30 Ağustos 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

30 Ağustos 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 NN ağ e Akşam we —— e — mmm Kastamonu mektupları Kastamonuda rakı kaçakçılığı pek azaldı Müskirat inhisarının teftişi altında yeni bir fabrika açıldı Kastamonuda Şafak müskirat fabrikası imalâthanelerinden biri Kastamonu, 26 ( Hususi ) — Kastamonuda rakı sarfiyatı art- maktadır. Buna sebep, fazla rakı içilmesi değil, kaçakcılığın azal- masıdır. Kaçakcılığın azalmasında gerçi, son kaçakcılığın meni hak- kındaki kanunun da tesiri vardır. Fakat daha ziyade, halkin müsl rat inhisarının memleket dahilinde açtığı fabrikada temiz ve mü- kemmel bir rakı imal etmesinin büyük bir rol oynadığı görülmek- tedir. Kastamonideki fabrikanın ismi Şafak fabrikasıdır ve Ilgaz, Şafak Papağan namile 40, 45, 47 dere- celik üç cins rakı imal edilmek- tedir. Fabrikada imal edilen rakı, Kastamoninin bütün kazalarile Boyabat, Çangırı ve Ilgaz taraf- larında sarfedilmektedir. Bu mu- hitte bu cins rakılardan başka rakı sarfedilmemektedir. Şehri sarfiyat 6500 - 7000 kiloyü bul- maktadır. Dün bir vesile ile araba pazarı mevkiinde olan bu fabrikayı, fabrikanın çalışkan sahibi Mehmet Basri beğin delâletile gezdim. Fabrikayı gördükten sonra, Kas- tamonuluların niçin kaçak rakıya rağbet göstermediklerini anladım. Her türlü sıhhat ve temizlik kaidelerinden hariç olarak imal edilen kaçak rakılar, bu temiz ve muntazam fabrika mamulât yanında adeta en fena bir zehir- den farksız kalmaktadır. Fabrikada rakı imali öyle kolay zannedilir bir iş değildir. Bakın, akşam vakti ya soğuk bir su başında, ya bir bahçede buzlar içinde içilen bir kadeh rakı nasıl meydana geliyor, ne haddelerden geçiyor, size anlatayım : Rakı için lâzım olan soma, müs- kirat inhisarının birkaç yerdeki fabrikalarından geliyar. Bu gelen somalar ilkönce bir kazana dol- duruluyor ve orada kaynatılıyor ve boru vasıtasile (omübrede sevkediliyor. Burada lançe denilen ve içeri- sinde soğuk bir su bulunan kap- tan geçiyor ve mayileşerek kapalı bir kaba akıyor. Buradan gene bir boru vasıtasile harman mün- hanisine oradan da dövüldükten ve harman edildikten sonra din- lendirme fıçısına geliyor. Merakı orada asğari yirmi dört saat ka- lıyor ve oradan filitreye geliyor. Filitreden de depoya.. Depodan da imlâ makinesi denilen alât ile istenilen (omikdarda doldurmak üzere şişelere naklediliyor. Soma, kazana konulupta şişeye gelinceye kadar geçen bir kaç günlük ameliye esnasında küçük bir el bile temas görmeden temiz ve sirke rublarile yıkanmış şişe- 1 liyo: Leyli - Nehar! - Kız - Erkek Lİ e — Şemsülmekâtip Tesis tarihi : 1307 Yuva, İlk ve Orta kısımlara leyli - nehari, kız ve erkek talebe her gün saat 9 dan 18 e kadar kaydolunur. İlk kısımda da fransızca lisanı vardır. İsteyenlere tarifsame gönderilir. Adres: Beşiktaş, Yildız; Tel. B. O. 2282 Silivri Belediye Riyasetinden: Her sene 1 Teşrinievvelde açılan meşhur Silivri panayırı bu sene 15 Eylül 1932 de küşadı mukarrerdir. Hariçten gelecek esnaf ve tüccarlar için dükkânlar ibzar edilmiş olup senei sabıkta olduğu gibi Trakyanın namdar pehlivanları tarafından güreş müsabakaları tertip edilecek ve ayrıca at yarışları da