30 Mart 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

30 Mart 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 Akşam 30 Mart 1930 | Bir kız vuruldu At üzerinde geçerken kaçakçı zannedilmiş.. İzmirde geçen gece at ü de nişanlısı ile görüşmeğe giden 22 yaşlarında Naime hanım na- mında güzel bir kıza o sırada takibe çıkan bir jandarma müf- rezesi tarafından yanlışlıkla ateş edilmiş ve neticede genç kız iki kurşunla ağır surette yaralanmıştı Naime hanım İzmirli Bekir be- yid kızıdır. Genç kız. hadiseyi şöyle anlatmıştır. Ben her zaman yaptığım gibi Balçovadan atıma bindim ve nişanlım bulunan Kabakçı oğlu Mehmet beyle görüşmeğe gittim.. Kendisile uzun müddet görüştük, saat yirmiye gelmişti; ben artık ayrılacaktım.. Bakla tarlaları ara- sında bulunuyorduk. Uzaktan ses- ler geliyor ve gürültü gittikçe bulunduğumuz tarafa yaklaşıyordu. Derhal “atıma bindim ve geri dönmeğe başladım. Hayvan sür- atle ilerliyordu. Henüz elli metre gitmemiştim, tarlalar arasında bir koşuşma: oldu ve bir alay jandar- ma 70-80 metre ilerden etrafımı sardı, atılan ilk kurşun kulağımın dibinden geçti. Korkumdan az daha düşüp bayılacaktım. Bu | kurşunu daha başka kurşunlar da takip etti, tam 17 kurşun.. Nihayet sol ayağımdan yara aldım. Bir. kurşunda — vücu- duma saplandı.. Kan zayi etmeğe başladım. Bu sırada altımdaki hayvan da yaralandı. — Mecalsiz olarak bakla tarlası içine yuvar- landım. Yere düştüğüm vakit jandar- malar etrafımı sardılar. Nişanlım yanıma gelmek istedi, fakat jan- darmalar ona da ateş ettiler ve nişanlımın yanıma gelmesine mani oldular. — Jandarmalar — havanın karanlık olması ve at üzerinde ilerlememi görünce beni kaçakçı zannetmiş olmalılardır.,, K omünistmiş!.. Dramada bir mektepli kız tevkif edildi İskeçede çıkan “Yeni Adım,, gazetesi yazıyor: Dramada komünist teşkilâtı tali mekteplere kadar sokulmuştur. Bunu mazarı itibare alan yunan maarif mezareti derhal bu hususta tah- kikat yapılmasını emretmiş ve bütün mekteplere birer müfettiş göndermiştir. Drama erkek lisesinde talebe- nin kitapları ve üstü aranmış ve bir çok komünist beyannameleri, risaleler ve propaganda kitapları bulunmuştur. Kız lisesinde yapılan taharriyat neticesinde de ayraı mahiyette bir çok eserlere tesadüf edilmi; Bu meyanda İise talebesii genç ve güzel bir kızın komi dahil olduğu anlaşılmış tevkif olunmuştur. Yerli bezden bayrak Mersinde çıkan Halk gazeti yazıyor: Mersin halkının, şüphesi nazarı - dıikkatını celp etmişti Hükümet konağının üzerinde dal- galanan al bayrak ne — güzel değil mi? İşte bu bayrak Tırpan bezinin ala boyatılmış, bir nevidir. Şim- kadar yapılan bayrakların hemen hepsi ecnebi bezlerinden o'duğu için Mersin ilk defa yerli bezden bayrak asmış oluyor. Emniyet Sandığı Emlâk Müzayede mühammen bedeli / kiyn 150 800 105 170 192 130 665 750 240 160 602 4214 2395 1474 277 988 827 324 1350 1638 529 müzayedesi No, 16856 16895 18255 18782 18907 19006 19365 Beyoğlu'nda Hüseyinağa 19881 20232 20238 İkraz kat'i karar ilânı Merhünatın cins ve nevile mevkii ve müştemilâti. 