22 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

22 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

“Osmanlı Bankası Türkiye Men Merkez Bankası | 4 Nisan 1 »32 vaziyeti 0/0 5 faizli, 1918/1934 tarihli istikrazı dahili tahvilâtı hamillerine 1 Mayıs 1932 vadeli ve 29 nu- maralı kupon bedellerinin, 1 Ma- yıs 1932 tarihinden itibaren Os- manlı Bankasının Galata ve An- kara İdareleri ile Vilâyet merke- zindeki bilümum şubeleri gişele- rinden (o tediyesine (o mubaşeret edileceği ilân olunur. 20 Türk lirası itibari kıymetli beher tahvil kuponuna mukabil evrakı nakdiye olarak 50 - kuruş tesviye olunacaktır. Kuponların, numara borduroları ile birlikte ibraz ve teslimi üzeri- ne, Osmanlı Bankası tarafından hamillerine, berayi tediye 5 (beş) gün sonra getirilmesi muktezi bir makbuz verilecektir. Halihazırdaki buhran ve müş- külât dolayısile yavrularını Jâyr kile besleyemeyen anneler içih GLAKSO müessesesi GLAKSO sütü fiatlarında mühim bir zilât yapn arar vermiş vo bu suretle C KSO herkes tarafından tedarikini ko- ten- sütünün y 1 mevcut OGLAKSO sütü henüz yeni gelen taze mal- daydır. Eğer yavrumuzun. sıhha- tin temin etmek istiyorsanız e şölret kazanmış .AKSO sütüm den başka süt içirmeyiniz. Scandinavian Near Eas Snevska Orlent Linlent Gothenburg Golhenourg, Stokholm, Oslo Danzig, Copenhag ve bülün baltık Jimanlarile Şark ve miz. başlıca limanları arasnda 15 günde bir azimet ve avdet için ıwuutazam postalar. B.a'and vapuru 25 nisana doğru Hainburg, Gotemburg, Stokolm, Oslo, Gilynia ve Danizigten muvasaletle aynı günün akşamı Hamburg, Gotenberg. g, Stokolum, Dantzıg, utik ve 1 »avya ve İimanlarıma hareket edecekler, Roland vapuru 2 Mayısa doğru Hamburg, Gotemhu Stokolm, Oslo, Gdynia ve Dant en muvasaletle aynı günün akşam Hamburg, Gotenberg, Oslo, Köperliag, Stokolüm, Dantzıg, Baltık ve İskandinavya ve limanlarına hareket edecekler. Fazla tafsilât için Galata'da Arapyan Uğihında 4 üncü kat lin acentalığına niüracaat. Tel, B.O. 4957 -8- 923. İstanbul dördüncü icra memurluğun- dan : Tamamına 6740 lira kıymet takdir edilen Beyoğlunda Kâtip Mustafa çelebi mahallesinin diğer Telgraf Sokağında atik ve cedit 8 numafalı maa ufak bahçe kârgir hanenin tamamı açık art- tırmaya vazedilmiş olup 2 mayıs 939 tarihinde şartnamesi divanhaneye talik edilerek 19 mayıs 932 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 den 17 ye kadar Istanbul dördüncü icra dairesinde açık arttırma suretile satılacaktır. Arttırma ikincidir birinci arttırmada en Ziyade 4000 liraya talip çıkmıştır. Bu kerre en ziyade arttıran üstünde bırakılacaktır. Aritırmaya iştirak için yüzde yedi temi: nat akçesi alınır, müterakim vergi bele- diye vakıf icaresi müşteriye ailtir. İcra ve iflâs kanununun 119 uncu maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadarann ve irtifak hakkı sahipleri- nin bu haklarını ve hususile fâiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tari- hinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbiteleriyle ( bildirmeleri (o lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicilleriyle sabit olmiyanlar satış bedelinin paylaşmasın- dan hariç kalırlar. Alâkadarların işbu maddeli kanuniye alhkâmına göre tev- fiki hareket etmeleri ve daha fazla ma- lümat almak isteyenlerin 36 dosya numarasile memuriyetimize müracaatları ilân olunur. İstanbul 5 inci icra dairesinden: Mahcuz ve füruhtu mukarrer bir adet kebir kıymettar halı ile bir adet antika tuvalet ve aynası 26/4/1932 tarihine müsadif salı günü öğleden sonra sandal be- desteninde satılacağı beyan olunur. Külçe safi kilogram (lâveten tedavüle çıkanlan Altın İ banknotlar karşılığı) 6.178,211 | 8.688.589,99 Külçe safi kilogram 430,842 614.969,43 Meskük Türk altını safi kilogr. 