March 28, 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

March 28, 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Az masrafla Bol ışık veren SET ampulleri En ucuz ve eü de yanıklı ampullerdir. Deposu : Celâi bey Han No. 28 İstanbul Sene 17 — No: 5903 — Fiatı her yerde 5 kuruş ngiliz-Alm ARSEN LUPEN Roman serisi tamamlandı 6 büyük cilt Her cildin tiyeti: 80 kuruş AKŞAM KİTAPHANESİ PERŞEMBE — 28 Mert 1935 aa e a — ee Telefon: 24240 (idare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe), — - müsbet bir netice çıkmadı Bir İngiliz gazetesi Rusya, genişleme emeline feda edilemez diyor Hitler huduts ız bir teslihat istiyor, Ingiliz murahhasları, Almanların fazla metalibinden hayrette kalmışlardır Londra 27 — Bugün gazeteler, sir John Simonun vereceği iza- hata intizaren Berlin görüşmele- ri hakkında fazla mütalâa yürüt- müyorlar, Daily Telegraphe gazetesi, Al- manyanın, muahedelerin değiş- tirilmesine matuf uzun dilekleri- ni saydıktan sonra diyor ki: «İngiliz murahhasları, Alman- yanın bu kadar talebler ileri sü- receğini beklemiyorlardı. Alman hükümetinin şarki Av. rupa imisakı meselesinde göster. diği anlaşamamazlık, silâhların azaltılması ihtimallerini hiçe in- diriyor.» Morning Post gazetesinin siya- si muhabiri de Berlin görüşmele- rinden alınan intibaların bedbi- nane olduğunu yaziyor ve diyor ki: «Almanyanın yalnız başına kalması ve başta Sovyet Rusya ile Fransanın bulunacağı muahe- delerin değiştirilmesine aleyhtar bir blokun pek yakın bir zaman- da teşekkülü muhtemel görünüyor. Fransa ve İngiltere gibi İtak ya da, Sovyet Rusyayı Almanya» nın genişleme arzularına feda DÜŞÜNCELER KÖPRÜ OLURUM Bir okuyucumuzdan bir mektub al. dım. Diyor ki: 33 yaşındayım. 33 yıl dır içinde doğup büyüdüğüm iki gözlü tahta bir evceğizimiz vardı, Geçen yıl belediye yıktırdı. Kiraya çıktık. Yıkılan evceğizimizin yerine beledi- ye yasalarına uygun bir yenisini yaptı- ralım dedik. Dedik bunu, ancak bir türlü yaptıramdık, 8 aydır evkaf, bele- diye, maliye bölümleri arasında mekik dokuyup duruyoruz. Bir sonunu bula- madık gitti. İlkönce toprak işi çıktı. Eski evimizin yıkıldığı ve yenisinin yine üstünde kurulmasını istediğimiz toprak kördüğüm oldu. Bu kördüğümü uğraşı muğraşa kadastroya çözdürdük. Gel gelelim maliye ayak diredi, kadastro gözsün düğümü ben çözemem, diyor. Çünkü amcama düşen toprak parçası. nın bir borcu varmış, 30 liralık bir ver- gi borcu. Maliye ağzıyla toprak «infaz» edilmiş, bu borç infaz edilmemiş. Şimdi di EN — AA SI Garson — Ne emrediyorsunuz?. POL öpüklü bi ! bir sade kahveler. Sovyet - İngiliz müzakerelerinin b ugün Başlıyacağı Moskovadan bir cadde, iki köşede Sovyet hariciye nazırı B. Litoinof ile İngiliz marahhası Lord Eden edecek kısa görüşlü bir siyasete kapılmanın tehlikeli olacağını takdir ediyor. B Hitlerin hattı ha- | | reketi, beraber çalışmayı imkân- sız olmasa bile güç kılıyor.» Almanya, Rusya aleyhine bir blok teşkllini teklif etti | Londra 27 — Havas muhabiri | bildiriyor: (Devami 4 cü sahifede) var diye ben niçin suçlu olayım? Şimdi bu kör düğümü nasil çözeceğiz, Bana bir yol Sahife kanununda çalışma saatleri Kanunda bunları tesbit salâhiyeti heyeti vekileye veriliyor Ankara 27 ( Hususi) — İş ka- nunu lâyihası devlet şürasında tetkik edilmiş, başvekâlete gön- derilmiştir. Devlet şürası umumi heyeti lâyiha üzerinde esaslı de- necek derecede tadilât yapmıştır. Tadilât daha ziyade iş saatleri üzerinde olmuştur, Lâyihada, bütün sanayi ame- lesinin her yerde sekiz saat ola- rak çalışmasına aid hüküm var. dı. Devlet şürası, iş saati için böyle umumi bir hüküm konul masını mahzurlu bulmuş, muhte. lif mıntakalarda, muhtelif sana- (Devamı 4 cü sahifede) | caktır. Gümrük muhasebe teşki- | teklif etmekle kalmıyarak bilhas- i sa İstanbul gümrüklerinin faali aaa an müzakeresinden Gümrük memurlarının maaşlarına zam yapılacak Muayene memurlarının maaşları 55, Gümrük ve inhisarlar vekâleti. nin yeni teşkilât kanun lâyihasi hazırlanmıştır. p Maliye vekâleti, bütçe bakımin- dan bu lâyihanın tetkikine baş- mıştır, Tetkikler bugünlerde biti- rilecek ve lâyiha meclise verile» cektir, Teşkilât lâyihasına gümrük mü- dür ve memurlarının maaşlarının arttırılması için bükümler Oko- nulmuştur. Gümrük memurlarının aldıkla- ri maaş, yaptıkları işin büyüklü. ne ve kullandıkları salâhiyetler şümulüne nazaran, az görüldüğün- den bu maşlarin mümasil vazi- yelte olan maliye teşkilâti meti- #ublarının maaşları derecesine yükseltilmesi teklif edilmektedir. Bu esasa göre, gümrük baş müdür ve müdürlerinin maaşlari şimdi bareme uygun olarak aldıklarin- dan bir derece daha yüksek ola- lâtı mensublarınin maaşlari da bir derece yükseltilecektir. Gümrük muayene memurlarının aylıklari 40 liradan 55 liraya, ambar me- murlarının 25 liradan 35 liraya çıkarılacaktır. Gümrük memurlarına yapıla» tak zamlarin bütçeye 500,000 li- ralık konulmasini icab ettireceği söyleniyor. Gümrük ve inhisarlar vekâleti yalniz maaşlara zam yapılmasini yetini de esaslı surette tetkik ek tirmektedir. Bu tetkiklerle, mevcud memür Almanyanın ambar memurlarınınki 35 lira olacak Gümrük memurlarının terfihi için lâyiha hazırlıyan bakan bay Râna ve servislerin ihtiyaca kâfi olup olmadığı tesbit edilecek ve etüd neticelerine göre, yeni tedbirler alınacaktır, İstanbuldaki gümrük müdür. lüklerinin birleştirileceği doğru değildir. Bilâkis bu teşkilâtın işi fazla olduğu için iş yükünün azal tılması düşünülüyor, Şimdiki teş- | kilâttan bir kısım işlerin ayrılarak (Devamı 4 cü sahifede) Osmanlıcadan türkçeye karşı- lıklar kılavuzu (Altine sahifemizdedir | OYnzısı beşinci sahifemizdej — Bana bak barba, sen bize bir şişe raki, biraz pastırma, bize cacık getir!... Turşuyu da unutnia hall,