24 Ekim 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

24 Ekim 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Dünkü ( Baş tarafı birinci sahifede ) ları hoş gözle gören hakemin son- raları sık sık çaldığı favul düdükle- rine oyuncular pek aldırmadı. İş kızışmıştı. Asapları gerildiği, rakibi zorlamak arzusunun bir fikri sabit olduğu zamanlarda başlıyan hakemin müdahaleleri oyuncuları teskin edeceğine daha alevlendirdi. Saha ortasında bazı dakikalar 22 oyuncunun topa bakmadan birbirini kolladıkları göze çarpı” yordu. Tekrar edelim; dünkü oyunun | zevksizliğine rağmen rustakımının galibiyeti haksız değildir. Yalnız bizimkiler onların oyu- Buna kendilerini kaptırmasaydılar belki göllerin adedi dörde kadar çıkmazdı Rus talamının iki oyununu sey- rettikten sonra şöyle bir büküm verilebilir: Fatboldeki galibiyetin golle olduğunu bilen Ruslar rakip ka- leye dogru akın yapmasını biliyor- lar. Fakat bu akışlarda hasmın yer tutuşlarına ve oyunun icabına göre kavrayışlı bir şekilde hücum” pek akıl yatıramıyorlar, Onla” inişleri daha ziyade sökücü bir hücum tarzıdır. Yani takım oyununda henüz (süplesleri) yok- tar, diyebiliriz. rakibin boş bıraktığı yerleri seçip ona göre oynamıyorlar. Ayaklarına top geçtiği vakit ilk habırlarna gelen şey nasıl olursa olsun ileri | atılmak oluyor. Onun için bazen pek müsait olduğu vakitler önleri kapalı olan üç orta ile akmak istediklerinden bizim müdafaanın en kesif noktalarına çatıyorlardı. Oyunu açmak, icabına göre ki- pamak gibi şeyleri pek hatırla mıyorlar. Dünkü oyun hakkındaki fikir. lerimizi, tenkitlerimizi yalnız rus- lara hasretmiş olmamiz onların galip gelmiş ve binnetice daha ziyade nazari dikkati celbetmiş olmalarıdır. Şu yukarıdaki kanaat- larımızı rus oyuncularını bizim- kilerle kıyas ederek yazmadık. Ferdi kabiliyet itibarile bilhassa atletik meziyetleri tarafından rus oyuncularının bizimkilerden daha iyi olduklarını esasen tesdik edi- yoruz. Maçın tafsilâtı Saat üçü yirmi geçe takımlar Sahaya çıktılar. Bu sefer bir rus hakemi maçı idare edecek. © Oyuncuları ortaya çağırmak i ilk çaldığı sert bir düdükle enerji Takımlar bemen hemen cuma günkünün aynı idi. Bizim takım Sophi Muzaffer Hakkı Zeki Fikret Rebit Kihat Hüsnü Oyun başladıktan sonra Fikret çıktı, yerine Eşref geçti. Ikinci devrede Yaşarın yerine Hüsnü, Hüsnünün yerine Muzaffer, Suphi nin yerine Cevat geçmişti. Bu devrede biz güneşe karşı raslar da rüzgâra karşı oyna- yorlar. Topa başlama düdüğü öter öt- mer topu bizimkilerden kapan ruslar evvelâ sağ açık ondan sonra üç ortalarile hemen kale- mizin önünde peydahlanıver: Bizim müdafilerin karışık müda halesinde bir fırsat bulan rus muhacimi birden bir vuruşla ilk gollerini yapt. Daha iki dakika olmadan yapılan bu golden sonra seyirciler arasında bügün rusların Akşam, 24 Tesrinievvel 1932 maçlar | altı, yedi gelle galip gelecekleri hakkında fısıltılar başladı. Gariptir ekseri çabuk gol