28 Aralık 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

28 Aralık 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sahife 8 Ftolümüz ne kidedir Slavyalılar bu son ziyaretlerinde oyun- cularımızı nasıl bulduklarını anlatıyorlar Türk futbolünün gerilediğini açıkça söyliyen Slayya anirenörü Ştaplik otelin odasında Iki senedir spor meraklıları bir bahis üstünde duruyorlar. fırsat düşdükçe muhtelif tefsirler- le ortaya alılan bu bahs ( futbo- lumuzur terfi veya tedennisi) Slavyalıların burada bulunduğu zamandan istifade ederek bu hususda en ziyade -selâhiyettar görünen Çeklerin fikirlerini 'da- nışmağı düşündük, Çekler futbol oyununa nufuzları ve bizimle sık sık temasları itibarile bizim futbol hakkında en doğru hükmü vere- bilecek haldedirler. Ayni zamanda irki imi diği için Be elleri e yavaş yavaş alışmış insanlardan daha çok isabetli olabilirler. Futkolümüz hakkında zanne- dersek, içinden geçenleri olduğu gibi söyliyen Slâvya antrenörü Ştaplik olmuştur. Ştaplik idareciden yani sağını solunu, söylediği şeyleri düşünen adamdan ziyade bir sporcu olduğu için oyunumuz hakkındaki kanaatini tevilsiz söylemiştir. Ştaplik açıkça futbolümüzün geçen senelere, bilhassa Slavya- nın buraya ilk geldiği seneye nazaran sukut ettiğini söylüyor. Slavya kafile reisi veziyeti icabı olarak beyanatında daha hatırşmas davranıyor. Futbolumuz hakkında surduğumuz (o suile; İstanbulun havasından suyundan ve misafir- Futbolümüz hakkında fikrini söyliyen Slavya reisi perverliğinden bahsettikten sonra ızI çamur yüzünden epice tetkike imkân kulamağını söyledi. Slavya kapıtanı meşhur Svoboda da futbolumuz hakkındaki sorğu- muzu anlamamış gibi yalaz mu- vaffak olan oyunculardan behset- mek suretile güzel bir kaçamak yapmış oldu. Türk futbolunun her -sene bir adım daha ileri gittiğini göstere- cek deliller maatteessüf mevcut değildir. Mili takım kadrosunda yeni elamanlar görülmiyor. Eskilerin yerierini dolduranlar da eskilerin Slavyalılar futbolden başka Ragbide oynuyorlar bu resim Siavya Ragbi takımının bir oyununu gösteriyor Müsabakamızı Faruk Nuri bey kazandı Kol saatım en doğru tahmin yapan bu kariimize vereceğiz Slavya - Galatasaray, Fe- nerbahçe muhtelitinin birinci maçı için (9) suâl sormuştuk. Suâllerimize en doğru cevap- ları verecek okuyucumaza bir kol saatı hediye edeceğimizi vadetmiştik. Slavya maçı cuma günü oldu. Son mühlet perşembe akşamı bitiyordu. Perşembe akşamına kadar gelen cevap- ları sakladık, cumartesi : sa- bahı tasnif ettik. Slayv - Muhtelit beş maçın cereyan ettiği şekilde çevap veren ye- gâne kariimizin / Galatada Bahtiyar hanında 29 No.da Faruk Nuri bey / olduğunu gördük. Faruk beyin çarşamba günü hediyemizi almak üzre saat /4de matbaamızda Spor muharririmiz Eşref Şefik beyi görmesini rica ederiz. * “» Beş müşkil suâle aldanma- dan cevap veren Faruk beye bundan sonra yapılacak mü- him maçların muhammini olarak müracaat edeceğiz. maçının suâline Atiraya gidiyorlar Seyahatten vaz geçildiği doğru değildir Slavya maçlarından sonra G.S- F.B mubhtelitinin Yunan muhteliti ile karşılaşmak