12 Ocak 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

12 Ocak 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Maruf sinema artisti Peggy Shannon zarif bir suvare kıyafetinde Çay yerine.. Papatya ve ıhlamur içmek taammüm ediyor Son zamanlarda çay fiatleri yükseldi, bir çok kimseler çay bulamiyacağız diye endişe ediyor. Halbuki bundan dolayı telaşa düşmekte mana yoktur. Çayın yerine ıhlamur ikame edilebilir. Gerçi. çayın lezzeti ve kokusu başkadır. Fakat alıştıktan sonra ıhlamur pek âlâ onun yerini tutabilir, Fazla olarak çay muzırdır, Ihla- mur ise vücut için çok faydalıdır. Ihlamurun faziletleri saymakla tükenmez.Bir bardak ıhlamur baş ağrısına, o uykusuzluğa karşı en müessir devadır. Geceleri uyku uyuyamayanlar yatmazdan evvel ıhlamur içerlerse çok rahat eder- ler ve uyurlar. Ihlamurun mide ve bağırsak rahatsızlıklarındada faydası pek çoktur. Yemekten yarım saat sonra bir bardak ıhlamur içilirse bu hazmi teshil eder, gazları toplar. Iblamurdan hoşlanmıyanlar pa- patya yahut hafif nane menkuu içebilirler, Papatyenin tesiri he- men ıhlamur gibidir. Hazimsizliğe düçar olanlar bir iki yaprak nane kaynatır ve az şekerle içerlerse çok rahat ederler. Mide sancısın- da melisa kaynatıp içmek fay- dalıdır. Ihlamur, Papatya kokusu hoş- larına gitmeyenler içlerine bir iki damla çiçek suyu damlatabilirler, O zaman lezzet te değişir. Son zamanlarda Avrupada pa- patya ve ıhlamur çayın yerini tutmuştur. Büyük otellerde, gazi- nolarda halk yemekten sonra, ikindi vakti çay, kahve yerine hep papatya ve ıhlamur içmekte- dir. Hattâ bu bir nevi moda halini almıştır. di, i Hep lâcivert! | Avrupada en son erkek modası nasıldır ? Bir zamanlar kadın kıyafetle- | rinde ensemble denilen her şeyin | bir renk olmasına çok dikkat edilirdi. Elbise ne renkte ise | şapka, şemsiye, çorap, ayak- | kabı da o renkte olurdu. Muharebeden sonra bu adet İ yavaş yavaş ortadan kalktı. Şimdi | baştan aşağı aynı renkte giyinmek ! göze çok çirkin görünüyor. Bunun | için elbise başka, şapka, ayakkabı i ve çorap gene başka renkte | bulunuyor. Kadınların bıraktığı bu moda şimdi erkeklere geçmiştir. Son gelen gazetelerin verdiği malü- mata göre şimdi erkek modası baştan aşağı lâcivert melon şapka | lâcivert palto giyiyorlar. Palto bundan 20-30 sene evvel giyilen ve (Paletotcocher ) yani arabacı paltosu denilem biçimdedir. Bu paltolar tıpkı redingot gibidir, | yakası kadifedir. Su kıyafetle lâciverde kaçan mai renkte gömlek giyilmektedir. Kestaneli şokola Kestaneleri suda pişirdikten sonra kabuklarını soymalı, sıcakken ma- kineden çekmeli, yahut içerisine arzu edildiği kadar ince şeker karıştırmalı. Diğer taraftan bir paket şoko- layı toz haline getirdikten sonra bir çorba kaşığı suda pişirmeli, şokola koyu bir krem halini alır. Bir kaşıkla ezilmiş kestaneden bir parça almalı, elde yuvarla- dıktan sonra pişmiş şokolaya meli. Şokola kuruduktan sonra dövülmüş şam fıstığında yuvar- lanmalı, Bu kestan ele bir çayda pöti fur makamında ikram edilebilir. Harici manzarası da lezzeti gibi güzel olduğundan çok beğenile- ceği muhakkaktır. ezmeli, | batırmalı, sonra bir tabağa diz- | Japon kadınları ver intihap hakkını kazanmışlardır. Son intihapta sandık başında rey varakalarını atarken gösteriyor. Ifrat... Sırtı fazla açık suvare | elbiseleri Bu sene Suvare elbiselerinde sırt çok açıktır. Buna mukabil göğüs tarafı daha