21 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

21 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

A ge” Şa 21 Nisan 1932 — sahife 15 Kansızlık, Romatizma, Saraca, Kemik, Sinir, Damar, Verem hastalıklarına, diş çıkarmayan çocuklara, genç ve ihtiyarlara İZMİR - MERSİN Lüks ve sur'at postası vapuru GERZE yp PERŞEMBE Akşamı saat |9 da Si rıhtımından hareketle doğru ( Çanakkale, Antalya, Alâiye ve Mersin) e azimet ve avdet ed İzmir, ektir. 'Tafsilât için Sirkeci'de Kü- çük : Mühürdar zade hanındaki müracaat. Telefon: Galata acentası Galata 35 No. Vuçino Beyoğlu 1169 THE TURKiSH AMERİCAN Shipping and Trading co Hayri Araboğlu ve şeriki American Export Lines The Export Steamsip Corporatlon NEW - YORK acentasına 23118, rıhtımında Tel. Her 10 günde bir Ne mmız arasmda - Mun Her ayın 6, 15, ve 26 inci günleri Nev York,'dan hareket, Yakında Nev- York'dan gelecek va: purlar Exanliha vapuru 17 Nisana doğru Exarch vapupu 3 may a doğru Exton vapuru 17 mayısa doğru Yakında Nev - York, Boston, Fladel- fiya ve Ballimorı için yolcu ve eş ticariye alarak hareket edecek vapı Exantiha vapuru 90 nisanda Exarch vapuru 6 Mayısa doğru Exton vapuru 17 mayısa doğru Kumpanya, müşterilerinin menafiine daha iyi hizmet ve fevkalâde seri pos- talar taktim emelile İskenderiye veya Marsilyada aktarma suretile ve doğru konoşimento ile Nevyork için mezkür limanlardan muayyen tarihlerde hareket «len ekspres ve lüks vapurlarma yolcu ve eşyayi licariye kabul edecektir. Bu vapurlar Amerikanın dahili ve bütün vilâyetleri ile Kanada, Golr, sika ve Los Angelos ile £ Seattle v bütün doğru Konşmento ile eşyavı kabul ederler. Yimanlar ticariye için la tafsilât için la 4 üncü kattı ve şeriki müra NORSKE ORIENT LINIE Norveç bandralı (EVA) vapuru Şa kında lintanımıza muvasalât ve (Anvers, Roterdam ve Hamburg) için etmiai tica- riye tahmil edecektir. Tafsilât için Ga lata'da Frenkyan Haninda vapur acentalığına müraacat, Telefon Beyoğlu 2274 KiRALIK Emniyet sandığı müdürlü- Cağaloğlunda Hilâliahmer cad- desinde eski Emniyet sandığı binası heyeti hazırasile ve yahut oda oda müsait ştraitle kiraya verilecektir. Taliplerin sandık mü- diriyetine müracaat eylemeleri. Gemlik Malmüdürlüğünden: Dalyanların ismi Tersane kolibası Yalı ayazma Tuzla Kavak Amahiroz Narlı ayazma Göztepe Zeytinburnu Armutlu Kolana Mili so Koca çukur Gemlik körfezinde mevcut ba- Jâda mevki ve isimleri muharrer on iki kıt'a dalyanın ihalesi 28 Nisan /932 tarihine müsadif per- şembe günü saat 14 te Gemlikte caktır. n€o Reppen Gül yapraklarının cazip ve göz kamaştırıcı remgini simon Eremi, pudrası ve sabu- İnunu muntaza- İmen istimalile de- İmin edebilirsiniz kI bu suretle eli din temizlenmesi ni yumuşatma! ve beslenmesi gi- maksadın e yardım CRİME, SI MON (GEREDE SİMON) b üç sen Müzayede ile satiş 1932 Nisanın 22 iyci Cuma günü sabahı saat 10 da Şişli'de Osmanbey'de Halaskârgazi caddesinde 206 numaralı Ferah apartımanının 3 numaralı dâire- sinde