icra kılınacağından teşrif edecek erbabı ticaret ve san'at istirahatları temin edilecektir. Hariciye vekâleti mubayaat komisyonundan: Vekâletimiz için 13,8,932 tarihinde mubayaası mukarrer olup talip zuhur etmiyen 130 ton kok kömürünün ihalesi 15 eylül 932 perşembe günü saat 16 da kapalı zarf usulile icra edileceğinden taliplerin şartnamesini almak üzere her gün levazim ve istanbul hazinei evrak müdürlüğüne müracaatları. istanbul üçüncü icra memurluğundan: Paraya çevrilmesine karar verilen 90 ton muhtelif cins demir 3/9/932 tarihinde saat 17 ile 18 arasında Galatada Azapkapısında 2 numaralı mağazada birinci açık arttırma ile satılacağından talip olanların mahallinde hazır bulunacak memuruna müracaat etmeleri ilân olunur. Vüksek Mühendis mektebi kayıt kabul muamelesi: Yüksek Mühendis mektebinin 932-933 tedris senesi kaydı kabul muamelesine 1/Eylül/932 perşembe günü saat 9 dan 22/Eylül/932 perşembe günü saat 16 ya kadar cumadan maada her gün saat 9 ile 16 arasında Dolmabahçede Gümüşsuyunda mektep binasında devam edileceği alâkadaranın malümu olmak üzere ilân olunur. sahiplerinin ber veçhile esbabı Emniyet Sandığı Müdürlüğünden: Sandığimızın malı olan Eğrikapıda Hacı Ilyas mahallesinde Ebe sokağında harita 1,2 eski 9 ve yeni İl numaralı bir ahırın tamamı satılığa çıkarılarak iki yüz yirmi beşlira bedel mukabilinde müterisi üzerinde olup 5 eylül 932 tarihine müsadif pazartesi günü saat on beş buçukta müzayede bedeli haddi lâyikında görüldüğü takdirde kat'i ihalesinin yapılması mukarrer bulunduğundan talip olanların mezkür gün ve saatte Sandık idaresine müracaat eylemeleri ilân olunur. | l BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU 13. cü tertip 2. ci keşide 11 Eylül 1932 dedir Büyük ikramiye 35,000 liradır. Ayrıca : 15.000, 10.000 Liralık büyük ikramiyeler ve 20.000 Liralık bir mükâfat vardır. Tecrübeli bir daktilo Hanıma ihtiyacım vardır. İnebolu icra dairesinden : İneboluda Battal zade Mustafa İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: Nümune ve şartnamesi mucibince mübayaa edilecek olan mu- şamba imaline mahsus yedi bin yarda yağlı kanaviçeyi bedeli olan meblâğa tekabül edecek kıymette yerli mamulât ve mah- sulâtından bir kısmı ile takas esasları dairesinde itaya talip olan- ların kapalı zarf derunundaki tekliflerini 10 eylül 932 cumartesi günü saat on beşe kadar teminat akçelerile birlikte mübayaa komisyonuna tevdi ve şartnamesile nümunesini görmek ve tafsılât almak için de her gün komisyona müracaat etmeleri ilân olunur. İstanbul Erkek Muallim Mektebi Müdürlüğünden: Vekâleti Celileden mevrut emir mucibince mektebimiz tatbikat kısmı binasile binanın aslında (Erkek muallim mektebi orta mektep kısmı) ünvanile şubeleri havi bir orta mektep tesis ve küşat edil- miştir. Mülga Çemberlitaş orta mektep talebesile Vefa orta mek- tebizin fazla talebesi bu mektebe alınacaktır. Dersaneler müsait olduğu takdirde hariçten de talebe alınacaktır. Çemberlitaş orta mektebinin Eylül bakalora imtihanları 3 Eylül 932 cumartesinden itibaren vaktile mektebi mezkür müdüriyeti tarafından tesbit ve talebeye vukubulan tebligat dahilinde muayyen gün ve saatlerde muallim mektebinde ifa edilecektir. Mezkür imtihanlara