ye- imiz zamanlar bizimkiler ümit- sizlenirler. Bu sefer Rus golü | futbolcularımızı pek şaşırtmadı, rde hemen hücuma geç- Biz Rus kalesine doğru ak- tağımız zamanlar Rus müdafileri bize faik sür'atlerine güvenerek sert çıkışlarla topu kapıyorlar bu saretle kaleye fazla sokulmak ibtimali olmuyor. Ruslar her oyuncumuzu birer birer marke ederek oynamıyorlar. Fakat top kimin ayağında ise o oyuncuya en yakın olan Rus fut- bolcusu gecikmeden çıkış yaptığı için topu kapmakta güçlük çek- miyorlar, Bizim hücumumuzu çelen Rus- lar da sağ | açıklariyle mukabil hücuma geçiyorlar. Doğrusu sağ açık ta yaman koşuyor. Ekseriya onu takip eden oyuncu ile inatlaşması yüzünden kale z4- viyesinin adam akıllı kapandığı yerlere kadar ilerlemeden topu ortalamış hayli gol fırsafları ola cak... Bereket versin ekseriya çok ilerliyerek ortaladığından bizim müdafaa kalenin önünde toplan- mağa vakit buluyor. Bu ilk devredeki oyun seri ve topun gidiş gelişi heyecan verir tarzda... Rusların gayretine bizim- kilerin bazı güzel hücumlarına Tagmen fazla gol çıkmadı. Birinciğ| devre bu suretle 1-0 misafirleri- mizin lehine bitti. Ikinci devre Ikinci devreye daha sıkı başla- yan ruslara karşı bizimkilerde seri oynayarak karşı koymak isti- yorlardı. Ilk devrede olduğu gibi Ruslar bilcum ediyorlar; Amma hücum metotları gelişi güzel olduğu gol çıkaramiyorlar. On beş dakika bu şekilde geçti. Ondan sonra Ruslar gene sağdan bir akış yaptılar. Ortaladıkları top sağ içten merkeze oradan sol içe, tel ortaya geldiği vakıt Rus muhacimi ıkı bir şutle ikinci golleri yaptılar. Bu golden sonra oyunun tarzı sertleşmeğe başladı. İki ti favuller birbirini taki Hakemin düdüğü | mütemadi “ceza, çalıyor. Fakataldıran kim. Yapılan favullerin daha ziyade ruslar tarafindan © gözükmesine sebep te onların bizimkilerden daha yapılı ve daha fazla hare- ketli olmalariydi.. İşte bu esnalarda hakem ener- jik davranıp biriki oyuncuyu dışarı çıkarmadığı için iş daha fazla kızıştı. Hele | lüzumsuz ve yerinde olmayan “olsayt, ça- lan hakem oyunu çığrından çe kardı. Bu dakikalardan sonra (Yemece) sistemi bütün manasile hâkim oldu. Toptan evvel adama hücum eden oyuncuların ortasında top daha ziyade bir çarpışma vasıtası ve başin oyunu daki- kalarca seyrettik. Partinin son- larına doğru, Ruslar soldan geniş bir akına başladılar. Sol iç biraz (ofsayt) vaziyetine girer gibi oldu. dügunluk Bizimkiler gerip bir. geçirdikleri pası ok gibi bir şütle Üçüncü gole tahvil ettiler. Oyunun bitmesine sekiz dakika kala sağdan bir rus hücumu açık kalemize doğru bir sürüşle ilerledi. Önüne çıkan müdafilmizi sol içe verdiği bir pasla atlatan sağ açık dördüncü 27 TEŞRİNİEVEL SİNEMASINDA 9 Yanki Gl gs akşamı birinci defa. / şir Bedi Georges delance Nakladaı: Darbibadayi yahdöriügenden: Balet dersleri için talebe kabulü saat 21. 