26 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

26 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Dörtyol civarında bir ka çakçı çetesile müsademe Kaçakçılardan bir kısmı kaçtı, bir kısmı ele geçirildi Dörtyol 24 ( Hususi )
 Müthiş bir yangın Peşaver şehrinde bin ev yandı Londra 25 (Hususi) — Hindistanın şimal hududundaki Peşaver şehrinden alınan
 Doğrusu imrendik.. İzmirde ucuz satış için pazarlar açılıyor Tereyağı 100, bakla 2,5, bezelya 5 et 45, peynir 40 kuruşa...
 Türk - Italyan dostluk misakı Ssene müddetle temdit edildi Başvekilimizle refakatindeki heyet Romada çok samimi tezahürat ile

Türk - Italyan dostluk muahedesi 5 sene müd- detle temdit edildi. Izmir belediyesi halka ucuz yiyecek temini için pazarlar açıyor. Sene 14 — No: 4893 — Fiatı her yerde: 5 kuruş PERŞEMBE — 26 Mayıs 1932 Türk - Italyan dostluk misakı | 5 sene müddetletemdit edildi Başvekilimizle refakatindeki heyet Romada çok samimi tezahürat ile karşılandı i Italya kralının ikamet ettiği Ouirinal sarayı Roma, 25 (Hususi) — Başvekil İsmet paşa, hariciye vekili Tevfik Rüştü bey ve refakatlerindeki heyet bu sabah saat dokuz bu- çukta hususi trenle Romaya mu- vasalat ettiler. Istasyon çok kala- balıktı. Bir müfreze asker, muzika polisler ve birçok halk bulunu- yordu. İstasyonun önünde de bin- lerce halk toplanmıştı. Baş vekilimizle hariciye vekilini istikbal vekili M. Musolini, hariciye nazırı M. Grandi, hariciye müsteşarı ve nezaret erkânı, Roma valisi, faşist fırkası umumi kâtibi ve Roma sefaretimiz erkânı istasyona gel- mişlerdir. Tren durur durmaz : sz'ka çalmağa başlamış, asker selâm vaziyeti almıştır. M. Musolini Ismet paşanın bulunduğu vağona doğru ilerlemiş ve Ismet p-, vağondan inince iki başvekil çok samimi snrette musafaha etmişler- dir. İsmet paşa ve Tevfik Rüştü bey bundan sonra diğer müstak- bilin ile de musafaha etmişler ve hararetli tezahürat arasında etmek üzere Italya baş - Italya kralı Viktor Emanuel Hz. istasyondan çıkarak otomobillerle doğruca ikametlerine tahsis edi- len otele gitmişlerdir. Başvekilimiz otelde bir müddet istirahatten sonra Tevfik Rüştü beyle birlikte çıkarak kralların metfun (o bulundukları Panteona gitmiş ve Türk renklerile tezyin edilmiş kordelalarla sarılı çelen... ler koymuşlardır. Bundan sonra meçhul askerin mezarına giderek mezarı selâmlamışlar ve bir çelenk koymuşlardır. Burada bir çok halk ve muzi- kasile beraber bir müfreze asker bulunuyordu. Halk baş vekilimizle hariciye vekilini şiddetle alkışla- miştir. Öyle vakti osarayda kral tarafından hususi bir ziyafet ve- rilmiştir. Ziyafette başvekil Ismet paşa, hariciye vekili Tevfik Rüştü, Halk fırkası kâtibi umumisi Recep, fırka grup reis vekili Ali, Siirt mebusu Mahmut, Roma sefiri Vasıf beyler, kraliçe, veliaht ve zevcesi, prensesler ve zevçleri M. Musolini ve M, Grandi hazır bu- lunmuşlardır. Yemek pek samimi olmuş, Italya kralı başvekilimize iltifat- larda ( bulunmuştur. Yemekten sonra (o heyet otele (o avdet etmiştir. M. Musolini otelde baş- vekilimizi ziyaret ederek uzun müddet kendisile görüşmüştür. Bu mülâkat esnasında Türkiye ile Italyayı alâkadar eden mese- leler ve umumi siyasi vaziyet gözden geçirilmiştir. Iki tarafın noktai nazarları arasında tam bir birlik (o olduğu memnuniyetle görülmüştür. Ayni zamanda Türk- Italyan dostluk muahedesinin daha beş sene müddetle