13 Kasım 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

13 Kasım 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Akşam o... Pazar liği yapıyorlar Fenerbahçe, Galatasaray ve Beşiktaş klüpleri pazar liğine girecekler Fenerbahçenin cuma liginden ayrılacağı haberi henüz eskimeden ortaya bir pazar ligi meselesi çıktı. Pazar liğinin faide ve ya zararından bahsedecek değiliz. Bu zamanla belli olacak bir şeydir. Maamafi bir klübün iki lig dede yer alması sporun ahali indindede alâkası itibarile fena olmaz. Sönük geçen pazar liği kuvvetli klüplerin iştirakile şenlenir, Halkta iki ligi mukaye- seden doğan başka bir merak uyanır. Mahzuru oyuncuların fazla yo- rularak ( liglerden birinde zaif kalması, binnetice kuvvetsiz ta- kımlara mağlüp olarak itibarını kaybetmesidir. Bu vaziyet kulüpleri iki liğden birinde daha kuvvetli bulunmağa mecbur edecektir. Bu mecburiyet de İngilterede olduğu gibi bir tarafı sörükleştirir. İngiliz klüp- lerinin şampiyona (maçlarından fazla, kupa maçlarına ehemmiyet vermeleri liğ müsabakalarının kıy- metini düşürmüştür. Fener, Galatasaray ve Beşiktaşın girecekleri pazar liğine daha ziyade ehemmiyet verirlerse, cuma liği eski Okiymetini Oomuhafaza edemiyecektir. Teşekkülünün esası kararlaştı- rılan pazar liğinde bu üç klüpten gayri İtalyan ve rum takımları bulunacağına nazaran cuma liğin- de kalacak diğer takımların se- nelik hasılatı hususunda zararları olabilir. Bu mevsim bidayetinde başlı- yan bu cereyanın, hasılatın faz- lasını istemek cereyanın devamı demektir. Mevsim bidayetinde üç klübün hasılatın taksimi yüzünden mınta- kaya müşkilât çıkarmasını muvafık bulmamıştık. Pazar liği mesele- sinde vaziyet öyle değildir. Klüp- ler nizamnameye muvafık bir şekilde kendilerine bahşedilen bir hakkı istimal ediyorlar. Bunun ihtimal bir tarafa az bir zararı dokunacaktır. Fakat. pazar liği dolayısile hasıl olacak zarar, her klübüa temin edeceği menfaattan fazla değildir. Nihayet iki liğin de kıymetin- den kaybetmemesi için bazı ted- birler düşünülebilir. Pazar liğine girecek klüplerde iki tarafa yetişecek kadar eleman vardır. Oyuncuların bir haftada | edemi- ' iki sıkı maça tahammül yecek bünyede olanları, birinci takımla ikinci takımlar arasında muattal kalmış bir takım oyuncu- larla değiştirmek isuretile bir kısım oyuncuların faaliyete geç- meleri imkânıda temin edilmiş olabil: Netice itibarile pazar Jiğinin temin edeceği faide şimdilik zara- rına faik görünüyor diyebiliriz. Eşref Şefik ", Tek olsunda nerede olursa Olsun dedik ama Stadyomsuzluktan bunaldığımız yenisini (o yapılacağından ümidi kestiğimiz bir zamanda, şehir stadı için : — Olsunda nerede olursa ol- sun. Demiştik. Fakat Yenibahçede iğ Md ilk sözümüzde peşiman olduk. Denize düşen yılana sarılır ama, denizden çıktıktan sonra da ilk işi yılanı elinden atmak olur. Madamki, stadyom (behemhal yapılacaktır. O balde yaşıyacak gibi bir yerde, metruk bir arsa halini almıyacak birhalde yapıl masını istiyoruz. Şehir ostadyomonun Istanbul tarafında (olmasını istiyenlerin istinat ettikleri nokta, o semtin şenlenmesi ve Istanbul tarafındaki kulüplerin de istifade etmesidir. Bizde spor merakı bir seyirciyi kilometrelerle uzağa götürecek derecede değildir. Kadıköy tarafı bunun için söndü. Kabil olan, stadyomu terkerlekli yapıp seyir- cileri muayyen (istasyonlardan küme küme toplayıp son merha- lede kurarak maçlara başlanmak doğru olur. Bizim spor merakımız bukadar yavaş ve tenperverdir. Istanbul civarındaki klüplerin istifadesine gelince, bunun imkânı yoktur. Muntazam çayırlı, beynel- nelmilel maçlara tahsis edilebile- cek gibi bir saha haftada ancak iki maç oynanabilir. Daha fazla oynanınca idare ve idame masrafı dayanılmaz bir hal alır ve çayır arsaya döner. Bunun içindir ki, o ecnebiler büyük sahaların yanında mütead- dit idman sahaları yaptırırlar! Şu halde stadyomun Istanbulda yapılmasından beklenen sportif faideler mevzubahs olamaz. Şehir semtlerinin şereflenmesi tarafını düşünenlere Lâleli apar- tımanlarını hatırlatmak yerinde bir işaret olur. Koca Demsey gene 3 boksörü devirmiş Şimelingle (02) milyona döğüşeceği tahakkuk * ediyor Gelecek haziranda Demseyle çarpışacak olan dünya şampi- yonu Şimeling Dünya şampiyonu Alman Şime- lingle döğüşmek üzere eski şam- piyon Demseye 12 milyon frank teklif edildiğini yazmıştık. Son gelen haberler Demseyin tekrar döğüşmeğe