üzere Atinaya ha- reketi mukarrerdir. Bu seyahatten vaz geçildiği hakkında cıkan şa- yia asılsızdır. Muhtelitimiz ayın 31 inde Atinaya müteveccihen ha- reket edecektir. Atinada ilk oyun 3 kânunusani pazar günü oynayacaktır. İkinci maç 6kânunusanı çarşanba gü- nüdür. Yunanlılar seyahat için 500 dolar avans göndermişlerdir. Yunanlılarla çarpışacak futbol- cularımıza iyi'bir seyahat ve kat'i galibiyetler tememni ederiz. aratımıyacak, bazı fırsatlarda teka- ötleri acı acı O batırlatmıyacak kadar ileri gidemediler. Bu taraf genç yetişdirememek cihhetinden halkımızı gösterir. Mes'eleyi fud- bolu anlayış noktasından da tet- kik edersek, yine lehimize çıka- rlacak bir hakem bulamayız. Filhakika oyuncularımızın ekserisi topu arkadaşına geçmekten ziya- de topun peşinden koşmaktan ve işe yaramıyacak canbazlıklar yapmaktan heniz vaz geçememiş- lerdir. Takımdan ziyade seyirci- ler için oynamak yüzünden hasıl olmuş bir nevi hastalık içinde asıl fudbolun yavaş yavaş eridiği muhakkaktır. Yene hayal ve rüya haline gelen stadyum projesi de henüz canlanamadığına göre sahasızlık felâketi de devam ediyor. Sahası olmayan, eleman yetiş- meyen bir sporun eski oyuncularla beraber ibtiyarlaması pek tabiidir. Bu tedrici sukuta çare bulmak için iş başından spor dedikodusu ve spor seyahatlarından başka bir şey yapmayanları “uzaklaştır- mak ve yerlerine her ne baha- sına olursa olsun müsabaka yap- tıranları getirmek ilk tedbirlerden biridir. 28 Kânunuevvel 1931 1931 senesindeki tıbbi müsahebelerimiz... Iki senedenberi her onbeş gün- de bir muntazaman neşrine fırsat- yap olduğumuz müsahabelerimizde en çok tesadüf edilen hastalıklar kısa bir surette telhis edilmeğe çalışıldı. Bilhassa aileleri alâka- dar eden tıbbi meseleler, gücü- müzün yettiği kadar açık ve her- kesin « anlıyabileceği bir surette tarif edilmek istenildi. Yeni bir tıp şubesi olan kulak, boğaz has- talıklarının ehemmiyeti ve bunların içinde en çok görülenleri kakkında faydalı malümat verildiği gibi, hastalığını (o söylemiyen, kulağı ağrıdığı halde kolunu gösteren veya doktordan korkması hasebile hastalığını saklayan çocuklarda hastalığın nasıl teşhis edileceği izah edildi. Yeni musahabelermiz- de Amerika ve Avrupada pek ehemmiyet verilen tahaffuzi taba- beti “Medecine preventive,, izaha çok dikkat edildi. Hasta olmama- | mızın pek zor olmadığı, basta olmamiz için muhakkak tedbirde kusur ettiğimiz defalarla tekrar edildi. Hastalığın çok iyi olduğu ve bunun pek çok zamanmüte- vakkıf olduğu zikredildi. Boğaz, kulak hastalıkları meyanında dif- terinin dehşeti, valdelerin bir hekim gibi bu düşmana karşı müteyakkız olmalarında israr edildi. Kulak has- talıklarının ise */, de 90 burun arkasındaki etlerle bademciklerin iltihabından ileri geldiğinden bahs- edildi, Müsahebelerimizde o bahs- edilen ufak fakat çok ehemmi- yetli tedbirlere mini mini yavru- ların büyük ve istiraplı ameliyat- lardan kurtulduğu mernuniyetle görüldü. Son esaslı bir noktada çok ısrar ettik: Hasta olduğumuz zaman her hastalığın ehline, mü- tehassısına gösterilmesi için ma- zarıdikkati