30 Mart 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

30 Mart 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

T K CA 0 < AAA Sahife 2 30 Mart 1930 Dünkü maç (Baş tarafı birinci sahifede) çıya kadar bu vaziyet devam etti. çolü yapınca Fener tril yeniden cuşu huruşa geldi bağı mp> çağıranların baddi / bisabı yoktur. Fener sıkı bir müdafaa) gekilerek topu sağa sola atmaj başladığından - galibiyet — muhak- kak addediliyordu. Fakat vaziyete bakim olan Galatasaray canlı oyununa devam etti ve bir az sonra bir gol attı. Bu defa da Galatasaray tribünü cuşu huruşa geldi, sararmış, heyecanlı çehre- lerde tebessümler belirdi, nihayet | eyun beraberlikle bi Galatasaray dünkü — oyunu ile 2 hafta evel gafil avlandığını, pek çabuk itoplıyabile- eski aşkı muhafaza etti- Dün Fener'in muhakkak zafe- Tini alkışlamak — için yanlarma büyük kurt köpeklerini de alarak stadyoma gelenler , bu netice karşısında — çok — sıkıldılar ve sessizce stadyomu terkettiler. * Dün stadyomda iptida Galata- saray - Fener ikinci takımları arasında bir maç yapıldı, Gala- tasaray 3-0 galip geldi. Beykoz Beykoz küçükleri Beşiktaşa 4-2 galip geldi. Bundan sonra Beşiktaş- Beykoz birinci takımları lik maçı için karşılaştılar. Beşiktaş 1-0 galip geldi. Nihayet sıra büyük maça geldi, takımlar alkışlar arasında sahaya çıktı. — Avni . -Burhan, Vabi - Suphi , — Nihat, Muammer - Mehmet, Vedat, Kemal Faruki, — Rebi, Kemal Şefik. Takımların bu şekline nazaran Her iki tarafta bu — oyunu kazanmak gayreti belli. “Fenerin #ol cenahtan üst üste yaptığı bir kaç akımı durduruldu. ve mukabil hücumlar başladı. Galatasaray takımının - dünkü #eyununda kırmızı sarının beş senelik gerefli mazisini tam Galatasaray- | hlara yakışır. tarzda - muhafaza etmek azmi vardı. Şunu da unutmayalım ki futbolu anlamış bir zekânın bulduğu ve oyunun her dakikasında muvaf- fakıyetle tatbik edilen © şuurlu taktik bir haftada bu neticeyi elde etmiştir. Ayni elemanlarla ayni Fener takımına karşı oynanan © mahut oyunla dünkü oynunun zahir farkı işte bu ince nokta idi, Fenerin hücum hattının o meş- bur anlaşmasını bozabilecek ayni zamanda yalnız bozmakla iktifa etmeyip kendilerine de her an hücum fırsatı verebilecek surette '€n hurda teferruata ” kadar izah edilmiş olan bu oyun sisteminin Mazhariyeti bilhassa şurada idi ki, Fenerliler iki haftaym bu sisteme karşı koyabilecek - bir sistem bulamadılar. Galatasarayın hakim — oynamı Sına rağmen Fener yapılan bir batadan ilk golu yapmak fırsatını kaçırmadı. Bu gol — Galatasa- zaylıları — fevkalbeşer — kuvvet #arf ettirmeğe vesile oldu ve Rebii sıkı bir vuruşla güzel bir gol yaptı. Bu gölden bir. iki da- kika sonrada hakemin düdüğu bu oyunu 1-1 bitirdi.