97 Atika2 Rumeli Kavakhisarı mahallesinde Hamam sokğında eski 4 ve yeni 2 numaralı yüz altmış üç arşından iba- ret münhedim hane arsasın tamamı Pendik'te Catra sokağında 15 mu- maralı iki yüz yirmi dört arşın arsa üz le iki buçuk katta on oda iki sofa bir mufak bir kuyu ve sen arşında müştemilâtı ve bin (l yüz yetmiş altı arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı Beşiktaş'ta eski Rumali ve yeni Türkali mahallesinde eski 6 ve yeni 10, 12 numaralı iki yüz arşın arsa üzeimde ahşap iki buçuk katta bir bölüğü Gdört oda bir sofa bir mutfak, diğer bölüğü keza dört oda bir sofa bir mutfak ve yüz doksan arşın bahçeyi havi bir çatı altında iki bi lüklü bir hanenin tamamı. Süleymanağa mahallesinde Çeşme sokağında eski 28numaralı yüz altı arşın le kârgir üç katta yedi sofa bir mutfak bir kuyu bir taş koridor ve on dokuz arşın bahçeyi havi bir hanenin tamaı Üsküdar'da Muratreis mahallesinde Mesçitşerif sokağında eski 21 mü- kerrer ve yeni 23 numaralı altmış üç arşın arsa üzerinde ahşap iki buçuk katta dört oda bir sofa ve otuz altı arşın arsa üzerinde bir mutfağı ve yüz on sekiz arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı. İstinye'de mahmutçavuş sokağında eski 99 ve yeni 100, 105 numaralı yüz on dört arşın arsa üzerinde ahşap üç katta altı oda iki sofayı ve karşısında beş yüz altı arşın bahçeyi havi bir sahilhanenin tamami Üsküdar'da Validei atik mahalle- sinde Abacıdede sokağında eski 17 ve yeni 29 numaralı seksen beş arşın arsa üzerinde ahşap bir buçuk katta üç oda bir sofa bir mutfak bir kuyu ve iki yüz yetmiş beş arşın bahçeyi - havi natamam - bir hanenin tamamı. Paşabahçesin'de eski Paşabahçesi ve yeni Sultaniye sokağında eski 7 ve yeni 42 numaralı yetmiş iki arşın arsa üzerinde ahşap ibaret bir dükkânın tamamı, Tmahalle- bülbülderesi ve yeni Viş- sokağında eski 6 mükerrer ve yeni 24, 26 numaralı yüz bir arşın Aarsa üzerinde kârgir bir katta üç oda ve altında bir dükkânı havi harap bir hanenin tamamı, Fener'de Tevkücafer mahallesinde frenkoğlu sokağında eski 3 ve| yeni 5”numaralı doksan dört arşın arsa üzerinde kârgir üç katta bi odası olmak üzere beğoda biri ufak olmak üzere iki 'sofa bir matfak ve yedi arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı, Eyüpsultan'da Camükebir mahalle- sinde eski Eyüp iskelesi ve yeni Camükebir sokağında eski 13,13 mükerrer ve yeni 13,13-1 numaralı otuz beş arşın arsa üzerinde kârgir üç katta iki oda ve altında bir dük- kânı havi bir hanenin tamamı. Üsküdar'da — Tenbel Hacımehmet mahallesinde eski Nalçacıçıkmazı ve yeni Sarmaşık sokağında eski 2 ve yeni 21 numaralı yetmiş arşın arsa üzerinde ahşap iki katta dört oda iki sofa bir mutfak bir kuyu ve yüz kırk arşın bahçeyi havi harap bir hanenin tamamı, sinde esl 1299 20306 Üsküdar'da Kazasker Ahmetefendi maballesinde Salı sokağında e: 19-21, 19-21, 1, 19-21-2 num yüz altmış arşın arsa üzerinde al şap iki buçuk katta altı oda sofa bir mutfak bir kuyu ve yetmiş Borçlunun ismi Hatiçe MakbuleH. Ali VasıfB. | Mustafa Ef. | Havva H. Rifat ve Mehmet efendiler Hatice H. Veli Riza Ef. Ali/ Nuri Bey Mehmet İzzet Ağa Zekiye ve Ratibe H. lar Mehmet ve Veysel ağalar Dimitri Ef. Mustafa Ek. Halil Hik- ER met $ taş antre ve iki arşın kadar aralığı arşın arsa Üzerinde dükkân ve oda ve yirmi beş srşın arsa üzerinde bir mutfağı ve üç yüz on sekiz arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı. 20378 Kasımpaşa'da Küçükpiyale mahalle- Firdevs H. sinde Zincirlikuyu caddesinde eski 182 mükerrer 182 mükerrer ve yeni 268, 270 numaralı yetmiş beş arşın arsa üzerinde ahşap üç katta beş oda iki sofa bir mutfak bir kuyu ve iki yüz yetmiş beş arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı. Kabataş'ta Ömeravni elyem Fatma- Mustafa, hatun mahallesinde Karaabalı soka- Ali B.lerle ğında eski 32, 34, 36 mükerrer ve Atiye H, yeni 32 numaralı iki yüz elli