8 Haziran 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

8 Haziran 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

A Gk (GET: - lere ne garip gö- rünüyor İ.. Bugün makine, dünyanın dört bu- cağını o kaplamış- İşte çölün orta- sında develerle kar. GERERLAI 1 Xa Dün ve bugün: Develerle otomobil şılaşan bir otomo- bil. Develerla otomo- bil, hızla yavaşın timsalidir. çöllerde develer sık sık oto- mobillere rasilı- yorlar... Develerin haline kını: Âdeta Bugün — akın, otomobile kafa tu- tuyorlar ve üstten bakıyorlar... Bu heykel o Kaliforniyâdadır. Oralarda düyanın en cambaz sü- varileri vardır. İşte o süvariler. den . biri, heykeli selâmlıyor. “Amma ni Canlı'bir'heykel biçiminde. Tunç bir heykelin önünde, bir heykel şekli almış... En büyük kitap Viyanada D. manas“ tırında dünyanın en büyük kita- bı vardır. Bu kitabın boyu i m. 20, eni 95 santimetredir. Kitap 1424 den kalmadır. O tarihten bugüne ka- dar manastıra üye yazılanların İ- simlerile tercümei halleri vardır. e. SA Viyanada küpe tora deldirmeği mecbur kıldı. Dok- torlarsa, böyle ehemmiyetsiz bir işi görmek istemiyorlar, Viyana Ticaret odası, doktorlar üracaat ederek, bu işi kuyumcul bir kat daha tedir. Doktorlar ise, kendilerinin ku- yumculara yardım etmekle mü- kellef olmadıklarını iddia ediyor- lar. $i duracağını söylemek- mdilik Viyanada küpe satış- ları durmuştur, KE Kayan dağ Brende, Kiçens- tok'dağı iki sene- 'deriberi kaymak / ' ta; âdeta yürü- yon franga mal olan bu sedde artık ihtiyaç kalmadığı anlaşılmış, köylünün yüzü gülmüştür. Dağın akması kesil- miştir. Tuhaf hir selon dünyanın en büyük Bar: Birçok binaları, fevkalâde fanı Tayyare için Bu gördüğünüz büyük makine, ışıldaktır. Geceleri yere inen tay- yarelerin yollarını aydınlatmak için kullanılıyor. Bu ışıldak bir kilometrelik yolu aydınlatmak- tadır. mimariğ ve asri şehirlerinden biridir. tezi bir mimaride yapılmıştır. Resimde, şehrin en işlek bir caddesinde cephesi dalgalı bir bina görüyorsunuz. Bu binayı görüp şaşmıyan yabancı yoktur, Bu sekiz bin franlık yumurta!.. Yüz yetmiş yumurta hacmindedir. Madagaskarda bir sergide teş hir ediliyormuş. Bir deve kuşu yu- murtası, uu UL uri kuşunun ayakları fil ayağı kadar kalınmış. Resmimizdeki yumurta da ta- vuk yumurtasıdır. Boyu 10 san- tim, ağırlığı 120 gramdır, Bu bü- yüklükte tavuk yumurtası dirdir. ; lıyan deve na» Ispanyada kitap satışi İspanyada kitap satışları dur- Kimi yer kimi bakar, kıyamet ondan (kopar!... Resimde Hediyelerimiz Bu haftadan itibaren, Ço- cuk dünyası okuyanlarımıza verdiğimiz hediyeleri zengin- leştirdik. Bundan böyle, 5 kart biriktirenlere, başka baş- ka, eğlenceli, değerli hediye- ler vereceğiz. Hediyelerimiz arasında sulu boya takımları, toplar, dolma kalemler, raket- ler, deniz topları vardır. Bilmece İsim: Çözümü —— Tarih — 8 Haziran 1995 Rumelide üç heceli bir vilâyet bulunuz ki, son hecesi sual, ikin- ci hecesi haber edatı, ilk hecesi de alfabenin 6 inci harfi olsun. Bilmecemizi doğru çözenler- den birinciye: 5S LİRA, ikinciye BİR FUTBOL TOPU, üçüncüye: BİR MÜREKKEPLİ KALEM; ayrıca 200 okuyanımıza baş ka başka güzel armağanlar veri- lecektir. muştur, Bunun sebebini araştır. | öir yiyen Şörüyorpmz amma, mak üzere bir'anket yapılmış ve kıyamet yok... Küçük arkadaşı" : nız yumurtaları düşürmüş, kedi- şu neticeye varılmış: 1 fi koi 5 Eyvah! İspanyada kadınlar kitap düş- | 5” e A pany; ii diyor küçük arkadaş... Amma çü- mani imişler ve kocalarının kitap | yesiz Yanartalar gitti gider, okumalarına engel oluyorlarmış!., | ve dahi gider... Kopenhayda Cahiller diyarı v i bakanlığı, Kopenhagda hemen hemen bü- tün halk bisikletle gezer. Paydos saatlerinde Kopenhag sokakla- rı işte böyle bir görümdedir, Re- simde bisikletlileri madeni bü- yük bir köprüden geçerlerken gö- rüyorsunuz. Bu genc kızın elindeki pipo asırda yapılmış olan bizim paramızla on iki Güç taşınır hir pipo bu piponun bugünkü değeri bin liradır. ötürü bir istatistik çıkardı, Bu is- tatistiğe göre 436 milyon nüfusun 200 dilyonu yazıp okuma bilmi- ormuş. u cehaletin belli başlı sebebi, Çin alfabesinin çok güç olması- dır, Çin alfabesinde 1,00 harf vardır. Nankin hükümeti, ulusu okut- mak için geniş bir teşkilât yapma» ğa karar vermiştir. Diğer taraftan da, Çin harfleri- yolda propagandalar yapılmakta- ır. -Çinin salâhiyettar kültür adam ları, 1,000 harfli alfabeyi kimse- nin öğrenemiyeceğini iddia ediyor: Kartal akını Geçen sene, şehrimizde kartal- larla leylekler sa vaşa tutuşmuşlar- dı. Gökyüzünde akın leylek peşlerine düştüler, Sol berlere göre şimdi bu savaş orada baş” lamış. Gökyüzünü altı kilometre genis liğinde kartallarla leylekler kaplamışlar ve şehir iki saat karanlıkta kalmış... On yedinel 10,000 dolar, Üstündeki el ile işleme resim, or. bir sanat eseridir. Kristof Kolombun Amerikaya çıkışını gösteriyor.