12 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

12 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 THE TURKİSH AMERİCAN Shipping and Trading co Hayri Araboğlu ve şeriki American Export Lines The Export Steamsip Corporatlon NEW - YORK Her 10 günde bir Nev York ile lima nımız arasında muntazam posta: Her ayın 5, 15, ve 25 inci Nev York,'dan hareket, Yakında Nev- York'dan gelecek va- purlar: Exantiha vapuru 17 Nisana doğru Exarch vapupu 3 mayıs'a doğru Exmonth vapuru 25 Nisana doğru Yakında Nev - York, Boston, Fladel- fiya ve Baltimorı için yolcu ve eşyayı ticariye alarak hareket edecek vapurlar: Excelsior vapuru 15 nisanda Exantiha vapuru 30 nisanda Exarch vapuru 20 Mayısa doğru Kumpanya, müşterilerinin menafiine daha iyi hizmet ve fevkalâde seri pos- talar taktim emelile İskenderiye veya Marsilyada aktarma suretile ve doğru konoşimento ile Nevyork için mezkür limanlardan muayyen tarihlerde hareket «den ekspres ve lüks vapurlarına yolcu ve eşyayi ticariye kabul edecektir. Bu vapurlar Amerikanın dahili ve bütün vilâyetleri ile Kanada, Golf, Mek- sika ve Los Angelos ile San Fransisko Seattle vesaire bütün limanlar için ile eşyavı ticariye günleri doğru Konşmento kabul ederler, Fazla tafsilât için 'Galata'da Arapyan hanında 4 üncü katta Hayri Araboğlu ve şeriki müracaat. Tel, B. O. 4957- 8- 923 İstanbul birinci iflâs memurluğundan: Adres : Beyoğlu İstiklâl caddesi 287 numarada kürk tüccarı Jlya D. Dokos. Balâda ismi ve adresi:yazılı olan zatın iflâsı açılıp tasfiyesi adi şekilde yapıl- masına karar verilmiş olduğundan; I — Müflisten alâcağı olan veya mal- larında istihkak iddiasında bulunanların alacak ve iddialarını işbu ilâindan bir ay içinde eyyamı;resmiye müstesna olmak üzere her gün saat 9 dan 12 ye kadar Sultanahmette vakı adliye bina- sında icrayi vazife eden birinci iflâs dairesine gelerek alacaklarını kaydettir- meleri ve senet ve defter gibi delilleri her ne ise bunların asıl veya musaddak suretlerini görmeleri; 2 — Müflise borçlu olanların yukarıda yazılı olan müddet içinde borçları mik- tarını yazdırmaları, hilâfina hareketin ceza kanunu mucibince takibat ve mes- uliyete uğrıyacaklarını bilmeleri; 3 — Müflisin mallarını nakit ve tahvilâtı ve buna mümasil kıymetli evrakını her ne suretle olursa olsun ellerinde bulunduranlar ister şahıs ister banka ve sair müessese olsun bunların üzerindeki hakları mahfuz kalmak şartile o malları ayni müddöt içinde daireye vermeleri vermezlerse cezai takibat ve mesuliyete uğrıyacakları mazeret bulun- madıkça rüchan haklarından mahrum kalacaklarının bilinmesi, 4 — 21 Nisan 932 Perşembe günü saat 13'de mukayyet alacaklıların dairede hazır bulunmaları; ve müflisin müşterek (o borçlularile kefillerinin ve borcu tekeffül eden sair kimselerin içtimada hazır bulunmağa hakları oldu- gu ilân olunur. ——— İstanbul İkinci Ticaret Mahkemesinden: M. J. Belarlanj efendinin madam Siruart Çarkçıyan | aleyhine istihsal eylediği haczın fekkine dair ittihaz olunan kararı natık mahkemeden sadir olan 21/2/932 tarihli ve 30 adetli ilâmı gıyabi sureti musaddakası ikametgâhı hazır meçhul bulunan M.J. Belarlânj efendiye tebliğ olunamadığından hukuk usulü muhake- meleri kanununun 142'inci maddesinin bahşeylediği selâhiyete binaen ilânen tebligat icrasına karar verilmiş ve mez- kür ilâmın sureli musaddakası maddei mezkürenin birinci fikrası