— Kemal Rifat) G MUSUSİ TELERAR HABEBLER Yunan cevabı —— Amerika'dakış | Alman buhranı | Yunan hükümeti | gelecek hafta cevap verecek Atina 28 ( Hususi ) — Söylen- ine göre Türkiyenin son tek- meyanında'en ziyade tetkik edilen cihet bitaraflar mübadil emlâk meselesi hakkında bir karar lâfı imza ve in tehiri teklifidir. Vaziye- tin gösterdiği müşkilâta rağmen alkkadar — mahafilde — niktialik österilmektedi Yunan cevabı ftaya Ankaraya gönderilecektir. Yunan mübadele murahhası M. Londra konferansı Sovyet gazeteleri inkıta- dan memnun Moskova, 27 (Hususi) — Sovyet matbuatı — Londra — konferansı bakkındaki tahminlerinin tamamile doğru çıktığından memnuniyetle bahsediyor. — Gazeteler. konfe- ransın hiç bir netice vermediğini kaydederek emperiyalist devlet- lerin silâhları terke katiyen razı olmadıklarını söyliyor. Wasgington 28 (A.A) — mokratlardan —âyan — mecli hariciye encümeninin en kıdemli wavu M Swanson, — Londra bahri konferansında teklif olu 'man istişari misaka Amerikanın iştirakine — kat'iyen ve alenen muarız bulunan M. Borah ile sair âzaya iltihak etmiştir. Mumaileyh, devletler “arasında - aktedilecek bahri bir muahede için bunun pek yüksek bir. fiat olduğunu söylemiştir. M. Hoover bu husus hakkında şimdiye kadar sükütunu muhafaza/ etmiştir. Nikâhsız düğün! Uzundere köyünde nasıl evleniyorlarmış! İzmir gazeteleri yazıyor: İzmirin Uzundere köyünde bir seneden beri evlenme işleri nikâhsız olarak pılmakta ve köy muhtarı meç- İsl “ir sebepten, buza boyun eğmekte imiş.. Evelki gün Hamza kızı Bahar hanım namında 18 yaşlarında genç güzel bir kız, müddei miliğe müracat ederek kendi bir seneden beri Murat na: bir şahısla evli bulunduğunu, nikâh ve sair merasiminin yapıl- dığını zannettiği halde yapılı mış olduğunu, muhtarın kendisini aldattığını, şimdi de zevci tara- fından terkedildiğini söylemiş ve Muhtar Ali efendi ile zevci Murat aleyhinde dava ikame etmiştir. Müddei —umumilik — hâdiseye vaz'ıyet etmiştir. Bugünkü hava Yeşilköy rasat —merkezinden verilen “malümata göre bugün hava bulutlu olacaktır. Arasıra - yağmur yağacaktır. Rüzgâr şimal istikametinden mu- tedil olarak esecektir. Bugün sıcaklık düne nisbetle azalacaktır. Dün en fazla hararet 9 gece 4 sabahlayın 5 dereceydi. Ankara rasat mekezi her tarafa Dün gece Taksim sokağında Nizameddin bey isminde bir şahıs; Odasının penceresinden 2 el silâh atmıştır. Sebebi meçhuldür. Birdenbire müthiş soğuklar, kar fırtınaları başladı Londra 28 (A.A.) — Nev-Yorl'- tan Daily Mail'e bildiriliyor: Şimali Amerikada kış görülme- miş bir. mülâyemetle geçtikten sonra birdenbire müthiş bir ğuk çıkmış her tarafa kar yağ- mağa) başlamıştır. Bir çok kimse- ler soğuktan ölmüştür. Yalnız New- York'ta 11 ceset | bulunmuştur. Bazı mıntakalarda iki metreye yakın kar vardır. Vesaiti nakliye büyük - zorlukla işliyebilmektedir. Şikago ve hava- lisinde hararet sıfırdan aşağı 30 dereceye inmişti Rusya'nın bir protestosu Berlin 28 (Hususi) — Rusya'nın Berlin sefiri, Almanya hariciye nezaretine müracaat ederek Bav- yera başvekilinin Rusya hırıstiyan- ları için yapılan bir ayinde hazır bulunmasını protesto etmiştir. Hırsızlık vakaları Dün şehrimizin muhtelif semt- lerinde 4 hırsızlık vakası olmuş- tur: 1 — Kadıköyünde Çayır cad- desinde 160 numaralı evin küme- sinden 12 tavuk çalınmıştır. 