29 Aralık 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

29 Aralık 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

"Konsorsiyom Sene başında vazife Cumhuriyet merkez bankasına devrediliyor Bankalar konsorsiyomu sene başından itibaren...
 Inhisarlar ve ziraat işleri Yeni vekâletler hakkında buğün karar verilecek Heyeti vekile dün gece toplanarak yeni vekilleri
 İki istifa Gümrükler ve tütün inhisarı müdürleri istifa ettiler Ankara 29 (Hususi) — Gümrükler umumi müdürü Ihsan Rifat ve
 Ankara-Selânik Tevfik Rüştü beyle Selânik belediye reisi konuştu Atina, 28 (Hususi (Huııııı) — Ankara ile Selânik arasında
 - Mesulü kim? Her mesleğin, kendine mahsus bilgilerinden başka, bir de umınııî evsafı vardır. Bir nı:s!qe girecek insanlarda,
 Gazi Hz. . Dün Ankaradaki kıtaa tın manevralarını idare ettıler Ankam. 28 — Reuıcumlıur hazretleri bu sabah...
 — Amerikadan avdet Saraçoğlu Şü rü bey bu gün Amerikadan geliyor Sabık maliye vekili Istanbulda bir kaç gün kaldiktan sonra
 Galata kulesine asansör Kulenin etrafında bir de park yapıl masına karar verildi Sühne_ yokuşundan Galata yangın .YO F%%îy

Yeni iki vekâlet hakkında Meclis bugün karar vere- cek, bundan sonra yeni vekiller seçilecek AKI AM e Gümrüklerdeki verilmiş eşyanın gümrük- ten geçmesine müsaade parası edilecek Sene 14 — No: 4749 — Fiatı her yerde: 5 kuraş unuevvel 1931 SALI — Inhisarlar ve ziraat işleri Yeni vekâletler hakda | bugün karar verilecek Heyeti vekile dün gece toplanarak yeni vekilleri kararlaştırdı * Ankara, 29 (Hususi iki: vekâlet ihdası lâyihalar dün meclise verilmiş ve maliye, iktisat: bütçe encümenle- rine havale edilmiştir. Lâyıhaların metni şudur: Madde 1 — Gümrük ve devlet inhisarları işlerile meşgul olmak üzere bir gümrük ve -inhisarlar vekâleti teşkil edilmiştir. Madde 2 — Bu “kanun neşri tarihinden muteberdir. Bir ziraat vekâleti teşkili hak- kındaki lâyiba da şudur : ) — Yeni Madde 7 — 11 kânunusani 928 i tarih ve. 7200 numaralı kanun ile iktisat vekâletine bağlanmış olan ziraat işleri iktisat vekâle- tinden ayrılmış, Ziraat vekâleti namile bir vekâlet teşkil edil- miştir. Madde 2 — Ba kanun neşri tarihinden muteberdir. Üç encümen ayrı ayrı toplana- rak lâyihaları tetkik etmiş ve aynen kabul eylemiştir. . Yalnız gümrük ve inhisarlar (vekâleti isminin varidat vekâleti olması ve iktisat vekâleti isminin de ticaret vekâletine tebdili hakkında bazı müzakereler olmuştur. lâyihalar bu gün meclis heyeti umumiyesin- de tetkik edilecektir. Dün gece heyeti vekile Ismet hakkındaki © Ziraat vekâleti için ismi zikre- dilenierden izmir mebüsu Rahmi bey paşanın evinde toplanarak yeni vekâletlere getirilecek zevat hak- kında görüşmüştür. Bu hususta bir çok isimler söylenmekle be- raber kat'i namzetlerin kimler olduğu henüz malüm değildir. Nafıa vekâletinin su işleri ve ziraat kredileri ziraat . vekâletine verilecektir : İki istifa Gümrükler ve tütün inhisarı müdürleri istifa ettiler Ankara 29 ( Hususi) — Güm- rükler umumi müdürü Ihsan Rifat ve, tütün inhisarı umumi-müdürü Behçet beyler “bu akşam istifa etmişler ; ve - istifalarını - maliye vekâletine vermişlerdir.. : Ihsan' Rifat bey Istanbul börsâ komiserliğine (tayin edilmiştir. Borsa komiserliğini vekâleten ifa eden Âdil bey maliye heyeti tef- tişiye reisi olduğundan teftiş işle- ı İkolacakır Ankara-Selânik Tevfik Rüştü beyle Selânik belediye reisi konuştu Atina, 28 (Hususi) — Ankara ile Selânik arasında telefon mü- kâlemeleri devam ediyor. Bugün belediye reisi N.