19 Haziran 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

19 Haziran 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün Sahif Sene 17 — No, 5986 — Fiati her yerde 5 kuruş ÇARŞAMBA — 19 Haziran 1935 Bugün Sahife “Habeşistan hazırlanıyor, 500 bin asker çıkaracakmış Bir Italyan gazetesi Ingiliz impera- torluğunun Adis Al ıba 18 — Daily Tele- graph gazetesinin muhabiri bil diriyor: Milletler Cemiyetinin verdiği Kararı takip eden ferahlık, otra- dan kalkmıştır. oAdis Ababada harbe muhakkak bir gözle bakılı- Yor. Diğer taraftan da Habeşlilere İtalyanlar tarafından mahvedile- ek gözile bakılamaz. Temin edil. diğine göre Habeşliler, iyi silâh- lanmışlardır. Bazılarına göre Ha- beşistan 500,000 asker çıkaracak tr. Bunlardan 100,000 son şis- tem silâhlıdır. 115,000 i çok iyi silâhlanmıştır. Görünüşe bakılır- sa Habeşlilerin iki yüz küsur mit- ralyözü ve bir mikdar mitralyöz tü- 5 fekleri vardır. Habeş imparatoru dün Petiğ arisien muhabirine demiştir ki: — Milletler Cemiyetine yapti- ğim muüracaata Fransa ile İngik İerenin gösterdikleri yardım, gü- paylaşılma va ğ Habe yenimi kuvvetlendiriyor. şistanın barışa ihtiyaci vardır, "e. (Devami 4 cü sahifede) | Çöplerin denize dökül- mesinden vazgeçiliyor Fakat bunların nasıl yokedilecekleri henüz belli değil Galatada Azapkapısında toplanan çöpler İstanbulun çöpleri ötedenberi, Mahallelerden arabalarla getirile- tek çöp iskelelerinden çöp mav- Balarına doldurulur ve bu may- dalar, çöpleri açık denize döker- ler, Çöplerin mahellelerde top- anmasını doğrudan doğruya bele- Ye kendi temizlik işçileri ve Arabaları ile yapar. Fakat çö- Pün iskeleden alınarak mavnala- a doldurulması ve denize dö- mesi bir müteahhide verilir, “ Ancak Marmaraya atilan bü Söpler, “suların teşirile Kumkapi, Balık öy, Yeşilköy sahillerine “lmaktadırlar. Hele hava lodos- atığı zaman bu hal daha feci Yor. o Bundan ötederberi t halkı şikâyet edip durmak- » Fakat belediye, çöpleri de- bu | nize atmaktan vazgeçmemiştir. Bu defa Floryada bayındır. lık hareketleri yeniden büşladı- ğından Florya sahillerinin temiz durması ve buranın çöplerle dolmaması için belediye bu &e- fer çöp meselesini esasindan hal. letmeğe karar vermiştir. Hattâ birkaç gündenberi denize atılan çöplerin Marmaranın daha uzak yerlerine atılmasına başlanmiştir. Verilen karara göre çöplerin denize dökülmesi esasından vaz. geçilecektir. Fakat bu çöpler na- imha edilecektir? Yakarak mı? Gübre haline sokularak mı? Yoksa harice satarak mı? Buna karar vermek için yapılan tetki. katın sonunu beklemek lâzim ge lecektir, sını istiyor Buğday fiati dün de on para düştü Un fiatleri de inmeğe başladı Bir kaç gün evvel spekülâsyor İesirile yükselen buğday fiatleri, henüz Ziraat bankası satışlara gir- mediği halde dün 10 paradan faz- la düşmüştür. Bu düşüşün başlığa sebebi, fiatlerin daha ziyade çi- kacağı ümidile stoklarıni saklı- yan tacirleri artık piyasaya mal vermeğe başlamış olmalarıdir. Ekmeklik yumuşak buğdayları en iyi