bulunan. ve muteber bir aile! ait gayet güzel eşyalar müsayede « tile < tır. Büfe, m ve 6 det sandalyeden mürekkep asri mükemmel yemek oda takımı, aynalı dolap, komo- din ve tuvaletten ibaret müzeyyen asri yatak oda takımı, bir kanape ve 2 koltuktan mürekkep Amerikan salon takımı, 7 parçadan ibaret diğer mikem- mel salon takımı perdelerile, aynalı dolaplar, şifonyer, lake (karyolalar Fransız fabrikası mamulâtı zarif r markitri bayü, elektrik avizeler, çini ve demir sobalar, portmanto, gümü takımları, 59 parçadan ibaret tab: takımı, sedefli tabureler. tonet poker masası kolon portmanto, kristal takım- ları vazolar, divar tabakları ve divar saati, yağlıboya tablolar tonet sanda ler, Rus Osemaveri, etajer, o Kübi a masası Havagazı fırını, apartı manın cedit muşambaları, mükemmel salon gramofonu 31 plâklarile ve sair lüzumlu eşyalar. «Lübiç» - marka nefis bir Ahnan piyanosu Acem ve Anadolu Yalıları ve seccadeleri pey sürenlerden yüzde 26 teminat alınır. Müzayede ile satış anının nci Cuma günü 10da ide Osmanbeyde sciyan eczanesi yanında diğer namile tanınmış Şafak sokağında Foskolo apartmanın 5 inci dairesine nak- lolunan ve muteber bir aileye ait g; kıymettar ve nadide eşyalar müza suretile satılacaktır. Akaju ağacından medorn Haylayf mo'lelli yemek oda ta- kımı, pomye usulü salon takımı, meşin, ve maroken yazıhane takim, İngiliz (Maple) fabrikası mamulâtı akaju yazıhane ve kütüphane, kadife ufak bir salon, akaju yatak oda takımı, portatif tuvalet masası, bronz heykeller, marketri oyun masasi nadide tablolar, Acem mozayık kutular, Çin ve Japon vazoları, Tebriz ve Şiraz halıları, avizeler, çay masaları, portmanto, maden çay takımları, kolon- lar, şezlong. Oniksmasalar, sedefli tabu- reler, aynalı meşe büfe, yaldızlı fantezi sandalyeler ve sair Jüzumlu rekkep gayet mü yatak oda ta- kımı, nadide markiteri bahü maa ayna Boısselot markalı piyano, pey sürenler- 25 teminat alınır. HAFIZ MUSTAFA VE MAHTUMU LE PİKİR) Büyükada'da ETRANJE OTELİ açılmıştır . Birinci sınıf mutbah, kusursuz hizmet, mutedil fiatlar. Tel. Büyükada 18 yürümeyen, Alafranga m Keman dersleri Almanya'da Ballenstedt kon- servatuvarı keman muallimi İzzet Nezih Al Bayrak çay deposuna Kapı mür 5 4 ders 5 Avukat M. Ziyaettin bey anesini Papazoğlu Hanından ahçekapı'da Taş bana nakletmiştir. Göz Hekimi Profesör Paristen mezun Dr. Esat Pş. Dr. Şükrü Babiali - Vilâyet karşısında No. 15 İstanbul üçüncü icra memarlu- gundan: Tamamına 6000 lira kıy- met taktir edilen Galatada su iskelesinde bağlı ve Istanbul lima nının 201 senedi bahrisine mer- but ve 43 safi ve 21 rusum toni- lâtosunda ahşap Ortaköy nam romorkörün oOtamamı 48 sehim itibarile 9 ve 3) sehimleri açık arttırmaya vazedilmiş olup şart- namesi divanhaneye talik edil- mekle 25/4/(932 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 14 den 16 ya kadar İstanbul üçüncü icra daire- sinde açık arttırma ile satılacaktır. Artırma ikincidir. Birinci arttır mada 9 sehimini 