vaktile davet edilmiş olan mümeyyiz beylerle imtihan olacak talebenin tam saat sekiz buçukta muallim mektebinde hazır bulunmaları ilân olunur. İmtihana O velevki bir dakika olsun geç kalanlar kabul edilemezler. Yüksek Mühendis Mektebi mübayaat komisyonundan : Mektebin yaş sebze münakasasında verilen fiatlar haddi lâyıkta görülmediğinden mezkür ihtiyacın eylülün 14 üncü çarşamba günü saat 14 te pazarlık suretile ihale kılınacağı ilân olunur. efendi ve haci Osman zade Ahmer efendi bin hacı Salih vereseleri ve hacı Osman zade Mehmet efendilerin müştereken mutasarrıf oldukları bir kıta mağaza ve bah- çesinin satılarak hissesinin ayrıl- masına karar verilmesi üzerine 11/Nisan/931 tarikli tapu senedi mucibince oİnebolunun camiişerif pişkâhinda yemini camiişerif ya- nındaki yol maa kapu bahçe ve saireyi havi olmak üzere hacı Osman oğlu Mustafa hanesi önü tarikilam ve Ali Molla oğlu Mustafa dükkâni ve kahvesi ile mahdut bir bap mağaza daire- mmizce açık arttırmaya konmuştur. İkinci açık arttırma günü 22/ Eylâl1/932 perşembe günü saat 14-16 arasındadır. Satış peşin para ve pey parasi tahmin kıy- metinin yüzde yedi buçuğu nis- betindedir. Dellâliye ve müterakim vergi ve ihale pulu müşteriye aittir. Fazla izahat almak istiyen- müştemilâtt lerin dairemizin (1585) numaralı dosyasına müracaatları ilân olunur. Istanbul müddei umumiliğinden: Istanbulda bulunan ve fakat adresi meçhul olan Van âzasından Nami beyin serian memuriyetimize , müracaatı, Talip olanların 4 üncü vakıf hanında 4 üncü katta 13 nu- marsya saat ondan on ikiye kadar müracaatları, ZEREN A DA MA EE EEE İstanbul üçüncü icra memurluğundan: Bir Borcun temini istifası için Mahcuz ve paraya çevrilmesi mukartrer demir kasa, Amerikan yazıhane, soba ve sa- ire 10/9/932 tarihine müsadif çarşamba günü (Marpuççularda oBarnatan han ikinci kat 29 No.lu odanın önünde saat on ikiden itibaren birinci açık arttırma suretiyle satılacaktır. Taliplerinin ma- hallinde bulunacak memuruna müraca- atları ilân olunur, Zayi bisiklet plâkası Hafidimin istimal ettiği 2076 numarayı muhtevi bisiklet plâkası zayi olduğundan yenisi çıkarıla- cağından hükmü yoktur. Belediye fen işleri müdür muavini Necati KiralıK mükemmel hane Şişli Ahmetbey sokağında bahçeli garaj ve kaloriferli gayet havadar ve mükemmel bir ev kiralıktır. Her gün öğleden evvel Beyoğlu 1287 numaraya telefon edilmesi. ea 30 Ağustos 1932 Istanbul dördüncü icra memurluğun- dan: Yusuf efendi bin Kâzım efendinin Yeşua Behar efendiden istikraz eylediği paraya mukabil ipotek olan Kasımpa- şada Gazi Hasan paşa mahallesinin kışla yolu elyevm Bahariye caddesinde atik 43-45-47-49.52-47 mükerrer ve 47 mükerrer 2-2 7 cedit 47-49-61-55- 59-60-2-4-4-4/1-4/3-4/5-4/7-4/9 atik 2 ve mükerrer ve bir ve üç ve beş ve yedi ve kırk üç ve kırk beş ve kırk yedi ve iki defa mükerrer kırk yedi o ve kırk dokuz ve elli bir numaralarla murakkam değirmen ve francalacı gediklerinden münkalip dekâkinden ancak kırk yedi ve kırk yedi mükerrer ve kırk dokuz ve elli bir numaralı beş bap dükkânın doksan altı hisse itibarile on sekiz his- sesi otuz gün müddetle ihalei evveliye müzayedesine vazolunarak 58-60 numa ralı mahal 250 lira ve 51-53 numaralı mahal 200 lirada ve balıçe 50 lirada talibi uhdesinde olup bu kerre yüzde beş zamla ve on beş gün müddetle ihaleli kat'iya müzayedesine vazolun- muştur. Yalnız cedit 58 numaralı dük kân ve 55 numaralı salaş berber dük- kânı mevcut olup diğer numaralar muhterik olmuş ve elyevm arsa. halin- dedir. 