27 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

27 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Kİ 09X21 61 Yeni yetişen Amerikan tenisçileri söylendiği gibi çıkmadı Münekkitler dünya şampiyonluğu kupasının fransızlarla ingilizler arasındaki maçlarla kazanılacağını yazıyorlar Solda Fransızların yetiştirdiği zarıf ve genç tenis şampiyon- larından Bernard Amerikalı Man, Pariste yapılacak Davis kupası maçlarının nihai maniaları için teniste en ileri olan milletlerin şampiyonları Fransada toplandılar. Bu münasebetle beynelmilel tas- nifde birinci derecede olan tenis- çilerin iş başında mukayese edil- meleri imkânı hâsıl oldu. Davis kupası maçları başlama- dan (her horos çöplüğünde öter) darbımeselini hatırlatacak tarzda her millet kendi şambiyonunu methediyordu. Bilhassa yeni yeti- şen gençler mukayese edildiği vakit Amerikalılar gibi yeni yıl- dızların diger o milletlerinkinden çok ilerde olduğu iddia olunuyor. Dünya tenis şampiyonluğunu tayin eden Davis kupası maçla- rında Amerikayı temsil edecek gerç tenisçiler Parise geldikten sonra mesele anlaşıldı. Yıldırım servisli, çegirğe deplasmanlı gibi lakaplarla anılan Amerikan tenis yıldızlarının ikinci derecede gelen fransız gençleri karşısında bile tehlikeli şampiyonlar olamıyacaği belli oldu. Fransaya gelen Ame- rikan tenis takımının ikinci sınıf fransız gençlerile yaptığı hususi maçların neticeleri Amerikalıların aleyhine çıkmıştır. Bu suretle Davis kupası maç- larından evvel Amerikan takımı- na atfolunan kıymetin yanlış öl- çüldüğü anlaşılmış - oldu. Ameri- kalılara (büyük çocuklar) derler. Bu hüküm bazı tecrübeler için çok doğrudur. Ilk görünüşe kapı- lan, alâyiş ve reklâma çok ehem- miyet veren Amerikalılar, kendi genç © şampiyonlarının (bütün imiz e beraber maçtan evvel diğer (o milletlerin © yetiştirdiği gençlere çok faik olduklarına adetâ iman etmişlerdi. Fransadaki hususi maçlarda Amerikan bay- rağını temsil edecek gençlerin ikinci plânda gelen Fransız genç- lerine mağlup olduklarını haber alan Amerikan sporcuları şimdi gözlerini açtılar. Şimdi Amerikan tenis münekkitleri hep bir ağız- dan ihtiyar şampiyolarını, profe- siyonel olduğu için amatörlüğe veda eden Tilden'i arıyorlar. Tenis oyununu bir artist gibi oynayan Tilden vakıa biraz ihti- yarlamıştı. Profesyonel olmadan Amerika namına Davis kupasına giren bu şampiyon fransızların genç şampiyonlarına karşı uzun süren maçlarda kesiliyordu. Fakat ilk setlerde daima ustat bir oyun- cu oldugunu gösterecek şekilde oynamiyordu. Hiç olmazsa Ame- rikan takımı için şöyle bir hüküm yürütülüyordu: Tilden biraz daha genç olsaydı Ame rikan takımı muhakkak Galip gelirdi. Halbuki şimdi Amerikalılar için bu teselli de kalmamıştır. Genç ve çok atletik olan Amerikalılar yeni yetişen Fransızlar karşısın- daki vaziyetlerine mazeret bulmak müşküldür. Bu hal sporlarda daima birinci çıkmağa ve daima fevkalâde yıldızlar yetiştirmeğe alışmış olan Amerikaliların izzeti nefislerini yaralıyor. Dünya tenis münekkitleri Ame- rikan takımını gördükten sonra bu seneki Davis kupasında İngiliz veya Fransızların birinci gelecek- lerini tahmin ediyorlar. Bugünkü maç Fenerbahçe tehlikeli bir tecrübe yapıyor Fenerlilerle | Galatasaraylılar ikinci maçlarını bugün saat dört buçukta Taksim ( stadyomunda oynayacaklar... Şimdi herkes bili- yor; Fenerbahçe takımında büyük tadilât yapılmıştır. Birinci oyuncuların meziyetlerini, kusur- larını, takımın Galatasaraya karşı maçtan sonra elindeki | oynadığı oyunu uzun uzun düşü- | nen Fenerbahçe kaptanı, taraftar- larının bile beklemediği bir kad- | royu bu maçta tecrübe etmeğe karar vermiştir. Fener oyuncula- rını kendi kaptanları kadar bile- meyeceğimizi itiraf etmekle be- raber, bugün Galatasaraya çıka- cak takımın tarzı teşekkülü hak- kında Fenerbahçe kaptanile hemfikir olmadığımızı yazabiliriz. Vakia Fikret bir kere Galata- saraya karşı sol muavin oynamış ve muvaffak ta olmuştur. Fakat Fikretin muvaffak olduğu muavin hattının ortasında, mevkiine alışık ve karşı taraf akışlarının şekille- rini bellemiş bir oyuncu vardı. Bu sefer muavin hattının merke- zinde (Muzaffer . oynayacağına göre, hafbek hattının oyunun her anında aksamıyarak çalışacağı şüphelidir. Bize kalırsa Muzaffer daha ziyade muhacim tipidir. Vakıa bir buçuk saat kesilmeden süratli oyzıyacak bir nefesi var- dır. Fakat diğer meziyetlerine nazaran, topu