçı gemisi geçen hafta balık avı İçin Arzı Cedide hareket etmiştir. Gemiler hareketlerinden evel bir kardinal tarafından takdis edilmi Üa Öğle vakti Yenicami merdivenleri işsizlere bir nevi istirahat yeri oluyor. Resmimiz burada güneşe karşı uyuyan birini gösteriyor. kadınlar Diplomatlık tahsil eden İngilterede kadınlara mahsus bir ulümu siyasiye mektebi açılmıştır. Bu mektep bilhassa mebus zev- celerine mahsustur. Talebe arasında 28 mebusun zevcesi vardır. Bunlar intihabat mücadelesinde namzet- liklerini koyarak mebus intihap edilmelerine çalışmaktan ziyade kocalarına yardım için bu mektebe devam ediyorlar. Ulümu siyasiye mektebinde okuyan Mmebus zevceleri - Bir çok bususlarda kocalarına yardım edecekler, onların bir nevi kâtip ve müşaviri olacaklardır. Resmimiz mebus zevcelerinden bir kısmını istatistik dersinde gösteri