kapalıdır.Geçen sene başlıyan bu modayı ifrata götürerek sırtı hemen kâmilen çıplak bir hale getirenler de var- dir. Yukarıdaki model bu kıya- feti gösteriyor. İ peynirinden ey hakkı Börek gibi. Yapılması kolay bir peynirli ekmek Börek makamında yenilebilecek ! bir peynirli ekmek tarif edeceğiz. i Bunun yapılması pek kolaydır, lezzeti de çok nefistir. Peynirli ekmek için francelayı yarım parmak kalınlığında teker- keskin bir biçakla ayırmalı. Fran- cela dilimleri daha ince parçalar hazırlamalı; Bır kap içerisine bir bardak | alık süt koyduktan sonra içerisine | | iki yumurta, | iyice çalkalamalı ekmeklerden iki tuz, biber parça alarak bu süte batırdıktan sonra arasına bir parça gravyara peyniri koymalı. Sonra bunu tavada kızmış olan tereyağı için iğ atmalı, Iki tarafı iyice kızardıktan sonra tabağa dizmeli, sıcak sıcak sofraya götürmelidir. Bu börek yapılması kolay olduğu | gibi ucuzada mal olur. Gözyaşarmasına karşı Kış gelince bir çok müziç ra- boyunda gravyer | atmalı, | pa a ş | lek tekerlek kesmeli, kabuklarını | * hatsızlıklar da baş gösterir. Bun- | © lar içinde en can sıkanı sokağa çıkınca gözlerin yaşarmasıdır. Yaşaran gözlere günde bir defa aşağıda tarif ettiğimiz ilâçtan birer damla atılırsa (faydası görülür. Hydrolat de roses 10 gram. Sulfate de zinc O gram 05 Mayasıl derdi Kışın bir çok kimselerin el ve ayaklarında mayasıl baş gösterir. Bunun tedavisi için oevvelden hazırlıklı bulunmak, vücudü kuv- vetlendirmek lâzimdır. Havalar soğumağa başlıyınca balık yağı içmelidirler. Ayrıca yatarken ek lerle ayakları ceviz yaprağı su- yunda banyo etmelidir. Bu suyun içine biraz toz hardal atılırsa tesiri fazla olur. # Kadınlar yavaş yavaş her tarafta intihap hakkını elde ediyorlar. Son zamanlarda Japon kadınlarıda Japon kadınları da rey vermişlerdir. Resmimiz kadınları (8 ; Ja ELİ, ! Maruf sinema yıldızı Billie Dov tinde Faideli bilgiler Nasıra karşı kolay bir ilâç Nasır “insana en çok iztırap veren bir râhatsızlırtır. Nasırdan kurtulmak için gayet basit bi ! ilâç vardır. Geceleri yatarker nasırın üzerine bir parça arap sabunu koymalı, bunu fanila par çası ile örttükten sonra bir iük bentle sarmalıdır. Bir kaç akşan bu ilâç yapıldıktan sonra ayakla: sıcak suya konunca nasır, tırnak dokunur dokunmaz düşer. Beyaz dişler Dişlerin : beyazlaşması (o arz edilirse her sabah gayet inc döyülmüş : naneli (tebeşir ik silınelidir. Sivilcelere karşı Bazan yüzde küçük tareler. sivilceler olur. Bunları az zamandı kurutmak için, bir kaşık süt içerisine obir prasanın suyunu sıkmalı sonra bunu yüze sör:nel Garip görünen bu ilâcın büyük | faydası vardır. Rutubetten hasıl olan sarı lekeler Rutubetli yerlerde duran sandık. dolap içindeki çamaşırlarda bazar bir takım sarı lekeler peyda olur. Bu lekeler ne kadar yıkansa zai olmaz. Halbuki lekeleri çıkarmak için çok basit bir tarz vardır. Bir tatlı kaşığı ince sofra tuzuna bir tatlı kaşıgı (sel d'amoniague) karıştırmalı. Bir bardak suyun dörtte birinde bu tuzları eritmeli Lekelerin üzerine bu sudan sür- meli iyice ıslandığı zaman, açık bavaya sermeli. Oniki yahut yirmi dört saat braktıktan sonra İ her zamanki gibi yıkamalı. Burundaki kızartı Bazen burun kızarır, küçük bir sivilce baş gösterir. Çebreyi çir- kin gösteren bu halin önünü almak için kolonya ile asitboriği karıştırarak kızaran yere sürmek kâfidir. Birkaç saat içinde kızartı zail olur.