26 Aralık 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

26 Aralık 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Asri Venüs Anita Page pek yakında İstanbula gelecek Sevimli yıldız şehrimizde bir filmin bazı parçalarını çevirecektir Anita Page Heollivutun en meşhur yıldızla- rından Anita Page İstanbula | geliyor... Anita'nın çevirmeğe | başladığı .yeni bir filmin bazı kısımları İstanbulda geçmektedir. Artist bunun için şehrimize gele- cek, bu kısımlar filme çekildikten sonra Amerikaya dönecektir. Anita Pagenin hayatından bir kaç defa bahsetmiştik. o Asri Venüs ismi verilen bu genç kız bir müddet figüranlık ettikten sonra “Brodvay Melocisi,, filminde gösterdiği. muvaffakiyet üzerine şöhret kazanmış ve yıldızlar sıra- sına girmişti, Anita o zamandan beri bir çok filimler çevirmiştir. Anita Page uzun boylu, çok mütenasip vücutlu, açık sarı saçlı, koyu mavi gözlü güzel bir artist- | tir. Kendisine izdiyaç için bir çok teklifler vuku bulduğu halde Hollivuttaki | izdivaçlar (o sağlam olmadığı için bu teklifleri reddet- miştir. Bir müddet evvel Hollivut mu- habirimizle mülâkatında çok met- hini eşittiği (Istanbulu ziyaret etmek en büyük emellerinden biri olduğunu söylemişti. Anita şim bu büyük emeline kavuşuyor de- | mektir. oil eğleniyor Kongre eğleniyor filminin ingilizce nushasından bir sahne Londra, 10 (Hususi) — Başro- lönü Lilian . Harvey'in oynadığı “Kongre eğleniyorl,, adındaki Ufa filminin ingilizcesi Londrada gös- terilmeğe başlandı. Bu filmin ilk gününde hazır bulunmak üzere Lilian Harvey, Erich Pommer, rejisör Erih Charell Londraya geldiler. Amerikalıların ingilizcesini hiç sevmeyen ingilizler, çok güzel ingilizce konuşan ve aslen İngiliz | olan Lilian Harveyi çok sevdiler YALAN ELLİ TEOS NETE vi ve filmini pek ziyade takdir ettiler. “Evening Standard, ın film muha- biri Lilian Harveyi vapurda karşı- lıyarak onunla uzun bir mülâkat yaptı, ve gazetesinde Lilian Har- veyin hayatın: sütünlar tutan yazı- larile anlattı. Sinemada Lilian Harvey çok alkışlandı, ve sevimli yıldız halka tekrar teşekküre mecbur kalarak küçük bir hitabe söyledi. Bu filim Ingilizcesinde Rus çarı rolün Henry Garat,, oynamıştır. Aşk adlan Bu hafta Opera ve Artistlik si- namalarında Âşk macerası filmi gösterilmektedir. Filmin mevzuu şudur: İren genç bir kadın.. ko- cası zengin, fakat kendisini ihmal ediyor.. İren bir arkadaşile bera- ber hizmetçi kılığına girerek bir baloya gidiyor, orada Marsel is- minde fakir bir delikanlı ile tanı- şıyor ve kendisini Marsele hiz- metçi olarak tanıtıyor. Fakir gençle hizmetçi kadın bundan sonra gün- lerce buluşuyorlar ve seviniyorlar. Nihayet Marsel, Irenle evlenmek istiyor. Bunun üzerine İren me- | “seleyi itiraf ediyor: — Ben hizmetçi değilim. Zengin İ bir adamın karısıyım! Fakat buna rağmen serveti aşka tercih ede- rim. Seninle evleneceğim.. diyor.. Marsel karının bu fedakârlığı karşısında çok müteessir olüyor. | Ve onun lüks hayata, refaha alıştığını o düşünüyor. o Kendisile beraber sefalete düşmesine Fazı olmuyor. İreni bizzat kendi, koca- | sile barıştırıyor. Si Çiçek merakı Erkekler arasında da çok meraklılar var Hollivutta sinema artistlerinin | çiçeğe çok meraklı olduklarından geçende bahsetmiştik. Hollivutta çiçek meraklısı olan yalnız kadınlar değildir. Garry Cooperin bahçeleri meş- hurdur. Hattâ yetiştirdiği güzel çiçekleri satarak onlardan istifa- de de eder. Jon Milyon en fazla sümbül sever ve onları yetiştirir. Bahçe- sinde 57 renk ve cins sümbülü vardır. Konrad Nagel krizantem me- raklısıdır. Bahçesine Japonyadan getirttiği fidanlara herkes gıpta ile bakmaktadır. .. .. Yıldızlar rövüsü Bu hafta Glorya sinemasında dyan alını zöstenilmek. | oo LAM m ae di Mar | likle hiç alâkası olmıyan mektep tedir. Josephine Baker, Saint Granier, meşhur tenor Di Meozei gibi bir çok sanatkârlar rol aleainlkrdır; Filimde meşhur fransiz muharrir- lerinden Triston Bernard da gö- | zükmektedir. Bu filimle beraber ayni zaman- da “Mesele yok, filmi de göste- rilmektedir. Filim Andre Roanne- nındır ve sinema mevsimi baş- langıcında yene Glorya sinema- sında bir kere daha gösterilmiştir. 