23 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

23 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Ha 23 Haziran 1934 Güzel bir filim: Lilyom Fritz Langın bu eseri çok beğenildi Gharles Boyer #limden Alman sahne vazilerinden Fritz Lang son zamanlarda Fransada Lilyom isminde bir filim vücuda getirmiştir. Fritz Lang daima bü- yük eserler yapmak meraklısıdı. Başta Metropolis yaptığı bu tarzda eserlerde haki- katen muvaffak olmuştur. Alman sahne vazii geçen sene- denberi Almanya ile alâkasıni kesmiş ve Fransada yerleşmişti. Bir kaç hafta evvel Hollivuta gitmiştir. Uzun müddet Holluvatta kalacak ve orada filim yapacaktır. Fritz Lang Fransada bulunma- olmak üzere Fransadan sından istifade ederek bu filmi. Fransız artistlerine çevirtmiştir. Lilyom, Metropolis kadar muaz- zam bir filim olmamakla beraber bunda da Fritz Langın bilgisi ve tekniği göze çarpmaktadır. Hattâ. bir çok münekkitler Lilyorun, sa- pat noktasından, sahne vaziinin en iyi eseri olduğunu iddia edi- yorlar. Filmin mevzuu şudur: Boşta gezer bir serseri var: Lilyom... Bu serseri genç bir hizmetçi kızla se işiyor ve evleniyor. Genç kız ko- ünyanın en namuslu ada- mı biliyor. Üzerine toz kundur- muyor. Halbuki Lilyom eski serseri ha- yatından vazgeçmiyor. Kadın bu- nu öğrenince büyük bir sukutu ha- yale uğruyor, bedbaht oluyor. Za- yallı kadın yakında anne olaca; mı düşündükçe bedbahtlığı artıyor. Fakat Lilyom birdenbire deği şiyor. Kendisinde baba olmak in uyanması serserilik meyille Haylâ genç, karısına, ailesine düşkün bir adam halini alıyor. rini ortadan kaldırıyor. Yalnız ortada mühim bir me- sele var: Aileyi geçindirmek, do- ğacak çocuğu büyütmek lâzım... Halbuki Lilyomun beş parası yok... Babalık hissinin sevkile ço- Florelle Lilyom filiminde cuğunu müreffeh bir surette ya- ir dükkâni soymağa karar veriyor. Lilyom kararini tatbik ediyor, fakat muvaffak olamıyor, polis izini keşfediyor. Serseri adam i, bunun doğacak | çocuğu için sebep olacağı mahcu- | biyeti düşünüyor ve ele geçmemek | için intihara karar veriyor, kara- | rını tatbik ediyor. | Buraya kadar olan kısım filmin mukaddimesi gibidir. Asıl filim bundan sonra başlıyor ve Fritz Lang bu kısımda sanat ve kudre- tini gösteriyor. inci kısim Lilyom öldükten sonra ruhunun gök yüzüne çıkışi- nı, orada muhakeme edilmesini gösteriyor. Ruhun gök yüzüne çi- kışını göstermek için bir çok tek- nik vasıtalara müracaat edilmiştir. Gök yüzünde mahkemede vic- danları olduğu gibi gösteren bir alet vardır. Bu aletle Lilyomun vicdanı tetkik ediliyor ve hirsiz mazur görülüyor... Filimde Lilyom rolünü meşhur Fransiz artisti Charles Boyer ya- pıyor. Kadın rollerini Florelle, Ma- delcine Ozeray yapıyorlar, Roland Toutain ve Robert Arnoux da fi- Timde mühim birer rol yapmakta- dırlar, Filim güzel hazırlandığı gibi temsil de çok güzeldir. Ankara 18 (Hususi muhabiz mizden) — Ankarada avcılık gün geçtikçe ilerliyor, Bugün adliye sarayı civarında bir binanın üst katında tek bir odayı işgal eden «Ankara avcılar klübü» yakında istasyon civarında çok güzel ri bir binaya nakledilerek ge- işleyecektir. İnhisarlar vekâleti tarafından istasyon civarında ve bir hayli para sarfile yeni" bir bina ettirilmekte idi, İnşaat bi Bu bina Avcılar klübü tarafı 'dan kiralanacak ve her gün, her avcıya açık bulunacaktır. /kinesinin içine sığdırabildi bu bina oldukça geniş ve boylu- dur. İçinde av sporunun muhtelif şubeleri tarafından işgal edile- cek odalar olduğu gibi gayet ge- niş ve uzun bir salonu vardır. Salonda uçara, kaçara, dura- na nişan talimleri yapılacaktır. Bunlar için otomatik hedefler y: pılacak ve her avcı burada atış talimleri yapabilecektir. Bununla beraber heveskârlarına da at salonu açıktı hedeflere atılacak fişekler için gayet az bir para alınacaktır. diki halde binanın konlurat muamelesile uğraşılmaktadır. Bir kaç güne kadar bu iş bitecektir. Diğer taraftan da Avrupaya riş edilmiş olan müteharrik he- 'defler gelecektir. Izmirde İzmir 18 (Hususi) — Bu sene av mevsimi, İzmir ve Ege mınta- kasında çok büyük bir faaliyet içinde geçmiştir. Denebilir ki, bu sene olduğu kadar, hiç bir sene bu kadar avcılık revaç bulman maişti, Hemen hemen her cuma Yalnız cephesini fotoğraf ma- | Sahife 7 Av merakı ilerliyor Ankara avcılar klübü güzel bir binaya geçiyor Izmirde sürek avları elân faaliyetle devam ediyor Ankara avcılar klübn tarafından kiralanan bina günü, bütün kazalarda ya birlik ve cemiyet halinde toplanmamış, yahut ta teşekkül vücude getir memiş 'avcılar, kendi aralarında büyük “sürek avları tertip et lerdir. Avlar devam ediyor. İlâf edilen domuz adedi, çok fazaldır. İzmir Avcılar cemiyeti bu me- yanda en ileri safta bulunmakta- dır. Keza, şehrimizdeki cenebi- ler de cuma gü ile domuzların mütekâsif bulun- dukları giderek gruplar halinde ava iştirak etmek: tedirler. Av mevsimi, heyecan, zevk ve eğlence Bu sene'de, her sene olduğu gibi, avcı trenleri mıntakalara avcı grupları arasında rekabet vardır. Her grup, mevsim için av- ladığı domuzları, avcılar maha- sini, daha doğrusu cemiyetin, halkevine geçmesini istemiş, Bu- nun için teşebbüsatta bulunmuş- tur, Fakat her nedense şimdiye kadar bir anlaşma temin edile- memiştir, Cemiyet içinde ileri ge- len bir çok şahsiyetler ve bunlar arasında da avcılıkta şöhret ka- zanmış bir çok zevat vardır. İlk mektepler talebesine müjde Tarih derslerin zi kolayca vo herkeste lsha İyi öğrenmek için alacağınız kitap: Yardımcı Tarih Hulâsası 124 sahife - yalnız 10 kuruş Posta ereti 8 kuruş Batış markeziz AKŞAM KITAPHANESİ 191, Ankara enddesi Bergamada yapılan domuz avına iştirak edenlerden bir grup