26 Aralık 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

26 Aralık 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

— eri esk LA İİ | S.K. Suallerinize: 1 - Istikbal bahsi grafoloji (ohududunun haricinde kalır. 2 - Arkadaşlarını sizi haya- lâta kapılır, oldukça atar tutar, bir dalda durmaz, cevval, hayli asabi, müsrif ve iyi kalpli bir insan diye tanırlar. 3 - Çok mü- teşebbissiniz, fakat sebatınız az- dır, enerjiniz de kuvvetli değildir. 4 - En bariz vasıflarınızı yukarıda madde ikide saydık. 5 - Hesabı- nızı hiç bilmezsiniz. Kaygusuz ve hayli şensiniz. İntizamsız ve hattâ epi derbedersiniz. Suallerinize: 1 - Iradenize zaif demek daha doğrudur. 2 - Duygu- larınız ince devamlı, fakat umu- miyetle kuvvetsizdir. Hiç bir za- man meyl ve ihtiraslarına mağlüp bir insan olmamışsınızdır. 3-Zekâ- nız kuvvetlidir. Mantıklı bir mu- hakemeniz, her meseleyi en basit şekline irca eden ve saadetten ayrılmayan bir mefküreniz var. 4- Çok cesaretsiz, çekingen ve mahçupsunuz. İş adamı kati'yyen olamazsınız. 5- Herkesin üzerinde olduğu gibi görünen, samimi sade mahviyetkâr ve anlayışlı bir insan tesiri bırakırsınız. Cin Bambam Gösterişten, tafradan azade tabii bir insandır, daima olduğu gibi görünür, fikir ve duygularını pek saklayamaz. Ancak bu duyğular maatteessüf ne çokince ne de canlıdır. Hal ve tavrında muhata- bını kıracak veya kırdıracak bir soğukluk ve huşunet vardır. Buna mukabil kendisi başka- larına çabuk kızar, en ufak şeylerden hemen alınır. Korkak, ibtiyatlı, ezoist, idareli ve hattâ gayet hasistir. Realisttir, hayal ile pekalış verişi yoktur. Mamafih biç bir hususta kendisinden memnun değildir ve daimi ruhi bir iztırap ve mücadele içindedir. Zekâsı normal, iradesi kuvvetlidir. H. V. A. Suallerinize : 1- Arkadaşları- nıza göre siz hayli gösterişi sever, bilhassa çabuk terakki ve teferrüt etmek emelinde ve ken- dini oldukça beğenmiş çalışkan ve inatçı bir il vazifeperve! rursunuz. Çalışkansınız, fakat fikir ve gayelerinizi sık sık değiştirir siniz. 3 - İrade ve enerjiniz kuv- vetlidir. oMüstebit ruhlusunuz. Zekânız daha ziyade intintüftir. Teşebbüs ve cesaretiniz opek yoktur, fakat bunu itiraf etimek boşunuza gitmez. B.A. 6G.755 Her hususta gayet iyi teşekkül etmiştir. Zekâsı gerçi çok seri değil, fakat gayet iyidir. Müstakil bir düşünüşü, mantıki ve incelikle ilzam edici bir muhakemesi var- dır. Duyguları ince, sakin ve temiz, iradesi kâfi derecede kuvvetli, o sebatı (o mükemmeldir. Kendisine her hususta güvenile- bilir. Her halinde huzur ve emni- yet telkin eden bir sevimlilik vardır. Hayallere kendisini katiyen kaptırmaz her şeyi olduğu gibi görür. Mütevazı, sade, kanaatkâr ve intizamlıdır. Fikri kabiliyetleri yüksek, zevki incedir. Coni Fikret 1 - Siz her zaman olduğu gibi görünür, gayet samimi bir insan- sınız. Meşrep ve yaradılışınız daha ilk görüşte belli olur, Binaenaleyh bıraktığımız ilk ve sonraki tesirler arasında pek fark yoktur. Her zaman iyi kalpli, çok hassas, mü- tehavvil mizaçlı, fevkalâde cevval GLYA