arşın arsa üzerinde kâgir üç katta on iki oda bir mutfak ve altmış arşın arsa le hamam ve çamaşırlık ve yüz doksan arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı, Davutpaşa'da Beyazıtıcedit mahalle- sinde Etyemez takkesi sokağında eski 8 mükerrer ve yeni 12 numa- ralı yetmiş altı arşın arsa üzerinde ahşap bir buçuk katta üç oda bir ufak sofa bir mutfak ve yirmi sekiz arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı. 20418 Kasımpaşa'da Yeldeğirmeni mahal- lesinde Yeniçeşme caddesinde eski Zehra ve yeni 9 numaralı üç yüz arşın Zineti, Kıye arsa üzerinde ahşap iki buçuk katta met Hilarla 'on oda iki sofa bir taşlık iki mutfak Hüseyin ve dört yüz elli arşın bahçeyi havi " Mazlüm B, bir hanenin tamamı, Unkapanında Hoca hallesinde — Atlamataşı eski 3,3 mükerrer ve yeni 340 1725 5550 20389 207 441 20412 318 1138 Sabire, 306 603 20433 caddesinde 9, 9-1 doksan arşın arsa üzerinde ahşap üç katta üç oda bir sofa mutfak bir kuyu altında bir dükkânı ve altı arşın aralığı havi bir hanenin tamamı Kadıköyünde Osmanağa mahllesin- de Kâğıtçıbaşi sokağında yeni 22 numaralı doksan beş arşın arsaüze- rinde ahşap üç katta beş oda üç sofa bir mutfak bir daraça bir bodrum ve otuz arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı, Üşküdar'da Bulgurlu Ümraniye ma- Mehmet hallesinde Yalnızservi sokağında eski Hakkı bey 10 ve yeni 6, 8 numaralı yüz seksen — Hatiçe arşın üzerinde bir katı kârgir bir - Fitnat H. katı ahşap olmak üzere iki katta sekiz oda iki salon bir mutfak ve iki yüz yetmiş üç arşın arsa üze- rinde ayrı ayrı birer katta duvar taşından mutfak ahırı yirmi bir dönüm bin yüz kırk yedi arşın araziyi havi köşkün tamamı $ 3098 20506 Beyoğlun'da Feriköyünde Çiftece- Rifat Bey vizler caddesinde eski 32 mükerrer | numaralı yüz arşın arsa üzerinde kârgir maa bodrum dört buçuk katta dokuz oda biri ufak olmak üzere iki sofa bir kiler bir taşlık biri üst katta olmak üzere iki mutfak ve altında bir dükkânı ve beş arşın aralığı havi bir hanenin tamamı, 260 Galata'da Arapcamii mahallesinde Mahmudiye caddesinde eski ve yeni 112, T14, nümaralı yirmi - bir arşın arsa üzerinde üstlerinde odayı havi kârgir iki dükkânın beş yüz yetmiş isse itibarile dört yüz seksen hissesi 279 Kasımpaşa'da Bedrettin mahallesinde Rahel H. Yaşmaksıyıran sokağında eski 24 ve yeni 42, 44 numaralı seksen arşın arsa üzerinde ahşap üç buçuk katta altı oda iki sofa üç ufak mutfak bir Sünbüle Hanımlar -5S0 1800 20447 Ahmet Ef 1077 2535 20492 100 305 1575 Zehra, Sar ime, Seniha ve Semahat H. larla Hayrettin B. 620 1392 havi bir hanenin tamamı. 297 Galata'da Şehitmehmet paşa mahal- lesinde Üstüpçular sokağında eski ve yeni 17 numaralı elli altı arşın arsa üzerinde kârğir bir katta bir lükkânın nısıf hissesi, Yukarıda cins ve nev'ile mevki ve müştemilâtı yazılı emlâk hizalarında gösterilen bedellerle talipleri üzerinde olup 9 nisan 930 tarihine mü- aadif Çarşamba gönü saat on buçuktan itibaren müzayedeye müba- şeret olunarak ( muhammen - kiymetlerini geçtiği takdirde ) kat'i kararlarının çekilmesi mukarrer bulunduğundan talip olanların mezkür gönde saat on altıya kadar Sandık idaresine müracaat eylemeleri ve #aat on altıdan sonra vuku bulacak müracaatların kabul edilmiyeceği 've mezkür emlâke evvelce talip olanların kat'i karar esnasında hazır bulunmadıkları ve başka talip zuhur eylediği takdirde evvelki talip- lerin müzayededen çekilmiş addolunacakları lüzumu ilân olunur. 120 Bekir Ef.