309 liraya ve30 sehimini 700 liraya talip çıkmış olup bu kere en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. Arttırmava iştirak için yüzde 7 teminat akçesi alınır. Müterakim bilcümle ver- giler müşteriye “âittir. Hakları liman sicillerile — sabit olmıyan ipotekli alacaklılar ile diğer alâ- kadarlann ve irtifak hakkı sahıp- lerinin bu haklarının ve hususile faiz ve masarife dair Olan iddia- larını ilân tarihinden itibaren 20 gün..içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri lâzimdir. Aksi halde hakları liman sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaş- masından hariç kalırlar. Alakadar- ların icra ve iflâs kanununun 1)9 uncu maddesi hükmüne göre tev- fiki hareket etmeleri ve dala fazla malümat almak istiyenlerin 931/142 dosya numarasile memu- riyetimize müracaatları ilân olunur. Istanbul ikinci icra memurlu- undan : Bir borçtan dolayı malı- cuz ve satılması mukarrer hane eşyası 27/4/932 tarihine müsadif çarşamba günü saat 12, 13 de Beyoğlunda Istiklâl caddesi Sağ mektep sokak No. 8 sağ apartı- man önünde açık arttırma suretile satılacağından talip olanların yev- mü mezkür ve saati muayyende 932/180 numarayı hamilen mahalli mezkürda hazır bulunmaları ilân olunur . Istanbul 7 ci icra memurlu- ğundan: Mahcuz ve paraya çev- rilmesi mukarrer dört teneke 27/ 4(932 tarihinde saat 11 den iti- baren Beyoğlu Kalyoncu kolluğu 41 No.lu Istanbul bakkaliye ma- Zazası önünde paraya çevrileceği ilân olunur. Istanbul birinci iflâs memurlu- undan : Malımutpaşada 216 N.lı mağazada tüccar Bursalı Mustafa i efendinin masasına müracaat müddeti hitam bulmuş ve tahkikiduyun neticesini mübeyyin sıra delteri tanzim olunmuştur. Bu sıra defteri icap eden alacak- lara tebliğ olunmakla beraber alacaklıların enzarı tetkikine olunmuştur. o Alac; rı ret edilen alacaklıların tarih dan on gün zarfında mahkemeye mü- racaatla itiraz edebilecekleri ilân olunua. aslı vaz Zayi — Laster Silberman vapur acentasından (o almış olduğum “Albania,, S, 7 konşimento 85 S.A. K.1938 41-4 sandık mu- kavva klasörlerin ordinosu zayi olunduğundan hükmü yoktur. M. Ohannesian Hasan Kuvvet Şurubu Coğrafya kitabı müellif ve tabilerine Maarif vekâletinden: 1 — Geçen sene neşredilen 1931-1932 ders senesi orta mek: tep program tadilâtında coğrafya dersi için gösterilen hedeflere ve tedrisatta takip olunacak usullere uygun olmak Şartile birinci ve ikinci sınıfların ders müfredatına tamamen mutabık olmak üzere resim, harita ve şekiller de dahil olduğu halde azami 200 er sahi- felik birer kitap yazılacaktır. 2 — Kitap hazırlanırken birinci sınıfa mahsus fen bilgisi kitabının göz önünde de bulundurulması ve bu dersin müfredatı meyanına alınmış olan bahislerin lüzumsuz yere izah ve tahsilinden içtinap olunması lâzımdır. 