30 Sebi Tiyate »xör hi M. Feridun Komedi 3 perde Muslim ve Talebe Yakında. kapanacaktır -vacuları dansa müstsit gönç hanımların. şimdiden her gn Dartibedayi de. rajsöre müracaat 0 Bu sene her tarafta palamut bolluğu vardır. Gelen haberlere göre, Tekirdağında Istanbuldan fazla palamut çıkmıştır. Son gün- erd ve son golün yapılmasında yegâne amil oldu. Dördüncü Rus golünden sonra bizimkiler gevşediler. Esasen Fazla da yoruldukları belli oluyordu. Son dört dakika içinde iki taraf da bir şey yapamıyarak cenkleşip durdular. Dünkü oyan da bu şekilde 4-0 aleyhimize neticelendi. Eşref Şefik Pera - Selânik Peralılar 3-1 mağlüp oldular Şehrimizde bulunan Selânik yunan takımı dün ikinci maçını Karagümrük sahasında Pera ta- kımı ile yapt. Pazar olmasına rağmen saha oldukça kalabalıktı. Maça tam saat 13,30 da Vefalı Necmi beyin idaresinde başlandı. Daha ilk dakikadan itibaren lâniklilerin ağır bastıkları görülü- yordu. Çok güzel bir müdafaa ve vazifesini bilen bir muavin hattı önünde, nisbeten daha zaif olan muhacimleri Pera kalesi etrafında bir tazyik çenberi yaratmaya Netekim 23- yaparak birinci devreyi diler, Ikinci devrede oyun nisbeten mütevazin cereyan etmeğe başladı. Fakat ilik 15 dakikadan Selânikliler | hakimiyeti | ellerine almaya başladılar. Üçünçü golle- rini'de 19 uncu dakikada yaptılar. Buna Peralılar 31 inci dakikada bir sayı ile mukabele edebildiler 3-1 Peralıların mağlü yetile bil | Istanbul spor geliyor | Istanbul mıntakası riyasetinden: Türkiye futbol şampiyonu Istanbul spor takımı pazartesi günü saat 14 te Adana vapuru ile İstanbula gelecektir. Istanbula ilk defa ola- rak bu şerefi kazandıran arkadaş- larımızın lâyık oldukları şekilde karşılanması vazifemizdir. Bütün #porcu arkadaşların mezkür gün ve saatte Galata rıbtımında hazır bulunmalarını ehemmiyetle rica ederiz. Ruslarla Ankarada maç Ankara 23 — Ruslarla Anka- rada yapılacak oyunda oynamak zere İzmirden Sezai, Sait, Ihsan, Fuat ve Nazif B.ler geldi. Yarın Vahapla Lütfi de bekleniyor. Ayın 27 sinde Ruslara karşı oy- nayacak bütün sporcular Anka- rada bulunacakrır. Tekir dağında palamut bolluğu R WERNER PERŞEMBE FUTTERER AKŞAMINDAN LOUİS İTİBAREN RALPH MAJİK KORSAN KRUAZOR Alman bahriyesi kanaramnlığının bir destanı Hint denizine korsan saçan: Gülmek... Eğlenmel TRADER HORN (Tüccar Horn ) Amerikada vahşi hayavnlar arasında çevrilen | bütün #ilimlerin en hariku'âdesi, en ba. 1 kuy yetisi ve en müheyyicidir. Halkımız. tarelindan krallar gibi tekrar tekrar görülecek bir filmdir. Bir film değil bir harikadır, Bu perşembe akşamı GLORYA'da MARY GLORY'yi Perşembe günü son matinesine kader ARTISTiK'te Mösyö, Madam ve Bibi filminde göreceksini Perşembe ak igi araf ndan ZAFER ŞIK SiNEMA Bugünden itibaren NAMUS LEKESİ GRETA GARBO ve MARLEN DIETRICH'in yegâne rakibesi TALULAH BANKHEAD tarafından temsil edilmiş gayet issi bir aşk filmi. Çarşamba akşamı OPERA'da Leh ordusunun iştirakile vü- cuda getirilmiş en muazzam harp filmi, POLONYA İSTİKLÂLİ sözlü ve şarkılı EVLİLER ve SEVDALARI (Un eoup de