12 Ekim 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

12 Ekim 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

KN Sahife 2 12 Teşrinievvel 1932 Baş vekil şehrimizde (Baş tarafı birinci sahifemizde) Yavrunun yabatsızlığı hafi miştir. Baş vekil şark vilâyetlerin- de yaptığı seyahatten memnun görünmekte: Yolda gelirken bu bususta demi; © — “Siyasi ve iktisadi, umumi politikada tuttuğumuz yolun doğru olduğuna Zaten emindim. tetkik ve (o müşahedelerim, bu politikadaki isabeti bir kat daha deyit etmiştir. Milletçe, hükümetçe sarfedilen emeklerin, boşa gitme- miş olduğunu yeniden gördüm., Dahiliye vekili Şükrü Kaya ve maliye vekili Abdülhalik beyler baş “vekile mülâki olmak üzere Ankaradan Eskişehire hareket etmişlerdi. “Abdülhalik | bey Eskişehirde üç saat kadar İsmet paşa İle görüşmüş ve iktisadi vazi- yet hakkında izahat vermiştir. Şükrü Kaya bey, başvekille bir- likte şehrimize gelmiştir. Abdülhalik bey mali vaziyetin iyi olduğunu, tahsilâtin tahmin edilen rakkamı tutacağını söylemiş, bunun aksi şayialarıı tekzip ile demiştir ki: — “Bu sene varidat nokta” sından sıkıntımız olmıyacaktır. Evvelce düşündüğümüz miktarı bulacağız. Bundan başka masraf kısmında bazı kalemlerde edebiliyoruz. Döviz * vaziyetimiz çok iyidir. Normal vaziyet devam ederse daha çok iyileşmesi de muhakkaktır. Abdülhalik bey ve Eskişehirde baş vekile mülâki olan Iş bankası idare meclisi reisi Siirt mebusu Mahmut beyler, iktisat vekili Ce- Il beyin tetkikatı hakkında baş vekile izahat vermişlerdir. Celâl bey diyorki: , — “Tetkiklerimin peticesinde bana şu kanaat Ortada ind. Ffa- Ez Sayen ra e mali k ere test vekilinin teminanındanı çok memnun olmuştu Kabinede değişiklik rivayeti tamamen asılsızdır Kabine özam arasında bazı değişiklik olacağına dair dün bir .de çıkan haberin aslı olma- anlaşılmıştır. Bir kaç güne kadar Başvekil ve diğer vekiller Ankarada top- lanarak açılması yaklaşan meelise | verilecek kanun lâyihaları ve di ğer meselelerle meşgul olacak- lardır. Futbol birincilik maçları (Baş tarafı ye sahifede ) bölmüş Bu gray Ankara Da layer mınta- şampiyonları karşılaşmış, Elia tayyare takımı birinci Bu takım bu günlerde Eni gidecektir. Eskişehirde Ankara ve Eski; hir şampiyonları arasında yaj son maç hakkında tafsilât ikinci sabifemizdedir. Futbol birincilikleri Istanbul 11 (A. A.) — Futbol federasyonundan : 1 — Türkiye futbol birinciliği müsabakaları ilk devresini tekil eden 5 grupun müsabakaları intaç edilmiş ve grup birincileri belli olmuştur. Çukurova grup bi Konya idinan yurdu, Eskişehir grup birincisi : Eskişebir tayyare taburu idman (yurdu, Istanbul grup #lstanbul spor, İzmir grup. İzmir Altınordu. idman rdu, -Samsun gurup birincisi: irabzon Idman ocağı 2 — Birincilik yarım son ve son karşılaşmaları 14/16 ve 21 Teşrin- evvel tarihlerinde İzmirde yapıla- caktır. Şampiyonlar İzmire hareket etmişlerdir. Son | mevcut nüfusa nazaran bu hakkında tetkikat yapmaktadır. Iki © gündenberi © konferans faaliyet vardır. dört milyon kişi namın, Dün gece Büyükderede bir yangın çıkmış, 4 ev tamamen yanmış, 6 ki ır surette yara" Janmışlardır. Yangın gece yarısından sonra saat 24 buçukta Büyükderede Abiler sokağında Yunan tebaasından M. Polahosun evinderi çıkmıştır. Bu evde Yunan tebaasından komisyoncu Ibrahim efendi ile aile- si, Hollanda bankası muhasebecisi Refik bey oturmaktadırlar. Ateş gece herkes uyurken çık- tığı İçin evdekiler haberdar olmamışlar ler ber tarafı sardıktan sonra farkına yarabil- mişlerdir. Bu sırada itfaiye yetişmişse de evin her tarafı alevler içinde kalmış, Fındık ihracatı Trabzonda tacirlerle borsa arasında ihtilâf Trdbzon, 11 (Husus) — Şimdiye kadar ağustos içinde altı bin, | eylül ayındada yirmi bir bin | çuval iç fındık ihraç edildi. Bunun beş bin çuvalı bors: işti Borsanın ıslahı içi ler telgrafla vekâlete müracaat