2.216,335 3.099.763,81 Banknot 8.240.871, — La 200.289,93 | 20.844.474,16 ahildeki muhabirler e 6 Hariçteki Muhabirler: Sipepepe (Alan mevcudu ( İlâveten tedavüle Külçe safi çıkarılan banknotlar kg. 751,440( yaralı 1.056.960,89 DO İlâvelen tedavüle Altına tahvili ei çıkarılan banknot, kabil lar karşılığı, 2.210.139,83 Serbest dövizler Hazine tahvilleri : 1.053,480,70 4.320,.581,42 İ Deruhte edilen evrakı naktiye karşılığı 108.748.563, — Kanunun 6 ve 8 inci maddelerine tevfikan vaki tediyat 1.880.000, — | 166.868.563,— lama Sen 0— 1 ve Deruhte edilen evrakı nakdiye tahvilât karşılığı (itibari kıymetle ) Altın üzerine avans Hissedarlar Muhtelif Nâzım hesaplar: Kanunun 6 ncı maddesi- ne tevfikan tevdi edilen kıymetler, Muhtelif depo hesapları | 24.704.837,50 | 24.704.807,50 500 000. Türk alım 3.623,93 YEKÜN İskonto haddi “/(, 8. — Altın üzerine vans */, 6 34 Sermaye Tedavlüldeki banknotlar: Deruhte edilen evrakı naktiye 158.748. Kanunun 6 ve 8 inci maddelerine tevfikan vaki tediyat , Deruhte edilen evrakı naktiyo bakiyesi Karşılığı tamamen altın olarak tedavüle vazedilen| Karşılığı tamamen altına tahvili kabil döviz olarak tedavüle vazedilen 166.868.663, — 9.745.550,88 210.139,83 | 168.524.253,71 Vadesiz tevdiat: Hazine hesabı carisi Diğer mevduat Döviz mevdüatı Muhtelif Nazım hesaplar 1(138.677,21 4/310.711,52 5.440.388,73 | 723.724,77 2.167.195,81 4.628.693,93 | | | İ | Yekân | 25 Cumhuriyet Merkez Bankası İdare Meclisi Banka Umumi Heyetini 21 Mayıs Cumartesi günü saat 15 de Banka İdare Merkezinde fevkalâde içtimaa davet etmeğe karar vermiştir. Hissedarların Bankadap gönderilerek davet varakalarını hamilen isbatı vücut etmeleri ve ya davet varakaları arkasındaki vekâlet- name ile bir mümessil tayin etmeleri rica olunur. Müzakere ruznamesi: Esas nizamnamede zirde münderiç metin dairesinde bazı madde- lere ilâve veya tadilât teklifi: Nizamnamei esasinin 9unucu maddesine şu fıkra ilâve edilmiştir: “Şu kadarki altın ve ya altına kabili tabvil döviz şeklindeki ge- lirlerden mütevellit tevdiatı, birer liralık evrakı naktiye yerine ikame edilmek ve piyasadan aynı miktarda birer liralık evrakı naktiye çekilmek ve imha olunmak maksadile hükümetçe tedavüle vaz'edi- cek mahdut tediye kabiliyetli gümüş meskükâtın imali için lüzumu olan madeni mübayaaya ve masarifi darbiyesine şimdiden tahsisi caizdir.,, 73 üncü maddenin son fıkrası şu suretle tadil edilmiştir: “Senedat iskontosuna tahsisen bankanın yapacağı emisyon banka sermaysinin yüzde yetmişinin tahsilinden sonra yapılabilecek ve bu emisyon miktarı nizamnamenin 43 üncü maddesi mucibince te- şekkül edecek bir komisyon tarafından tesbit edilecektir.,, Yirminci madde şu suretle tadil edilmiştir: “Bir hisse senedi bedelinin yüzde yetmişi tahsil edilmedikçe ferağ olamaz. Bedelinin yüzde yetmişi ödenmiş olan hisse senedinin ferağı senedi devredenle alanın bu işe mahsus olarak tanzim edecekleri beyannameler üzerine banka idare meclisince karar ittihaz edilme- sine ve hissedaran defterine kayıt ve tescil olunmasına mütevak- kıftır. Bu suretle hissedaran defterine kayıt ve tescil edilmiyen ferağlar muteber değildir. ,, Yirmi üçüncü maddenin üçüncü cümlesi şöyle tadil edilmiştir: “ Banka İdare Meclisi lüzum gördüğü takdirde hükümetin muva- fakatile bu müddetleri ikişer misline iblâğ ve üçüncü taksitin tediyesini lüzum gördüğü kadar tecil edebilir. ,, Yirmi altıncı maddeye şu fıkra ilâve edilmiştir : “ Hükümetin talebi ve meclisi idare kararile işbu “a,, serisi hisse senedatı sermayenin yüzde yirmi beşine kadar iblâğ edilebilir. Munzam hisseler bedelinin altın olarak tesviyesi mecburi olmadığı «ye. Fatih kazası malmüdürlüğünden: Fatih'te Kâtip Muslahattin mahallesinin Dıraman çeşmesi soka- ğında atik ve cedit (20) No. lı hane açık artırma usulile satılacaktır. Müddet 6 nisan 932 tarihinden 30 nisan 932 tarihine kadar yirmi beş gündür. Taliplerin 30'nisan 932 tarihine