16 Ocak 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

16 Ocak 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

pa ve Kadin - Erkek mesel Akşam esi 932 güzellik kralıçasına göre şık ve güzel olmak için ne kadar sarfetmeli? Feriha Tevfik hanım “Kılıbık kocalarla mücadele,, — Siz Feriha banım.. Rahmi beyi zevçliğe kabul ediyor musunuz — Evet... — Rahmi bey siz Feriha hanımı zevceliğe kabul ediyor musunuz?.. — Eveı efendim.. Feriha hanımın asabi ve sinirli olduğu belli. Nikâh esnasında mütemadiyen o gülüyor.. (Rahmi bey buram buram terliyor.. Ikide bir parmaklarını kravatına götü- | rüyor. Yakalığını gevşetmek ister gibi bir hareket yapıyor.. Nikâh | memuru: — Ben de sizi belediye reisi namna evlendirdim!. Diyince yannımda duran Bedia hanım bayretle bana baktı: — A bitti mi?. Aman ne kolay şev bul, diye fsıldadı.. Etraftan tebrikler, saadet temennileri, küçük şeker kutularının dağıtıl- ması.. Ve kulaktan kulağa fısıltılar: — Rahmi bey saçlarını kesmiş, çok dökülüyormuş.. — Amma yavaş yavaş çıkıyor.. — Ayol Rahminin ismi “Hüse- yin Rehmi, imiş.. Bilhassa bu “Hüseyin Rahmi,- meselesi salonda herkesi neş- lendirdi. Aktör Galip bey elindeki şu telgraf müsveddesini salonda dolaştırarak tanıdıklarına imzala- tıyordu : Heybeli Ada'da romancı Hüseyin Rahmi beyefendiye İzdivacınızı tebrik ve müşterek saadetler i#emenni ederken bir yastıkta kocamanızı canügünül- den dileriz efendim., Kim bilir üstat bu telgrafı alınca ne kadar şaşıracaktır. Bir çok perestişkâr hanımlarda artık üs- tattan ümitlerini keseceklerdir... Salonda davet edilmeden gel- miş hir çok “jon prömiye,, ta- vurlu sinema artistliğine meraklı gençler vardı. Duglaslar, Rodo- Her, Ramon Novarrolar, Don Joze Mojikalar, Con Cilbertler bunlar ne gelin ve ne de güvey tara- fından tanınmadıkları halde ne olur ne olmaz “ümit dünyası bul, diye gelmişlerdi. Gelinle güveyin ilk heycanları geçince yanlarına yak- laştım. Hazır gelmişken bir taşla iki kuş vurayım dedim. Bizim “kadın - erkek,, meselesinin su- allerine başladım. Feriha hanıma: — lzet Melih bey “Şık bir ka- dın tuvaleti için senede 2100 lira sarfeder, diyor.. 929 güzeli göz- lerini hayretle toparlak toparlak açtı: — Müthiş rakkam!.. Bu bir senelik tuvalet masrafı değil, şık bir kadının şöyle böyle dokuz on senelik masrafı!, — Bir şıklık reçeteside siz yapar mısınız hanım efendi.. Mese- lâ Rahmi beyden senede tuvaleti- niz için kaç para isteyeceksiniz?. — Vallahi bilmem ki. Bir saniye düşüneyim. — Ya siz Rahmi bey. Kadın- ları müsrif buluyor musunuz?. — Kadınlarmı? Ekserya çok müsriftirler. Fakat karım müs- tesna... Bu esnada bir saniye geçmiş Feriha hanım zihninde reçete- sinin müsveddesini yapmıştı” — Bir manto 18 lira.. Diye başlayınca ağzım hayretle açıldı. 1Z1A gene enyeni amaaan © eme me nımı elinden yaralamıştır. cemiyetine şiddetle taraftar Rahmi bey evlenme defterini imzalarken — Efendim efendim. — Hayret etmeyin. Beniyi bir mantoyu dört sene giyebilirim. Bir manto yetmiş liraya çıkar. dörtte biri on yedi buçuk liradır. Ben yabancı olmadığınız için size yarım lirada ikram ettim. Reçeteni sayayım: Adet cins Vasatifiat lira 14 Manto 70 18 2 Iskarpin 12 24 12 o Çorap 2 24 4 Elbise 35 140 Karmen podra, koku ve saire 10 Adet1 Şapka 20 36 — Bu Nezihe hanımın masra- fındanda az.. Onunki 320 lira idi. —Görüyorsunuz ya her sene 26 lira tasarruf yapsam bu paradan 210 lira (o karcedeceğim.. Bu hesapça bana 2100 lira, tuvalet için 10 sene yetişebilecek... Damatla gelinin en sevdikleri müşterek (o ahpaplarından Münir Müeyyet bey: — Rahmi yaşadınl. dedi.. Rahmi bey: — Şeytan kulağına kurşunl. diyerek