IN LARI Yazı nümuneleri nasıl olmalıdır ? Nümune büyükçe çizgisiz kâğıda mürekkeple yazılmış 8 - TOsatır olmalı, yeni harf- lerle yazılmalıdır. Nümuneler hüsnü hatla değil, çabuk yazı ile yazılacaktır. Hakiki imzası bulunursa iyi olur. isimler gizli tutulur, neşredilmez. Metinler türkçe, fransızca, ingilizce almanca, italyanca olabilir. Yazan erkek mi, yoksa ka- dın mıdır ve kaç yaşındadır? Mutlaka doğru olarak .bil- diriniz. Yazı sahiplerinin seciyesinin bilhassa öğrenmek istediğiniz noktaları hangileridir? Kısaca yazınız ve sorunuz. Aümunenin baş tarafına bir remiz yazınız, ayni remiz ile cevap vereceğiz. Mümuneler iade edilmez. Tahliller hakkında hiç bir mes'uliyet kabul olunmaz. ve müteharrik ruhlu bir genç te- siri bırakırsınız. 2 - Son derece asabisiniz. Ha- disatın tsirile yalnız her gün değil, her saat değişirsiniz. Bazen fev- kalâde şen” ve şatır, bazen e çok mahzun ve bedbaht olursunuz. Sevgi kabiliyetiniz (o kuvvetlidir. Fakat hedeflerini sık sık değişti- rir. Meyl ve emellerinizin elinde bir oyuncak gibisiniz. Iradeniz hiç yok gibidir. A.C.A Hafifçe gösterişçiliği ve ukalâ- lığı olmakla beraber intizamlı, temiz, mazbut ve sevimli bir genç- tir. Zevki incedir. İzzeti nefsi yüksektir. Hatta bir parça da mağrurdur. Nazik, sakin ve ter- biyelidir. Hesabını ve idaresini iyi bilir. Sözünde durur, insaflı- dır. Muntazam çalışır, fakat sebatı pek kuvvetli değildir, çabuk yo- rulur, şevki, girgin azdır. Atideki o nümünelerin yazıları tahlili kabul etmiyecek derecede acemidir: ŞEBNEM 39 - S.N.D. 25 N F. 310 - SONBAHAR 2268. Darling 72 Gerek seciye, gerek duygu iti- barile sinnine nazaran son derece fazla teşekkül etmiştir ve âdeta şimdiden kemale ermiştir. Ziya- desile cevval ve çeviktir. Zekâsı çok kuvvetli ve keskindir. Orijinal hazır cevap ve hoşmeşreptir. Bir az dikkatsiz ve kayıtsız, daha doğ- rusu kayğusuz ve azacık derbe- derdir. Çok sabırsız ve bir parça mütecessistir. Düşünce ve hare- ketlerinde serbest ve müstakildir. Görüş ve muhakemesi gayet iyi- dir. Her halinde kat'iyyet vardır, açık kalpli hiç değildir. Gösterişi de baylı sever. Maamafih yalanı ve tafrası yoktur. Canlı olan duyğu- larını iyi zapteder. Enerji ve ira- desi de fevkalâdedir. Sevki kabi- liyeti fedakârlığa kadar varacak derecede kuvvetlidir. H-ça Suallerinizin bir kısmına; 1 - Di- magi ve ruhi kabiliyetleriniz ne vasatın dununda ne de fevkın- dedir. 2-Irade ve enerjiniz zaiftir, sebatınız fena değildir. 3 - Ablâkan temiz bir insansınız. 4 - Fazlaca müsrifsiniz. 5 - Haya- liniz epi geniştir, bu yüzden bazen kudretinizin fevkinde | işlerede girişmeğe ( kalkışırsınız. 6- Ça- lışkan (o sayılmazsınız. o 7 - Epi inatçısınız. Akşam 26 Kânunuevvel 1931 KÜ Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar, tarifesi: 1 defa 40 kuruş MR 60 > 3.08 76 > Her fazla defa için 15 > 2 — Küçük ilânlar 4 . satırdan fazla olmaz; bir satır tahminen 5 kelimedir. Fazla satır için ayrıca ücret alınır. 