tamamen karar ver- diğini gösteriyor. Sabık şampiyon kendi halini denemek üzere aynı günde karşı- laştığı üç hasmi birden mağlup etmiştir. Diğer taraftan Demsey - KAY Şimeling maçının gelecek haziranda aa RE ETA AL SOK Va v LODA fi Sİ Rİ OE İ /N Yalandan nefret eden şampiyon olimpiyatlara girmiyor Seçildiği halde yalan yere yemin etmemek için 932 olimpiyadine Girmemeğe karar veren Ralf Olimpiyat müsabakaları başlar- ken bütün milletlere mensup at- etletlerin amatör olduklarına dair yemin etmeleri âdettir. Amerikan yüzme takımı için seçilen Ralf isminde bir genç olimpiyatlarda yapılan (yeminin muayyen bir yalan olduğuna kani bulunduğunu (o söyliyerek o milli Amerikan takımda yer almıya- ! cağını bildirmiştir. Kendisine fikrini daha etraflı izah etmesini teklif edenlere yü- zücü genç şu cevabı vermiştir: — Olimpiyatlara gelen bütün dünya atletlerinin hakiki amatör olduklarına kani değilim. Bir ya- lanı gizlemek için muazzam bir yalan yemin etmeğe vicdanım razı olmuyor. Beynelmitei maçlar Budapeşte de Macar milli ta- kımı ile karşılaşacak İsveç takı- | minin kadrosu tamamen tespit edilmiştir. Geri gidiyorlar İtalyanlar tarafından satın alı- nan Cenubi Amerikalı oyuncuların ekserisi (o İtalyan oyununun ve tekseçici (o Pozzo'nun sertliğine tahammül edemediklerinden mem- leketlezine avdete başlamışlardır. Şimdilik Evaristo kardeşlerle Castellueci memleketlerine dön- müşlerdir. Orsi ile Scaronun da — dönecekleri söylenmektedir. A Jön Urfa 4 (Hususi) — Şark vilâ- yetlerinde spor merakı gittikçe artıyor. Her tarafta kulüpler teşekkül etmekte, gençler sporun muhtelif şubelerile meşgul olmak- tadır. Muhtelif zamanlarda takım- lar arasında müsabakalar da ter- tip ediliyor. Birinci umumi müfettişlik mın- taka spor müsabakasında birinci- liği kazanan ve muvaffakiyet nişanesi olarak müfettişlik gümüş kupasını alan Urfa takımı Urfaya avdet etmiştir. Kıymetli sporcu- larımız şehir methalinde şehir bandosu ve yüzlerce halk vilâyet erkânı, alay kumandanı ve bele- diye heyeti tarafından karşılana- rak hararetle alkışlanmışlar, takdir ve tebrik edilmişlerdir. Birincilik müsabakası şu şekil- de yapılmıştır. 23 teşrinievvelde ilk maç Diyarbekir Urfa takım- ları arasında yapılmış, Urfa takı- mı bire karşı üçle Diyarbekir takımını yenmiştir. 24 de istira- hat ederek 25 teşrinevvelde (100 ve 200 sürat ve 400 mukavemet) koşuları yapılmıştır. Bunlarda da Urfa. sporçuları birinciliği kazan- mışlar ve üç madalya almışlardır. 26 teşrinievvelde istirahat ede- rek 27 de Elâziz takımile Urfa takımı arasında yapılan maçta Elâziz takımı sıfıra karşı altı ile Urfa takımına yenilmiştir. 28 teşinievvel günü istirahatle 5 ğundan, havalar müsait gitmeğe hazırlıklarına germi verilmiştir. retli bir faaliyet vardır. i ME armıştır. EM şid ENEZ Sobalar kuruluyor A Bu yüz 13 Teşrinisani 1931 Urfa mektupları | Şark vilâyetlerinde spor ; merakı gittikçe artıyor Urfa belediye meclisi azasile belediye reisi arasında ihtilâf Şark vilâyetleri şampiyonu Urfa takımı geçmiş ve 29 da bayram günü Urfa ile Siirt takımları arasındaki son maçta da Siirt takımı Urfa takımına yenilmiştir. Bu suretle müsabaka bitmiş ve Urfa takımı şark spor şampiyonluğunu almıştır. Belediye meclisi toplandı Belediye meclisi umumi mec- lis salonunda teşrinisani içtimaını akdetmiştir. Ilk içtimada belediye âsi tarafından belediyenin mesai vaporu okunmuş ve bu rapor ile hesabatın tetkiki için ekseri- yeti âra ile bir encümen tefrik edilmiştir. Iki gün sonra aktedilen ikinci içtimada belediye reisi, raporun hesabat cetvellerinin tasdik edil- mesini ( istemiştir. (Fakat bu talep reddedilmiş ve bir çok tenkit, münakaşa ve gürültülerden sonra belediye meclisi hiç bir karar ittihaz etmeden dağılmıştır. izmirde bir lekeli humma vakası Izmir 11 ( Hususi ) — Eşref paşada bir lekeli humma vakası görülmüştür. İzmir sıhhiyesi has- talığın meni sirayeti için icap eden tedbirleri ittihaz eylemiştir. Izmirde et meselesi İzmir, İl Belediyece et fiaları üzerinden, narkın kaldırıl- ması etrafında bir cereyan vardır. Belediye koyun alım satımı üze- rinde tetkikat icrasına devam eylemektedir. Bir sobacı dükkânı Geçen hafta hüküm süren soğuklar herkesin gözünü korkuttu- başlar Saslamaz her tarafta kışlı Bilhassa sobrları kurmak için hara- den sobacı bulmak âdeta mühim bir iş hâlini almıştır. Sobacı dükkânlarında boru satışı da opek