ayağından okap- tırmamak hususundaki kabiliyeti eksiktir. Böyle bir oyuncunun mevkiini (oyadırgamadan maçın her vaziyetinde merkez muavin mevkiinin icap ettirdiği yerleri alarak vazifesini (Ohakkile ifa etmesi güçtür. Bize öyle geliyor ki; Fenerbahçe kaptanı muavin hattını daha ziyade besleyici ve delici elemanlardan teşkil etmekle hücumların pişiril- mesini doğrudan doğruya muavin hattına tevdi etmiştir. Ayrıca sol haf mevkiinde işlek bir oyun tarzile çalışacak olan Fikret'in takıma daha faideli ola- cağı da hesaba katılmıştır. Fikret son oyunlarda topu ekseriya aya- ğında fazla tutmak itiyadına kapıl- dığı için bazen hücum hattının da- ha kolay (marke' edilmesine sebep oluyordu. Muavin hattındada bu şekilde oynıyacak bir Fikret, her halde mühacim hattındaki Fikret- ten daha iyidir. Çünkü Fikret topu ayağında geciktirdiği müddet zarfında hü- cum elemanları Demarke vaziyet- lere geçerek pasları bekliyebilirler. Ayni zamanda açıkları ileride ve içleri geride oynayan Galatesa- raylılara karşı cenah bhaflığını Fikret gibi kıvrak bir oyuncuya bırakmak (Galatasaray Ohücum tarzını felce uğratabilir. Bütün bu ihtimaller, maça Fenerin lehine bir görüşle bakıldığı zaman hatıra geliyor. Bir de Galatasaray zaviyesin- den maçı tetkik etmek vardır. Kadıköy maçında âni eşapelerle Fener müdafaasını en fazla sarsan oyuncu L, Mehmet idi. oMeakez Goril maymunu denilen adamı fransız dövebilecek mi? Dünyaya dehşet saçan iki zenci boksör şampiyonluklarını fransa dövüşçülerine karşı müdafaa edecekler Çekiç yumruklu horoz siklet dünya şampiyonu ile dövüşecek Tunuslu Young Perez Fransızların boksta en ileri gi- den milletlerden olduğunu fırsat düştükçe yazıyorduk, Dünya şam- piyonluklarını inhisara alan Ame- rikalılar her vakit kafa tutmağa muvaffak olan fransız boksörleri haziran ayı içinde iki mühim imtihana hazırlanıyorlar. Bu maçlardan birincisini, vasat sıklet fransa şampiyonu Marcel Thil dünya vasat siklet sapiyonu Gorilla Jones karşısında yapa- caktır. Bir Amerikan zencisi olan Gorilla Jones, isminden de anla- şılatağı ( veçhile o Amerikalıların Goril maymunu dedikleri müthiş bir adamdır. Kolları diz kapak- larına kadar gelen, bir dudağı yerde bir dudağı gökte bu sipahi boksör bir çok boksörleri sakat- yarak mağlüp eden kurkunç bir dögüşçüdür. Çok kuvvetli yumruklara malik olan bu zenci boks tekniğinin bü- tün inceliklerini de biliyor. İşte böyle bir adama karşı fransızların vasat sıklet şampiyonu Thil dünya şampiyonluğu için döğüşecektir. Ikinci maçı gene horoz sıklet dünya şampiyonu Al Brovn'a karşı Kid Francis ismindeki Marsilyalı boksör yapacaktır. Dünya horos sıkelt şampiyonluğunu senelerden- beri muhafaza eden bu zenci de nn muavin mevkiinde hiç oynamamış olan oMuzaffer (karşısında L. Mehmedin daha rahat manevre yapamayacağını (Okimse iddia edemez. Galatasarayın iç mu- hacimleri de mevkiinin icap ettirdiği şekillerde yer tutması şübheli olan . bir merkez muavin önünde bir az daha içerden akar- larsa, Fener takımının ortasında de çek tehlikeli bir boksördür. Yumruklarının sertliğine delâlet etmek üzere (Çekiç yumruklu boksör) denilen bu adamla dövüşe- cek olan fransız muvaffak olamadığı takdirde ikinci bir Fransız bok- sörü taliini tecrübe edecektir. Fransaya bir dünya şampiyon- luğu kazandırmak üzere taliini deneyecek olan boksör Tunuslu Young Perezdir. Bu küçük Tu- nuslu geçen Sene en hafif sıklet dünya şarapiyonluğunu Amerikalı Genaroyu döverek kazanmıştı. Şimdi kilosu biraz artan bu gencin çekiç yumruklu siyahi . karşısına çıkması tekarrür etmiştir. Fakat zenci ile ilk döğüşecek olan Mar- silyalı Kid Franeis muvaffak ok duğu takdirde Fransızlar küçük Tunusluyu Arapla döğüştürmiye- ceklerdir. Haziranda yapılacak iki dünya şampiyonluğunda fransız boksör- leri muvaffak olduğu takdirde dünya şampiyonluklarından dördü Avrupaya geçmiş olacaktır. Boksun sekiz siklet sınıfı oldu- ğuna göre şampiyonlukların yarısı Avrupalıların elinde bulunacaktır. Onun için dünya şamıpiyonluk- larını inhisara alan Amerikalılar Fransada yapılacak bu maçları heyecan ve merak içinde bekli- yorlar. İm mühim bir oluk peyda olabilir. Fenrliler bugünkü maça büs- bütün değişmiş kıymetlerle çıkas caklarından oyundan evvel birşey söylemek kabil değildir. Fener bahçe yene muayyen kadrosile çıksaydı. Kadıköy ma- çından evvel söylediklerimizi bir daha tekrar edecektik. Eşref Şefik