Telephone) Eğlenceli ilimlerin en neşeli, en Beşli fümlerin en eğlencelisi ATLANTİD Pierce Benolt'nin romanından mok- tebes ve PABST tarafından abiren vücuda getirilen şah Yıldız; ERİGİTTE HELM DiKKAT MUTTEHiT ERMIS EMNİYET KARTAL Konserve fabrikaları Türk Anonim Şirketi idarebanesini bu kere İstanbul'da Balıkpazarında, Maksudiya hanının zemin katında 9 numaralı daireye nakletmiştir. Emden isteyenler ! Neşeli... Zevkli bir film görmek istiyenler | Aşk... Macera ve musikinin birleştiği KARIM OLACAKSIN! Fransızca sözlü büyük UFA musikili komedisini Onümüzdeki Çarşamba Akşamından itibaren M E L E K sinemasında görmeli | rikalar, RENEE, STOBRAWA, Istanbul — 18 - 10,50 saz (Müşer. ref hanım), 19SD21 orkestti, 2129 Saz (Hikmet Rıza hanım ve arkadaşlar). Bükreş ( 94,2. ) — 10,10 radyo orkestrası, 20 müsahabe, 2040 Şarkı, 21 oda musikisi, 22,15 gramof Budapeşte (5505m.) — 1416 almanca ders, 1940 cazbani, 4040 orkestra konseri, 2245 havadis, 28 gramafon, 12,15 çıgan orkestrası, Londra (305,5 m) — 20,0 şarkı, 22 konser, 2425 müsuhabe, 1245 dans musiki Paris (1725 m) — 2080 ingilizçe ders, 20,60 sinema şüunu, 21 kitabiyak, 21,40 orkestra, 22 rsdyo tiyatrosu 28,90 gramofon. Prağ (485,8 m.) — 10,26 alman Tadyo neşriyatı, 20 Bründen nakil 20,20) konserleri, 20,85 gark; Roma (4g. j — 21 havadis Gramafon, 21,20 kitabiyat, 2146 hafif © musiki konseri, Varşova (1411 m.) — 19 hafif musiki konseri, 20 muhtelif, müsababe 21 operet nakli, 2,15 dans msi Viyana (517,2 m.) — 20,5 radyo Jurmal, 20,40 gramafon ile opera 2580 kestin. 25 Teşrinlevvel salı Istanbul — 15 orkesirsa, 1920 (Kemsl Niyazi bey, arkadaşları Seciye hanım), 21 tanga orkestrası, Bükreş (1942 m) — 19,10 konser, 20 müsahabe, 20,40 gramofen, 2050 garka, 21 fünt, 21,55 şarkı, 21,45 kom ferans, 82 piyano, 2280 viyolensel, Budapeşte (5505 m) — 14 #tansızca dersi, 19,20 çigan orkorirası, 20 konferanss, 20,30 operada verilen temsilin raklı: Figaronun düğün, salan, orkestrası, cazband. Londra (ööü,8 in) — 20,50 arkestn. 32 opera, 28,10 orkestra, 2485 dans dans musikisi, Paris (1725 m.) — 9089 Ingilizce tiyatro rağ (4886. m.) — 1980 Alman radyo reşriyatı, 20 havadis, 20,5 kon ferans, 30,16 konser, 21,60 konferans, 26 Zus musiki ayini, 23:30 dört kişüik konser, 23 havadis, 28,80 askeri bando, Roma (441,9 m.) — 31 hav gramofon, 21,5 musiki konseri, 22,90 komedi, 23,10 konsor, 28,30 gramofon, 2565 havadis, Varşova (1411 m.) — 1865 ba yadis, 20,30 musiki şuurun, 21 balk Konseri, 29,16 dans mesikisi Viyana (517,2m. ) — 195 zint müsahabe, 19,95 Hramsıu ders, 2020 radyo Jurnal, 20,80 Gorkestira konseri, 29,0 mhsababe, 22,20 komedi, 23 radyo, Jurnal, 28,16 dans musiki YENI NEŞRİYAT Çocuk sesi Memleketimizin yegâne Çocuk mecmuası olan Çoçuk sesinin 147 İnci sayısı dolgun mündere- catile çıkmıştır. Hikâyeler, tef oyunlar, o monoloğlar, ve bol mükâfatlı bilmeceler mü- sabakalar vardır. Bütün çocukları hararetle tavsiye ederiz.