etmişlerdir. Bunun üzerine ticaret odası heyeti kararile Yeniyol gazetesinde borsayı müdafaa eden bir yazı çıkmıştır. Tacirler, tüccarla borsa arasın- ihtilâf tetkiki için vekâletten bir müfettiş istemişti di Trabzonda nezle Mrabzon 14 (Hususi) — Burada âki günden beri şiddetli bir kible rüzgârı esiyor. Burada nezle ve | baş agrısı umumi bir mahiyet İ almıştır. Bundan başka birkaç | kızamuk vakası du vardır. Trabzon Halk fırkası kongreleri Trabzon, 11 (Hususi) — Trab- zon Halk fırkası | kongreleri, Amasya mebusu Esat beyin hu- la yapılacağı için talik edil. Abukir limanındaki hazineleri Roma, 11 (A.A) — Egypt va- purunun ankazındaki altının cıka- rılması teşebbüsünün muvaffakı- yelle neticelenmesi dolayısile Ar- tiglio vapur kumandanı Abukir limanında 1879 senesinde batmı İ çikarmak üzere Malı bir imtiyaz sahibi ile müzakereye girişmiştir. kuvvetlerin derece mahafilinde bazı Buna sebep konferans reisi M. Hendersonun Cenevreye gelmesidir. Henderson harp malüllerile eski mubariplerden bir mektup almış kuvvetleri Bu Sabahki Telgraflar 4 milyon kişinin mektubu Silâhları bırakma işinin bir dakika evvel halledilmesi isteniyor Cenewre, 11 — Terki teslihat konferansının çalış- durmuş olmakla beraber bazı eneümenler toplanarak muhtelif devletlerin si Bu mektupta konferansın bir dakika evvel top- lanarak işe başlaması ve silâhları bırakma mesele- sini neticelendirmesi istenmekte, Konferansın ne zaman toplanı miyor. Bu cihet perşembe günü İve Ingiliz başvekilleri arasında yapılacak konuşm; | sonra anlaşılacaktır. ağı bent bilim- ndrada Fransız Bu konuşmayı müteakip Almanya ile bir anlaşma yapılması ve silâhları Ve ateş yandaki evlere de geçmi tir. Evde bulunanlar. alevler arasında diri diri yanmaktan kurtulmak için kendilerini balkon- dan aşağı atmışlardır. Yüksek yerden taşların üzerine düşünce Ibrahim efendinin hemşi- resi Nazenin hanımla kızı Nadide hanım muhtelif yerlerinden ağır Surette yaralanmışlardır. Bu ev yandıktan sonra ateş yanındaki rıhtım şirketi muhase- becisi Italyalı M. Alfredin evine geçmiş ve çabukça ber tarafı sarmıştır. Bu evde otüranlârdan Hüseyin elendi ile karısı Talât hanım, kızı Nadire OH. ve oğlu Nuri efendi bir müddet alevler arasınd. Cemiyeti Akvam Umumi heyet toplanmaya devam ediyor Cenevre, 11 — Cemiyeti vam heyeti umumiyesi bugün toplanmış ve komisyonlardan ge- len raporlar okunmuştur. Raporlar şu meselelere dairdir: 1 — Hapishanelerin idaresi usulü ve ceza hakkında bazı meseleler, 2 — Kadın ve çocuk ticareti, 3 — Çocukların korunması, 4 — Sulh teşkilâli işine mat buatın da iştiraki. 5 — Ekaliyetlerin himayesi, Bunlar birer birer tetkik edi- lecektir, Nijni Novogord'un ismi Gorki olacak Moskova, 11 (A.A) — Ma: Gorki'nin edebi ve içtimai faali- yetinin 40 ıncı yıl dönümü müna- sebetile Ni jni - Novogord şehir ve mıntakasına Gorki isminin veril Atina olimpiyatlarında tenis maçları Atina, 11 — (A.A.) — Dün | Türk ve Bulgar takımları arasında yapılan tenis maçlarının neticeleri: Suat (Türkiye), 6/1, 6/2 ve 6/3 Alekoff (Bulgaristan) i yenmiştir. Sedat ( Türkiye ), 12/10, 6/2, 6/3 Souroudjieff ( Bulgaristan )ı yenmiştir. > Bulgarlarla Türkler arasındaki Çift erkekler müsaba- kaları bugün yapılacaktır. Tenis - Romanyalı oyuncular, Yunanlı oyuncuları yenmişlerdir bırakma konferasının tekrar toplanmağa çağını. ması muhtemeldir. Büyükderede edebüyük bir yangın | 4 ev yandı, kendilerini yüksekten sokağa atan 6 kişi yaralandı kalarak bir çok yerlerinden yan- muşlar ve pencereden — atlıyarak kurtulal işlerdir. Bunlar da tehlikeli | surette yaralı olduklarından hastaneye kaldırılmışlardır. Yangını burada da söndürmek ka- bil olamamış ateş bitişikteki Yanko efendinin evine geçmiş bu ev de tamamile yanmış ve buna bitişik olan ticaret müdürlüğü memurla- rından Ali Âli beye ait boşevde kâmilen yanmıştır. Bu suretle 4 ev tamamen