26 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

26 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 Dikkat: Bilmece hallini 15 gün zarfinda gön- leriniz. İki hafta Sıra ile alm he diyeleri bir daha alamazsınız | p“ Â Nİ Uyku ilâcı Pervin H. doktora gider, gece- leri hiç rahat uyku uyumadığından şikâyetle der ki: — Uykuya dalar dalmaz kor- kulu rüyalar görmeğe başlıyorum. Rüyada denize düştüğümü görü- yorum. Tam boğulacağım sırada çok şükür uyanabiliyorum. Acaba buna karşı ne yapsam? Doktor güldü: — Yüzme öğrenin? MELİ ZEZE EY MAR <7 Bu da olur mu? Adnan, gece yatarken ağzı açık uyurdu. Gece nasılsa ağzına bir böcek girmişti. Adnan bağırarak uyandı. Annesi derhal bir doktor çağırdı. Adnan yalvarıyordu: — Aman doktor bey, karnımda ufak fare gibi bir şey oynuyor.. Ne yapayım? — Merak etme oğlum, ufak bir kedi yut! Derhal yakalar... Cingöz Gençlere sıhhat düsturları Her gün el, yüz ve ayak, hiç olmazsa haftada bir de bütün vücut ihtimamla yıkan- malı. Günde en aşağı bir kere, hele mutlaka yatmadan evvel, dişler fırçalanmalı, Her gün, iyi süt içmeli. Her gün sebze ve meyva yemeli. Yemeği ağır ağır yemeli. Her gün açık havada oy- namalı, Her gün bir defa abdes bozmalı. Erken yatmalı, uzun müd- det pencere açık uyumalı. Bu düsturlar, Belçika salibi- ahmer cemiyetinin tıbbi encü- meni tarafından bütün gençlere tavsiye edilmektedir, büyük Mekteplerde müsamereler Mekteplilerin müsamere ve tenezzühleri Mektepliler . tarafından yap lan müsamere # © ve tenezzühlere bu ay sonunda nihayet veriliyor. Ik oOmektepler mayıs nihayetinde tatil edilecektir. Geçen hafta zarfında Istanbul mekteplerinde bir çok müsame- reler tertip edil- miş ve talebeler bu müsamere- lerde çok muvaf- fak olmuşlardır. Resmimiz Ni- şantaşında Fey- ziye o lisesinde yapılan © talebe kepeği. şe. mayıs sonunda bitiyor ieperehi iv müsameresinde iki çocuğun zeybek oyununu gösteriyor. ————— Çocuk şiirleri : Hayvanların dili Kanarya Tüylerim sarı sarı, Kırlangıç Toplarım böcek, arı. Leylek Sıcak yerler gezerim, Martı Denizde çok yüzerim. Tavuk Gıt gıdak, gıt gıt gıdak, Horoz Sabah oldu erken kalk! Tavus Güzel renkli tüylerim, Papağan Insan gibi söylerim. Ördek Gezerim yerde, suda, Kartal Gözüm piliç, kuzuda. Saka Tam bir senelik oldum, Çaylak Selviye yuva kurdum. Serçe Büyük olmak dileğim, Kumru Üsküdara gidelim | Bıldırcın Etim pek nefis olur, Keklik Beni arayan bulur. Gece kuşu Gece gezmektir huyum, Baykuş Ben ne talihsiz kuşum.. Karga Cıyak cıyak bağırtkan, Baba hindi Var mı bana yan bakan. 5/5/932 Rahmi Halük Akşam l Talebe yazıları | I Cennet taamı! Nevzat annesinin yanında çok uslu dururdu. O gün annesi hizmetçi ile bera- ber dişciye gitmişti, — Beniki saate kadar gelirim. Siz, iki kardeş derslerinize çalı- şınız. Gelirken size yemiş ve oyuncak alacağım. Sakın kimseye kapıyı açmayınız | Annesi bu tavsiyeden sönra kapıyı kapayıp gitmişti. Nevzat ablasının yüzüne baktı : — Iki saat, evde yalnız mı oturacağız ? zi — Ne yapalım? Şeytan çocuk, hatırına mühim bir şey gelmiş gibi güldü : — Arkadaşlarımızı telefonla çağıralım.. Sonra..? t — Mükemmel eğleniriz... — Annem gelirse..? — Güzel bir fikir.. Nevzat telefonu açtı.. Üç arka- daşının evinde de telefon vardı. Onları eve çağırdı. a Nevzadın arkadaşları da ken- disi gibi mektebin en yaramaz çocukları idi. Eve gelir gelmez birisi babasının elbiselerini giydi, diğeri annesinin balo elbisesini sırtına geçirdi. Nevzat ta sobacı olmuştu. Evde misafirlik oynıyor- lardı. * Evde, yaramaz çocuklar, oyu- na o derece dalmışlardı ki, anne- sinin hizmetci ile bahçe kapıdan içeriye girdiklerini duymamışlardı bile.. Nevzat annesini görünce soba- nın arkasına saklandı. Arkadaşları birer kedi gibi bahçeden