3 Mayıs 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

3 Mayıs 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

ARSEN LUPEN Roman serisi tamamlandı 6 büyük cilt Her cildin fiyeti: 80 kuruş Yakup Kadri ANKARA Değerli edibimizin son eseri AEŞAM KİTAPHANESİ Ma Sene 17 — No, 5939 — Fiafı her yerde 5 kuruş —— CUMA — 3 Mayıs 1935 Fiyeti: 1 lira AKŞAM KITAPMANESİ Telefon: 24240 (idare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Yugoslavyada yeni seçim Kral Milleri ölümünden sonra Yugoslavya hükümetinin j başına geçen M. Yevtiç, 1931 de | İ seçilen Skupçina'yı geçen 7 şubatta dağıtmıştı, Yeni vaziyet içinde, memleketin reyini almak istiyordu. Yeni seçim 5 mayısta yapılacak, ugoslavya halkı hükümete yeni- en güven . göslerecektir. Gerçe, dağıtılan Skupçina - kurulu, hep ikâmetten * tarafa idi, Fakat, 1931 seçiminde, hükümeti sevme Yen ayrişık “partiler. seçime hiç Girişmemişlerdi, Kralın ölümün- en sonra, Yugoslavyanın birliği Art, büyük bağış oldu, parti #eflerinin başlıcaları dargınlıktan Vazgeçtiler, Onun için, yeni seçim, Yugoslavyanın iç politikasında ©ğeri sayılır bir varım olacaktır. ost düşman, herkesin gözü Yu- &oslavyaya çevrilmiş- bulunuyor. Biz de, içimizde sarsılmaz bir sevgi ile dost ülkeye bakıyoruz. Büyük. inanımız vardır ki, bü seçimden, Yugoslavyanın birliğini Ve gücünü arttıracak bir Skupçina' kurulu çıkacaktır. İçinde yaşadığımız, bu eşi az lunur korkulu zamanda, Yugos- Yya, varlığını ve birliğini usta- lıkla yükseltmeye uğraşan insan- lara güven gösterecektir. Bu in- tanların başında M, Yevtiç gelir. En acılı günlerde iş başına geçen büyük “devlet adami az za- manda içerde, dışarda büyük işler başardı, Yugoslavya politikasini sağlam temeller üstüne kürdu. Bütün dost memleketlerde olduğu 8ibi, Türkiyede de, sözüne inanı- Vr. özüne güvenilir bir devlet adamı olarak tanındı, Biz Türk- er, M. Yevtiçin değerli ve yüksek Özlüğünde, Türkiye « Yugoslavya ostluğunun en temiz bayrağını 8örüyoruz, çünkü “onun sözünde Ve özünde dost ülkenin iğrilmez “liğini buluyoruz. Bütün dileği- MİZ, onu, bu seçimden eskisi ka- ar kuvvetli çıkmış görmektir. A. S. a Şark vilâyetleri müfettişliği Ankara 2 ( Hususi) — Maarif gg ilinin Şark vilâyetleri müfet- ğine tayini haberi doğru de- ir, v Olimbiyakos takımı dün sabah İstanbula gelmiştir. Bugün Fener- bahçe ile ilk maçını yapacaktır. Bu maç hakkındaki tafsilât spor Yukarıda Yunanlı futbolcular vapurda görünüyorlar. | Askeri liseleri bitiren talebe dünden itibaren Harbiye mektebine geçmişlerdir. Bu münasebetle Gülhane a) his arkında merasim yapılmış” tır. Merasimin tafsilâtı ikinci sahifemizdedir. Resmimizda Harbiye talebesinden biri askeri liselerden Harbiyeye geçen talebeye nutuk söylerken görünüyor. Dört kamyonet |) 7» devrildi Kamyonlar parçalandı, üç ölü, 23 yaralı var Trabzon 3 (Hususi) — Dün Er- zincana giden bir kamyonet, Zikanada devrilmiş, bir zabit ve- kili ölmüş, üç yolcu yaralanmıştır. Erzuruma giden başka bir kam- yonet de Vavuk dağında devrik miş içinde Kakınza 26 Silolar 15 i yaralanmıştır. İzmir 1 (Hususi) — Seferihisar. la Salihli ve İzmir yollarında iki otomobil kazası olmuştur. Bu yüz- den iki kişi ölmüştür, Kazalardan biri Seferihisardan İzmire gelmek- te olan şoför Hüseyinin idare sindeki 19 sayılı kamyonun Nar. dere civarında bir hendeğe yu- varlanmasından olmuştur, Kam- yonum ön tarafında bulunan Ha- san adında bir çocuk beyni ve ka- burga kemikleri parçalanmak su- retile ölmüştür. Beş yolcu da ha fifcs yaralanmıştır. ikinci kaza Salihliden İzmire gelmekte olan bir otobüsün İz- mire yakın Narlıdere köyü civa- rında gene yol hendeğe düşmesinden olmuştur. | Turgutlu kasabasından : otobüse binmiş olan Salih oğlu 22 yaşla- rında terzi bay Münib de vücudü ve ayakları ezilmek suretile feci bir şekilde ölmüştür. Her iki 40- för yakalanmıştır. Adliyece tah- kikata devam ediliyor, Bugünkü futbol maçı kenarındaki bir. | Sarıyer cinayeti tahkikatı Yeni bazı izler ele geçirildi Sarıyer cinayeti üzerinde dün de zabıta ve müddeiumumilik