parmağile uğur makamın- da önünde duran nikâh masasına “ tan, tan, tan! , diye bir kaç kere vurdu.. Arkadan ibtiyar bir seyirci fısıldadı: — Iki gönül bir olunca... Hey gidi hey.. Biz de ilk günü böyle düşünürdük... Münir bey: — Rahmi ben senin yerinde olsam bu faturayı senet maka- mında telâkki ederim. Güzellik kralıçası devam etti: — Bu para muhakkak yetişir. Ben bir ruji bir sene kullanırım. bir koku keza bir sene gider.. Fevkalâde şık bir elbiseyi bazan 25, azami 50 liraya çıkartmasını biliyorum. Çorap biraz fazla gi- diyor. 12 çift amma şimdiye ka- dar 4 liradan fazla çorap parası verdiğimi bilmem.. 1 liraya enfes çoraplar (o alabilirim. onun için hesaba 2 liradan koydum.. Sonra güzelleşmek için boyaya fazla fantazive kaçmak pek lüzumsuz bir külfet olur. Güzelliği sadelikte ve ucuzlukta aramak lâzımdır. Arkadan bir ses; — Aferin Feriha. bir gelin olacaksın.. — Evlendiniz hanım efendi.. Tebrik edrim ve saadet temenni ederim. Nasıl mutfak diye bir yer olduğunu bilir misiniz?.. — Çek iyi bilirim. Ve icap Sen aptal ettikçe mükemmel yemek yapa- zu yanak vanazana ziyade vekâletin buradaki işlerini rım.. Bunu bir meziyet olarak söylüyorum. — Mükemmel... Bahis tuvalet masrafı etrafında dönüp dolaşıyordu. Salonda her- kes birer liste yapıyor, birbirile nünakaşa ediyordu. — Sizin listenizi (gördükten sonra kadınların erkeklerden daha az müsrif olduğuna inanacağım geliyor Feriha hanım. — Yoooo... Kadınlar erkekler- den daha müsriftirya... O da başa bahis, Rahmi bey — Öyleee!,. Fakat sen müstesna.. Feriha hanım bir davetliyi biraz geçirmek için uzaklaşmıştl.. Rahmi beye sordum: — İzdivaç hayatına kim hâkim olmalıdır. — Erkek tabii.. Feriha hanım tekrar yanımıza dönünce Rahmi bey fikirlerinden biraz iskonto yaptı: — Bazı hususlarda da kadın.. Feriha hanım: — İkisinin de birbirlerini ezme- mesi, birbirlerine yüklenmemesi lâzımdır.. Kılıbık kocalar olduğu gibi kılıbık kadınlar da vardır.. Arkadn biri tashih etti: —Lötfen kılıbike deyiniz.. Malüm ya tai tenis ister.. - Kılıbıklar bahsi açıldığı iyi oldu., Izmirde “Kılıbıklarla mücadele ,, cemiyeti açılıyormuş.. Burada da böyle bir cemiyet yapacaklarmış.. Siz ne dersiniz?. Feriha hanım: * — Eger erkek kılıbıksa kadın onu eziyor demektir.. Bu da tabii bir aile hayatı değildir. Ben demincek söylediğim gibi izdivaçta iki tarafın obirbirini (o ezmesi taraftarıyım.. Bunun için kılıbık- larla mücadele edilmesini tabii isterim.. Bir ses: — Feriha hanım.. Siz bir gü- zellik otoritesisiniz.. Bari bu ce- miyete dahil olup filer mücadele etseniz. Feriha hanım gülümsedi: Ne biliyorsunuz?. Belki o da olur.. — Aman kılıbık kocaları ne memnun edersiniz.. Nememmun... Bunu söyleyen zat sözünü ikmal edemedi... Çünki zevcesi ters ters yüzüne bakmıştı.. Meğer bu zatla zevcesi başka bir nikâh için gel- mişler.. Güzellik kralıçasını görün- ce onlarda davetliler arasına katılmışlar.. Ben nikâh dairesinin kapısını alâimi semaya benzetirim.. Hani alâimi semanın altından geçenler erkekse (kadın, kadınsa erkek olurlarmış.. Feriha hanımla Rahmi bey de nikâh dairesinin kapısından bekâr girdiler, evli çıktılar.. Bir çiftin daha çöpü çatıldı.. Bir yastıkta kocasınlar!, Hikmet Feridun Bugün akşamı saat 21,30 da BiR KAVUK DEVRİLDİ Yazan: Müsahipzade Celâl Yakında : Yalova Türküsü ilk m paza günü: İstanbul Belediyesi « Şehir Tiyatrosu TT LI ii komeci MAN * Onlar ermiş muradına selâmetini temin edecek bir şekil | | GLORYA'da Ramazan münasebetile bu akşamdan itibaren ODAN filmleri temdiden: Her gün 2 mati Bir biletle 2 FİLM SARI ESRARI Matineler saat 14,30 ve 18,15 te, suvare saat 9,45 te, sa SİYAHLI