51-50 numaralı dükkân arsası cephesi Bahriye caddesile mahdut sağ taraf: medyuna ait salaş ve 55 numaralı berber dükkânı sol tarafı sütçü Madam Kalyopi dükkânı gene borçluya ait bahçe mezkür arsadan ahşap bir kapı ile bah- çeye girilir bahçede bir kuyu bir incir bir ayva ağacı vardır. Bahçeden bir asma ağaç merdivenle elli sekiz ve altmış numa- ralı dükkânların üzerine müsadif kizirle bir sofa üzerine dört oda bir çıkma bir halâ bir ocak mahalli olup üç oda derununda Ali ağa sakindir borçluya ait bir tarafı İsmail ağa hanesi bir tarafı Yordan menzili medyuna ait 58-60 dükkânlar ve 55 numaralı salaş berber dükkânı cephesi Bahriye caddesi sağ tarafı Spiro dükkânı borçlunun mahzen arsalar arkası borçluya ait muhterik arsa derununda Yordan sakindir. 58 numaralı dükkânın ahşap demir kepenkli olup hududu bir tarafı ahere ait 56 numaralı dükkân bir tarafı altmış No.lu gene borçluya ait dükkân cephesi sıra berber sokağı arkası borçluya ait bahçe derununda terzi Ligor efendi müstecirdir. Altmış No.lu tuzcu Ahmet efendi müs- tecirdir. Altmıs No.lu hududu bir tarafı 58 Nolu dükkân bir tarafi Yordan efendi menzili cephesi sira berberler arkası borçluya ait bahçe muhterik arsalarda bir miktar tuğladan duvar mevcuttur. Ellibir Nolu arsa tamamı ceman yüz yirmidokuz metro- dur. Beher metrosu tamamı yedi liradan dokuz yüz liradır elli beş No.lu mahal tamamı yüz on liradır. Bahçesi yüz kırk üç metrodur. Beher metro murabba üç liradan dört yüz yirmi dokuz liradır. 58-60 No.lu iki dükkân ve üstüne mü- sadif dört odadan ibaret mahaller mesa» hası ceman altmış metrodur., Umum kıymeti muhammenesi iki bin lira olüp Talip olanların kıymeti muhammenesi- nin hisseye musip yüzde onu nisbetinde pey akçesi olarak 19/9/932 tarihinde saat ondörtten on yediye kadar bilmü- zayede ve bilvekâle müracaat olunması 926-5686 No.lu dosyasından fâzla malü- mat ita edileceği ilânvolunur. İnebolu icra dairesinden: İnebolunun Neditye kariyesin- den Çolak Hasan olu İsmail ve Çeşme mahallesinden Karabakkal oğlu Mehmet zevcesi Hatice ha- nıma ceman altmış beş liraya borçlu Niditye köyünden Dıngay oğlu Ali bin Mehmedin Niditye kariyesinde ve meydan yanı mev- kiinde şarkan oğlu Mustafa garben yol ve cenuben İlyas oğlu Kabak Mus- tafa ile mahdut dört dönüm tarla dairemizce açık artırmaya kon- muştur. Açık artırma günü 15 eylâl 932 perşembe günü saat 14- 16 arasında açık artırma şartna- mesi: 5 eylâl 932 gününden iti- baren herkese açık bulunduğu ve bu mal üzerinde ipotek irtifak ve saire hak iddia edenler açık ar- tırma şartnamesinin açılacağı güne kadar evrakı müsbitelerile daire- mize müracaatları ve mezkür güne kadar bu haklarını istimal etmi- yenler paranın paylaştırılmasındar acakları ve fazla almak isteyenlerin dairemizin 1511 ve 1512 numaralı dosyalarına mü- racaatları ve pey akçesinin yirmi liradan ibaret olduğu ilân olunur. tarlası hariç ki ile mahdut . ve şimalen Çakal - izahat ; fi