o mucibince mahkeme divanhanesine talik kılınmış olduğundan kanunu mezkürüun 144 cü maddesi mucibince mahkümünaleyhin ilânın neşri tarihinin ferdasından mute- ber olmak üzere iki ay müddet zarfında kanuni hakkını istimal eylemesi ve aksi taktirde muamelei kanuniyenin ifa kılı macağı alelusul evrâkı havadisle de ilân olunur. ————— << Sekizinci icra dairesinden: Bir borçtan dolayı tahtı hacize alınıp satışı takarrür eden Nuruosmaniye caddesinde masa ve sairenin 2474/932 tarihinde saat 12 den 14de kadar paraya çevrileceği teliplerin mahallinde hazır bulun- maları ilân olunur. ———— Gaip — Pangaltıda kasap Serkis efendinin hanesinden ihtiyar bir kadın evden çıkmış bir daha dönmemiştir. Lütfen görenlerin bil- dirmeleri rica olunur. Akşam Emniyet Sandığı Emlâk | Emniyet Sandığı Müzayede Hesap bedeli 300 8080 1800 500 250 110 1000 3500 No. 2893 5120 7913 müzayedesi kat'i karar ilânı Merhunatın cins ve nevile mevkii ve müştemilâtı Horhorda Babahasan Alemi mahallesinde Yaver ağa sokağında eski 6, ve yeni 8 numaralı yetmiş beş arşın arsa üzerinde abşap üç katta beş oda (odanın biri mut- fak olarak kullanılmaktadır ) iki sofa, bir taşlık zemini toprak oda, bir kömürlük, iki kuyu ve iki yüz yirmi beş arşın bahçeyi havi tamire mühtaç bir hanenin tamamı. Emirgânda Emirgân mahalle ve caddesinde eski 2,211 ve yeni 2,2-1,2-2 numaralı büyük sahilhane dokuz yüz arşın arsa üzerinde üç katı kâgir bir katı ahşap olmak üzere dört katta 32 oda 6 sofa 1 koridor 2 salon iki mermer musluk ikişer mermer kolu iki balkon. kalorifer banyolu çini hamam küçük sahilhane 338 arşın arsa üzerinde kâgir üç buçuk katta 14 oda 2 sofa 2 ufak kiler 1 salon 1 taşlık ve 930 arşın arsa üzerinde mutfak Garaj ve saire olup ( garajdan madası yıkılmıştır ) 4782 arşın bahçeyi ve 500 arşın muayyen mahalli havi bir garajı ve derununa cari bir masura tatlı suyu ve bahçede iki mermer havuz ve ayazmalı (910 arşın senette görüldüğü üzere iskele mahalli olup denize münkaliptir ) havi iki sahilhanenin tamamı. Kartal Maltepesinde Cesriderbent ve Kü- çükyalı mevxiinde umum 32, 34 ve eski 20 hesap ve yeni 21, 21 numaralı harem kısmı 180 arşın arsa üzerinde ahşap iki buçuk katta on oda iki sofa iki kiler bir balkon bir taşlık iki merdiven altı bir tavan arası bodrumda üç göz odunluk harice methali vardır. Selâmlık kısmı 90 arşın arsa üzerinde kârgir iki katta beş oda (odanın biri küçüktür) bir sofa bir küçük taşlık bir antre ve bir bodrum bir ahır bir mutfak bahçede iki kuyu (biri dolaplı olup buradan haneye su verilmek- tedir.) Ve bir havuz ve altı dönüm bin üç yüz otuz arşın bahçeyi havi harem ve se- lâmlıklı bir köşkün tamamı. 8417 Maltepede mezarlık sokağında eski 360 ve 8441 8493 8510 8034 yeni 40 numaralı 130 arşın arsa üzerinde 1 katı kâgir iki katı ahşap olmak üzere üç katta beş oda iki sofa üç balkon bir mutfak karicen bir antre dahilde bir taşlık ve yirmi arşın arsa üzerinde iki oda (kö- mürlük olarak kullanılmaktadır) ve müşte- rek kuyu ve 876 arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı, Kandillide Sıra mahalle sokağında eski 29 ve yeni 2 numaralı 170 arşın arsa üzerin- de ahşap iki buçuk katta yedi oda (oda- ların biri camekânlı biri sandık ve üçü natamaridır) bir çıkma bir bodrum bir sahanlık bir mutfak bir su hazinesi (hahçe duvarları haraptır) ve 1430 arşın bahçeyi havi müfrez bir hanenin tamamı