29 Aralık 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

29 Aralık 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

A) e 29 Kânunuevvel 1931 Sahife 10 Akşam vw şe —— — —— a Sır tutmıyan adam! Gündüz yaptıklarını uyur- ken birer birer anlatıyor! Fransada bu yüzden çok garip bir macera vuku buldu Bazı kimseler geceleri uyurken gündüz yaptıklarını tamamen an- latırlar. Bu gibi adamların sır saklamalarına imkân yoktur... Fransanın Limoges şehrinde bir porselen fabrikası müdiri olan Pol Borseniat isminde biri de bu kabil insanlardandır. Her gün ba- şından geçen vakaları, hattâ o günkü düşüncelerini geceleyin uyku arasında anlatır durur. Bir nevi hastalik olan bu hal Polun başından çok garip bir macera geçmiş, fabrikatorun ka- rısından ayrılmasına ve babasının mirasından . mahrum edilmesine ramak kalmıştır. Vaka şudur : Pol Borsamiat geçende bir iş için yalnız olarak Parise gitmiştir. Pol, o akşam bir lokantada yemek yerken yanındaki masada oturan bir kadınla © tanışmış, beraber tiyatroya, sonrada otele gitmiş- lerdir. Otelde bir müddet sonra Pol uyumuştur. Uyku arasında adeti veçhile söylenmeğe başlamış bu arada: “ Cebimdeki 30 bin frangı allah verede bu kadın aşırmasal,, diye söylenip durmuştur. Kadın bu sözleri işidir işitmez yavaşça kalkmış, paraları alıp sa- vuşmustur. Ertesi sabah Pol portföyündeki paraların uçtugunu görünce polise gitmiş, derdini anlatmıştır. Pol polis merkezinden ayrıldıktan sonra trene binmiş Limoges şehrine gitmiştir. Fabrikatör (Oevinde © karısına 30,000 frangı gece otele giderken çaldırdığını söylemiş ve kadını buna inandırmış. Fakat gece uyuduktan sonra meseleyi olduğu gibi anlatmaga başlamış, kadın buna fena halde hiddetlenerek ertesi sabah kocasını itirafa mecbur etmiştir. Fabrika kadına kalmış olduğu | için kadın kocasına işten el çek- tirmiş, ve talâk için mahkemeye | müracaat etmiştir. | Zavallı Pol ne yapacağını şaşır- | Pol Borsomat mış. bir halde Limoges çivarında bir çiftlik sâhibi olan babasının yanına gitmiştir. Babasına kabahatını söylemek- ten ünden bahsederek ayrıl mak üzere olduklarını bildirmiştir. Aradan epeyce zaman geçmiş bir gün Pola paraları çalan ka- dının bulunduğu haberi gelmiştir. Pol ogün ava gitmiş, yorğun bir hâlde çiftliğe dönerek ocak başında uyuya kalmıştır. Uyuyunca bittabi gene meseleyi baştan sonuna kadar anlatmıştır. Odada olan babası bu suretle her şeyi öğrenmiştir. Pol uyandığı zaman babası: — Talâk meselesinde karın değil, meğer sen kabahatlı imiş- sin, ya bir kolayını bulur karınla barışırsın, yahut seni mirasımdan mahrum ederim... demiştir. Zavallı Pol ertesi günü mah- kemeye gitmiş, orada hâkimin avukatının sözleri ve kendisin yalvarması üzerine karısını talak- tan vezgeçmeğe razı etmiştir. Bundan sonra Polun hayatını kontrol etmek için karısı uykuda söylediği sözlere bakacaktır. Eğer Pol azıcık şüpheli bir söz söylerse derhal boşanacaktır. Abideler şehrinde eski bir eser Romada eski Forum meydana çıkarıldı Roma şehri, eski eserler ve abidelerle dolu- dur. Bunların bir kısmı yer yüzün- de, diğer kısmı ise henüz toprak altındadır. Geçen asırların yığdığı toprakların, en- kazın ve binala- rın altında kalan eski eserler de birer birer mey- dana çıkartılıyor. Italyan o başve- kili M. Mussolini eski Romanın tekmil kıymetli eserlerinin mey- dâna çıkarılma- sına azmetmiştir. Şimdi ORomada eski “Forum Tarajanum,, mey- dana çıkarılmak- tadir, Bu iş için yıkılmakta olan bir çok evlerle, meydanın çikartılmış olan kısımları resimde görülüyor. kinmiş, karısının ahlâkının | Pangaltı'da Elma dağ caddesinde Muallim Anjel FRANSIZCA Tedrisanesinde yeni kurslar başladı. Dersler haftada üç defa verilir. Ay- lığı birinci sınıf 3, ikinci sınıf 4 liradır. Sırf Hanımlara mahsus dersler dahi vardır. Mevcut lar pek mahduttur. Eminönünde Sü reyya paşa mağazası karşısında j iminönü Hanı © şemanın KURTULUŞ Fenni biçki ve dikiş dorsanesi Maarif vekâletinden musaddak Müdiresi: Madam Papazyan Haftanın 4 günü öğleden sonra ÜÇ & Fransız usulile. fenni biçki dersi nel tedris edilir, Üç ay zarfında ehliyetini ispata muvaffak olur ve Maarif müdiriyetinden musaddak diploma ita- sile ikmali tahsil ettirilir. Yeni sene iptidasından itibaren yeni tedrisata baş- lanacağından şimdiden talebe kaydına başlanmıştır. j Adres: Feriköy Tepeüstü tramvay caddesi 116 No, Papazyan apartımani. BONO alır satar ve istikraza