yandıktan sonra ateşi söndürmek kabil olabilmiştir. Gece yarısı bir facia belini alan bu yangının sebebi henüz anlaşılamamıştır. Zabıta ve müd- deumumilik — tahkikata devam ediyor. Şarkı söylemek! Bu yüzden meyhanede kavga çıktı, 1 yaralı var Niko, Vangel ve diğer Niko isimlerinde üç kişi dün gece Beyoğlunda bir meyhanede rakı içerlerken şarkı söylemek yüzün- den aralarında kavga çıkmıştır. Üç sarhoş meyhanenin içinde bir müddet kavga | eklikten sonra dışarıya çıkmışlardır. Burada çü de biribirlerinin üzerine atılıp boğuşmaya başlamışlar, bu sırada Niko bıçakla diğer Nikoyu sağ kolundan ve böğründen tehlikeli surette yaralamıştır. Yaralı has taneye kaldırılmış , Niko yakalan- mıştır. Damızlık boğalar Trabzon, 11 (Hususi) — Kars- tan gelen damızlık boğalar köy- lere dağıtılmıştır. Hekimbaşı çifliği civarındaki fundalıklar yandı Üsküdarda Hekimbaşı çiftliği civarındaki fundalıklardan bundan iki gün evvel yangın çıkmıştır. Yangın iki gün iki gece devam etmiş ve fundalıklar yanmıştır. Ifaiyenin ve ahalinin gayretile dün yangının önü alınabilmiştir, Ahmet Rasim beyin hatırası Geçende vefat eden Ahmet Rasim için, birini vilâyetçe satın alınarak muhafazası dahiliye vekâletinden vilâyete bildirilmiştir. Eskişehir grupu futbol maçları Eskişehir şampiyonu tayyare takımı birinci geldi Eskişehir, 9 (Hususi) — Bugün kişehir grupunun final maçı yapıldı. Ankara ( mıntakasının birincisi Gençler birliğile Esl şehir mıntakasının birincisi tayyare takımları karşılaştılar 2. Maçın iş saatinde yapılmasına rağmen stat pek kalabalıktı. Co- ma günkü maçta Ankara, Bursayı 1-8, Eskişehir Kütabyayı 1-17 i pek büyük farklarla yenmiş- feri Her iki galip, kıymettar yarlıklarını göstermişlerdi. Bugün İli kuvvet. çarpacak ve YED İzmire yollanacaktı. Hakem, Ce mal, yan hakemleri Hasan ve ya çıktılar. Muayene, lisanslar tetkike işi” bittikten sonra maç başladı: Ankara şarpiyonu cuma çe kadrosundan biraz farklı Mütekabil akınlar dev yordu. Her iki takım başla oynıyorlardı. 7 nci dakikada Ankara bekinin bir. hatasından e eden rin sağ içi Saim takımı lehine il geli arı detti. Tayyare takımı daha canlı oynamağa başladı. 22 inci dakikada çok güzel bir kombinezonla Ankara şampiyonu- nun kalesine inen Eskişehir mu- hacimleri çok güzel bir paslaşma- dan sonra gene sağ iç takımına ikinci kazandırdı. Artık Eskişehir şampiyonu hâkimiyeti de almıştı. Ankara takımında yorgunluk görlinüyordu. Haftayım sonlarına doğru Eskişehirin sol açığı Orhan topu santreden ala- edi- rak seri ve şahsi bir akınla An- kara kalesine attı. Birinci bafta- yımda sıfıra karşı 3 ile Eskişehir galip vaziyette. Ikinci haftayımda Ankaralılar daha canlı ve enerjik oynamağa başladılar. Fakat kuvvei manevi- yeleri ilk haftayımdaki gollerle yükselmiş olan tayyare takar karşısında tam bir muvaffakıyet temin edemiyorlardı. 8 inci daki- kada gene tayyarenin bir hücu- munu görüyoruz. Sağ açık topu sürdü. Ve sağ iç Saime, Saim sol iç Necatiye verdi. Necati bu pastan istifade edemiyeceğini görünce kendisinden daba müsait vaziyette olan sol açık Orhana verdi. Orhan bu mükemmel pası guta tahvil ederek takımının gol adedini dörde ibiâğ etti. detti, Maçın sonlarına doğru tayyare- den bek Caferi ve onu müteakip sağ açık Lütfiyi hakem oyundan eri il çer oyuncu ile oynıyordu. Bu vaziyet- ten istifade edebilmek için Anka- ralılar çok çalıştılar. Ve epice de tehlikeli akınlar yaptılar. Hakem beş dakika evvel düdük çaldı, ve oyunu tatil etti, Sonra sehiv anla larak tekrar beş dakika daha oynandı. Netice: İkiye karşı dört golle Eskişehir şampiyonu tayyare alay takımı galip gelerek grup birincisi oldu. Kıymetter umumi kaptanları Celâl beyin nazaretleri tahtında İ çalışan Eskişeir şampiyonu tay- yare alay takımının İzmirde de iy bir netice alacağı kuvvetle & edilebilir. Bu gençlere muvaffa- kıyetler dileriz. A. Ragıp