Avratpazarında Kürkçü başı Ahmet Şemsi mahallesinde küçük Lânga sokağında eski 130, 130 Mü. ve yeni 39, 39 numaralı 96 arşın arsa üzerinde ahşap bir dükkânın tamamı. Edirnekapıda Hatice Sultan mahallesinde Değirmen sokağında 26, 26 Mü. ve yeni 34 numaralı 116 arşın arsa üzerinde kâgir iki katta dört oda bir sofa bir mutfak bir malta taşlık bir kömürlük çatı altı ve 495 arşın bahçeyi ve bahçede bir kuyuyu ve altında natamam bir dükkânı havi nata- mam bir hanenin tamamı. ( Elyevm icra beyannamesinde Fevzi paşa caddesi tram- vay yolu numara 129 görülmektedir. ) Kadıköyünde Tuğlacıbaşı Hacı Mustafendi mahallesinde Bağdat caddesinde eski37,37 mü. 37 ve yeni 115, 115, 117 numaralı 380 arşin arsa üzerinde bir hane ve 80 arşın arsa üzerinde bir mutfak ve 290 arşın arsa üzerinde ahır ve saire ve 150 arşın arsa üzerinde bir hane ve 40 arşın arsa üzerin- de bir mutfak ve 90 arşın arsa üzerinde bir dükkân olup 117 numaralısı ahşap üç buçuk katta 13 oda 4 salon üç hamam bir mutfak bir taşlık 4 korikor iki sofa üç methal bir kuyu beş balkon bir su hazinesi diğer hane üç buçuk katta 11 oda iki sofa bir mutfak bir küçük taşlık büyük hane birinci katı kârgir ve haricen kârgir bir Borçlunun ismi Minnet H. ile Mehmet Ahmet ve İsmail Hakkı beyler. Fuat paşa ve Fatma H. Lütfiye Ayniye H. Mustafa Kâmil B. Hayri B. Yusuf efendi ve- kiliAhmet Macit B. İsmail Abdülke- rim B. ve Fatma Belkıs H. Bezmigül H. tara- fından bilvesaye Cemal B. 12 Nisan 1932 .. Yer ..... Müdürlüğünden: Muharrem bey ve Fatma Hanımın 19791 ikraz numaralı borç senedi mucibince istikraz eyledikleri meblâg mukabilinde sandığımız namına merhun bulunan Fatihte Dülgerzade mahallesinde Nalbant sokağında eski 23, 25, 27, 29 ve yeni 15, 15/1, 15/2 17, 19 nümüâralı üç yüz arşın arsa üzerinde kâgir iki katta beşerden on oda birer sofa birer mutfak, birer sabrınç, birer taşlık altında iki dükkân mukaddema yüz yirmi arşın arsa üzerinde salhane ve odalar ve elyevm iki yüz elli arşın arsa üzerinde kâgir üç katta altı oda, altı sofa ve dört yüz sekiz arşın bahçeyi havi iki hanenin tamamı vadesi hitamında borcun ödenmemesi hasebile müzayedeye çıkarı- larak dokuz bin beş yüz yirmi beş lira bedel mukabilinde müşterisi Nuri bey namına kat'i ihalesi yapılmış ise de mumaileyh mezkür emlâki teferruğdan imtina eylediğinden tekrar yirmi gün müddetle satılığa çıkarılmış ve 4 Mayıs 932 tarihine müsadif çarşanba günü saat on beş buçukta kat'i ihalesinin yapılması mukarrer bulunmuş olduğundan talip olanların mezkür gün ve sâatte Sandık Idaresine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. Istanbul drödüncü icra memurluğundan: Erenköyünde istasyon karşısında Iri sokakta mukim iken elyevm Ciddenin semti meçhulünde bulunan Mustafa Islâm efendiye Emniyet sandığının Istanbul mahkemei asliyesi dördüncü hukuk dairerinden istihsal eylediği 30 kânun evvel 931 tarih ve 858 numaralı ilâmiyle zimmetinizde matlubu bulunan 11239 lira 29 kuruşun yüzde 9 faiz ve 6 komisyon ile maa masarif tahsili zımnında ikametgâhınıza gönderilen ödeme emrine verilen meşruhatta elyevm ikametgâhınızın Ciddenin semti meçhulinde bulunduğu bildirilmiş olmasına binaen tarihi ilândan itibaren 35 gün içinde talep veçhile işbu burcunuzun temamına veya bir kısmına bir itirazınız var ise ya bizzat veya bir vekili kanuni göndererek dermeyan etmeniz ve işbu müddetin hitamında 