24 Aralık 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

24 Aralık 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

ya 24 Kânunuevvel 1931 ea - i ki Sahife 7 İ po ka DA Ni ii ... . Di .. .. .. . Duğlas dönüyor Güler yüzlü gelin! Sibirya ve Çin o |. seyahatinden vazgeçti Meşhur sinema artisti Duğlas, Sibirya ve Çin tarikile Amerikaya | gidecek iken birdenbire fikrini degiştirmiştir. Duğlas geçen cuma günü Fransaya gelmiş ve doğruca | İ Şerburg limanına giderek ogün | Nev Yorka hareket edecek olan Bremen vapuruna binmiştir. Ken- | disile görüşen bir gazeteciye şu | | sözleri söylemiştir: | “ — Noel ve sene başı yorlu- larını karımdan uzak geçirmeğe bir türlü razı olamadım. Mary | Nev yorktadır, bugün hareket İ | | | | etmekle tam Noelde Nev Yorkta olabileceğim. Sibirya ve Çin | seyahatından şimdilik vaz geçtim. ,, | Evel Allah Harold Loydun yeni filmi gösteriliyor Bu hafta Elhamra sinemasında | “Evel Allah, filimi gösteriliyor. | Harold Loyd tarafından çevrilmiş | İ olan bu filimden evelce bir kaç | defa bahsetmiştik. Filmin mevzuu | şudur: | Harold bir kundura mağazasın- | da tezgâhtardır. Fakat hususi | derslere devam ederek mühim | bir şahsiyet olmak istiyor. Birgün | | bulunduğu müessese müdürünün kâtibe görüşüyor, iki genç | birbirini seviyorlar. pre Hellivut'taki artisiler (arsında en sevimlilerinden biri June Collyer'dir. Bu sevimli artist'te geçende bir filim icabı olarak gelin elbisesi giymiş, duvak takmıştır. Juliette Cemptep'in mahzun kalie mukabil June güler yüzü ile büsbütün başka bir tip yaratmış ve çok muvaffak olmuştur. Resmimiz genç artisti gelin elbisesile gösteriyor. Yeniyıldız Philips Holms Paramount şehrinin genç artistlerinden Juliette Cempten 15 gün evvel evlenmiş, bu münasebetle duvak takmış, gelin | elbisesi giymiştir... Fakat artist bu kıyafetle uzun müddet durmamış, bir saat sonra elbisesini duağını çıkarmıştır. Çünki bu izdivaç hakiki değil, filim icabı idi. İzdivaç sahnesini çevirince artist kıyafetini değiştirmiştir. Yeni yıldız Judith Wood | | ii — ilimden bir sahne Harold, kâtibenin bulunduğu | bir müsamereye gidiyor, burada | müdürile görüşüyor. Müdür Harol- dun kendi ticaretharslerinden | İ birinde küçük bir memur oldu- ğunu bilmediği için genci mühim bir iş adamı zannediyor, Harold ile ayni tarihte bir seyahata çık- | mağı kararlaştırıyorlar. İ Harold tabii seyahate çıkmak niyetinde (değildir. ( Efendisinin bindiği vapura bir müşteriye ayak kabı teslimi için gidiyor. Burada zengin ticarla karşılaşınca kaça- mıyor, vapurda kalıyor. Bir çok | maceralardan sonra kâtibenin | vaktinde yetiştiremediği bir mek- tubu (O mahalline isal ediyor. Neticede kendisine iyi bir mevki yapıyor ve kızla evleniyor. Napoleonun oğlu Bu hafta Melek sinemasında Napoleonuı oğlu ( Aiglon ) filimi gösteriliyor. Edmond Rostand'ın meşhur eserinden alınmış olan bu | İ filmin mevzuu kısaca şudur: Napoleonun oğlu ve Roma kralı dük de Reichstadt 1830 da Avusturyada Şönbrön şatusunda İ annesinin yanında bir menfa ha- | yatı geçiriyor. Buradan kaçmak (| için yaptığı teşebbüs neticesiz | kalıyor ve nihayet ölüyor. : N ei Bu kısa mevzu içinde bir çok Jdith Wood, Hollivut'tun yeni yıldızlarından biridir. Ekseriyetle | yakalar, harp sahneleri vardır. Hollivut'ta yeni bir jönprömye çok büyük muvaffakiyet kazanmak- genç kız rolü yapan bu sevimli sanatkâr bilhassa spor merakile Filim heyeti umnmiyesi itibarile i tadır. Phillips Holms ismindeki bu genç artist bir çok büyük tanınmıştır.Son yüzme müsabakalarında hepsinde birinciliği kazanmıştır. | çok güzeldir. yıldızlarla birlikte filim çevirmiş ve:çok muvaffak olmuştur. TANA LEZİZ İSA NT