sıvıştılar. Nevzadın annesi eline bir sopa geçirmişti. Evvelâ Perihani sonra da Nevzadı dayaktan O pestile çevirdi. — Size bugün yemek yok..l Diye bağrıyordu. Nevzat annesine cevap verdi: — Insan cennet taamı yerken, canı başka yemek ister mi, anneciğim!? E. Maide Bahar Leylekler uzaklarda, Bize neler getirdi? İşte ayrıldık kardan, Bak yeşil bahar girdi. . » Küçük kızlar Saklerler Artık taşbebeğini. Gözüyle sanki arar; Çiçek kelebeğini. * .. Dünya büyük bir çiçek, Bizlerse bir arıyız. Bahar sevinç verecek, Koşup oynamalıyız. Ferit Ragıp a Hikâye Meslek Iri kemikli ellerimin arasına kafa tasımı alarak, kendime nasıl bir meslek intihap etmek lâzım geldiğini derin derin düşünmeğe başladım. En parlak meslekleri gözümün önünde şöyle bir sıraya dizdim: Doktorluk, mühendislik, avukatlık... Fakat bu mesleklerin hiçbirinde karar kılamadım. Öte- den beri kulağım daima şunları işitirdi: Iyi bir doktor olmak için uzun tecrübeler ve zaman lâzım. Ben çok hassas ve evhamlı bir adamım. Dikkatsizlik ve ihmalin yüzünden ölmüş bir çok adamla- rın korkunç bayallerile etrafım sarılı olarak yaşıyamam. Mühendislik: İlk nazarda bana fena gelmedi. Fakat ne yalan söyliyeyim, riyaziye ile başım pek hoş değildir. Iyi bir mühendis olmak için evvelâ iyi bir riyaziyeci olmak lâzımdır. Biraz düşüneyim, belki riyaziyeyi sevebilirim de- dim. Gözlerimin önüne birden bire hendese davaları . geldi: “... müsellesinin ... dılı ... müsel- lesinin ... dılına... Ve zaviyesi ... zaviyesine müsavi olduğundan ve bulunduğundan ... almak lâzım- dır... Binaenaleyh...,, nekaratı ile etrafımda uçuşmıya başlıyan bir çok çatal, bıçaklı zaviyeler, irili ufaklı hatlar, müsellesler ve harf- ler arasında boğulur gibi oldum; 7 NN a 26 May”, 1932 aş Akşam bilmecesi Halı — > — — 26 Mayıs 932 Müsabakası: 3 ve bir nefeste avukatlığa güç hal ile atladım. Fakat burada da tutunamadım. Çünkü bu meslek mizacıma muvafık değildi ve başka meslekleri düşündüm. Resim, heykel hiç yapamam. Musikiden yalnız gramofon çal- masını bilirim. Başka kabili- yetlerimi şöyle bir yokladım. Birisi bana kollarımın uzunluğun- dan ve onun için iyi bir boksör olacağından bahsetmişti. o Sonra bütün arkadaşlarım benim komik- liğe pek istidadım olduğunu söy- lerler. Zihnimde bir şimşek çaktı. Derhal kararı verdim: Ya boksör, yahut sinema aktörü olacağım. Bu meslekler bana pek cazip ve kolay gözüktü. Servet ve şöh- ret kazanmak için bu meslekleri kendime münasip görüyorum. Dempsey milyonlar kazandı. Şarlo bu dünyada Ayniştaynden yüz bin kat daha meşhur ve zengindir. Ben yaşamayı pek çok severim. Etrafımda yirminci asrın hareket dolu hayatı vardır, buna katılmak isterim. Bunun için bana Şarlonun, Dempseyin milyonları lâzımdır. Etrafımda taktirkârla- rımdan ibaret bir muhit yaratmak ve beşeri hodbinliğimi tatmin et- mek isterim. Bunun için de bana şarloların, Dempseylerir “hretleri lâzımdır... a. Salâhattin Asaf 5 defa hediye alanlar z ? / 1 « Terzi mek. mezunu Şevket Nedim B. Öter H. 4 - Darüşşafaka lis, Musa Kâzım B. Esat Muzafler B. Mehmet B. adir Cevat B. het H. 6 - Kızıltoprak 6G.cı mek Nezihi B. 8 - Üsküdar O. m. sat B. 10 - K.köy K. köy Dana B. Nermin H. 15 - Üsküdar Sultantepede Hadiye H. Süleymaniyede Renan Sabri H. k Hilmi B. 3 - Modada y Yusufpaşa 12 Nüz- - Üsküdar O. m. 256 9 - Yedikule 43 cn mek. Sadun 11- 1lci mek. 57 Akil Niyazi B. M-lci mek. Bilmecemiz Bugünkü bul- macamız resim- lidir. Gördüğünüz parçaları (o dik- katle kesip ya- pıştırınız. Doğru yapış- tıranlardan 1 in- ciye zarif bir el çantası ile 200 kariimize de ayrıca şeker- leme, çikolata, album, ( bisküi, cepdefteri, cet- vel, mürekkep, kart v& sair hediyeler veriyoruz. Bu parçaları muntazam kesip yapıştırınizl IBilmece müddeti 15 gündür|