celbettik. Pek karışık ve muğlâk bir makine olan vücudu beşerin ancak bir kısmının hastalığını anlamak ( için; dimağımızin ne kadar yorulduğunu söyledik. Bu hakikatin teslim edildiğini muh- terem (o karilerimizin bir çok- larından aldığımız mektuplardan istidlâl ettik. Sıhhi vesayamıza riayet etmek bedbahtlığında bu- lanan bir çok ailelerin felâket- lerini, acılarını bize yazdıkları mektuplarından teessürle öğren- dik. Hastalıklarla alkol, tütün gibi zehirlerin vücudumuzda ne gibi tahribat (yapabileceğinden uzun uzadıya bahsettik. Sıhhati- mize ehemmiyet verilmesi, sıhha- ttekiinsanlardan sıhhatli çocuklar dünyaya gelebileceği misallerle isbat edildi. Hıfzıssıhhaya riayet eden memleketlerde veffiyatın azalması dolayısile nüfusun çoğal- dığı ve bunların memleketlerine sığamadıkları tabassürle yadedildi. Yazılarımızın aileler tarafından büyük bir alâka ile takip edildi- ğini görmekle Obahtiyarız. Bu alâkadır ki, bize, bu yolda yürü- meğe yegâne saik olacaktır.. Dr. Mükerrem Emin Bahrı Muhiti Atlaside müthiş fırtınalar Şon günlerde Balırı Muhiti At- laside müthiş fırtınalar olmuştur. Dağlar gibi yükselerek transat- lantiklere hücum eden dalgaların şiddet ve savletinden bir çok yok | cu ve gemici vefat etmiş yahut mecruh olmuştur. Nev Yorkun Glasgov limanına gelen Ancbor kumpanyasının Tus- caniâa transatlantiği tam Babrı muhitin ortasında müthiş fırtınaya | tutulmuştur. Geminin önünde dağ gibi yük- alar hücum eden dalgalar yüzün- den 2 kadın yolcu öldü, 30 kişi yaralandı dalga vapuru bastan iken kama- selen bir kıça doğru köpürür raların bulunduğu koridorun ka- pısanı parçalamış ve koridoru müştür. Derya gibi 'koridoru istilâ eden sular önüne rast gelen yolcuları sürüklemiştir. Gemiciler derhal sulara atl:yarak yolcuları kurtarmışlardır. Yolculardan boğu- lan yoksada suların şiddetinden duvarlara: çarpılan yolculardan iki kadın vefat etmiş ve otuz beş yolcu ağır surutte “yaralanmıştır. Ahmet Hicabi halı ticarethanesi Antika Gördös, İsfahan, Keşan, Kirman halı ve seccadeleri - Her nevi Türk ve İran halıları. pa” Şimdiki müsait lâzım olan halıları fiatlardan #icarethanemizden en uygun istifade ederek evinize şeraitle tedarik edebilirsiniz. Çarşuyikebir, Sahaflar No. 41 - 43 X Pertevniyal Vakfından Şişli'de İzzetpaşa sokağında Valde apartmanının 8 No, dairesi Aksarayda Nalıncı sokağında Köprübaşında Valde hanı tahtında 1 sene müddetle 14 No. hane İ sene 3 No. mağaza3 sene » » ” " 8Ne. , 3 sene "m miz ğa " 9 No. eczane 3 sene » ” »” ” " 6/1 No. odalar 3 sene ,, » yi 5 » o Helvacı'So.26 No. ardiye İ sene ,, » ” » » » » 28 Nop mi: Liaenekuu. ” “ n derunuuda 2No. oda 3 sene , » " " " " AiN0e 1 sene , " " ” " » 11 No, yazlane | sene o, » ” ” » » oOİS/lANa. sel İ sene z 17/16 No. ». 3 sene Balâda muharrer ewlâk yirmi gün müddetle aleni yilmedani konmuştur. Hizalarında gösterilen müdetlerlerle isticar etmek isti- yenler müzayede günü olarak tayin kılınan K. Saninin 2ci Cumar- tesi günü saat on altıya kadar İstanbul Evkaf müdiriyetinde Per- tevniyal vakfma veya idare encümenine müracaat etmeleri,