22 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

22 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Gazi Hz. ile muhterem misafirimiz bugün Izmire vasıl olacaklar Dün Eskişehirde dört saat kadar tayyarelerimizin manevralarını
 Almanyada çalışma saati Berlin 21(A-A.) — Hitler rejiminin ilk zamanlarında işsizlikle mücadele programı mucibince 40 saatlik
 Antalyada yeni bir kanal merasimle açıldı Bu kanal sayesınde, 100,000 dönümlük arazi sulanacakhr Antalyada Kırkgöz kanalının
 Küçük sanatlar kanunu — mucibince ecnebi çalgıcılar, barlarda, kabarelerde numara yapanlar da işlerini bırakmağa...
 Fareler mütehasısı bir matmazel! Mütehassısa - göre Türkiyede otuz cins fare varmış! Türkiyedeki Fareler hakkında tetkikat

n Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesini içiyor Jet, Mar kapı kargısında | Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesini içiyor lat. Misırçarşısı kapısı karşısında Sene 16 — No: 5639 — Fiatı her yerde 5 karuş CUMA — 22 Haziran 1934 Telefon 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Gazi Hz. ile muhterem misafirimiz bugün İzmire vasıl olacaklar Dün Eskişehirde dört saat kadar tayyarelerimizin manevralarını temaşa İzmir 22 (Hususi) — Reisicum- bur Hz. ile rauhterem misafirimiz bugün san on birde şehrimize vâsıl olacaklardır. Gazi ve Şahin- şah Hz, Mani ordumuzun İzmire girdiği Balkah. ve üzerinden otomobille şehre ge- leceklerdir. Şahinşah Hz. Gazi konağında, Gazi Hz. ile başvekil vali konağında misafir edilecek- lerdir. da trenden inerek Eskişehirde Eskişehir 21 (Hususi) — Reisi cumhur Hz. ile muhterem misafi- rimiz Şabinşahı Rıza Pehlevi Hz, nin ettiler bindikleri treni mahsus bü sabah sat B3) da Eskişehire vanıl oldu. Trende başvekil İsmet paşa, Hariciye vekili Tevfik Rüştü bey, misafirimizin . mihmandarları ve Gazi Hz. nin maliyetleri. erkân bulanuyordu. Istasyon çok kalabalıktı. Hükü- met erkânı, asker ve muzikadan başka binlerce halk istasyonu ve rını doldurmuştur. Tren durunca muzika Iran ve lâl marşlarını çaldı. Şahinşah selâm He, ile büyük Gazimi duran askeri teftiş et halkın hararetli alkışları LDevamm inci sahifedel Antalyada yeni bir kanal — merasimle açıldı Bu kanal sayesinde, 100,000 dönümlük Me Antalyada Kırkgöz kanalının: açılma milif oyun! arazi sulanacaktır ” ellik ee 7 minde köylüler oynarkı (4 Fırka reisi Şerereddin, 2 belediye reisi Hosun, 8 muhasebel Büsasiye madara Muharrem Zeki, 4 sw işleri mndürü Halit baylor Antalya 20 (Hususi) — Akde- niz sahilinde memleketin en gü- zel köşelerinden biri olan Ant ya terakki yolunda her gün yeni bir adım atmaktadır. Burada her sahada, bilhassa mafiada bi yük bir çalışma | faaliy: yardır. Geçen hafta açılma resmi yapılan Solak kanalından sonra bu hafta da yeni bir kanalın açıl. ma resmi yapıldı. Bu kanal Kırk- göz su membalarını, Antalyanın yakınında, güzel bir çamlığı olan Kepezüüstü mevkiine akıtmaktadır. Kanalın uzunluğu 18 kilomet- redir. Kanal sayesinde 100 bin lük arazi sulanacaktır. Ka- ler tarafından imece su- retile yapılmıştır. Nafıa vekâleti de bu işe yardım etmiştir. Açılma resminde nutuklar söy- lendi, şenlikler yapıldı. Köylü der- hal ekime başlanmıştır. Pirinç ek- mek için büyük mikyasta hazır. lik vardır. Ayni zamanda limon, portakal da yetiştirilecektir. Köy- lü sevinç içindedir. ını artırmak Için buz dolaplarının yasak edilmesini istemek: Muhterem misafirimiz, Gazl Hz. ve hükümet erkânlle birlikte Ankara istasyonunda Fareler mütehas- sısı bir matmazel! Mütehassısa göre Türkiyede otuz cins fare varmış! Türkiyedeki Tareler hakkında tetkikat yapmakta olan fare mü- tehassısi — Almanyalı matmazel Noyhayzer, Antalyadan Adanaya gitmiştir. Fare mütehas mazel, Türkiyede dan takdirle bahrettikten tetkikatı hakkında demiştir ki: — Türkiyenin muhtelif yerle rinde yaptığım tetkikatta “otuz cins kadar fare bulunduğunu gör- düm, Eunların içinde tetkilatıma iyade yarıyanları dağ farele- ir. Tarla fareleri © kadar ehem- imiyeti haiz değildir. Çünkü bun- lar her yerde ve her vakitte görü- lenlerdi Daha beş ay kadar tetkikatıma devam edeceğim ve ondan sonra Almanyaya dönerek Türkiyedeki tetkilkatıma dair uzunca bir eser yazacağım. Tetkikatım sırf husus mahiyette olmakla beraber zira: vekâletinin ber hususta çok bi yük yardımını gördük. Bundan do- layı çok memnun ve müteşekl Almanyada çalışma saati Berlin 21 (A.A.) — Hitler reji inin ilk zamanlarında işsizlikle ücadele programı mucibince 40 ta usulü tatbik edil cümet, işsizlik yarıdan ziyade azaldığı ve battâ bazı şubelerde mütehassıs eksikliği bile göze çarptığı için bu usulü kak dırmıştır. Yeni bir sanat Varyete artistliği mühim bir sanat oluyor Gk lal Ögr Barlar ve kabareler türk artist aramağa başladılar, revüler hazırlanıyor Küçük sanatlar kanunu muci- r, barlarda, bar sahipleri Türk artistleri almaktadırlar. * İstanbulda bir çok Türk bantçı vardır. Eski cazbanlçıların yerine bunlar çalışacaktırlar. An- cak varyete, dans numaraları yapan Türk sanatkârları pek azdır. Bu mesleğe başlıyanlar bar sahiple- | rinin istekleri karşısında olanca caz- kuvvetlerile çalışmaktadırlar. 15- | tanbulda varyete numaraları göste-| ren 11 küçük ve büyük kabare ve | bar vardır. Bunların hepsine var- | yete, dans numaraları, cambaz dansları, cambazlık | numaralari | yapan artistler lâzımdır. ötedenberi barlarda varyete | numaraları yapan dans muallimi | Bahri bey vilâyete bir istida ile | müracaat ederek bir «varyete ve | dans numaraları» mektebi açmak istediğini bildirmiştir. Bahri bey açacağı mektepte görls kızlari, ya- yni hareketleri birlikte yapa- rak danseden genç kızlar, ve er- kek arti mektedir. Diğer taraftan bir çok kabare- ler için yerli varyete numaraları hazırlanmaktadır. Bunların için- de zemine ve zamana uygun olan- ları da vardır. Meselâ bunlardan bir tanesi «Karaköy ile Eminönü arasında liman şirketi müdürü ler yeti ireceğini söyler Hamdi beyin tüneli» gibi uzun bir isim taşımaktadır. Artistler bu numarayı tünel şeklinde mukav- vadan yapılmış gayet büyük bir borunun içinde oynıyacaklardır. Bu borunun içinde gene mu- kavvadan küçük arabalar, küçük tramvaylar işliyecektir. Ancak tü: helden geçecek olanlar, ar ri, tramvayları, otomobilleri işle- tenler hep mayolu genç kızlar | olacaktır. Oyunun sonunda tünel ortasından çatlıyacak, sahnede bir telâş, bir kıyamettir gidecekti Bu numarada «Ah Hamdi bey.. Hamdi bey!» diye bir de şarki vardır. Tünel yıkıldıktan sonra artistler bu şarkıyı söyliyerek dan- sedeceklerdir. (Devams 4 üncü sahifedeT Pk satışını artiarmak içim” şadyonun, Arpa satimi arlermak için otomobilin, telgrafın, Pul satışını arttınmak. için Odun satişi arttırmak işin kaloriferin, mak Kundura Petrol içim elektriğin, işin tramvayın, satışını arttarmak ei ei nk aklin yp e Di