müsadif cumartesi günü satış komisyonuna müracaatları. Otomobil ve kamyon şoförlerine Tarlabaşı caddesinin esaslı surette tamiri münasebetile Taksimden Galatasaraya gelecek otomobil ye kamyonların Beyoğlu caddei kebirinden geçmelerine muvakkaten müsaade edildiği ilân olunur. X Tramvay şirketinin Taksim - Harbiye ve Maçka - Beşiktaş arasında İstanbul belediyesi ilânları işleteceği otobüsler için aşağıda yazılı ücret tarifesi daimi encü- mence tasdik edilmiş olmakla keyfiyet ilân olunur. Taksim Harbiye Maçka Beşiktaş Taksim — 6 9 12 Harbiye 6 — 6 > Maçka 9 6 — 6 Beşiktaş 12 9 6 — ürkiye Cü mhuriyet Merkez Bankası meclisi idaresinden: gibi bu hisselerin yüzlük kupon olması da şart değildir.,, Otuz ikinci maddeye Ç 7 kaydiyle şu fıkra ilâve edilmiştir: “Banka borsada mukayyet devlet tahvilâtını ve ya devlet kefalet ve taahhüdünü haiz olup resülmal ile faizinin altın esasile tesbit edilmiş bir para ile tediyesi meşrut tahvilâtı veya tediye edilmiş sermayesi akalli beş milyon Türk lirası olan Türk Bankalarının. tahvilâtını alıp satmak hakkını hâizdir. Ancak bu işe Merkez Ban- kasının tesviye edilmiş sermayesile ihtiyat akçesi mecmuunun yüzde ellisinden fazlası tahsis edilemez. Ayni zamanda alım muamelesinin içrası için meclisi idare azasından asgari beşinin ittifakı şarttır. ii 2) (D) Fıkrasına zirdeki hükümler ilâve edilmiştir: “Vadesi dokuz ayı tecavüz etmeyen “ zirai senetler de ? senetler hükmünde iskontoya kabul edilebilir. Şu kadar ki bunların miktarı tediye edilmiş sermayenin yüzde onbeşine muadil meblâğ ticari iskonto cüzdanının yüzde onbeşi yekünunu tecavüz edemez. Bundan başka vadesi üç ayı tecavüz etmiyen ve bir banka tara- fından ibraz edilen üç imzayı muhtevi hazine bonoları da ticari senedat hükmünde iskontoya kabul edilebilir. Ancak bu nevi sene: datın yekünu Merkez bankasının tediye edilmiş sermayesinin (*/, 40) na muadil miktarı tecavüz edemez.,, 3) (h) işaretile zirdeki fıkra tezyil edilmiştir: “Banka, hazinenin hitamı vadesine azami üç ay kalmış bonolarını resen iskonto edebilmek salâhiyetini haizdir. Şu kadar ki bu işe Bankanın tesviye edilmiş sermayesinin yüzde kırkından fazlası tahsis edilemez. Bu suretle iskonto edilecek olan hazine bonolarına tatbik edilecek faiz nisbeti Banka meclisi idaresince ayrıca tayin olunur.,, Kırk dördüncü maddeye zirdeki fıkra ilâve edilmiştir : > “Banka döviz tevdiatı kabulüne ve karşılıklı karşılıksız avans almağa mezundur. Bu kabil muameleler için icabında ereceği faizler miktarı balâdaki tahdide tabi değildir. ,, 72 inci maddenin son üç cümlesi şu şekilde tadil edilmiştir : “ Mürakaba komisyonu azalarının müddeti iki senedir. Her sene nısfı tebdil olunur. Yeniden intihap edilemezler. İlk mürakiplerin biri (b) ve (c) diğer (d) sınıfı hissedarları tarafından intihap edilen- lerden olmak üzere ikisi kur'a ile 932 adi heyeti umumiyesinde tebdil ve yerlerine yenileri intihap olunur. Diğer ikisi de 933 adi heyeti umumiye içtimana kadar hizmette devam ederler.,, ASRİ MOBİLYA MAĞAZASI Yerli ingiliz bronz lâke çocuk ait bütün neva- KARYOLALARI ve MOBİLYEYE kısınızı salon- larımızı gezmeden almamanızı tavsiye eder. İstanbul, Riza Paşa yokuşu, Lazaro Franko karşısında 27-29 numaralı Hacı İbrahim zade AHMET FEVZİ,. Telefon 2,3407 | : İ let Demiryolları ilânatı I ” l İdaremiz için pazarlıkla satın alınacak İsveç demiri, Somun, toz şeker. mücellit bezi, suplen tel, ve e gibi (21) kalem muhtelik fülcins malzemenin pazarlığı 25/4/932 tarihine müsadif pazartesi günü icra edilecektir. Taliplerin yevmi mezkür saat 9 dan 1130a kadar isbatı vücut etmeleri ve tahriren fiat vermeleri bu baptaki müfredat © O listesi mağaza dahiline asılmıştır. Nümune getirilmesi icap eden | yal malzemenin nümunelerinin beraber get'-İmesi numunesiz vaki i sunuz! teklifatın kabul edilmeyeceği ilân olunur.