3 — Kitabın ırklara bilhassa Türk ırkına ve türk tarihine temas eden cihetleri Türk tarihi tetkik cemiyetince neşrolunan tarih kitap- larındanki esaslara uygun bulunacaktır. Tarih ve coğrafya derslerinin birbirine muvazi gitmesi esas programda ehemmiyetle nazarı dikkate alınmış olduğucibetle bu sınıflar için coğrafya kitabı yazacak zatların bu cihete de hassaten dikkat etmeleri lâzımdır. 4— Bu suretle yazılmış olan kitapların kâğıdın yalnız bir yüzüne yazılmak üzere makine ile tebyiz olunmuş iki takım müsveddesinin (bir takımı kitabın ihtiva edeceği resim; harita ve şekilleri tamamen ihtiva edecektir) 15 haziran 1932 tarihine kadar talim ve terbiye dairesine gönderilmiş bulunmasılâzımdır. Beyoğlu defterdarlı- ğından: | Kıymeti Kiremitçi Hasköy Kalaycıbahçe 20 No.lı ahşap hane 200 L. “e — 112, 114, 116 ,, arsa 250 ” » 79,11 » o kalafat yeri; (o 1218 » 5 152,154,156,94,86,88 No.lı arsa 680 104, 104 No.lı arsa 150 Pirimiz Hasköy 7 No.lı kâgir hamam 2000 Hacışaban Mektep sokak 29 No. lı hane 250 Kiremitçi Sakaçeşmesi 1/3 No.lı arsa 100 ve Hasköy caddesi 108 No.lı arsa 100 Arapcami Makaracılar 32 No.lı dükkân Varidatı 36 L. Olga motoru Balâda 11 kıt'a gayri menkul eshabının vergiye olan borçlarından dolayı bilmüzayede füruht edilecektir. 21/4/932 tarihinden 11/5/932 tarihine kadar 21 gün ihalei evveliye ve 12/5/932 tarihinden 25/5/932 tarihine müsadif pazar günü ibalei kat'iyeleri icra edile- ceğinden talip olanların “/, 7,5 pey akçelerile Beyoğlu kazası idare heyetine müracaatları ve fazla malümat talebinde bulunanların da Beyoğlu kazası. defterdarlığına müracaatları ilân olunur. Kocaeli tütün inhisar . . 5 idaresinden: Adapazarından Düzce ve Bolu havalisine sevkolunacak senevi takriben (125) bin kilo mamulât ve levazımın şartnamesi mucibince nakli kapalı zarfıla ve (20) gün müddetle yeniden münakasaya vazolunmuştur. Taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün Gala- tada tütün inhisar idarei umumiyesi mübayaat komisyonuna ve Kocaeli, Adapazarı, Düzçe ve Bolu idarei inhisariyelerine ve mü- nakasaya iştirak eylemek üzere de (375) liraık teminatlarile ticaret odalarından alacakları vesaiki hamilen 7/5/9432 cumartesi günü saat on beşte İzmit'te tütün inhisarı baş müdiriyetine mü- racaatl Vakıf Paralar Müdür- ... .. . lüğünden: 22918 No. lı deyin senedi mucibince Fatma Rana H. tarafından istikraz olunan mebaliğ mukabilinde idaremize teminat irae olunan Beyoğlunda Kamer hatun mahallesinde Karnavola sokağında yeni (33) No.lı kârgir hanenin vade sonunda borç verilmemesine mebni müzayedeye vazolunarak 8/5/932 tarihinde birinci ihalesinin icra kılınacağına dair ilân varakasının leffile tanzim ve irsal kılınan ihbar- name mumaileyhanın hini ikrazda tayin ve irae eylediği ikametgâ- hını terk eylediği anlaşılmasına ve hali hazır ikametgâhının meçhu- liyetine binaen tebliğ edilememiş olduğundan ihbarname tebliği mekamına kaim olmak üzere ilânı keyfiyet olunur. Karacabey Harası Mü dürlüğünden: Karacabey Harasının maruf sütlü ineklerinden yakın gebe ve buzağılı 30 baş 1/Mayıs/932 pazar günü saat 14 te Hara Merke- zinde ayrı ayrı müzayede ile satılaçağı ilân olunur.