100 dansöz Hepsi bir boyda, bir vücutta sarışın olacak! Filim şirketlerinin müstahdimin daireleri bazı filimler için lâzım gelen figüranları bulmakta çok güçlük çekmektedir. Bunun için günlerce oğraşmıştır. Hollivuttan başka Los Angelesi, hattâ diğer bazı şehirleri (Oaramak lâzım geliyor. Yeni çevrilen (Fling High) filmi için rejisör 100 dansöz iste- miştir. Bu genç kızların hepsinin sarışın, boyları aynı uzunlukta vücutça da aynı şişmanlıkta olma- ları şarttır. Dairede mukayyet figüranlar arasında bunları bulmak gayet basit zannedilmiş, fakat boylarını uydurmakta müşkülât çekilmiştir. Bir çok oğraşıldıktan sonra 91 dansöz bulunabilmiş. Bunları 100 yapabilmek için 9 tane siyah saçlı genç kızın saçları açık sarıya boyanmış ve rejisöre istediği günde 100 tane dansöz takdim edilmiştir. Bu kadar külfete katlanan da- irenin bulduğu bu nadide tipler filimde ancak bir defa görünmüş- lerdir. | dı. Filim çocuk, büyük ! hususi Berlin lin mektupları Çocukların çevirdiği o... filim gösteriliyor Mektep çocukları bu filimde çok muvaffak olmuşlardır Küçük Emil hırsızı tevkife muvaffak ciuyor Berlin 10 | Hususi | — Geçen yaz Berlinde çocuklar tarafından çevrilen “Emil, polis hafiyesi,, ismindeki filim bir haftadanberi sinemalarda gösterilmeğe başlan- herkes tarafından büyük bir rağbet g rüyor ve küçük artistlerin gö: terdikleri istidat çok takdir edi- liyor. Amerikada küçük sinema artis- tleri pek çoktur. araya gelerek çevirdikleri müte- addit filimler vardır. Fakat “Emil, polis hafiyesi!,, filmi bunlara ben- | zemez. Çünkü Amerikadaki küçük artistlerin başka işleri göçleri yoktur. Bunlar mektebe gitmezler, surette tahsil görürler. Halbuki Berlinde gösterilmeğe | başlanılan filmi çevirenler artist- çocuklarıdır. Geçen yaz mektep tatili esna- sında rejisör oLamprecht dört bin mektep çocuğu arasından bir kaçını seçmiş, mi çevirtmiştir. Mektep zamanı gelince © çocuklar (o mekteplerine gitmişlerdir. Şimdi teneffüs za- manlarında arkadaşlarına precht amcadan, yahut filmi çevirirken tesadüf ettikleri tuhaf vakalardan bahsediyorlar.. Filmin mevzuu şudur: can, lâkin iyi bir oğlu vardır: “Emil Bir gün anne, dişinden tırnağın Berlindeki büyük ile yollıyor. Tren kompartimanın- da garip hir adam Emil ile uzun | uzun konuşarak ağzını arıyor ve bir şekerleme ikram ediyor. Şe- | kerlemeyi yiyen Emil kendinden | | çocukları.. geçiyor. Aklı başına geldiği zaman Filimden heyecanlı bir knk Bunların bir | bunlara fil | Lam- | an arttırdığı 120 markı | anneye Emil | Berline gelmişler. Yabancı uzak- laşmıştır. Cebindeki 120 markın ise yerinde yeller esiyor!.. Emil hiç korkmadan yabancıyı takip ediyor, yolda rasgeldiği Berlinli çocuklara işi anlatıyor. ! Hep birden yabancıyı takibe ve hareketlerini tetkike karar veri- | yorlar. Emil hepsine detektif va- zifelerini taksim ediyor. Böylece sıkı bir ağ içine sarılan hırsız tekmil çocuklar tarafından sarıldığı bir gün bir bankaya giriyor. Orada bozdurduğu para- nın kendisinden çalınan para ol- duğunu isbat eden Emil, Berlinli çocuklarla beraber hırsızı takip ediyor. Böylece polis komiserinin, tak- dirini kazanan Emil büyük anneye, i büyük Annede 120 markına kaduşuyor..: Emil rolünde “Rolf Wenkhaus,, çok muvaffak olmuştur. Çünkü gayet tabii ve candan oyniyor. Hakikaten en büyük aktörler çocuklar... Çünkü onlar hiç suni- liğe düşmeden içlerinden geldiği gibi büyük bir sadelik ve tabii- likle oynıyorlar. Berlin (o sahnelerinin minimini yıldızı “İnge Landgut,, ise, cidden bir içim su, o kadar cici bir kız- | cağız.. Hırsız rolünü oynuyan “ Fritz “Tischbein,, annenin zeki, afa- | Rasp , in “ Aydakadın,, filminde İ oynadığı hain rolünü hatırlatırsam, İ bu kabil rolleri çok güzel başa- ran Rasp'in ne kadar muvaffak olduğunu tahmin edebilirsiniz. Diğer mümessiller ve küçük aktörler başlıca şunlardır: “Kaethe Haack, Hans: Hermann Schaufuss, Rudolf Biebrach, Olga Engel, Hubert Schnitz ,, ve diğer Berlis sahne Ağ ERAY PE