2 — Meçhul bir şahıs Bartınlı Hasanın bir çaval ununu çalıp savuşmuştur. 3 — Şehremininde — muallim Zekiye hanımın evinden bazı eşya çalınmıştır. 4 — Hüviyeti meçhul bir açık- göz; Üsküdarda Nezahet isminde bir hanımın el çantasını kapıp kaçmıştır. Eşekle giderken.. Eyip'te şoför Mehmet efendi tarafından idare edilen otomobil; bir eşek üzerinde giden Ahmet efendiye çarpmış, Ahmet efendi de şoförü döverek parmağını asırmıştır. Sokaklardaki pislikler Bazı sokak içlerine kedi, fare gibi bayvan İâşeleri artılyor ve bunlar çöpcüler - tarafından kal- dırılmıyor. Alâkadar belediye dairelerince çöpçülere kat'i tebligat yapılmış- tır. Çöpçüler, evlerin çöplerini aldıktan sonra sokakları da dik- katle süpüreceklerdir. Bir ay zarfında kaç Vapur geldi Geçen ay içinde limanımıza 780 vapur gelmiştir. Bunların içinde 166 italyan, 136 in vapuru vardır. Şu hesaba göre Timanımıza en — ziyade — italyan bandıralı vapurlar geliyor. 'Türk vapurları üçüncü derecede kalıyor Eldeki istatistiklere göre ânımıza en az gelen vapurlar japon, leh, mısır bandıralı vapur- lardır. Çocuk günü hazırlığı himayei etfal cemiyeti 23 nisanda Gülhane parkında çucuklara — mahsus — eğlenceler tertip €decektir. O güne mahsus olmak üzere parkta çocuk - oyun- cakları / sergisi — açılacaktır. Bu sergide yalnız yerli oyuncaklar teşhir edilecektir. Emii Kabine istifa etti, yeni kabine teşekkül ediyor Berlin 28 (Hususi) — Başvekil M. Herman — Müller işsizlik mese- lesinden dolayı hükümete taraftar mühtelif - fırkalar arasında itilâf temin — edemediğinden istifasını vermiş, Reisicumbur istifayı kabul etmişi Yeni kabineyi teşkile merkez fırkası reisi M. Bruening memur edil- miştir. Yeni başvelâl. şimdiye kadar takip edilen usul hilâfına olarak muhtelif fırkalarla anlaş- mak için müzakereye girişecektir. Başvekil salı günü mecliste programını — okuyacaktır. - İtimat reyi alamazsa meclisi dağıtacak ve bütçenin kabulü için, kanunu esasiye tevfikan Reisicumhurdan salâhiyet alacaktır. Yeni kabinede hiç bir sosyalist bulunmuyacaktır. Mamafih sosyal- listlerin — kabineye — muzaharet etmeleri muhtemeldir. İngiliz mesai nazırı istifaya mecbur. oldu Londra 28 (A.A) — Daily Ma- il'in bir haberine göre, miktarı bir milyon 629 bine çıkan işsizleri in- tihabat esnasındaki vaitlerine rağ- men yerleştirmeğe muvaffak ola- miyan hükümetin aczi kabine ve amele fırkası içinde derin ihtilâflar doğurmuştur. Amele fır- kasının mühim bir kısmı mesai nazırı M. Thomas'a açıkça hücuma, başlamıştır. M. Thomsa daha evvel çekilmek istemişse de M. Mak- donald'ın ısrarı üzerine bu ta- Savvurundan sarfı nazar etmiştir. Şimdi ikinci defa olarak istifasını vermiştir. İtfaiye Pangaltıya gidiyor madamın vehminden başka bir şey görmiyor! Dün akşam saat 18 de Beyoğlu ât telefonla şu baberi almıştır: “Pangaltıda Şerhat apar- tımanında yangın var!,, İifaiye grubu derhal hareket ederek Şerhat apartımanına gitmiş, fakat yan- ına dair bir şey görmemişti F Yapılan tahkikat üzerine apar tımanın sahibi madam Şerhat 3 