— Yayla ha- riciye vekili Tevfik Rüştü beyle konuşmuş ve Selâniğin selâmlarını Ankaraya iblâğ etmesini rica etmiştir.Tevfik Rüştü B.yapılan bu işten dolayı, M. Vamakası tebrik ve Ankaranın mukabil selâmlarını bildirmiş. M. Venizolosa da hür- metlerinin iblâgını temenni eyle- Ahmet e kimdir ? Bu maceraları yazan zata e imi süni sordüğumuz zamani, bir müddet düşündü, başını! salladı : AHMET CEZMİ dedi harikulâde bir adamdır. Ne yazık ki size tarif edemiyeceğim. Ahmet Cezmi'nin maceraları Insana bidayette muhayyirülukul gibi görünür, fakat sonunda yalnız kuvvetli zekâya ve demir gibi bir azme müstenit olduğu meydana çıkar. AHMET CEZMİ Bin bir şekle giren bir insandır. Onu fraklı, smokinli gördüm, poturlu, şalvarlı gördüm. Silindir şapka giydiği gibi sarık da sarar. Pek yakında AHMET CEZMİ yi tanıyacaksınız. Okumak için “ AKŞAM, ı kapışacaksınız. a Gazi H: Hz. tın manevralarını idare ettiler “ Ankara, 28 — Reisicumhur hazretleri bu sabah “Ankara” garnizonundaki kıtaatın” ma- nevrasını idare etmişlerdir. Gazi hazretleri saat dokuzda Sarıkışlayı teşrif etmiş ve | orada kumandan paşalar ta- rafından selâmlanmıştır. - Reisicumhur .haeretleri ku- mandanlarla beraber Macnun çiftliği garbindeki -sırtlara giderek sekizinci “fırka ile ? muhafız “alayı (tarafından yapılan manevrayı başından nihayetine “kadar idare ve takip, etmişlerdir. Büyük kumandanın idare ettiği bu manevra ordu men- supları için büyük bir şevk ve istifade kaynağı olmuştur. Gazi hazretleri manevranın sonunda yüksek ( görüşlerile erkân, ümera ve zabitana çok istifadeli bir kritik zapmış- lardır. Konsorsiyom Sene başında vazife Cumhuriyet merkez bankasına devrediliyor Bankalar konsorsiyomu sene başından itibaren vazifesini cum- huriyet merkez bankası İstanbul şubesine devredecektir. Bu müna- sebetle cumhuriyet merkez ban- kasında bütün hazırlıklar ikmal edilmiştir. Konsorsiyom reisi Âdil B. devir muamelesi hakkında cumhuriyet merkez bankasile temasa başla- mıştır. Devir Perşembe günü bitecektir. - Mesulü kim? Her mesleğin, kendine mahsus bilgilerinden başka, bir de umumi evsafı vardır. Bir mesleğe gire- cek insanlarda, yalnız o mesleğe ait malümat değil, bazı sıhhi, ahlâki şartlar aranır. Bu şartlar, meslek bilgisi kadar mühimdir. Bazen daha fazla ehemmiyetlidir. Bir. doktorun azil. katil, bir hâkimin meşhur yankesici, bir veznedarın sicilli hırsız olma- mâsı; bu insanların. tabubet, hukuk, hesap ilimlerinde allâme olmalarından daha fazla mat- lüptur. Şoförlük mesleğinde de, tıpkı diğer meslekler gibi, sadece oto- mobil kullanmasını bilmek kâfi değildir. Şoförlüğün sıhhi, ahlâki şartları da olmalıdır. Hattâ, bu şartlar, şoförlükte, diğer meslek- lerden fazla aranır. Çünkü, bir- çok insanları