KADININ KOKUSU me ve 1 suvare olarak ikisi birden. BİRDEN görülebilir. maçları Beşiktaş, Süleymaniye e 1-1 berabere kaldı Dün Lik maçlarına Taksim statyomunda devam edilmiştir. iptida ikinci kümeye mensup bu sene hiç mağlup olmamış Kasımpaşa ve Topkapı Lakımları karşılaş- mıştır. Müsabaka hararetli olmuş ve 2-2 ye beraberlikle neticelen- miştir. Bundan sonra birinci kümenin ikinci takımlarından Anadolu - Vefa karşılaşmış, Anadolu 2 - 1 galip gelmiştir. Üçüncü maç Besiktaş - Süley- maniye ikinci takımları arasında idi. Maç 2-1 Beşiktaşın galebe- sile neticelenmiştir. Dördüncü müsabaka Vefa - Anadolu birinci takımları arasında idi. lik devre Vefanın gayretli oyunile 1-0 Vefa lehine netice- lendi. Bu devrede Anadolu ta- kımından sol iç bir dirsek dar- besi neticesinde oyundan çıktı, Isinci devreye maç çok sert oldu, Hakem iki taraftan bir çok oyuncuları oyundan çıkardı. Hattâ Vefa kalecisi Hüsameddin bile bu arada idi. Oyunun sonuna doğru iki taraftan yedişer oyuncu kalmıştı. Nihayet maç 2-0 Ve- fanın galebesile bitti. Son ve günün en mühim maçı Beşiktaş ile Süleymaniye arasında idi. Maçtan evvel ekseriyet Be- şiktaşın kazanacağını muhakkak addediyordu. Beşiktaş daha geçen hafta Istanbul spor gibi kuvvetli bir takıma 7 gol atmıştı. Dünki maça da yarım düzüneden fazla gol atmak üzere çıktılar. Fakat Süleymaniyeliler tahmin edildiğinden çok iyi oynadılar. ve oyunu 1-1 beraberlikle bitirdiler. Süleymaniyeliler daha iptidadan sıkı bir müdafaa oyunu oynadı. Beşiktaşlılar kendilerinden emin olarak mütemadiyen akınlar yap- tılar. Fakat bu akınlar birer birer kırıldı. 20 dakika Beşiktaşın hü- cumlarını omuvaffakıyetle (o çelen Süleymaniyelilere 22 inci dakikada Hüsnü bir gol altı. Fakat hakem tam can alacak noktada düdük çaldığından bunu kabul etmedi, penaltı verdi. Penaltıyı Şükrü çekti, fakat gol yapamadı. Bundan sonra Süleymaniyelile- rin yine güzel müdafaası devam etti. 40 ımcı dakikada Beşiktaş sağ içi Hakkı ilk golü yapabildi. Bir iki dakika sonra Süleymaniye sağ açığı kal'eden geri gelen topa yetişerek beraberlik sayısını yaptı. Ikinci devre yine bu tarzda devam etti. Beşiktaşlılar oyunu açamadılar. Maç (beraberlikle bitti, Süleymaniyelilerin, bilhassa teftişatına başlamıştır. Pek yakında MELEK ve ELHAMRA SiNEMALRINDA LUBITSCH PRODUCTLON MAJİK'te Bugün ve Yarın Polar. Taner'in Büyük Varyete filminin son iki günü haf ve bek hattı çok güzel oynadı. Kadıköy sahasında Dün Kadıköy sahasında Gözte- pe kolleji ile Roberkollej arasında bir maç yapılmış, iki tarafta gol yapmamıştır. Bundan sonra Fener- bahçe takımı ile Moda birinci takımı oynadı. Maç 4-1 Ferer le hine neticelendi. Bundan sonra Fenerbahçe bi- rinci takımı ile Ortaköy şubesi futbol takımı karşılaştı. Fener maçı 7-1 galibiyetle bitirdi, Dördüncü maç - Pera Kurtuluş birinci takımları arasında yapıldı. Kurtuluş 2-1 sayı ile galip geldi. izmirde maçlar Izmir 15 — Bugün lik maçla- rna devam edildi. Göztepe - Buca maçını Buca 2-1 kazandı. Altay- Altın ordu ikinci takımları 2-2 berabere kaldılar. 'Oğleden sonra ayni klüplerin birinci takımları karşılaştılar. lm maçata Gözte- peliler 1-4, ikincide Altınordulu- lar 0-2 galip geldiler. Dünkü koşu Istanbul ikinci Kros kontri müsabakası dün yapılınıştır. Koşu Beşiktaş - Dolma bahçe gazbanesi- Küçük çiflik, Maçka mezarlığı - Valideçeşme, (o Beşiktaş klübü binası önü idi. Müsabakaya 25 atlet iştiraş etmiş, birinci Beşiktaş klübünden (Muhsin, ikinci ayni klüpten Muhsin, 3 üncü Remzi olmuştur. Türkiye baş pehlivanı Türkiye baş pehlivanı Kara Ali Istanbula gelmiş, Osmanlı banka- sına yerleştirilmiştir. koltuğundan yaralamıştır.