tah- kikata devam etmiştir. Zabıta dün yeniden bazı ipuçları elde etmiş- tir, Bu işle alâkadar olmakla maz“ nunen sorguya çekilen Enver ve Mehmed adlarındaki iki kişinin dün de isticvablarına devam edil mekle beraber zabita yeniden meydana çıkardığı mühim izler üzerinde ilerlemeğe başlamıştır. Dün akşama kadar yapılan tah- kikat ve isticvablara rağmen he- nüz katiller meydana çıkarılama- mıştır, Gerek Sarıyer polis merkezi ve gerekse adliyenin yaptıkları son tahirikata nazaran yeniden bazı kimseler üzerinde şübheler toplanmaktadır. Yarın müddelu- müminin Sarıyere giderek tahki- kat ve isticvaplarla meşgul olma- sı muhtemeldir. Bu işle alâkadar olmalarından şübhe edilenler ara- sında bir kaç ermeni de. bulun- duğu söylenmektedir. Motörsüz tayyara tecrübeleri Ankara 2 ( Hususi ) — Yarın öğleden sonra tayyare meydanın- da Türkkuşu klübü tarafından motörsüz tayyare tecrübeleri ya- | pılacaktır. o Tayyare meydanına - gitmek için bususi tren tarifeleri tatbik edileceği” gibi, otobüsler de temin edilmiştir. “! Trabzonda şiddetli bir sıcak dalgası Termometre 35 dereceye kadar çıktı, mektebler tatil edildi Trabzonun smumt görünüşü Bir kaç günden beri şehrimiz- de mevsimsiz bir sicak hüküm sü- rüyordu. Termometre 26 « 27 de- receye kadar çıkmış, sokaklarda pardesüsüz, yeleksiz gezenler ço- ğalmıştı. Bilhassa evelki gün çok ağır bir hava vardı. Dün birden bire hava değişmiş, yağmur yağmağa başlamıştır. Ter- mometre on dereceye kadar in- miştir, Her taraf kış manzarasını almıştı, Bir çok yerlerde sobalar, kaloriferler tekrar yakılmıştır. Anadoludan gelen (haberler mevsimsiz sıcakların Karadeniz sahillerinde oldukça mühim zarar- lara sebeb olduğunu bildiriyor. Trabzonda sert ve sıcak bir rüz- gâr fırtına halinde esmiş, termo- metre 35 dereceye kadar çıkmıştır, Bu hususta Trabzon muhabirimiz- den şu telgrafnameyi aldık: . Trabzon 2 (Hususi) — İki gün- | den beri şehrimizde şiddetli bir sıcak dalgası hüküm 'sürüyor, Sı- caklık gölgede 35 dereceyi bul muştur; Dün gece burada iki zel zele olmuştur. Hasarat yoktur. Zelzele esnasında, elektrikler sönmüş, şehir karanlıklar içinde kalmıştır, Sıcaktan sonra çikan şiddetli rüzgârdan camlar kırıl mış, kiremidler uçmuştur. Bugün sicektan sokaklarda gezilemiyor. Mektebler tatil edilmiştir. Şehirde şiddetli bir susuzluk hü- küm sürmektedir. Halk, çeşme başlarında su almak için nöbet beklemektedir. (Devamı 4 üncü sahifede) 200 ölü, 500 den fazla yaralı Kars zelzelesi hakkında - son gelen haberler Ankara 2 (A.A.) —Dün saat 13,14 de Kars ve civarında vukua gelen yer sarsintısı hakkında me- teoroloji enstitüsünden aldığımız mütemmim malümata göre, sar- sıntı bilhassa merkeze bağlı Digor nahiyesinde çok felâketli olmuş- tur. Bütün evler çökmüş, yüzlerce hayvan enkaz altında telef olmuş- tur, Nahiye merkezi ve 15 köyde şimdilik tesbit edildiğine göre 200 den fazla ölü ve 500 den fazla ağır yaralı vardır. Bir çok sular çekilmiş, tarlalarda çatlaklar hasıl olmuştur. Bu mıntakada sarsintı- lar elân şiddetli olarak muhtelif fasılalarla devam etmektedir. Karsta şimdiye kadar başkaca sarsıntı olmamıştır. Digor mıntakası hasaratını tes- bit etmek ve yaralıları Kars hasta» nesine getirmek için giden sıhhiye heyeti beraberinde 50 çadır ve yi- yecek götürmüştür, Sıhhiye heyeti, | yer sarsıntısı neticesi dağlardan düşen kaya parçalarile kapanmış yollar üzerinde güçlükle ilerlemek» tedir. v Edebiyat örnekleri: 10 <Sopa bir elde, Boşanan yağmur iliklerde, çamur ta belde! İki, üç yüz sene evvel döşenen kaldırımın Cabeoa yadı nihanisi olub, bustonumun Nadiren yoklıyarak buldüğü ahearı remim Üzerinden sezerek kayi zamanlar gittim.» — Mehmed Akif — arık camılı fener bir elde, | «Ediyor işte o ih Bahçeden bahçeye bir kavsi nida! Şemse karşı gerinir pancurlar, Açılır, canlanır, otrafa bakar! Reze üstünde gıcırdar kapular, Esneyen yollara sesler ufalar!> .— Cenab Şehabeddin — Mahbushane: Kanayan çiplak ayakları N6 zaman çök uzun bulsa yolunu, Hatırlarım bilmem neden Azeri yoldaşım Bayram oğlunu» — Nüzm Hikmet —