tavassut eder. Balıkpazar Mahsudiye han Nö.85 M. Derviş Kendi kendine Fotoğrafçılık Çıktı. Fiatı 25 Kuruştur. MAMA Dr. Hakkı Şinasi Yavrunuzun en sıhhi gıdasıdır Dr. HORHORUNİ Zühreviye ve bevliye tedavihanesi : Sabahtan akşama kadar. Beyoğlu Tarla- başı, Taksim Zambak Sok. No, 41 Teşekkür Erkânı harbiye reisi sabıkı mer- hum Macar Feyzi paşa mahdumu, sabık harbiye nezareti mümeyyiz- lerinden pederimiz Talat beyin ufulü münasebetile kederlerimize gerek bizzat ve gerek tahriren iştirak ve cenaze omerasiminde hazır bulunan zevatı kirama ayrı ayrı teşekkürlerimizi takdime çok büyük teessürlerimiz mani oldu- ğundan bu hususta muhterem ga- zetenizin tavassutunu rica ederiz. Bütün ailesi namına zevcesi Fatma 200 metre murabbaında bir MAHAL SATILIKTIR. Beyoğlu 1911 Numeroya telefon edilmesi ve ya Galata 353 posta kutusu adresine yazılması. Eminönü askerlik şubesinden: Piyade, levazım, sanayi harbiye sınıflarına tefrik edilmiş ve elinde orta chliyetname bulunan kısa hizmetliler kâmilen. Suvari, topçu, ölçme, istihkâm, muhabere, hava, nakliye, demir- yolu sınıflarına tefrik. edilmiş ve ellerinde orta ehliyetname bu- lunan 322 ve 323 (dahil) doğum- lular ve bu doğumlularla muame- leye tabi bulunan (316 ilâ 321) ii hizmetli efendilerin sevkedil- mek üzere 2 k. sani 932 tarihin- de öğleden evel şubeye müraca- ları ilân olunur. FELEMENK BAHRİSEFİT İ BANKASI İstanbul Şubesi İdare merkezi: AMSTERDAM Mezun sermayesi: 25,000,000 FL 'Tediye edilmiş sermayesi : 5,000,000 FL. İhtiyat 3250,000 FL Galatada, Karköy palasta Telefon: Beyoğlu 3711/5 İstanbul tali şubesi : <Mer- kez Postanesi ittisalinde Alla' lemeci Han» telefon : İs 569. Bilumum banka muamelâtı Emniyet kasaları icarı akçesi: senesi lik maçlarını bitiren Eski- | bir kış yüzünden iki aydanberi | atalet içinde vakıt geçirmektedir- | ler. Burada iki askeri ve üç sivil ! spor klübü vardır.: Bu klüpler şimdiye kadar tam bir faaliyetle nazarı dikkatı celb- ederlerken kış sporlarile meşgul olacak vesait ve imkâna malik olmadıklarından çalışabilmek için havanın açmasını ve toprağın kurumasını bekliyorlari. Çünkü (Eskişehirin tozu ve çamuru kadar poyrazı ve ayazı da pek meşhurdur. Spor mıntakası eğer tasavvur ettiği gibi stadyomu inşa ve ikmal ederse o zaman kış sporları yap- makta mümkün olacaktır. Avcı ve ayı Avcılık burada salgın ve iptilâ halindedir. Bilhassa köylülerin bir kısmı o yüzden geçinirler. İşte böyle bir avcı geçenlerde hayatına mal olan bir avcılık yapmış ve vahşi bir ayının pençesi altında ölüp gitmiştir. Atalan köyü muhtarı olan Mehmet çavuş izini keşfettiği bir ayının inine girerek onu dışarı oçıkarmak ve tuzağa düşürmek ayı kaçarken açmıştır. istemiş arkasından ateş Bunun üzerine yaralı komite son içtimaımda görülüyor. kurduğu | hayvan geri dönerek inin içinde | şehir soporcuları erken başlayan | başlayan korkunç bir Eskişehir mektupları Eskişehirde kış dolayısile spor faaliyeti durdu Dağda bir ayı, ir ayı, bir avcıyı avcıyı feci bir surette parçaladı Eskişehirden bir manzâra: Köprü mevkii Eskişehir 24 (Hususi) — 1931 | Mehmet çavuşa saldırmıştır. Mehmet çavuşla ayı arasında boğuşma- dan sonra ayı galip gelerek Meh- met çavuşun kafatasını parçala- *mıştır. Hadise mahalline giden jandar- malar Mehtmet çavuşu ayının elinden almağa ve ayıyı inden çı- karmağa muvaffak olamamışlardır. Gören köylülerin anlattıklarına göre ayı Mehmet Çavuşun baş ucundan ayrılmamakta ve onu yemek için cesedin taaffün etme- sini beklemektedir. Cessur ve iyi kalpli bir adam olan Mehmet çavuşun uğradığı bu felâket muhitinde derin bir tees- sür uyandırmıştır. Bir ihtira mı? Burada Josef - Pasko isminde ihtiyar bir lehli yeni bir ihtıra yaptığını iddia etmektedir. Anlat- tığına göre bu ihtıra sayesinde ve su kuvetile vapur, otomobil, tayyare ve deyirmenleri tahrik ve sevki idare etmek mümkün ola- caktır. * Josef efendi ihtiramı mütefen- nin bir Türke veya bir ilim * beyetine izah ve deyredeceğini söylüyor. Josef <fendi acaba bir Con Ahmet rüyası mı görüyor. Yoksa hakikaten muvaffak olmuş mudur? Bunu ancak ilim adamlarımız kestirebilirler. VE Tamirat komitesi işini bitirdi Tamirat meselesini müzakere etmek üzere Isviçrede Bal şehrinde muhtelif devletler murahhaslarının iştirakile toplanan komite uzan müzakerelerden sonra nihayet bir rapor hazırlamıştır. Şimdi devletler arasında bu rapor etrafında müzakereler cereyan ediyor. Resmimizde