30 Mart 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

30 Mart 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

3 2x1 4391 Pazar mz Yİ « 30 1 i30 Mar | Köprü müruriyesinm lâğvi | Bu husustaki kanun M.Meclisine gel miş, dahiliye encümenine verilmiştir Meclisçe kanunun kabulü halinde 1 hazirandan itibaren tatbik edilecektir Ankara 29 (Vakıt) — Köprü mürüriyes'nin ilgâsına dair kanun İlyihası meclise gelmiş ve dahiliye encümenine verilmiştir. Lâyiha ur; Madde 1 — 1223 numaralı kanunun birinci maddesinin birinci hkrasındaki (10) para bir kuruş olarak tadil edilmiştir. İkinci İdesindeki vergi nispetlerine iki misli zammedilmiştir. ( Işbu 3 dan yük arabaları, kamyonlar müstesnadır ) Mezkür kanunun Üncü maddesi ilgâ edilmiştir. Madde 2 — İstanbul Gazi köprülerinden mürüriye alınmaz. Madde 3 — Bu kanun 1 haziran 930 tarihinden muteberdir. Madde 4 — Bu kanunun âhkâmını icraya icra vekilleri heyeti murdur. AN ikm kle i6 mart abidesi Mustafa Kemal ve Karaköy köp- 16 mart faciasının her ümünde İstanbu'u işgal ed yı en abidenin eksikliğini duyuyor. Ayni eksik'iği hisseden bir san- Medeniyet (!) ordusunun tarih, | atkârmız bu acı hatırayı tebide &cek cinayetini bize ve ç,. | Salışmış, ogördüğüsüz (taslağı rmıza (o batırlatacak Oobir m il 2 AŞ Kadınlarımız Her erkeğe nazaran kadın nedir? Resimli Ay r o ivenlerini çı- kıyorum. Kitap “rehlizleri. M. Zekeriya beyin kadın o musa- firleri var, su- ali sormasının sırası mı? Sa- biha Zekeriya hanımın orada oluşu bana ce- saret veriyor. — Nede ok sa, diyorum, > evlidir. Cevap vermese bile Sabiha hanım- la münakaşa açılır, ve... Halbuki M. Zekeriya Bey, hiç de güçlük göstermeden yazı makinesine o- turuyor ve bir kâğıda ceva- bını yazdıktan sonra: — Bir şart- la veririm, di- yor, kimseye göstermiyecek- SİNİZ... , Hanim'ar merak içinde. Hepsinde gör- mek arzusu. İtirazlar. — Nasıl olsa göreceğiz, ne olur okusak ? — Olmaz. Çıkınca görürsü- Düz. Bu cevap şu idi: «Bence*kadın dişidir ve iptidaf bir mahlüktur. Bötün tarakkı- yata rağmen kadın henüz bu iptidailikten Kadın erkekleşmedikçe bu ipti- dailikten kurtulamıyacaktır. Ben- ce mütekâmil kadın erkekleşmiş kadındır.» Zekeriya 65. İ Necmi B. * İbrahim Necmi Bey hayat ve sahnede gördüğü kadın için; — Sizin ve benim gibi bir insandır. diyor. Fa. kurtulamamıştır. * | Yarın sayıfa MAL Perşembeye başlıyor Cennet fedayileri Muharriri : Omer Rıza Şarkta teessüs eden türlü türlü gizli ve yıkıcı cemiyat- lerin nesil ve neden vücut bulduğunu, neler yaptığını, sır- larının neden ibaret olduğunu anlatan, bu fırkaların geçir- diği terihi maceraları izah eden bu pek mühim ve meraklı eser 3 nisandan itibaren gezetemizde tefrika edilecektir. Cennet fedayileri , okuyanları büyük bir heyecan ve alâka ile, sonuna kadar sürükliyecek bir eserdir. Yazıları binlerce kari tarafindan ehemmiyetle takip edilen Ömer Rıza Bey üstadımızın vukuf ve ehliyeti, selis ve temiz uslübü eserin kıymetini göstermek için kâfidir, 3 nisan perşembe gününü bekleyiniz . KANE EBA Yalovadaki kaynak Yapılan tesisatla mükemmel ve asri bir hale getirildi Yalova plâjı temizletilmiye başlandı arya Yarın gece üstat Fehim şecesidir lediye intihaplarına İştirak edecekler Şi 2 Çine) DD âyıh, ecliste' bağün yıhasının Maddi müzakeresinde bazi dil, in müzakeresi diyete R ikmal Muş ve bazı münakaşalar ol- iy Kadınların bu lâyiha mucibince bata iştirakini temin eden ide biatadil kabul edi mest. kler, hikâyeler,. kari- » Şen, faydalı fıkralar Tepebaşı tiyatrosunda yarın gece o sahnemizin en kıdemli artisti Ahmet Fehim Efendinin menfaatine bir müsamere veri- lecektir, Bu müsamerede Darülbedayi san'atkârlarile Naşit Bey kum- panyası tarafından birer komedi temsil edilecektir, Üstada karşı gösterilen bu kadirşinaslığa halkımızın hara- retle iştirak edeceğini umu yoruz. Darülbedayi bu müsamere ile bu mevesimin son temsilini ver- miş oluyor. Darülbedayi san'atkârları salı günü öğle trenile Ankaraya hareket edeceklerdir . Oarada on Fehim Efendi temsil (o verdikten (sonra Adana ve Mersine geçerek yaz turnesine devam edeceklerdir. Yalovada seyrisefain tarafın. | suyun sıcaklık derecesi, 65 tir. Bu dan yapılmakta olan imar faaliyeti su kaynaktan muntazam ilerlemektedir. o Dercettiğimiz | borularla soğutucu bir havuza resim, bu faaliyetten bir eseri gitmekte, ondan sonra hararet gösteriyor. derecesi o indirilerek banyolara Resimimiz radyo aktivitesile | sevkedilmektedir. muruf olan Ya'ova kaplıcalarının kaynağını göstermektedir. Sene- lerdenberi metruk ve mühmel bir dere halinde akan bu sıcak su, resimde görüldüğü üzre tam zim edilen bir kanala sokulmuş, ayrıca bazı tesisat ta vücuda getirilıniştir. Kaynağından çıkan | Gene Yalovadaki imar faa- liyetinden bir eser olmak üzere sahildeki emsalsiz plâjın da te- mizletilmesine başlanılmıştır . Plâj gayet geniş olmakla bera- ber yüzlerce adım yüründüğü halde suyun irtifa Oancan 1,5 metreyi bulmaktadır, çakıl ve