25 gün içinde de bu borcunuza bir sureti tesviye dahi göstermediğiniz takdirde tarihi ilân mebde olmak üzere icraen takibe selâhiyet gelmiş bulunacağına dair işbu ödeme 932/252 dosya numarasiyle tarafınıza ilânen tebliğ olunur. Emniyet sandığı .. , 00 müdürlüğünden: İsmailpaşanın 5965 hesap numaralı borç senedi mucibince istikraz eylediği meblâğ mukabilinde sandığımız namına merhun bulunan saraçhanede Haydarhane mahallesinde yeşil tekke sokağında eski 1 yeni 1, 3 numaralı altıyüz altmış arşın arsa üzerinde zemin katı kısmen ahşap ve kısmen kâgir digerleri ve dahili alşap üç katta yirmi iki oda (odalardan biri camekânla bölünmüş diğeri yemek odasıdır) dört taşlık ( ikisinin ortası camekânla bölünmüştür. ) iki kiler, dört sofa ve yahut salon, hir kuyu bir sarnıç ve yüz altmış arşin arsa üzerinde hamam, aralık ve harap mutfak hamamın altın- da çini taşlık ve iki sıcaklığı, soğukluğu bir kurnalıdır. Bir bodrum ve yedi yüz seksen arşın bahçeli ve derunine çari nısıf masura tatlı suyu havi harem selâmlıklı bir konağın tamamı vadesi hita- mında borcun ödenmemesi hasebile müzayedeye çıkarılarak altı bin altmış lira bedel mukabilinde müşterileri Nuri beyle Şaziment H. namına kat'i ihalesi yapılmış isede mumaileyhima mezkür emlâki teferruğda imtina eylediklerinden tekrar yirmi gün müddetle satılığa çıkarılmış ve 4 mayıs 932 tarihine müsadif çarşamba günü saat on beş buçukta kat'i ihalesinin yapılması mukarrer bulunmuş olduğun- dan talip olanların mezkür gün ve saatte sandık idaresine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. nusanannnannnn mutfak bir asma oda yanında bir kiler ittisalinde kömürlük olarak bir ahır bir oda bir samanlık bahçede ufak bir havuz bir su depesu (kuyunun birinde motörlü tulum ba vardır) ve bir dönüm beş yüz otuz arşın bahçeyi havi iki köşkün tamamı. 1000 2261 Kabataşta, Ömer Avni elyevm Fatma Ha- KadriB. tun mahallesinde Küşadiye sokağında eski Ayşa Sr- 3 ve yeni 5 numaralı yedi yüz arşın arsa dıka ve üzerinde kargir birinci katı kısmen muhte- Şadiye H. rik diger aksamı tamamen muhterik ve derununa cari nısıf masura tatlı suyu ve altmış arşın arsa üzerinde kârgir harap hamam ve bahçede ahşap garaj ve iki havuz bir kuyu bir sarnıç ve bin beş yüz kırk arşın bahçeyi havi muhterik hanenin kırk hisse itibarile 18 hissesi. ei 2225 3171 Beyoğlunda Küçük Pangaltı mahallesinde adam X Cabi ve Bekçi sokağında eski 16, 18, 20 o Agavni ve yeni 21, 23, 25 numaralı yüz elli arşın arsa üzerinde maa bodrum kârgir üç buçuk katta dokuz oda dört sofa, bir antre, bir kiler, beş daraça, bir mutfak, bir kurnalı ve banyolu soğukluğu havi hamamı, çama- şırlık ve kalorifer mahalli odun ve kömür- lük ve dokuz yüz arşın bahçeyi havi bir hanenin altı hisse itibarile beş hissesi. Yukarıda cins ve nevile mevki ve müştemilâtı yazılı emvali gayri menkulenin icra kılınan aleni müzayedeleri neticesinde hizala- rında gösterilen bedellerle müşterileri üzerinde takarrür etmiş ise de mezkür bedeller haddi lâyıkında yörülmediğinden tekrar ( yirmi ) güh müddetle ilân edilmelerine karar verilmiş ve 5 Mayıs 932 tari- hine omüsadif Perşembe “günü arttıma bedelleri haddi lâyikında görüldüğü taktirde kat'i kararlarının çekilmesi takarrür eylemiş olduğundan yevmi mezkürda saat on dörtten on beş buçuğa kadar Sandık idaresine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. Zİ e e