26 Mart 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

26 Mart 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

«« İhracatımızı arttırmak istediğimiz bir zamanda portakallarımızın çürü«- mesine meydan vermi- yelim.. Ihracat eşyamızın baş- lıcalarından olan Dörtyol portakallarına sari bir hastalık gelmiş, portakal- Jar mahvoluyormuş... AKŞAM ÇARŞAMBA — 26 Mart 1930 Sere 12 — No : 4115 İdare telefonu * İa iatı S kuruş Tahrir telefonu: İstanbul — 1686 Istanbul gazetecilerinin Bursa seyahatlerinden intibalar M. Venizelos'un muharririmize beyanatı ; (“Niçin dost olmıyalım?... Bu dostluk |beynelmilel mevkimizi kuvvetlendire- cek, Avrupa'nın nazarında bizi yükseltecektir,, Yunan başvekili kendisinin ötedenberi Türkiye ile anlaş- mak fikrinde olduğunu, Balkan harbinden evel çok şayanı kabul tekliflerde bulunduğunu söyliyor Yunan başvekili M. Venizelos çenapları ikametgâhı olan zarif | “Petit Palais,, otelinde beni büyük bir nezaketle kabul etmek lütfun- — © H da bulundu. Ankara yunan sefir | M. Polihroniy: İ başvekiline -elden bildirmişti. Yunan — başvekilinin — çehresi şayanı — hayret — bir — taravet arzediyor. Başında daima siyah bir bonnet taşıyor. Beni kabul salonun dibinde bir sehpa üzerinde bir yunan ressamının elinden çıkmış büyük bir tablo dürüyor. Bu tablo başında de- mirden miğfer taşıyan bir neferi hücum borusunu çalarken tasvir ediyor. Mutat cümlelerden sonra maksadı. |- Ziyaretimi anlattım: — Türkiye ile takip ettiğiniz mukarenet siyasetinin sulh ve müsalemet noktai nazarından karip ve Bahrı sefitte tesiri fik- rinizce ne olacak? üri mi dediniz?... Kuvvetle ki asırlı sulhun teyit ve istil mühim ve mesut bir adım teşkil edecektir. M. Venizelos her kelimede ma- | nidar bir surette ısrar ederek HAÜ yt devam etti : — Mutlak sürette emir nüim ki, Türk cumhuriyı daranı da bu kanaatime | ediyorlar. — İngiltere, Fransa, ve İtalya ak M. Venizelos cenapları W arasında akti muhtemel bir Bah- msefit misakı hakkında - fikriniz | nedir? —Böyle bir misaktan çok mem- am- | nun oluruz.Böyle bir İhtimal tahak- kuk ederse umarım ki Türkiye ile Yunanistan —da buna iştirake | davet olunacaklardır. Türkiye ile | Bu | cihan - tarafından Yunanistanın bu meselede — rolü mütevazı fakat hakiki olacaktır. şekilde hararetli - bir memnuniyetle selâmlanacaktır. — Türk matbuatı, yunan gaze- telerinin Türk-Yunan meselelerini (Devamı ikinci tabifede) bir itilâf — bütün | | | (1, 2) Marmara vapurunda. (3) Mudanyaya çıkarken açıran A. N. Bey sandalla yetişiyor. (6) Gazeteciler davasını dinleyenler. (7) Bursa krep döşin fabrikalarından birinin dokuma dairesi. (8) Gazeteciler hâkimlerin buzurunda, (9) Bursada | adliye binasının bulunduğu hükümet meydanı. Gazetecileri muhakeme eden heyet: Aza Hadi B. Reis Mustafa B. Aza Ali Rıza B. Kış sebzeleri satılıyor | Ya femizdedir ) XBwnıııenıdıı (Felek)B. ,İstanbul gazetecileri Bursa mahkemesinde!.. Esat Mahmut B. Ali Naci B. — Selim Ragıp B. Enis Tahsin B. Refik Ahmet B.