3 — Bu sütundaki o ilânlar yalnız “ Akşam ,, idarehanesinde kabul ve Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri sıra ile neşrolunur. 4 — Ticari mahiyeti haiz nişan, velime merasimi, irtihal ânlarla ilânları 1 — İş arıyanlar MZ EE AR GEZ) EZ iş arıyorum — 7 senelik şoförüm 25 yaşında askerliğimi ikmal etmiş ve evliyim. İstanbul ve ecnebi ehliyetna- melerim var. Turkçe, fransızca, yunanca, bulgarca, musevice lisanlarını bilir ve kısmen okur yazarım. Hususi veya res mi dairelerde ati bir maaşla kâtip- lik. ve şoförlük . yapabilirim. Teminat verebilirim, Akşam'da H. T. ye müra caat, —2 Bir genç — muhtelif şirketlerde çalışmış ve sertifikaları havi türkçe, almanca, ve fran: lisanlarına aşina ve daktilozrafa vakıf şirket veya tica- m'da t.—2 rethaneletdo iş aramaktadır. Ak H. K. rümuzile tahriren mürac. On seneden beri trikotaj üze- rinde — ihtisas kesb etmiş isviçreli 28 yaşında bir erkek Türkiyede yeni bir fabrika kurmak ya. bir fabrikada şef olarak çalışmak istiyor. Adres: John Clerc, 157 Grand'rue Charleroi- Belgigue. Bir gonç — Muhasebe, hesabı cari ve Daktiloya vakıf tüccar müâmele- sinden anlar müsait şeraitle iş aramak- tadır. Akşam C. A. C rümuzile tahciren müracaat. sl Amerikan kollej mezunuyum - oldukça daktilo bilirim. Öğleden sonra- ları. şirketlerde, -ticarethanelerde. çok ehven bir ücretle çalışmak istiyorum, Cahit, Alemdar caddesi 23. ŞB 2 — İşçi arıyanlar AZ TERANE ZE Tiğ Bir hanım aranıyor — Saraçhane tramvay tevekkuf mahallinde tayyare piyango bayii Razi gişesinde memurelik yapacaktır. ler gün öğleden sonra müracaat, > — 4 imalâthanemizde — Defter ve hesabatla meşgul olmak ve mahiye de 20 lira maaşla istihdam olunmak üzere ciddi bir hanıma ihtiyacımız vardır. Talipler Marpuççularda Büyük Abut han No. 31 Hacı Muhtar Kehnemuni ve şü- rekâsı ticarethanesine müracaat. — 2 15 - 20 yaşlarında — T. görmüş tecrübeli trikotaj çorap tezgâh- darına ve jakar çorap makineleri usta- sına lüzum vardir. Çiçekpazarı fındıklıyan han No, 54 de müracaat, 3 — Satılık eşya KAZDI DES ELE AKAZMEI HEY EE Trikotaj makinesi Istiyoruz — Dubye fanila makinası 8 No. 80 ve 70 santimlik Tordiyo dahi olursa kabul olunur. Kapalıçirşı Feraceciler sokak No. 4 dükkâna müracaat, Ml Güzel bir Alman piyanosu — Kruaze Kadran fer acele satılıktır. Beyoğlu Aynalıçeşme Zeren sokağı No. 8 müracaat. 4-41 Kelepir — meşhur «Boisselot» mar- kalı iyi bir piyano azimet dolayısile 150 liraya acele satılıktır. Adres; İstik- lâl caddesi 54 numara ikinci kat, — 3 Satılık otomobil — açık Şevrole, 1929 modeli, az kullanılmış, Beyoğlu, Şimal sokak, 4 numaraya müracaat, —3 kema Dişçi fotöyü aranıyor — satılık çift pompeli fotöyü veya alâtiyle bir- likte kabinesi olanların Beşiktaşta Teş- vikiyo caddesi Levhacı sokakta No.6 de Osman Nuri adresine müracaatları, — 1 Her nevi numarada — 60ilâ 80 santim arzında Dubyo, Diyamand, Gros- ser, Şaf havs trikotaj makinaları olup ta satmak arzu edenlerin Sirkecide Kır zade Han, Osman Veli ve şürekâsı şirketine mektupla adreslerini bildirmeleri. — 2 sil Otomobili ve piyano satın alıyoruz — Az kullanılmış olmalı, saat 9- 12 arasında müracaat: İstanbul Bahçekapı dördüncü Vakıf han asma- kat 29. — 5 den 10 numaraya — trikotaj makinesi alırım, işçi ve dikişçi de iste- rim. müracaat, İstanbul | Çakmakçılar Büyük yeni han Şehirliyan trikotaj —4 Satılık piyano — Az kullanılmış çapraz 3 pedallı alman marka mükem- mel bir piyano. acele satilıktır. Tarlabaşı Halepli sokak No. 21 Melle. Lüsi'ye öğleden: sonra müracaat, 1 4 — Kiralık-Satılık m mmm ii Tek bir erkek için — Beyoğlun- da kiralık mefruş oda. temiz havadar, fiat uygun. Galata Karaköy palas La- fonsiyer sigortasında Hamamciyan efen- diye müracaat. — 4 Satılık ve kiralık haneler — Eyüpte Baba Haydar mâhallesinde Be şir ağa medresesi karşısında 2 No. Üç oda camekânlı sofa diğer kısını altı oda köşkü ayrı bahçeleri havi haneler kira- Cumartesi, pazartesi, çarşamba günleri hane derunundakine müracaatları. — 5 Müceddeten inşa edilmiş kiralık hane — Çarşıkapı tramvay durak mahalli Hattat sokağında 3 nw maralı hane kiralıktır. Köşe başında fon salonundan sual, lıktır. gri Mercan — Bezaz cedit mahallesi Çukur çeşme sokağı No. 24 Mehmet Necip dokuma fabrikası ittisalimizdeki birini satın almak istiyor. u müracaatı. 9 Satılık hane — Kadıköyünde Mo- da caddesinde 113 No.lı hane irat ve müştemilâtile satılıktır. Görmek için içindekilere pazarlık işin Ömer Abit han zemin kat No. 7 ye müracaat. Telefon B. 0, 874. — Kiralık odalar — Bekâr ve aile- ler için kiralık mobilyeli odalar. Beyoğlu Ağa hamamı caddesinde 48 numaraya müracaat. arsalardan A dai Kâğıthane — köyündeki ekmekçi farını sani iptidasından itibaren icar edilecektir. Talip olanların köy ihtiyar meclisine müracaatları, el Bakkaliye mağazası — mobilyo ve emtiasie (devretmek (| istiyenler Sirkecide Paris oteli müdri o İbrahim beye müracaat etsin. Kiralık hane — Kadıköy Feneryolu syonun tam karşışında No. 16; elektrik, havagazı, hamam . Senelik için aylığı 25 liradır. İçindekilere müracaat. E Satılık bağ — Pendikte civarı, cami cihetinde kârgir haneli ku- yulu ahırlı 18 dönüm arazisi, dört bin çubuk üzüm bağıle satılıktır, 9-12 arasında İstanbul Bahçekapı dördüncü vakıf han asma kat N. 29 müacaat. 0 Satılık hane ve dükkân Sultanahmet adliye arkasında, Ahırkapı meydanında yedi odalı bahçeli bir ev ile altındaki dükkân için saat 9 - 12 arasında İstambul Bahçekapı dördüncü vakıf han asma kât No. 29 müracaat. 1 Apartımana elverişli arsa — Sultanahmet, adliye hizasında fevkalâde nezareti haiz köşe başı, bir arsa satılık- tır. saat 9-12 arasında İstanbul Bahçe- kapı dördüncü vakıf han asma kat 29 numaraya müracaat, —i Satılık gayst güzel köşk — Yeşilköyde kalöriferli kâgir yeni bir köşk satılıktır, 12 odası, kışlık bahçesi tarzında kapalı taraçası, o mükemmel banyosu, garajı, elektrik tesisatı, tak riben 2000 arşın balıçesi, motörlü tatlı su kuyusu vardır. Manzarası fovkalâde. Yeşilköy İrfaniye caddesi 9 No. Telefon Yeşilköy Satı dükkân ite paşa caddesinde 68 No, kâğir şekerci dük: kânı satılıktır. Üzerinde 2 oda 1 sofa