numaralı dairenin sahasından faz- la duman çıktığın görmüş ve “Mal canın yongasıdıri,, derler meselini düşünerek itfaiyeyi ha- berdar ettiği anlaşılmıştır. Dünkü müsamereler | Dün Beyazıtta gençler mahfelinde bir müsamere verilmiştir. Genç- lerin 15 günde bir tekrar ettikleri bu müsamerelere güzide aileler iştirak etmektedir. Müuhtelif eserler temsil eden amatörler; çok muvaffak olmuş- lardır. Yine dün Büyükderede ilk mek- tepte bir müsamere verilmiş, talebe temsiller yapmışlar, muallim Avni bey kemanla — muvaffakiyetli. bir konser. vermi; terbiyesine samerelerin tekerrürü — şayanı te- memnidir. . Kurumlar tutuştu. Dün gece Kasımpaşada Toz- koparanda Tapola apartımanının baca kurumları tutuşmuşsa da yetişilerek söndürülmüştür. Tİktisadi program Hayvan yetiştirilmesine ve ihracata ehemmiyet verilecek Şimdiye kadar iktisadi progra- mın bir iki parçasından bahset- miştik. Aldığımız malümatı programda — hayvan - yetiştiril sine ve hayvan ihracatına mi yer ayrılmıştır. Anadolu ve Trakya'da havyan yetiştirmeğe müsait yerler çoktur. Bilhassa şark vilâyetleri ahalisinin başlıca ( hayvan yi Programda hayvan ihracatına ehemmiyet verilmi; cut gümrük istatistiklerinde hay- van ihracatına dair kayıtlar vardır. Yapılacak bazı tedbirlerle ihracat tezyit edilecektir. Bunun için her şeyden evvel yol — meselesine ehemmiyet verilecektir. Çünkü kı aylarında Erzurum'dan Trabzon' hayvan nakli imkânsızdır. Bu ay- lar zarfında İstanbul ihtiyacının mühim bir kısmını Romanya ve Rusya'dan temin edıvor. Yollar kışın nakliyata " elverişli bir hale getirilse memleketim'ze hayvan ith: rimizde büyük yahut mevcut düşünülmüştür. Hayvan besleme usulünün ıslahı ve hastalıklarla mücadele için de” icap eden tedbirler alınacaktır. * Muammer B. geldi lerde Ankaraya giden İstanbul İş bankası müdürü Muammer B. dün şehrimize avdet etmiştir. * Yeni hat — Nafa vekâleti Demir yolları müdürü umumisi Muhtar bey dün sabahki ekspresle Ankaradan şehrimize geldi. Muh- 'tar bey Yunan arazisinden meden doğrudan doğruya Fdi neye Geçen olmak üzere tim. Umumiyetle önrük işEs) Banasi af kelildir. açakçılıkla — mücadele — etmek üzere — Avrupadan — getirttiğimiz metörleri işletmek İÇin Alman lelkeli aainakekei M ni tebedd imdilik tebeddül “olması içi hiç bir lüzum ve sebep yoktur.. Bey gümrük tarifesinin tatbikatını da tetkik —FT —O Piyango 6 Nisanda çekilecek Daktilograflar piyangosu Nisanın € mcı Pazar günü saat birde gazetemiz idare- hanesinde çekilecektir. 3 Nisan Perşenbe gönü akşamına kadar kupon - tebülli muamelesi devam edecektir. Müracaat edenler hergün saat 10 dan 12 ye ve 2 den 5e kadar İdarehanemizde 1 numaraya - gelmelidirler. Cuma günü kupon tebdili muamelesi yoktur. Taşrap dan gönderenler de o güne kadar postaf'a teslim etmelidirler. Resimlerin neşrine devam edilecektir * Bir daktilograf. Arap harflerinden türkçaye - çevirmiye muktedir ve biraz fransızcaya ve hesap işlerine aşina bir. daktilegraf Hanımı isteniyor. Gazetemiz idaresine müzacaat — edilmesi. niyor —