canı bir adamın mesuliğetine tevdi ediliyor. Bu, dünyanın her tarafında İ kabul edilmiş en basit bir kaide nasıl da, bizim sarhoş, esrarkeş iken, oluyor meraleketimizde lük vesikası veriliyor? Istanbul / sokakları, zaman, bu yüzden maktele dönü- yor. “Kaza!.., deyip geçiyoruz. Kaza değil, cinayet... Bunun zaman mesuliyeti kime ait? gm maliye vekili Istanbulda bir kaç “olan sabık maliye vekili ve İzmir “fik bulmuşlardır. Telefonlar: Tahrir 21686 — Idare 21434 — Klişe 20113. — © — Amerikaden ai sbelir Saraçoğlu Şükrü bey bil i gün Amerikadan geliyor n kaldıktan sonra Ankaraya gidecek sn tetkikatta bulunmak üzere, üç ay evvel Amerikaye gitmiş mebusu Saraç oğlu Şükrü bey bu günkü Semplon ekspres trenile şehrimize avdet edecektir. Şükrü bey Amerikada bir çok büyük şehirleri gezmiş, buradaki senayi erbabı ile'temasta bulun- muştur. - Sabık miüliye vekili bu temas- lannda Amerikalı sermayedarların Adana havalisinde pamuk sana- yiine ait tesisatta bulunmaları . meselesini görüşmüştür. Sermaye- darlar Saraç Oğlu Şükrü beyden izahat almışlar ve bu fikri muva- “Ancak şimdilik bir karar verilmemiştir. “ Esasen Şükrü bey Amerikaya gider rken (o oradaki * tetkikatının uzun süreceğini, birdenbire bir karar verilmesi muhtemel olma- dığını, hattâ ileride * tekrar bir seyahat (yapması: -ibtimali 'de mevcut bulunduğunu - söylemişti. Saraç oğlu Şükrü bay | Amerikalı (o sanayi (o erbabından | sebeple Pariste bir kaç gün istirahat etmeğe mecbur olmuştur. | | müş, | bir takım insanların eline şoför- | bazılarının memleketimize gelerek tetkikat yapmaları muhtemeldir. Sabık Maliye vekili Nev York- tan Avrupaya: gelirken bindiği vapur Atlas denizinde şiddetli bir fırtınaya tutulmuş, günlerce çal- kalanıp durmuştur. Fırtına bütün yolcuları bitap bırakmıştır. Bu Saraçoğlu Şükrü bey şehrimiz- de bir kaç gün kaldıktan sonra Ankaraya gidecektir. Şükrü beyle birlikte Mubtslit mübadele ko- misyonu Türk keyeti murahbasası kâlibivmumisi Mukdim beyde şehrimize gelmektedir. Galata kulesine asansör Kulenin etrafında bir de park yapıl- masına karar verildi. * Şişhane yokuşun- dan Galata yangın kulesine giden cad- deni parke kaldı- rımla yeniden yap- tırılacağını ve bu maksatla bütçeye tahsisat konacağını yazmıştık. Belediye yakında bu cadde- nin inşasına başla- mak “üzere ihale şartlarını ilân ede- cektir. — Belediye caddeyi inşa ettik- ten sonra Galata yangın kulesinde de bazı inşaat yapmak niyetindedir. Galata kulesi, şehrimize gelen sey- yahların ziyaret et- tikleri tarihi bina- lardan biridir. Be- lediye yangın ku- lesine seyyahların kolayca çıkabilme- leri için buraya bir asansör koymak fik- rini evvelce düşün- bulun” için birde proje hazır- latmıştı, Bu proje şimdiye kadar tatbik edilememiştir. Kuleye konacak asansörün bu sene yapılmasına başlanacaktır. bundan başka kuleye çıkacakların kulede oturabilmeleri için kule- Galata Kulesi nin tepesinde küçük bir gazinoda yapılacak, kulenin dibindeki çirkin manzaralar kaldırılarak kule zarif bir park içine alınacaktır. Diğer taraftan belediye, Beyazıt Lal âleminin kurşunlarını tamir ettirmeğe başlamıştır.