ve helâsı vardır. Mezkür dükkâna müracaat, istasyon —i Satı hane — 212 arşın bahçe 2 odalı ve güzel bir kuyuyu havi bir hane satılıktır. . Şöhreminindo Ereğli mahallesinde masura sokağında 16 No, Akşam matbaasında kapıcı Ahmet ağa» ya müracaat, —86 Lâlelide — Tramvay caddesine 30 m. mesafede Terkos, elektrik ve bütün esbabı istirahatı havi 40 L. icara müte- hammil kâgir ve yeni iki hane ve bir arsa satılıktir. Taliplerin apartımanlar karşısında Merkez kıraathanesi sahibi Ali efendi vasıtasile Burhan. —3 Emlâk satın alırız — İskeleye, tramvaya, şimendifere, otobüse yakın olanlar müreccahtır. Saat 9-12 arasında İstanbul Bahçekapı dördüncü Vakıf han Asma kat 29 numaraya müracaat. Kumkapı Nişancasında — Lala Hüseyin paşa mahallesinde çeşme So- kak acı su tulumbası bulunan 6 odalı bir bap hane satılıktır. Taliplerin Tah takale caddesinde 46 numarada Mehmet Keknemuyi. kırtasiye ticarethanesine müracaatları. — Çiçekpazarında — Mısır çarşısı üzerinde haraççı hanı derununda fabrika * ve depo olarak kullanılmağa elverişli * * bir mağaza ve odalar birden veya ay- rıca kiralıktır. Taliplerin Tahtakale cad- desinde 46 numarada Mehmet Kehne- muyi kırtasiye ticarethanesine müra- racaatları. 5 — Müteferrik Kullanılmış posta pulları — alırız yahut satarız. saat 9 - 12 arasın da müra . İstanbul dördüncü Vakıf han asma kat 29 —3 eğmeyi m m Fasulya ve nohut alırız — nü- munesile en son fiatınızı saat 9 - 12 arasında getiriniz. İstanbul dördüncü Vakıf han asma kat 29 —3 Para kazandırıyoruz İstan- buldan başka vilâyetlerde, kazalarda MEMUR yahut EKKEK İŞÇİ istiyoruz. Vazifenize, işinize halel gelmiyecektir. Bize mektupla sorunuz: İstanbul posta- hanesinde 400, italyanca ve fransızca mual- limi — Uzun senelerin verdiği tecrübo ve vukuf ile en kısa bir zamanda ve ameli olmak üzere italyanca ve fransızca öğrenirsiniz. İstanbulda dördüncü Vakıf hanında birinci katta 30 numaraya mü- racaat, —8 Para — Her semtte satılık eml kimiz vardır. Emlâk almaya paranız tişmiyorsa PARA almak için 9-12 arasında müracaat. İstanbul Bahçekapı dördüncü Vakıf han asma kat 29 EA, Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz — idarelanesini o adres olarak göstermiş olan Kari'lerimizden MH -SZ-SO- MSC- -AD-SM-i-APN- 400-YH-MG- Pul meraklısı namlarına gelen mektupları idareha- nemizdon aldırmaları mercudur, 1 Aylık abone 150 kuruş Muhterem karilerimize bir kolaylık Bugünden itibaren abone tarifemize 150 kuruş mukabi- linde bir aylık abonmanı da ithâl ediyoruz. Aylık aboneler bir gazete idaresi için fazla külfeti istil- zam ettiği halde sırf gazete- mizi okumak istiyenlere azami teshilât göstermek maksadile idaremiz bunu kabulde tered- düt etmemiştir. Gazetemize bir aylık abone kaydedilecek muhterem oku- yucularımızdan ricamız: 160 kuruştan ibaret olan abone (eretini müddetlerinin hilamından evvel ve vakti zamanında idaremize göndermek, Aksi takdirdo gazete irsalâtında (o teahhur vukubulur ki bunu muhterem kari'lerimizin de arzu etmiyeceklerinden eminiz. ÇÜK İLÂNLAR