4 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

4 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

e 16 — No: 5682 — Fiatı her yerde 5 kuruş CUMARTESİ — 4 Ağustos 1934 —. — ——— Dolfusun katli, Italya ile Almanyanın İtalyan ve alman gazeteleri biribirlerine rler çok ağır küfü Avusturya başvekili Dolfusun katli, bizzat Avusturyada hiç bir arasını açtı ediyorlar değişiklik yapmadı. Hükümet ge- : he iktidardadır, hattâ eskiye na- Zaran daha kuvvetlidir. Baskın yapan, Dolfusu öldüren milliyet- çiler, hükümeti ele geçirmek şöy- le dursun, daha fazla sindiler, es- ki kuvvetlerini de kaybettiler. İhtimal ki Dolfusun ölümü, Avusturya istiklâline, hayatındaki faaliyetinden fazla hizmet etmiş olacaktır. Çünkü, bu hadisenin, doğrudan doğruya veya bilvasıta müsebbibi addedilen Almanlar ve bilhassa Hitler, cihan efkârın- daki derin aksülâmelden çehine- rek, Avusturyayı Almanyaya il hak etmeye uğraşmaları takbihe kadar vardı, belki de Avusturya- nın istiklâlini, Fransa, İtalya, İn- giltere gibi, Hitler de resmen te- keffül etmek mecburiyetinde ka- lacak, ve Almanyanın son dere- te bozuk olan beynelmilel vaziye- tini bu siyasi oyunla düzeltmeye çalışacak... Dolfusun katli hadisesi beynek milel sahada mühim bir netice Teofil Gotye vapurunda bir enstantane: merkezinin kapılarını kırmağa çalışıyor verdi: Almanya ile İtalyanın ara- sını açtı... * Maktul Dolfus, M, Mussolini. | nin şahsen çok dostu idi. Daha doğrusu, onun tam manasile ada- mı idi, sözünden çıkmazdı. Mus- solini, bu sayede, kendi politika- sını orta Avrupada istediği gibi tatbik ettiriyordu. Dolfusun katli, Mussoliniyi en sadık bendesinden mahrura bıraktı. (Devami 3 üncü sahifede) unutulmaz geceler 23 temmuz akşamı verilen balo ve mühim nutuklar “ Mir pire limanında Teofll Gotye vapuru önünde muallimlerimizden bir grup ç Teofil Gotye vapuru — Yuna- nistanı şöyle kuşbakışı bir nazarla tetkik etmek ve bundan bir neti- ce çıkarmak doğru olursa derhal karar vermek lâzımdır ki son za- manlarda Yunanlılarda Türklere karşı hakikaten bir o sempati “uyanmıştır. Herkes samimi bir $€- kilde bizi seviyor, . Bir misal: Akropolun ziyaretinden sonra "Atinanın en meşhur İokantaların- dan birinde öğle yemeğeni yeme- ğe gittik, Lokantanin ismi (Panteon) idi. | Atinanın. göbeğinde muazzam | bir müessese.. Mükemmel bir müziği, mükellef bir salonu var.. Dehşetli kalabalık, payitahtın bü- tün zenginleri ve kordiplomatiği orada.. Biz bir heyet halinde girer gir- mez bütün nazarlar üzerimize çe- virildi. Göğsümüzdeki ay yıldız- lı işaretlere bakarak bizim Türk bir alkış tufanıdır koptu. Derhal müzik 10 yil marşını çalmağa başladı. 150 Türk ve bu marşi bilen 30 40 Yunanlı hep bir ağızdan Ati- nanın en yüksek halkını toplıyan bu muazzam kubbeli salonlari da- kikalarca çınlattı. © ei Başta bütün dünyanın saydığı başkumandan Mısrai, müthiş alkışlara vesile oldu. (Devamı 4 üncü sahifede) olduğumuzu anladılar, Bir anda | i.e i Adaları güzelleştirme cemiyeti Konya silosu Zana I o Konyada yapılan silonun inşası | bitmiştir. Silo çok mükemmel olmuştur. İçinde buğdayı temiz- leyip ilâçlıyarak temiz bir surette | muhafaza için tertibat vardır. İzmirde tifo Iki semtte iki vaka görüldü İzmirde iki semtte tifo vakası | görülmüş, sıhhat ve içtimal muavenet müdürlüğünce derhal sıhbi tedbir alınmıştır. Tifo va- | kaları kuyu suyu kullanan evler- i de görülmüştür. Vâkanin birisi İkinci kordon dadır. Yumurta ihracı Ispanyaya 50,000 kental yumurta göndereceğiz Türkofis o müdürlüğüne gelen malümata göre Türkiyeden Is- panyaya ibracına müvafakat edi- len 50,000 kental yumurtanın safi siklet üzerinden hesap olunacağı bildirilmiştir. Fethiyede Amerikalı seyyahlar Fethiye 2 (A.A.) — Dün Pils- na vapuru ile Fethiyeye 200 Ame- rikalı seyyah gelmiştir. Seyyah- lar harabelerle kasabayı gezmiş- ler ve gece yarısından sonra lima. nımızdan hareket etmişlerdir. e .« IKl post çıkmazI... Telefon : 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) tarafından dün Büyükadada bir çiçek bayramı tertip edilmiştir. Bayram Son zamanlarda İstanbulda ek den düşme eşya, mobilye, elden düşme mücevher son derece ucuz- lamıştır. Bilhassa Sandal Bedes- ucuz eşya satılmaktadır. “> Sandal Bedesteninde seneler. denberi vazifesi olan bir zat ken- disile görüşen bir muharririmi- ze şunlari anlatmıştır: - * — Şimdiye kadar hiç bir za- teninde müzayede günleri gayet çok alâka uyandırmış ve neşeli olmuştur. Bu münasebetle çiçeklerle süslenmiş bir çok arabalar bir geçit resmi yapmıştır. En iyi süslenmiş arabanın sahibine mükâfat verilmiştir. Resmimiz çiçek bayra- mından muhtelif intibaları ve süslü arabaların geçişini gösteriyor. 40 liraya lüks oda takımi! Sandal bedesteninde bir çok eşyaya müşteri çikmiyor man eşyanın ve mücevherin bu derece ucuza satıldığını görme- miştim, Bunca senelik burada me murum. İlk defa böyle bir ucuz- luğa rasgeliyorum. 5» Beş altı bin liralık mücevher görüyorsunuz, yedi sekiz yüz li raya satılıyor. Biz bile artık malları tahmin ederken şaşırıyo- ruz. Hiç bir mal asıl fiatini bul. (Devami 2 nci sahifede) e IGazi Hz. Di kurultayinda meşgul oldular, Başvekil ile iktist (vekili Zonguldağa, -zirant vekili Kama gide- ekler. Nafıa vekili İzmir - Kasaba hat- tında, maliye vekili tahakkuk müdürlü- öünde, gümrük. ve inhisatlar | vekili gümrüklerde tetkikat yaptılar... | — Gazetelerden — — On asırlık işi ok yıla lir di demekte ne kadar haklıyız!,.