30 Mart 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

30 Mart 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Mimar Sinan'ın 342 inci devriyesi münase- -betile ihtifâl yapılacak.. sen: Büyük kadirşinaslık. AKŞA Fakat, olan bazı çeşmeler, kapı lar harap bir halde Büyük ihmall. asarı atikadan re 12 — No : 4119 Tahrir telefonu : İstanbul — 1686 PAZAR — 30 Mart 1930 İözre telefonu 1 İetanbul — 14 Fiatı 5 kuruş Mühim yeni bir adli kanun Şekavet, fesatçılık, devlet otoritesine karşı koymak gibi suçlar hakkında mahkemelerin kararı kat'i ve gayri kabili temyiz olacaktır Ankara 28 (Hususi) — Adltye vekâlı asayişi temin, adalet makinesinde daha fazla sür'at temin etmek için gayet mühim bir kanun hazırlamıştır. Bu yeni kanun, muayyen yerlerde muhakemat usulünün bazı kısımlarını tebdil ediyor. vet, fesatçılık, devlet otoritesine karşı koymak gibi bir takım suçlara verilecek cezaları hususi usüllere tabi tatacak olan bu yeni kanunun belli başlı farikası, mahkeme kararlarının kat'i olması, ve bu gibi neden, derhal infaz olunacaktır. İdam cezasının dahi temyizi mümkin olmıyacaktır. Suçlar cürüm ise beş kişiden, eğer kabahat ise üç kişiden mürekkep adliye mahkemeleri huzurunda görülecektir. Ba kanunun birinci umumi müfettişlik mıntakasında tatbiki düşünülmektedir. Başka Si edilmemesidir. Mal verecekleri cezalar, temyiz temyiz yerlerde tatbiki derpiş edilmiyor. Fesadın, ve bilhassa edeceği rehakâr tesir di derhal anlaşılır. Hiç şüphe yok davası, gazve gibi iptidai zihniyetin kabil değildir. Vatandaşların istirahatini, devletin emniyet ve as: etmeyi kendilerine meslek edinmiş insanlara, ancak mede müracaat edecekleri uzun usuller arkasına gizlenmek imkânını bahş etmek, fesat ve şekavetle melüf olanlara daha fazla cesaret veriyor. adalet yollarından - şakilerin imkânını selbedecek, adalette sür'ati temin eyliyecektir. O havalide bu göstereceği muhakkaktır. Bu yeni kanun bu uzun yeni muhakeme usul Nakliye mektebi mezunları Müçka' daki yoruz. Resimdeki sivil zat Abdülkadir, birinci Recep Rüştü beylerdir. Devlet bankası Sermayeye mali müessese- lerimiz de iştirak edecek Ankara, 28 — Cumhuriyet mer- kez bankası lâyihasını tetkik eden komisyonun — Nisan — ortalarında mesaisini bitireceği tahmin olun- maktadır. Milli mali müesseselerin bankaya — sermayeleri - nisbetindi iştirak etmeleri için yeni bir esas tesbit olunmu: 929 rüsumat istatistiği Rüsumat - istatistik müdiriyeti 15 gün sonra 929 istatistiklerini çıkaracaktır. Halbuki geçen sene- nin istatistikleri Zay farklaçıkmıştı hkemelerin vetin âdet hükı ünülürse, bu yeni adli in pek çabuk tesiri nakliye mektebinden bu sene mezan gurubun tabiye ve teknik muallimlerile bir arada resimlerini dercedi- | muallimi Lekoliye beydi Diger zevat tabiye muallimi erkânı harp kaymakamı Muzaffer, yüzbaşı Hilmi, Feyzi, motör teknik Hüseyin memleketin bazı havalisinde olduğu yerlerde Almanya'da | cari muhakemat usulünü tatbik ederek asayişsizliğin önüne geçmek | Yeni müsabakamız ! 23 Nisan çocuk bayramında Gülhane Parkında Gürbüz Çocuklar müsabak; Gıncı sahifemizdeki tafsilâtı suçlar hakkında aldığı yerlerde icra kanunun ehemmiyeti aşiretler arasında kan | i mütemadiyen ifadesi Fakat Seyircilerin yakındı. nünde bir netice yacak bir | bahsedenler pek çoktu. Büyük bir. | Bu neşe olanlardan bir | ediyordu. Şehabeddin, idare Gazetemiz Bugün okuyunuz! Galatasaray eski kuvvetini iktisap ediyor ordu. fartık hesaba katılını- küvvet — olduğundan ekseriyet 4-0 veya 5-0 gi | alınacağını muhakkak addediyordu. hatırı evel seyirci Galatasaray dün çok güzel ve faik bir oyundan sonra berabere kaldı Dün yağmura rağmen maçi seyredeenler Galatasaray - Fener maçı dün stadyomda büyük i lesi huzurunda yapıldı. bozuktu. Sabahtan beri yağan yağ- mur her tarafı bir çamur deryası haline getirmi bir soğuğukta hüküm sürüyordu. bütün bu gayri müsait şeraiti rağmen spor meraklıları erkenden stadyomu doldurmuştu. miktarı h Hava çok sayılacak üç bine Bilhassa Fenerbahçelilerin tribü- oyundan ir faaliyet vardı. 15 gün evel Galatasarayı 9 kişi Fener takımının bugün alacağı büyük 3-1 yenen daha iyi muhakkak Galatasaray'in trıbünde gülüyor, şakalaşıyordu. Galatasaray tirbüni yük bir sükünet vardı. evelki netice Galatasaraylıları çok müteessir etmişti. Bunun için bu- çün çıkacak olan takım, oynanacak Oyun büyük bir merakla bekler niyordu. Arasıra kulaktan kulağa fısıltılar aluyor, işidilen bir haber | etrafında münakaşalar) cereyan Nihayet vakit geldi, takımlar sahaya çıktı, maç başladı. — İlk dakikalarda Fener tribünü büyük bir. vect içinde idi. | © kadar çok. bağırıyorlardı ki h kem maçı durdürarak - kulakla patlatan bu gürültü ar: l netice herkes Fenerliler | ında maçı başka, Galatasaray kalesi önünde: kateci Avni topu alırken tezabüratta — bir daha mutedil hareket bu tarafa bildirdi ve tekrar maç başladı. Aradan beş on dakika geçince Galatasaray'ın - bugün — büsbütün çok canlı bir oyun oyna- Bu iki zattan biri Galatasaraylı Dünkü maçtan sonra ne konuştuklar Bu hal hakemin ihtarından dahi müessir oldu ve vaziyete tamamen hâkim ığu görüldü. ve bir kaç dal taşkınlıktan eser kalman kısımda Fenr gol yapı (Devamı ikinci sahil ri Fenerbahçeli!..