kalitesi 6 kuruş 5 paradan satılmiş, ekmek için kullanılan diğer birçok kaliteler 5,106 ku- Tuştan müamele görmüştür. © Piyasaya çıkan mal ihtiyaçtan fazladır. Ekin vaziyetinin nor- mal olduğu bükümet tarafında bildirilmesi üzerine birçok tacir- ler stoklarını saklamaktan vaz geçmişlerdir, Bugünlerde fiatleriri daha fazla düşmesi bekleniyor. Dün Anadoludan 274 ton buğ- day gelmiştir, İstanbul değirmen- cilerinin un fiatlerini yükseltmesi üzerine un akini da devam ediyor. Muhtelif limanlarımızdan . şehri- mize dün 86,798 kilo un gelmiştir. Un fiatleri de inmeğe başlamıştır. (Devami ! 4 cü sahifede) DÜŞÜNCELER Bir korkunç liste , Oİhtikâr yapanların adlarını taşiyacaği söylenen kara listelerden söz açacak de- gilim. Tombul bayanları on beş gün için- de ceylin gibi biçimlendirecek kalori ve rejim listelerine de aklım ermez. Ben bir ilimce, fence, doktorca listeyi gözünüzün önüne sermek istiyorum. Bir bildiğim var, Hasta, Ciğerlerini ince hastalık kemiriyor. Ayda 30-40 kâ-, at kadar kazancı olan bu bildik dokto- ra gitmiş geçenlerde, Doktor bir iyi gözden geçirmiş onu. Sonra eline şu yi- yecek “içecek listesini sıkıştırıp: — Bu yazdıklarımı beş altı ay yeyin, için iyileşirsiniz, demiş, İyileştirici liste şu: Süt. AKŞAM YEMEĞİ: Pirzola, sebze, komposto, Bizim bildik bu ilimce, fence, doktor. ca İistenin kaça çıkacağını hesaplamiş, en ucuzundan günde 150 kuruş, Günde 150 kuruş ayda 45 lira eder, Bakmiş ki, olacak gibi değil, listeyi bir © bardağın içine koymuş, bardağa suyu doldunnuş ve içmiş sağlık niyetine İstenin “suyu nu. Diyeceksiniz ki, doktorun suçu ne bunda? Doktorun suçu yok. Suç bugü- nün doktorluğunda, doktorluk bilgisin.. de, diyip sözü keselim, Telefon: 24240 (idare) » 24249 (Tahrir) « 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Hava tehlikesi Bütün esnaf hava kurumuna yardım edecek Dün ticaret odasında büyük bir toplantı yapıldı Dünkü toplantıda bulunanlar ve ticaret odası esnaf şubesi direktörü Galip Bahtiyar söylev verirken İstanbul esnaf teşekkülleri ida- re heyetlerinin iştirakile dün öğ- leden sonra ticaret odasında bir taplanti yapılmış ve hava tehli- kesine karşi yapılacak yardım esaslari tesbit edilmiştir. Dünkü toplantıda. kestirildiği- ne göre, bütün esnaf kurumları- nın idare heyetleri hava tehlike- sini bile üyeliğe kaydedilmeği kabul etmişlerdir. İsim listesi bu- gün - taahhüdlerle birlikte hava kurumuna verilecektir, Bundan başka dün yedişer ki- sna mmm “Yurddaş!... şilik üç kol ayrılmıştır. Bu kol lar esnaf teşkilâtı içinde bulu. nanların hava tehlikesini bilen üyeliğe kaydedilmelerini elde ede- ceklerdir. Kollar bugünden iti- baren çalışmalarına başlıyacaktır. Ermenilerin çalışması Hava tehlikesini bilen üyeliğ kaydolunmak ve hava kurumu na yardımda bulunmak üzere er meni vatandaşlar arasında geniş bir çalışma başlamıştır. (Devamı dördüncü sahifede) mmm mama Havadan gelecek tehlikeyi önliyebilmek için «Hava tehlikesini bilen- ön Selim | Jer» kurumuna üye ol!