temdidi de kararlaştırılmış, mukavele imza edilmiştir. (Devamı ikinci sahifede ) Dörtyol civarında bir ka- çakçı çetesile müsademe Kaçakçılardan bir kısmı kaçtı, bir kısmı ele geçirildi Dörtyol 24 ( Hususi) — Dün gece hudutta kaçakçılarala güm- rük muhafaza memurları arasında müsademeler olmuştur. Kaçakçı- ların ehemmiyetli zayiat verdikleri muhakkak olmakla beraber, hâ- disenin gece cereyan etmesi ve şerirlerin ölü ve yaralılarını hudut haricine nakletmeleri yüzünden miktarı tespit olunamamıştır. Müsademe neticesinde muhafaza memurlarından Antalyalı Mehmet #fendi şehit olmuş, Kastamonulu >.cep efendi bacağından yara- sanmıştır. Gece yarısı hâdise Dörtyolda haber alınır alınmaz vali Ziya, müddeiumumi Nejat, jandarma alay kumandanı Tahsin ve doktor Şakir beyler derhal otomobille vaka mahalline hareket etmişler- dir. Yaralı memur derezinle Cebe- libereket hastanesine nakledilmiş ve müddeiumumi tarafından me- seleye vazıyet edilmiştir. Maznunlardan bir kaçı takip ve taharri neticesinde elde edilmiştir. Tahkikat süratle ikmal edildikten sonra şerilerin Gaziantep ihtisas mahkemesine munakemeleri icra edilecektir. Hadise burada nefretle karşı- lanmış ve vazife için şerefle haya- tını veren fedakâr muhafaza me- murunun şahadeti herkesi mütees- sir etmiştir. Şehidin ibtifalâtla kaldırılacaktır. cenazesi Bugün Sahifedir Müthiş bir yangın ( Peşaver şehrinde bin ev yandı Londra 25 (Hususi) — Hin- distanın şimal hududundaki ( neticesinde yanmıştır. esen şiddetli bir rügâr itfa- iyenin bütün çalışmasını neti- cesiz bırakmıştır. şehirde bin ev J Peşaver şehrinden alınan bir İ| telgrafnameye göre bir yangın )) Yangın esnasında (| Telefonlar: Tahrir 21686 — Idare 21434 — Klişe 20113 Doğrusu imrendik.. İzmirde ucuz satış için pazarlar açılıyor Tereyağı 100, bakla 2,5, bezelya 5 Pazarın açılma resminden bir manzara EN Izmir, 23 ( Hususi) — Hayat mücadelesi çok çetinleşti. Dünya- nın ber tarafında iş az, işsiz çok.. Kazanç arslanın ağzında bir lokma.. Bu vaziyet karşısında geçim masra- fını ucuzlatmak için tedbirler alınıyor, mücadeleler açılıyor. Bn tedbirle- rin başlıcası ucuz ve kârsız satış yapan mağazalar açmak, pazarlar ihdas etmek gibi şeylerdir. Bizim Izmir belediyesi de şehirde pazarlar açmak yolunu tuttu. Ilk pazar Karşı yakada açıldı. Bu açılış parlak ve alâkalı mera- simle yapıldı. Pazarın adına ( Ankara pazarı) denildi. Sabahleyin uykudan uya- nanlar her tarafta davul, zurna sesleri işidiyorlardı. Halk kâmilen pazara koşuştu. Pazarın methalleri yapraklarla, defne dallarile süslen- mişti. Tramvaylar, halkı buraya bedava taşıyorlardı. Pazarın resmi küşadından evvel diğer bir resmi küşat vardı ki, Karşıyaka açılması idi.. Bu; yol vaktile pek herbattı, Hattâ cenaze nakli mümkün ola- mıyordu, Merasimde vali paşa ile Cumhuriyet Halk fırkası vilâyet anama et 45, peynir 40 kuruşa Pazarın açılma resminde belediye reisi Behçet Salih bey nutuk söylüyor idare heyeti reisi Hacim Muhiddin, belediye reisi doktor ( Behçet Salih beyler vardı. Vali paşa kısa bir nutkunda; “burada umuzda taşınan bir tabut, mezarlık O yolulunun çamurlardan geçirilemiyerek yerlere düşürülmüştü.,, dedi ve Behçet Salih beyin verdiği makasla yolun iki tarafını birleştiren kordelayı kesti, (Devamı nci sahifede) nas Deli — Ah şu tımarhaneden bir çıksam!.. Zırdeli — Vaz geç birader, deli mi oldun?